Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моля помогнете - мазане на двигател със сух картер.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Моля помогнете - мазане на двигател със сух картер.

    Мотора ми е Ямаха XTZ660 ,двигателя е 1 цилиндър с 5 клапана, от така наречените двигатели с сух картер. За маслен резорвар служи част от рамката на мотора.
    Проблема е следния, когато карам известно време на ниски обороти, в диапазона между 3000 и 4000 ,при проверка на маслото веднага след карането установявам че на пръчката не отчита масло, т.е. нивото е спаднало под минимума. Достатъчно е обаче да измина 10 км при обороти между 4000 и 5000 и маслото се качва в рамката до нормалното ниво. Отначало помислих че има проблем в маслената помпа, затова я смених с нова от магазин Ямаха гр. Солун, а и старата помпа имаше видимо износване на турбините. С новата помпа обаче проблема си остана. Сигурен съм че циркулира масло през рамката даже и при работа на место т.е 1300 - 1500 об/мин. , защото го проверих. Просто при ниски обороти маслото пада до едно ниво ,под пръчката, и се задържа на това ниво. Отначало като взех мотора карах с Мотул 20W50, минерално, сега карам с Валволин 20W50 полусинтетика и нещата се подобриха. Имам следните въпроси:
    1. Това (гореописаното) проблем ли е ,или е нормално за тези мотори?
    2. Ако е проблем ,как да го отстраня?
    3. Как да почистя металната цедка ,през която се изсмуква маслото от картера, за да се качи в рамката? В мануала е казано че трябва да се почиства, но не е обяснено как. Трябва ли да отварям всеки път скоростната кутия за да почиствам тази цедка ( стрейнер, според мануала)?
    4. Колко е нормално да харчи масло един такъв мотор, на 1000 км. ( с Мотула ми харчеше по 800 - 1000 милилитра на 1000 км. а с Валволин ,до момента за 1700км. съм долял 500милилитра)?
    Моля ако някой се е сблъсквал с подобен случай да сподели опита си. Благодаря предварително!
    "Do not correct a fool, for he will hate you;
    Correct a wise man, for he will appreciate you."

  • #2
    Re: Моля помогнете - мазане на двигател със сух картер.

    Този разход на масло ми се вижда голям.Провери си гумичките на клапаните и сегментите.Преди около месец направих ремонт на ХТ то и трябва да ти кажа че разхода на масло е нулев.Ауспухът е напълно сух и бял.За другият проблем който имаш немога да кажа нищо.Но щом маслото циркулира м/у рамата и двигателя мисля че повод за тревоги няма.

    Коментар


    • #3
      Re: Моля помогнете - мазане на двигател със сух картер.

      Смяната на гумички ,сегменти и бутало е планувана вече, просто исках да разбера какъв е нормалния разход на масло за едноцилиндров двигател с водно охлаждане, защото не е нула в това съм сигурен!
      "Do not correct a fool, for he will hate you;
      Correct a wise man, for he will appreciate you."

      Коментар


      • #4
        Re: Моля помогнете - мазане на двигател със сух картер.

        Слави , а защо не спомена че , по цилиндьра има драскотини които най вероятно са от това , че при смяната на свеща са попаднали песачинки вьтре .Защото том кадето е свеща е една голяма дупка в която се сьбират много прах и песачинки , и при одвиване на свеща ,ако не е почистено стават проблеми .
        Последно редактирано от mishelmoto; 13-03-07, 22:14.
        не казвай всичко но знай какво казваш

        Коментар


        • #5
          Re: Моля помогнете - мазане на двигател със сух картер.

          Първоначално публикуван от AICBERG Преглед на мнение
          Този разход на масло ми се вижда голям.Провери си гумичките на клапаните и сегментите..
          ЙАМАХА

          Коментар


          • #6
            Re: Моля помогнете - мазане на двигател със сух картер.

