Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Раздатка WJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Раздатка WJ

    За да не се задълбочава оф-топика в темата за матираните фарове пускам тази тема.
    Колегата Welcome споменава там нещо за оригиналната раздатка.... Какво й е на оригиналната и трябва ли да я сменям ?

  • #2
    До: Раздатка WJ

    Колега пуснал си тема с ясно заглавие, ама после от твоя пост по темата нищо не разбрах. Прочетох цяла тема за фарове, ама пак не разбрах какъв ти е проблема с раздатката. Знам само, че WJ се комрлектова с няколко вида раздатки и в зависимост от това и LSD и в диференциалите. Ама с коя точно е твоят джип-не знам. Дали има нещо повредено по раздатката ти-също не знам. Пък и Колегата Welcome каква раздатка има и има ли проблем с нея ???
    Нещо ми е много объркано... Не мога да чета мисли... чета само твоя пост и мога да ти отговоря: Ако твоята раздатка работи добре и ти харесва джипа - не я сменяй.
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

    Коментар


    • #3
      До: Раздатка WJ

      Първоначално публикуван от Stuntman_Mike Преглед на мнение
      За да не се задълбочава оф-топика в темата за матираните фарове пускам тази тема.
      Колегата Welcome споменава там нещо за оригиналната раздатка.... Какво й е на оригиналната и трябва ли да я сменям ?
      Ако става въпрос за WJ там раздатката е само една - това е NV247 с варилок (или хидралок също го наричат), използва специално масло и е много хубаво нещо. Що се касае до ZJ там раздатките са няколко 231, 242, 249 и 249OD. При Welcome ситуацията е следната - заводски дизеловите ZJ излизат само с 231 раздатка - парт тайм. Той я смени с 242 - с възможност за фултайм. Пак повтарям за WJ няма нужда от такива упражнения, неговата раздатка е най-доброто измислено до сега в света.
      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

      Коментар


      • #4
        До: Раздатка WJ

        Раздатките при WJ 99-04 са три вида.
        NV242 - Selec-Trac Full-time




        NV247 - Quadra-Trac II & Quadra-Drive On-demand




        NV147 - Quadra-Trac I On-demand


        Последната се монтира само на Ларедо 2004 и представлява 247 без бавни и блокаж. Оперира само в режим 4 бързи, затова много често се бърка с 4х2(2WD).

        Преди време доста мислих дали да сменя моята 247 с 242. В крайна сметка реших че няма никакъв смисъл oт подобно упражнение.
        На пръв поглед 247 е по-лошата раздатка защото е On Demand.
        Това разбирасе води до асоцияцията с 249OD която се слага на ZJ от 96 до 98 и разпределя въртящия момент 5/95 при нормални условия и 30/70 при пробуксуване на задните колела. Причината е че при 249 ролята на междинен диф се изпълнява от виско муфа която има фиксиран процент на преплъзване.

        Все още не мога да намеря точни данни как 247 разпределя въртящия момент при нормални условия. Това което е сигурно обаче е че може да придаде от 0 до 100% от въртящия момент към единия от двата моста, благодарение на прогресивния многодисков съединител. Което веднага ме навежда на мисълта че при нормални условия (сух асвалт без боксуване на гуми) задния мост е този който движи джипа и 100% от въртящия момент е в него.
        На сняг и лед обаче се получава нещо съвсем различно. На равно двата моста започват да боксуват еднакво и без никакво закъснение на единия. При същите условия само че по нанагорнище задните се въртят една идея повече.

        Накратко защо не искам 242 че нещо се отплеснах.
        Образно казано, защото въртящия момент се разхожда свободно между двата моста и търси колелото с най-лошо сцепление. Намери ли го веднага избива там като го превърта а останалите колела остават "безсилни". Това доста влошава управляемоста, а при изкачване по хлъзгав терен, остане ли едното колело без сцепление и джипа спира.
        При 247 трябва да са поне по едно на мост за да се случи същото.
        Освен това масовата NV242LD, тази която се слага на 4.0 е по-слаба.
        Въртящия момент който може да премине през нея е 2015Nm.
        Срещу 2440Nm при 247.

        Коментар


        • #5
          До: Раздатка WJ

          Ей, да бре, как забравих че има WJ с 4.0 и 242
          Тази без бавните не я слагам в сметката че е голяма рядкост тук.
          Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

          Коментар


          • #6
            До: Раздатка WJ

            Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
            Накратко защо не искам 242 че нещо се отплеснах.
            Образно казано, защото въртящия момент се разхожда свободно между двата моста и търси колелото с най-лошо сцепление. Намери ли го веднага избива там като го превърта а останалите колела остават "безсилни". Това доста влошава управляемоста, а при изкачване по хлъзгав терен, остане ли едното колело без сцепление и джипа спира.
            При 247 трябва да са поне по едно на мост за да се случи същото.
            Освен това масовата NV242LD, тази която се слага на 4.0 е по-слаба.
            Въртящия момент който може да премине през нея е 2015Nm.
            Срещу 2440Nm при 247.
            Пламене помниш ли как спорихме за същото и ти ме убеждаваше че 242 е по-добра. Е, сега дойде на моето и с право: 249 и 247 са сериозни и правилни неща.
            Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

            Коментар


            • #7
              До: Раздатка WJ

              Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
              Пламене помниш ли как спорихме за същото и ти ме убеждаваше че 242 е по-добра. Е, сега дойде на моето и с право: 249 и 247 са сериозни и правилни неща.
              Ами на теория 242 е по-добра. Като я покарах малко обаче доста се разочаровах. Ми тя всяка гума зацепва когато и хрумне, от там и джипа върви където си поиска.

