Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна на 231 с 242 на ZJ'97

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Смяна на 231 с 242 на ZJ'97

    Купих си въпросния джип (2.5 ТДИ) , и не че имам проблем с това, но ми се ще да има и фултайм 4х4. От проучванията, които направих излиза, че настоящата кутия NV231 лесно се заменя с NV242. Дори последната получена информация е, че става и NV271.
    Какво мислите по въпроса?
    Къде мога да намеря РК на приемлива цена?

  • #2
    До: Мнения за раздатка на ZJ'97

    Абе баш "лесно" не е много точна дума. Заменя се относително безболезнено, но от двете правиш една. Просто ползваш половината корпус и някои от карантиите от едната и останалото от другата. По-скоро на що-годе добра цена можеш да намериш 249. Но пък се чудя защо е целия този зор, аз съм върл фен на фултайма, но с този импотентен двигател няма особено значение освен изваждане от доста пари.
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

    Коментар


    • #3
      До: Мнения за раздатка на ZJ'97

      Благодаря!
      Нека все пак уточним, защо трябва да се разменят части вътре, след като монтажните размери и отвори са същите?
      249 строго погледнато също няма фултайм. Макар и по друг начин.
      Колкото до двигателя - мен ме устройва за моите цели. Не виждам какво общо има с въпроса ми?

      Коментар


      • #4
        До: Мнения за раздатка на ZJ'97

        Монтажните размери не съвпадат. Затова се използва предната част от твоята си раздатка и задната от донора. Както и първичния вал. И МНОГО МОЛЯ ДА НЕ БЪРКАТЕ 249 с това НЕДОРАЗУМЕНИЕ 249OD. Само за справка до 1996 година се окомплектоват с 249 а след това с 249OD. Звучи еднакво но нямат нищо общо! 249 има истински междуосев диференциал делящ въртящия момент 50/50 и вискомуфа работеща в ПАРАЛЕЛ с него. След 1996 се слага 249 OD в която диф няма а има само виско. при нормална работа усилието се разпределя 5/95 преден/заден мост. Това вече не е фултайм а ан деманд. както и 247, макар че там принципът е друг. Двигателят може да ти стига само защото не си се пробвал на 5.2 или 5.9. Фултайма на никого не е попречил, но не мисля че има смисъл наистина с този мотор, просто няма да усетиш разликата.
        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

        Коментар


        • #5
          До: Мнения за раздатка на ZJ'97

          Всичко това като фактология е вярно, знам го. Доколкото съм чел, обаче OD е подобрение на 249 именно с това, че в този случай вискомуфтата е само отпред, а не на цялата раздатка. Дори има изразено мнение, че ако беше само отзад, такава раздатка цена нямаше да има. Но както и да е, това са лични мнения, а за вкусове не се спори.
          Безспорно е, че фултаймът й не е истински, а аз искам да имам истински. Другата алтернатива е да си монтирам шпер, но това ми е резервен ход. Колкото до бензиновите "лами" - честно да си призная, не мога да изхраня такова чудо, на кой не му се иска да кара такова?!

          Коментар


          • #6
            До: Мнения за раздатка на ZJ'97

            249OD не е подобрена 249 а поевтинена така да се каже. Нищо по-добро няма там от към възможности с изключение на това че има твърдо включване на предния мост при бавни и имагинерна икономия на гориво от половин литър на сто.
            Ако можеш да ми обясниш какво значи вискомуфа само отпред а не на цялата раздатка или отзад. Щото ако беше отзад щеше да имаш един автомобил с предно който като вземе да боксува почва да помага с задните колела. Представяш ли си абсурда и простотията... Гранд Чероки с трансмисия на Голф Синхро, Фрийлендър или Волво ХС90 Ужас, и в най-страшните ми кошмари не мога да го сънувам...
            Що се касае до бензиновите Грандове - слагаш газ и ти излиза по-евтино от дизела, особенно с оглед човъркането по този достоен агрегат...
            Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

            Коментар


            • #7
              Рекапитулация

              Имах късмет да намеря от раз NV242 и то при много точен човек, който се зае да осигури и замяната. Няма да се въздържам да му направя реклама, че осигурява резервни части и възли 2-употреба за нашите машини, а освен това е потомствен майстор по ламариненото стопанство.
              По същество: заменен беше input shaft (входен вал?) на NV242 със стария от NP231 - наложи го разликата в шлицовите съединения. Също беше разменен куплунгът на скоростомера. Тъй като има разлика в монтажните размери наистина, наложи се удължаване на задния кардан с 40 мм.
              Субективно: NV242 прави впечатление на доста по-сериозен агрегат от NP231. Сглобяван е ръчно - майсторът ми показа къде са поставяли белези с "флумастър за стомана".
              Надявам се ползата и удоволствието от карането да си струват тези 1200 лв. за ъпгрейд.

              Коментар


              • #8
                До: Мнения за раздатка на ZJ'97

                Какво направихте с лоста.

                Коментар


                • #9
                  До: Смяна на 231 с 242 на ZJ'97

                  Лостчето на самата кутия 242 си остана там, макар че е по-късо. Останалата част лостове пък си останаха от предишната както са си монтирани. В крайна сметка табелката от 242 с петте позиции не съответства на положенията на стария лост (по-къса е от хода на лоста), но означенията някак ще си ги направя сам.
                  По ирония желаната 4X4 FullTime идва на сегашна позиция N

                  Коментар


                  • #10
                    До: Смяна на 231 с 242 на ZJ'97

                    Супер.
                    Речено-сторено.
                    Как е разхода на 4х4.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Смяна на 231 с 242 на ZJ'97

                      Честно казано, няма да мога да направя разлика. Карах я само 10-на дена преди, на 4Х2 и дори не успях да засека точно.
                      Апропо, дали има някакви показания от страна на "компютъра"? Струва ми се, че предишният собственик ми изкара отнякъде 10.3, но може и да бъркам... В най-лошия случай, след месец ще я засека по бабешкия начин

                      Коментар


                      • #12
                        До: Смяна на 231 с 242 на ZJ'97

                        Бабешкия начин - пълнене до капака, каране и пак пълнене е най-точен. Компютъра дава само приблизителни стойности.
                        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Смяна на 231 с 242 на ZJ'97

                          Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
                          Бабешкия начин - пълнене до капака, каране и пак пълнене е най-точен.
                          Моята баба използва друг начин - инкрементално пълнене при светване на червената лампичка. Всяка стъпка уточнява резултата статистически.
                          По тази метода получих първоначалния 12/100 (1 седмица в софийските задръствания + около 400 км извънградско с голяма скорост).

                          Коментар


                          • #14
                            До: Смяна на 231 с 242 на ZJ'97

                            За да намалиш грешката обаче поне пълни от една и съща колонка.
                            Какво значи "голяма скорост"?
                            Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Смяна на 231 с 242 на ZJ'97

                              Няма как да пълня от една и съща. Поне се придържам към OMV.
                              Под "голяма скорост" разбирам като за джип - 120-150. Аз просто няма да го карам, ако не я дава. Естествено, ако беше Audi quattro, скоростите щяха да са други, но исках именно джип. Jeep.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X