Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Газорапределителен механизъм - клапани и всичко останало - коментари

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Газорапределителен механизъм - клапани и всичко останало - коментари

    Темата произлиза от ТУК

    Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
    Що се отнася до клапаните - лекият клапан е лек не защото не трябва да тежи на пружината, а защото по този начин инерцията му е по-ниска при смяна на посоката на движение. Положението на клапана в случая няма особено значение
    Не съм много сигурен в това дето ще го напиша, ама това ми подсказва логиката: Всичко е събиране и изваждане на сили!
    1.При нормалните клапани, когато се достигне напълно отворено положение действат следните сили инерционна сила (производна на силата на тежеста и силата с която е тласнат клапана за да се отвори)+силата на тежеста - силата на пружината (стремяща се да затвори клапана)! Значи силата на тежеста помага на инерционната сила и двете сили се противопоставят на силата на пружината! При този случай колкото е по-лек клапана толкова по-бързо ще смени посоката на движение!
    2. При тези клапани, когато се достигне напълно отворено положение на клапана действат същите сили но има разлика в посоката на действие на силата на тежестта! Т.е. инерционна сила - силата на тежеста - силата на пружината! Значи в случая силата на тежеста помага на силата на пружината и двете сили се стремят да преодолеят инерционната сила! Логично е да предположа че при този случай колкото е по-тежък клапана, толкова по-бързо ще преодолее инерционната сила и ще смени посоката на движение!

    Относно мощността на този двигател, ами 24 коня при 300сс ми се вижда съвсем нормално за 4Т. Още повече пък като се има в предвид намаленото тегло и ако наистина дава по-добър въртящ момент още от ниските обороти!
    Последно редактирано от iva_kx; 19-01-08, 11:17.
    "Do not correct a fool, for he will hate you;
    Correct a wise man, for he will appreciate you."

  • #2
    До: GAS GAS двигател със стоящи клапани!!!

    Хехехехехе!

    Това е първият изобщо модел на двигател с вътрешно горене - Ото го е направил точно така! От време на време излиза някой такъв технологичен бъзик, че го и купуват хората.

    Отдавна са известни и недостатъците на конструкцията:
    Клапаните са дълги и затова тежки - значи здрави пружини - значи и здрави загуби на мощност в газоразпределението и проблеми с водачите им. Компромисът между термични хлабини и плътност - отделно.
    Камерата е голяма, за да има място за клапаните -> или малки клапани, или малка степен на сгъстяване, а най-вече и двете. Оттам проблем с КПД.
    Газовете завиват няколко пъти - проблем с коефициента на пълнене в разни режими.
    Изгорелите газове се мотаят близо до цилиндъра дълго време - а кой ще охлажда?
    Агренажна верига/ремък няма, ама има агренажни зъбни колела. Те са не по-малка тесла.
    Камерата има тесняци, в които условията за зараждане на детонация са благоприятни.

    Колкото до гореспоменатата сила на тежестта - тя се пренебрегва с чиста съвест при всякакво оразмеряване на двигатели, освен по отношение на тампоните или куката на подемника за монтажа. Тя е незабележима при обичайните ускорения на детайлите при работа.

    Коментар


    • #3
      До: GAS GAS двигател със стоящи клапани!!!

      Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
      ...замърсява много по-малко от класическите...
      Няма основания за подобен оптимизъм. Ниска степен на сгъстяване = нисък КПД = високи емисии на CO2.

      Коментар


      • #4
        До: GAS GAS двигател със стоящи клапани!!!

        Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
        Не съм много сигурен в това дето ще го напиша, ама това ми подсказва логиката: Всичко е събиране и изваждане на сили!
        1.При нормалните клапани, когато се достигне напълно отворено положение действат следните сили инерционна сила (производна на силата на тежеста и силата с която е тласнат клапана за да се отвори)+силата на тежеста - силата на пружината (стремяща се да затвори клапана)! Значи силата на тежеста помага на инерционната сила и двете сили се противопоставят на силата на пружината! При този случай колкото е по-лек клапана толкова по-бързо ще смени посоката на движение!
        2. При тези клапани, когато се достигне напълно отворено положение на клапана действат същите сили но има разлика в посоката на действие на силата на тежестта! Т.е. инерционна сила - силата на тежеста - силата на пружината! Значи в случая силата на тежеста помага на силата на пружината и двете сили се стремят да преодолеят инерционната сила! Логично е да предположа че при този случай колкото е по-тежък клапана, толкова по-бързо ще преодолее инерционната сила и ще смени посоката на движение!

        Относно мощността на този двигател, ами 24 коня при 300сс ми се вижда съвсем нормално за 4Т. Още повече пък като се има в предвид намаленото тегло и ако наистина дава по-добър въртящ момент още от ниските обороти!
        сложи клапана да тежи 50 грама. Тези 50 грама бутат клапана към леглото му...при положение че усилието на пружините е около 50 килограма нямат никакво значение тези 50 грама. Титанови клапани се слагат за да се избегне увисване на клапана ,защото ако това стане тои ще се разбие в буталото-при този двигател това е невъзможно.Погледнете горивната камера-за да се уползотворява максимално енергията на възпламенената горивна смес горивната камера трябва да е сферична ,за да се разпредели равномерно по буталото-тука ще натисне поливината бутало.Колко килограма по-лек е двигаеля ,с колко по-нисък е центъра на тежеста на самия мотор ,4т двигател с клапани в главата и същата мощност като този колко повече грижи ще иска?

        Коментар


        • #5
          До: GAS GAS двигател със стоящи клапани!!!

          Първоначално публикуван от T-1000 Преглед на мнение
          сложи клапана да тежи 50 грама. Тези 50 грама бутат клапана към леглото му...при положение че усилието на пружините е около 50 килограма нямат никакво значение тези 50 грама. Титанови клапани се слагат за да се избегне увисване на клапана ,защото ако това стане тои ще се разбие в буталото-при този двигател това е невъзможно.Погледнете горивната камера-за да се уползотворява максимално енергията на възпламенената горивна смес горивната камера трябва да е сферична ,за да се разпредели равномерно по буталото-тука ще натисне поливината бутало.Колко килограма по-лек е двигаеля ,с колко по-нисък е центъра на тежеста на самия мотор ,4т двигател с клапани в главата и същата мощност като този колко повече грижи ще иска?
          Твоите мнения, както и тези на Ясен ми звучат правдоподобно и компетентно и затова приемам информацията, която ми дават за истина! Благодаря! Ето че понаучих нещо!
          Обаче за мене остават все още някои въпроси! Какво точно означава "увисване на клапана"? Кога и по какви причини се получава този ефект? Евентуалния сблъсък с буталото ли е единствения негативен ефект при такова увисване? Аз го разбирам че клапана остава отворен некогато трябва, т.е. от това закъснение на клапана да тръгне да се затваря не произтичат ли и други отрицателни ефекти освен удара в буталото?
          Въпреки че имам някаква техническа грамотност, не съм двигателист, така че моля за извинение ако въпросите ми звучат глупаво!
          "Do not correct a fool, for he will hate you;
          Correct a wise man, for he will appreciate you."

          Коментар


          • #6
            До: GAS GAS двигател със стоящи клапани!!!

            Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
            Твоите мнения, както и тези на Ясен ми звучат правдоподобно и компетентно и затова приемам информацията, която ми дават за истина! Благодаря! Ето че понаучих нещо!
            Обаче за мене остават все още някои въпроси! Какво точно означава "увисване на клапана"? Кога и по какви причини се получава този ефект? Евентуалния сблъсък с буталото ли е единствения негативен ефект при такова увисване? Аз го разбирам че клапана остава отворен некогато трябва, т.е. от това закъснение на клапана да тръгне да се затваря не произтичат ли и други отрицателни ефекти освен удара в буталото?
            Въпреки че имам някаква техническа грамотност, не съм двигателист, така че моля за извинение ако въпросите ми звучат глупаво!
            когато оборотите се увеличават,времето което пружината има за да прибере клапана се намалява ,и идва момент при които не може да смогне на темпото-тогава клапана "увисва" ,в резултат буталото може да го удари-това е наи лошото което може да се случи ,след това мениш клапани бутала....за да се избегне това е необходимо клапаните да се олекотят ,за тази цел се използват титаниеви клапани-теглото им е много по-малко от стоманените ,но не им отстъпват по здравина ,а по-малко тегло = по малка инерция.Другото са пружините-предлагат се пружини с по-голямо усилие-ако ще ползваш тежък клапан ,ти трябва по силна пружина ,но по силната пружина изисква по-голямо усилие за отваряне на клапана и от там се губи мощност.

            Коментар


            • #7
              До: GAS GAS двигател със стоящи клапани!!!

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Хехехехехе!
              Клапаните не са дълги, защото буталото е с малък ход, от което зависи дължината им! Хлабината не е проблем да се регулира!

              За камерата и степента на сгъсяване-КПД съм съгласен!

              При триалките няма големи изисквания за високи обороти, така че коеф. на пълнене, охлаждането на буталото и детонациите няма да са проблем.

              Има или няма верига/ремък зъбни колела винаги има! Тук е спестена веригата - важно!

              Славчо - увисването на клапана се получава ако е "уморена" пружината, която го затваря. Проблема не е удара с буталото, защото не може да провисне толкова много, но горивната камера е разхерметизирана, което само по себе си вече е проблем!

              Идеята на този двигател ме кефи за вгарждането в трайалка! Много хитро решение. На други места съмнявам се дали ще е приложима!

              Коментар


              • #8
                До: GAS GAS двигател със стоящи клапани!!!

                Първоначално публикуван от T-1000 Преглед на мнение
                ....
                Е не! Не може да се случи това! Няма как! Не си прав.
                Във Ф1 с техните 19000 об/мин представяш ли си какво е времето за отваряне/затваряне на един клапан...
                Титаниевите са по-леки, но май е по-важно, че са по издръжливи на термичното натоварване в тия и без т'ва толкова натоварени машини за ендуро и крос

                Коментар


                • #9
                  До: GAS GAS двигател със стоящи клапани!!!

                  Първоначално публикуван от BukToP Преглед на мнение
                  Е не! Не може да се случи това! Няма как! Не си прав.
                  Във Ф1 с техните 19000 об/мин представяш ли си какво е времето за отваряне/затваряне на един клапан...
                  Титаниевите са по-леки, но май е по-важно, че са по издръжливи на термичното натоварване в тия и без т'ва толкова натоварени машини за ендуро и крос
                  лекотата е приоритет ! за термичното натоварване също съм съглаен ,но ако не се лъжа разликата в теглото на титаниевия и стоманения е приблизително двоина.

                  Пак ще се повторя лекотата е наи важна и тя се оценява единствено при високо оборотни двигатели.

                  Коментар


                  • #10
                    До: GAS GAS двигател със стоящи клапани!!!

                    Във Ф1 клапаните въобще не се задвижват от пружини.
                    Задвижват се пневматично. Сгъстен въздух.
                    Издъних се на Тюринг теста

                    Коментар


                    • #11
                      До: GAS GAS двигател със стоящи клапани!!!

                      Общо взето ми се поизясни. А дали е възможно да се получи връщане през закъснелия да се затвори клапан, на горивовъздушна смес или изгорели газове?