            Първоначално публикуван от mishelmoto Преглед на мнение
            Слави , а защо не спомена че , по цилиндьра има драскотини които най вероятно са от това , че при смяната на свеща са попаднали песачинки вьтре .Защото том кадето е свеща е една голяма дупка в която се сьбират много прах и песачинки , и при одвиване на свеща ,ако не е почистено стават проблеми .
            Ако беше прочел внимателно постовете ми щеше да разбереш че планувам ремонт който да реши споменатия от тебе проблем! Това обаче няма връзка с зададените от мене въпроси! Аз знам че мотора ми харчи масло ,знам и защо харчи, затова задавам въпроси за нещата които не знам. Тези въпроси вече съм ти ги задавал на тебе и не можеш да дадеш смислен отговор, така че дай думата на другите, които могат, ако има такива.
            "Do not correct a fool, for he will hate you;
            Correct a wise man, for he will appreciate you."

            Коментар


            • #7
              Re: Моля помогнете - мазане на двигател със сух картер.

              а бе не се шашкай толкова-има масло в двигателя и то циркулира..значи няма страшно
              и аз преди време имах ямаха-друг модел 4 т ..правеше подобни неща и много се чудих
              та и прегледах подробно мануала
              там бе и описана маслената система
              та всъщтност имаше два маслени кръга
              и маслената помпа е всъщтност две помпи в едно
              едната върти маслото от двигателя го качва в резервоара /рамката/ а другата от резервоара го качва към главата и има и разклонение към оста на скоростите-която е куха и има дупчици излизат към всяка предавка и отделно накрая излиза в съединителя който мазането му е само от това масло -иначе стои над маслената баня..което никак не е добра идея ..според мен де
              този втория ротор дето качва в рамката -точно на какъв принцип преценя колко да качи на горе .. -той си се върти постоянно..има някаква тънка хитрост..и може би на моменти има разлика между сваленото и качено масло-виж в мануала какво пише -кога трябва да се мери маслото преди след работа..
              на моята преди да я запалиш -нивото бе надолу а веднага след като е работила се вдигаше малко над максимума..явно се е отичало докато не е запалена и после пък малко в повече е качвала горе
              ..но нямаше проблем де и още си я карат..май всички са така

              -събин има повече опит с ямахите предполагам ще ти обясни по подробно

              Коментар


              • #8
                Re: Моля помогнете - мазане на двигател със сух картер.

                Това което видях като разглобих старата помпа е че двата ротора са на една ос т.е. въртят се заедно ,с едни и същи обороти! Обаче ротора ,който качва маслото в рамката е двойно по голям от ротора ,който качва към главата и другите мажещи се части. От това логично следва че във всеки един момент независимо от оборотите би трябвало в рамката да се напомпва повече масло от големия ротор отколкото може да изпомпи малкия ротор, т.е. в един момент картера остава сух (от там и името на двигателя) и големия ротор върти на сухо докато не успее пак да се стече масло. За стичането на маслото в картера при изгасен двигател е виновно едно клапанче ( съчма с пружинка) което е на маслопровода между помпата и масления филтър. Като поомекне пружината и се поизноси леглото на съчмата ,маслото почва на самотек да изтича от рамката през помпата ,клапанчето, филтъра и отива в картера (принцип на скачените съдове).
                Най общо взето дразни ме това че за да си отчета нивото на маслото със сигурност всеки път трябва да излизам на магистралата за 10 км. Другото дето ме дразни е че съм инженер по образование (не и по професия), и не мога да намеря логично обяснение на случващото се (мануала хич не помага).
                Иначе още като го купих мотора с Мишел го разглобихме на съставните му части за да видим какво съм купил и за какво да се готвя . И установих че понякога неведението е хубаво нещо, ама късно .
                "Do not correct a fool, for he will hate you;
                Correct a wise man, for he will appreciate you."

                Коментар


                • #9
                  Re: Моля помогнете - мазане на двигател със сух картер.

