Обява

Свий
Няма добавени обяви.

двигател от ГАЗ 53 на УАЗ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • двигател от ГАЗ 53 на УАЗ

    Бих бил много щаслив ако някои може да преведе тази статия на български аз съм от това поколение дето руския му е повече от чужд а ми е интересно да я разбера четеики я горе долу схващам нещо ма от горе долу нема фаида за това ако някои може и иска нека преведе статията а ето я и нея на адрес: www.telemost.ru/~begemot/gaz53/
    ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
    тел.088четири 9едно9 4нула4
    -------------------------------------------------------

  • #2
    Уф, грешка в кода:

    Дальше идет соединение системы охлаждения двигателя и радиатора. Родной радиатор мне показался не достаточным, и я поставил трех рядный алюминиевый радиатор от дизельной БМВ, повесил два эл. вентилятора от нисана блюберда, и расширительный бачок не знаю от чего. Пока все работает нормально. Двигатель новый. Обкатывается на минеральном масле Castrol. После обкатки перейду на синтетику (если не сильно жрать будет)


    ей такова идва, и не можах да го обърна. Обаче джипа на Бегемота не е със сменен мотор. Дпуг адрес това няма ли? Кой е автора?
    До преди две години едва ли не масово правеха тая замяна, и се отказаха. Всички рано или късно продадоха тия коли. Муцунага става тежка. И друг път е ставало дума. На прекалено тежкия мотор проблема не е че е тежък изобщо, а че тежи отпред, и влошава развесовката по осите. Май че Микбо, ама не съм сигурен, има и един ГАЗ-69, с избутани назад такива мотори. Тогава всичко си идва на мястото, обаче това е огромна работа ...
    Всички започват с това, че за 10 000 долара ще направят свръхджипа, и ще скъсат всички и всичко. Обаче след година и наистина толкова пари на вятъра, мирясват. За повече става. Изобщо, ако искаш съвършенния състезателен джип, и парите не са ти проблем, мисли за централна компоновка на мотора. Нещо като ламбурджинито заради което фирмата фалира, само че с нещо от ГАЗ-66, и на портални мостове. Ако искаш да може и по Морените, разните изгъзици с чупещи се полуоски ги забрави.

    Коментар


    • #3
      Колега, прочетох статията ... но има много жаргони, които и аз не разбирам.
      Основното е че се дърпа двигателя назад с 17 см. за да се натовари и задната ос .. малко , и се слага по-дълъг преден кардан от УАЗ 452-фургон. Другото е нови опори на двигателя, раздатката и т.н.
      Нов радиатор, проблеми със закрепването....
      Като цяло явно номера става.
      Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

      Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

      Коментар


      • #4
        Ето оригиналната страница конвертирана към стандартен WORD формат. Ако някой се навие да я превежда така ще бъде най-удобно.

        http://htftp.offroad-bulgaria.com/v_...20on%20UAZ.doc
        VPetrov.photography

        Коментар


        • #5
          е добре с този двигател не става ли много тежка предницата????
          А някои знае ли колко тежи газ-ковия двигател!!!
          Този на УАЗ-ката беше някъде около 160кг. нали!!!
          Искам да направим сравнение!!!
          Луд умора нема,само се поти!!!

          Коментар


          • #6
            ) Това е първия отчет на Микбо. Няма проблем да се разбера с него как да го преведа, със запазване на стила, или по смисъл) Има обаче два други проблема. Той това-онова, обаче той не е беден човек А втория е че едвам пиша, и дявол знае кога ще ми се оправят ръцете. Ако някой не го мързи, мога да го продиктувам.