                      Първоначално публикуван от T-1000 Преглед на мнение
                      Другото са пружините-предлагат се пружини с по-голямо усилие-ако ще ползваш тежък клапан ,ти трябва по силна пружина ,но по силната пружина изисква по-голямо усилие за отваряне на клапана и от там се губи мощност.
                      А пък тази част на поста ти, ме навежда и на една друга мисъл. Може би замяната на титанови клапани със стоманени такива но с по-яки пружини скъсява пък живота на разпределителния вал, вследствие на по-голямото усилие нужно за отварянето, а от там и по-голямото триене и износване в зоните на контакт между р. вал, кобилиците и клапаните! Та вече не ми се вижда толкова разумна подмяната на титанови клапани със стоманени такива с цел икономия.
                      "Do not correct a fool, for he will hate you;
                      Correct a wise man, for he will appreciate you."

                      Коментар


                      • #12
                        До: GAS GAS двигател със стоящи клапани!!!

                        Първоначално публикуван от BukToP Преглед на мнение
                        Славчо - увисването на клапана се получава ако е "уморена" пружината, която го затваря. Проблема не е удара с буталото, защото не може да провисне толкова много, но горивната камера е разхерметизирана, което само по себе си вече е проблем!
                        чакаи чакаи ,аз говоря за 4т двигател с клапани в главата ,как ще е невъзможно да се удари клапан с бутало ,а това че се е разхерметизирала камерата ,няма да доведе до нищо фатално.

                        Коментар


                        • #13
                          До: GAS GAS двигател със стоящи клапани!!!

                          Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                          Общо взето ми се поизясни. А дали е възможно да се получи връщане през закъснелия да се затвори клапан, на горивовъздушна смес или изгорели газове?



                          А пък тази част на поста ти, ме навежда и на една друга мисъл. Може би замяната на титанови клапани със стоманени такива но с по-яки пружини скъсява пък живота на разпределителния вал, вследствие на по-голямото усилие нужно за отварянето, а от там и по-голямото триене и износване в зоните на контакт между р. вал, кобилиците и клапаните! Та вече не ми се вижда толкова разумна подмяната на титанови клапани със стоманени такива с цел икономия.
                          и като към това добавим и силата с която се удря тежкия клапан с натегнатата пружина в леглото си работата става много неприятна.

                          Коментар


                          • #14
                            До: GAS GAS двигател със стоящи клапани!!!

                            Докато съм си писал въпроса:

                            Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                            А дали е възможно да се получи връщане през закъснелия да се затвори клапан, на горивовъздушна смес или изгорели газове
                            Виктор вече ми е бил отговорил:

                            Първоначално публикуван от BukToP Преглед на мнение
                            но горивната камера е разхерметизирана, което само по себе си вече е проблем!

                            Първоначално публикуван от T-1000 Преглед на мнение
                            а това че се е разхерметизирала камерата ,няма да доведе до нищо фатално.
                            С това обаче Т-1000, съжалявам ама не мога да се съглася. Верно че да удари клапана е по-голямото зло, но и разхерметизирането на камерата също си е проблем и скапва цялата работа на двигателя!
                            Този двигател, от който започна дискусията, достига над 10 000 оборота. Ако беше нормален двигател, при такива обороти може би щеше да има належаща нужда от титаниеви клапани! Обаче понеже е със стоящи клапани - вероятността от удар в буталото отпада, остава само вероятността от разхерметизиране! Обаче тук пък тежеста на клапана играе някаква, макар и малка, положителна роля помагайки на пружината! Недостатък остава повишеното, в следствие на тежеста, триене, което пък се компенсира донякъде от по-доброто смазване на разпределителния вал в картера! Така че в заключение, належаща нужда от титаниеви клапани няма за този двигател!
                            Общо взето това ми се въртеше в главата още от начало, ама исках да потвърдите предположенията ми, та да ми се доизясни!
                            "Do not correct a fool, for he will hate you;
                            Correct a wise man, for he will appreciate you."

                            Коментар


                            • #15
                              До: GAS GAS двигател със стоящи клапани!!!

                              Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                              Във Ф1 клапаните въобще не се задвижват от пружини.
                              Задвижват се пневматично. Сгъстен въздух.
                              Това е било само концепт, няма го вече. camshaft forever...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X