До: honda xr 250
И аз задавах такива въпроси в тази тема:http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=9838 обаче от 4 отговорили двама се опитаха да помогнат а другите писаха глупости ,с които общо взето с е опитваха да ми обяснят че всъщност проблема е че съм си взел Ямаха! Пък ето че и Хонда може да има подобен проблем!
Ще ти опиша моите практически наблюдения до момента ,пък дано да са ти от полза! Давам ти чисти факти, не мога да ги коментирам и анализирам защото и аз съм озадачен:
1. Покарах с Мотул 15W50 полусинтетика - много малко покарах ,нямам впечатления;
2. Карах с Мотул 20W50 минерално - 2 смени по 4000 км. харчеше ми по около 1 л. на 1000км. ,никога не можех да разбера колко масло имам и постоянно доливах - същия проблем като твоя след каране проверявам и няма масло след като долея според пръчката и пак покарам ,оказва се че е препълнен!
3. Карах с Валволин 20W50 полусинтетика - 1 смяна 4000км. - значително подобрение , разхода намаля наполовина (около 0,5 л. на 1000км. ,че и по-малко) забелязах че за 300км. преход при високи обороти маслото не мръдна а при същото разстояние но в градски условия ( спри - тръгни) има видим разход на масло! В сравнение с Мотула ,рядко имах проблем с отчитането на нивото на маслото, но като наближи смяната проблемите зачестиха!
4. Сега карам с Yacoo 15W50 полусинтетика (дано да не съм объркал името) - за 1000км. НИКАКЪВ разход, маслото си остава в рамката (резервоара за масло) и нямам никакви проблеми с отчитането на нивото за сега! Тоя резултат ми е много странен при положение че това масло е видимо по-течливо от предишните! Мотора подобри и вървежа - преди се задъхваше под 2500 об/мин. а над 7000 об/мин. не можеше да вдигне, сега с това масло няма проблем под 2500 об/мин. а нагоре го пробвах до 8000 об/мин. на 5-а скорост , на равно - без проблем!
Искам да уточня че преди тези проби с маслата ,разглобих двигателя, проверих клапанчето (сачма с пружинка), смених за всеки случай маслената помпа с нова (126 евро), но това не даде никакъв резултат!
Изводи няма да правя, прави си ги сам! Аз продължавам да експериментирам и да си водя наблюдения, щото не ми се иска да се хвърля в ремонти, които да се окажат пак безрезултатни !
И аз задавах такива въпроси в тази тема:http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=9838 обаче от 4 отговорили двама се опитаха да помогнат а другите писаха глупости ,с които общо взето с е опитваха да ми обяснят че всъщност проблема е че съм си взел Ямаха! Пък ето че и Хонда може да има подобен проблем!
Ще ти опиша моите практически наблюдения до момента ,пък дано да са ти от полза! Давам ти чисти факти, не мога да ги коментирам и анализирам защото и аз съм озадачен:
1. Покарах с Мотул 15W50 полусинтетика - много малко покарах ,нямам впечатления;
2. Карах с Мотул 20W50 минерално - 2 смени по 4000 км. харчеше ми по около 1 л. на 1000км. ,никога не можех да разбера колко масло имам и постоянно доливах - същия проблем като твоя след каране проверявам и няма масло след като долея според пръчката и пак покарам ,оказва се че е препълнен!
3. Карах с Валволин 20W50 полусинтетика - 1 смяна 4000км. - значително подобрение , разхода намаля наполовина (около 0,5 л. на 1000км. ,че и по-малко) забелязах че за 300км. преход при високи обороти маслото не мръдна а при същото разстояние но в градски условия ( спри - тръгни) има видим разход на масло! В сравнение с Мотула ,рядко имах проблем с отчитането на нивото на маслото, но като наближи смяната проблемите зачестиха!
4. Сега карам с Yacoo 15W50 полусинтетика (дано да не съм объркал името) - за 1000км. НИКАКЪВ разход, маслото си остава в рамката (резервоара за масло) и нямам никакви проблеми с отчитането на нивото за сега! Тоя резултат ми е много странен при положение че това масло е видимо по-течливо от предишните! Мотора подобри и вървежа - преди се задъхваше под 2500 об/мин. а над 7000 об/мин. не можеше да вдигне, сега с това масло няма проблем под 2500 об/мин. а нагоре го пробвах до 8000 об/мин. на 5-а скорост , на равно - без проблем!
Искам да уточня че преди тези проби с маслата ,разглобих двигателя, проверих клапанчето (сачма с пружинка), смених за всеки случай маслената помпа с нова (126 евро), но това не даде никакъв резултат!
Изводи няма да правя, прави си ги сам! Аз продължавам да експериментирам и да си водя наблюдения, щото не ми се иска да се хвърля в ремонти, които да се окажат пак безрезултатни !
Коментар