                  От това логично следва че във всеки един момент независимо от оборотите би трябвало в рамката да се напомпва повече масло от големия ротор отколкото може да изпомпи малкия ротор,
                  може и да ..не е точно така
                  малкият ротор може би е по малък и така е направен че да може да развива по голямо налягане.. ..не би трябвало да се получава ефект да остане на сухо ..има нещо друго предполагам..и аз не обичам да не мога да си обясня нещо ..но понякога не инаги е толкова лесно..има неща които не знаеме ..а и на ямахата дето аз гледах..валът например долу биелата няма от никъде каналче да се маже под налягане ..и май си се маже от маслото което разпличква ..още повече че разбрах за случай когато са блокирали такава ямаха от каране няколко километрово на задна гума ..между другото хусаберг един наскоро гледахме ..няма пък въобще маслена помпа.. ..и върви..даже ..то има и много хускварни на този принцип..по старите ..по новите май си имат помпа..но те пък имат клапичка и ползват подбуталното налягане за да движи маслото..а бе карай си мотора стига сме си мъчили ума

                  Коментар


                  • #10
                    Re: Моля помогнете - мазане на двигател със сух картер.

                    Ми то аз си го карам ,нали имаше една приказка : " пениш се не пениш се ще те ям пари съм давал за тебе " . Ама си ме човърка!
                    "Do not correct a fool, for he will hate you;
                    Correct a wise man, for he will appreciate you."

                    Коментар


                    • #11
                      Re: Моля помогнете - мазане на двигател със сух картер.

                      Здравейте,биелата на Ямахата се маже под налягане,маслото минава през дясната половина на вала от там през болта/чопа/ и прьска на лагера и биелата

                      Коментар


                      • #12
                        Re: Моля помогнете - мазане на двигател със сух картер.

                        А за Хусаберга той затова се преебва толкова мн.Така са и всички Хускварни 4т сьщо така имах и един ВОР 503 СМ и той е без помпа,ама на него двигателя му е кат хускварна и хусаберг

                        Коментар


                        • #13
                          Re: Моля помогнете - мазане на двигател със сух картер.

                          А на третия ми въпрос някой може ли да отговори? Как да почистя цедката през която се изсмуква маслото от картера? Има ли чалъм да стане без да се отваря скоростната кутия?
                          "Do not correct a fool, for he will hate you;
                          Correct a wise man, for he will appreciate you."

                          Коментар


                          • #14
                            Re: Моля помогнете - мазане на двигател със сух картер.

                            Здравейте,биелата на Ямахата се маже под налягане,маслото минава през дясната половина на вала от там през болта/чопа/ и прьска на лагера и биелата
                            на кой модел
                            на моята нямаше никакъв канал в никоя половина

                            Коментар


                            • #15
                              Re: Моля помогнете - мазане на двигател със сух картер.

                              Значи ако двигателя е от така наречените " със сух картер ( суха помпа )" не може биелния лагер да се маже чрез разплискване, защото в картера не би трябвало да се задържа масло ,т.е. помпата изсмуква маслото по-бързо отколкото се стича. Така резервоара за масло ( рамката) винаги е пълна с масло, а картера винаги е сух. То затова е писано в спецификацията Dry Sump ! А биелния лагер наистина се маже както казва Асен!
                              А той Асен ако е същия човек ,за който го мисля ( щото не знам да има много мотори ВОР супермото в България), доста работи знае, ама не казва . Иначе е точен, и аз съм доволен от него, поне доколкото сме имали взимане даване ( ако не се припознавам).
                              А това че има случаи при продължително каране на задна гума да блокира двигателя, и аз съм го чувал. Има си нормално обяснение за това. Когато мотора е изправен на задна гума ,може да се случи така че смукателя на голямата помпа да остане на сухо, защото маслото се стича в задния край на скоростната кутия. Тогава резервоара за масло постепенно ще се изпразни и малката помпа няма да има от къде да засмуче масло ,та да го изпрати към двигателя, така двигателя започва да работи на сухо и задира накрая. Все пак моторите са проектирани да се движат на две а не на едно колело . Все пак на практика това се случва при често и мнооого продължително каране на задна гума.
                              Прикачил съм някой страници от мануала за да илюстрирам написаното от мене. На едната картинка се вижда и клапанчето ( съчма с пружинка ) ,което би трябвало да не пуска маслото да изтича на самотек от рамката в двигателя ( при изгасен двигател ), и се отваря само при определено налягане създадено от помпата ( при работещ двигател).
                              Прикачени файлове
                              "Do not correct a fool, for he will hate you;
                              Correct a wise man, for he will appreciate you."

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X