              За мое голямо съжаление вече има и по-добра от 247.
              А именно NV245 full-time която се слага на новото Гранд Чероки WK след 2005г с Quadra-Trac II и Quadra-Drive II.
              За разлика от 247 при 245 има междуосов диференциал. При 247 тази роля се изпълнява от многодисковия съединител Вари лок.
              При 245 има освободен междуосов диф който разпределя въртящия момент 48/52 и в паралел на него многодисков съединител (Electronic Limited Slip Differentials - ELSD) който се грижи въртящия момент да бъде разпределен по равно между двата моста и да не ходи там където му е най-лесно, като пак както и при ВариЛок на 247 може автоматично да блокира до 100%
              Нещо като 249(без OD) на ZJ преди 1996. Само че там в паралел на дифа има виско муфа която е постоянно зацепена и не може да блокира на 100%

              Коментар


              • #8
                До: Раздатка WJ

                Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                Знам само, че WJ се комрлектова с няколко вида раздатки и в зависимост от това и LSD и в диференциалите.
                А знаеш ли че точно заради активните LSDта в предния и задния диф,
                WJ с КуадраДрайв харчи с два литра повече.

                Коментар


                • #9
                  До: Раздатка WJ

                  Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                  Нещо като 249(без OD) на ZJ преди 1996. Само че там в паралел на дифа има виско муфа която е постоянно зацепена и не може да блокира на 100%
                  Правилно. Въртяхме-сукахме и пак там се върнахме, само че на нова витка на спиралата Аз затова ако имам възможност на Вранглера ще му пришия V8 5.2 барабар със скоростите и раздатката
                  Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Раздатка WJ

                    Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                    А знаеш ли че точно заради активните LSDта в предния и задния диф,
                    WJ с КуадраДрайв харчи с два литра повече.
                    Възможно е и от там да идва големия разход особено по неравни и пътища с много завой, а сега когато карам постоянно в сняг и лед сигурно си оказва влияние. Иначе само по себе си ако не работи /не зацепва за да блокира дифа./ не знам дали създава повишено триене и от там по-голям разход на гориво.
                    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                    Коментар


                    • #11
                      До: Раздатка WJ

                      Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                      Колега пуснал си тема с ясно заглавие, ама после от твоя пост по темата нищо не разбрах. Прочетох цяла тема за фарове, ама пак не разбрах какъв ти е проблема с раздатката. Знам само, че WJ се комрлектова с няколко вида раздатки и в зависимост от това и LSD и в диференциалите. Ама с коя точно е твоят джип-не знам. Дали има нещо повредено по раздатката ти-също не знам. Пък и Колегата Welcome каква раздатка има и има ли проблем с нея ???
                      Нещо ми е много объркано... Не мога да чета мисли... чета само твоя пост и мога да ти отговоря: Ако твоята раздатка работи добре и ти харесва джипа - не я сменяй.
                      Човек, не мога да разбера за какво ми се караш - аз проблем с раздатката НЯМАМ - в темата за фаровете прочетох, че раздатката трябвало да се смени (според колегата, който е написал поста). Ето защо реших да попитма в отделна тема а не допълнително да скапвам темата за фаровете.

                      Мерси за инфото така или иначе!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Раздатка WJ

                        Не не се карам на никого, но от първия ти пост не става ясно какъв е проблема.
                        Много се радвам че нямаш проблеми, карай си джипа с кеф.
                        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                        Коментар


                        • #13
                          До: Раздатка WJ

                          Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                          Възможно е и от там да идва големия разход особено по неравни и пътища с много завой, а сега когато карам постоянно в сняг и лед сигурно си оказва влияние. Иначе само по себе си ако не работи /не зацепва за да блокира дифа./ не знам дали създава повишено триене и от там по-голям разход на гориво.
                          Пробвал съм да завъртя ВариЛок(този в раздатката) на ръка - не става. Значи дори при откачена геропомпа, дисковете създават някакво ограничение на преплъзването и не са съвсем освободени.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Раздатка WJ

                            Първоначално публикуван от Stuntman_Mike Преглед на мнение
                            Човек, не мога да разбера за какво ми се караш - аз проблем с раздатката НЯМАМ - в темата за фаровете прочетох, че раздатката трябвало да се смени (според колегата, който е написал поста). Ето защо реших да попитма в отделна тема а не допълнително да скапвам темата за фаровете.

                            Мерси за инфото така или иначе!
                            Аз не съм писал, че ТРЯБВА да се смени (което звучи сякаш налагам някому мнението си). Аз писах, че нямам проблем с 231, но много ми се иска да имам фултайм. http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=23285
                            Можех да се примиря и с 249, но намерих 242 и това ми реши фикс-идеята. Със светлините също не съм имал проблем, но исках ксенон - и съм много доволен (пък било то мое заблуждение).
                            А ето тук е цялата истина и нищо повече от истината http://jeep.dn.ru/systems/index.htm
                            Последно редактирано от Welcome; 14-01-08, 15:53.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Раздатка WJ

                              Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                              Пробвал съм да завъртя ВариЛок(този в раздатката) на ръка - не става. Значи дори при откачена геропомпа, дисковете създават някакво ограничение на преплъзването и не са съвсем освободени.
                              Не съм карал друг автомобил 4х4 фул тайм, но джипа на хлъзгав терен в завой се държи много интересно: за да го държиш в траекторията на завоя когато леко започне да поднася инстиктивно пускаш газта, завъртам още малко в посоката, която ми трябва и подавам лека газ и тогава "хваща" траекторията. Не знам дали това е следствие от 4х4 или от самоблок. диф. А как е направена Опел Антара-като чели се държи по-устойчиво при същите условия вземам завоя с по-висока скорост.
                              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X