На Моторшоу ди Милано се появи двигател който използва една отдавна забравена концепция която обаче изглежда не е за изхвърляне. Става на въпрос за 4Т двигател със стоящи клапани! Тази конструкция не се използва вече повече от 50 години заради нестандартната форма на горивната камера на двигателя и ограничения в мах. компресия. (снимка 1). Обаче както се казва всяко зло за добро: главата при стоящи клапани е много елементарна и ниска, в нея се монтира само свеща, ниското тегло на движещите се части и главно нисък център на тежеста. Е не е ли идеално това за един триалов мотор (а може би в бъдеше и за хоби ендуро мотори)?
За сега фирмата GAS GAS е показала само прототипа 300SV - 300см3, 2 клапана, 24 коня при 10500 оборота! (снимка 2) Разпределителня вал е долу в картера на мотора и дирекно командва клапаните който са отстрани на цилиндъра и като цяло двигателя изглежда много нисък може и да го сбъркате с някой двутакт (снимка 3).
А че поддръжката е много по-лесна отколкото на „класически” 4Т мотор е ясно веднага - няма ангренажна верига, няма обтегач и няма нито пулове нито кобилици!
Вентилите се настройват през двете малки чевени капачета които се виждат на снимка 3.
Като цяло такъв двигател може да се монтира в 2Т шаси без никакви допълнителни промени и тежи само 2кг повече!!!
Очаква се триалката GAS GAS 300 SV да се продава от есента на 2008г.
За съжаление за сега имам само снимките които се наложи да преснимам от един Чешки вестник защото не намерих за този модел на GAS GAS никаква информация по интернет. Ако някой попадне на нещо по темата да пише!
За сега фирмата GAS GAS е показала само прототипа 300SV - 300см3, 2 клапана, 24 коня при 10500 оборота! (снимка 2) Разпределителня вал е долу в картера на мотора и дирекно командва клапаните който са отстрани на цилиндъра и като цяло двигателя изглежда много нисък може и да го сбъркате с някой двутакт (снимка 3).
А че поддръжката е много по-лесна отколкото на „класически” 4Т мотор е ясно веднага - няма ангренажна верига, няма обтегач и няма нито пулове нито кобилици!
Вентилите се настройват през двете малки чевени капачета които се виждат на снимка 3.
Като цяло такъв двигател може да се монтира в 2Т шаси без никакви допълнителни промени и тежи само 2кг повече!!!
Очаква се триалката GAS GAS 300 SV да се продава от есента на 2008г.
За съжаление за сега имам само снимките които се наложи да преснимам от един Чешки вестник защото не намерих за този модел на GAS GAS никаква информация по интернет. Ако някой попадне на нещо по темата да пише!
Коментар