Мотора ми е Ямаха XTZ660 ,двигателя е 1 цилиндър с 5 клапана, от така наречените двигатели с сух картер. За маслен резорвар служи част от рамката на мотора.
Проблема е следния, когато карам известно време на ниски обороти, в диапазона между 3000 и 4000 ,при проверка на маслото веднага след карането установявам че на пръчката не отчита масло, т.е. нивото е спаднало под минимума. Достатъчно е обаче да измина 10 км при обороти между 4000 и 5000 и маслото се качва в рамката до нормалното ниво. Отначало помислих че има проблем в маслената помпа, затова я смених с нова от магазин Ямаха гр. Солун, а и старата помпа имаше видимо износване на турбините. С новата помпа обаче проблема си остана. Сигурен съм че циркулира масло през рамката даже и при работа на место т.е 1300 - 1500 об/мин. , защото го проверих. Просто при ниски обороти маслото пада до едно ниво ,под пръчката, и се задържа на това ниво. Отначало като взех мотора карах с Мотул 20W50, минерално, сега карам с Валволин 20W50 полусинтетика и нещата се подобриха. Имам следните въпроси:
1. Това (гореописаното) проблем ли е ,или е нормално за тези мотори?
2. Ако е проблем ,как да го отстраня?
3. Как да почистя металната цедка ,през която се изсмуква маслото от картера, за да се качи в рамката? В мануала е казано че трябва да се почиства, но не е обяснено как. Трябва ли да отварям всеки път скоростната кутия за да почиствам тази цедка ( стрейнер, според мануала)?
4. Колко е нормално да харчи масло един такъв мотор, на 1000 км. ( с Мотула ми харчеше по 800 - 1000 милилитра на 1000 км. а с Валволин ,до момента за 1700км. съм долял 500милилитра)?
Моля ако някой се е сблъсквал с подобен случай да сподели опита си. Благодаря предварително!
Проблема е следния, когато карам известно време на ниски обороти, в диапазона между 3000 и 4000 ,при проверка на маслото веднага след карането установявам че на пръчката не отчита масло, т.е. нивото е спаднало под минимума. Достатъчно е обаче да измина 10 км при обороти между 4000 и 5000 и маслото се качва в рамката до нормалното ниво. Отначало помислих че има проблем в маслената помпа, затова я смених с нова от магазин Ямаха гр. Солун, а и старата помпа имаше видимо износване на турбините. С новата помпа обаче проблема си остана. Сигурен съм че циркулира масло през рамката даже и при работа на место т.е 1300 - 1500 об/мин. , защото го проверих. Просто при ниски обороти маслото пада до едно ниво ,под пръчката, и се задържа на това ниво. Отначало като взех мотора карах с Мотул 20W50, минерално, сега карам с Валволин 20W50 полусинтетика и нещата се подобриха. Имам следните въпроси:
1. Това (гореописаното) проблем ли е ,или е нормално за тези мотори?
2. Ако е проблем ,как да го отстраня?
3. Как да почистя металната цедка ,през която се изсмуква маслото от картера, за да се качи в рамката? В мануала е казано че трябва да се почиства, но не е обяснено как. Трябва ли да отварям всеки път скоростната кутия за да почиствам тази цедка ( стрейнер, според мануала)?
4. Колко е нормално да харчи масло един такъв мотор, на 1000 км. ( с Мотула ми харчеше по 800 - 1000 милилитра на 1000 км. а с Валволин ,до момента за 1700км. съм долял 500милилитра)?
Моля ако някой се е сблъсквал с подобен случай да сподели опита си. Благодаря предварително!
Коментар