            Коментар


            • #7
              На газката мотора е със 100кг по тежък въпреки че е с алуминиев блок. В общи линии безмислица.
              http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

              Коментар


              • #8
                Не е безсмислица, въртящия момент е повече от 300 Нм ... Разправията е много(((

                Коментар


                • #9
                  E точно ти да го кажеш, като ти трябват 300нm нали знаеш какъв мотор се слага лек и силен.
                  http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

                  Коментар


                  • #10
                    Е, не е хубава шега, която обижда ...
                    Как мислиш, дали DHL кара части за редки модели БМВ между езерата в Карелия? А зад Урал? Обаче на тия места със сигурност можеш да смениш мотора с нов за половин ден ...

                    Коментар


                    • #11
                      Ха ха стана весело. Не забравяй че живеем БГ тук части за немски автомобили буквално се търкалят по тротоарите а за руски си има направо дифицит.
                      http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

                      Коментар


                      • #12
                        Превод

                        Ето част от статията:

                        Проект двигател от ГАЗ 53 на УАЗ

                        (c) Борисов Михаил (mikbo)


                        Цел на проекта:
                        Създаване на “бойна машина”, потенциално пригодна за спортни мероприятя, ФАН-мобил. Возможноста за пренасяне на стоки и багажи за и от вилата се изключва.
                        Основен мотив
                        По стечение на обстоятелствата стария мотор е с превъртял лагер и е ремонтно не пригоден. Остава въпроса по какъв начин да вдъхнем живот на машината.Защото на УАЗ-а с оригиналния мотор никога не му достига мощност, решението е да се замени с някакъв друг. Избора пада на двигател от ГАЗ-53.
                        Варианти:
                        Разглеждани са многобройни варианти за замяна на двигателя.

                        Ето възможни:
                        · Поставяне на руски дезел
                        · Поставяне на “вносен” дезел
                        · Поставяне на ГАЗ-53

                        Поставяне на руски дезел
                        Възможноста за поставянето на руски дизел отпада веднага – малка мощност и отсъствие на съществен скок в кривата на въртящия момент. Голямо тегло.Реален “победител” от всички руски няма. Освен всичко – небезизвестната надежност на фона на липсата на резервни части ...
                        Поставяне на “вносен” дезел
                        Вие ще се смеете, но проблемите са същите.Даже Тойотовския или Нисанския двигател 4,2 литра има по-малък въртящ момент при същата мощност. Единственното добро нещо е липсата на електричество, което позволява да се използва за “подводница”. Турбо моторите не се разглеждат заради предрасъдъците на автора за тяхната ненедежност и капризи. Освен това, често е необходима доработка на предния мост, защото всички “западни” джипове имат изход от раздатката към предния кардан от другата страна. Цената също помогна за взимането на решението а именно 4-5 хил. долара. При което имам съмнения че сумата може да нарасне с още 30 процента.
                        ГАЗ-53
                        Основния проблем като забравим техническото изпълнение е теглото.. Нормално той е по-тежък от УАЗовския с 80 кг. Като към това се добави и по-големия обем на радиатора, повече масло и т.н. се получава около 100 кг. в повече. Преимущества – широка распространеност от Москва до където се сетиш… Освен това много добър въртящ момент повече от 300, а при Тойота 4,2 – 265 примерно. И разбира се цена. Агрегата «готов» струва около 40 хил, а след основен ремонт може да се намери за 550 долара.
                        Исходный материал
                        Миналото лято се на подобна цена сдобих с УАЗ, който по документи е 1993 г. На който предния собственик е подготвял за нещо, но не довършил. Явно за това го е и продал.
                        Комплекта включваше:
                        · Двигател 402 (чукащ)
                        · Военнимостове (нямам претенции)
                        · Лифт на окачването и “вносни” амортисьори (звяр невиждан)
                        · Лифт на купето
                        · Изгнило купе
                        · Махнати резервоари и сложен 90 л над задния мост
                        · Гуми (К-152)
                        · Пластмасов траван
                        Понеже купето се разпадна след като свалихме покрива – решихме да го презаварим напълно.
                        Бяха заменени:
                        · Моторния щит със стойките за вратите
                        · Калници задни
                        · Калници предни
                        · Предната част (с фаровете)
                        · Задния борт

                        Останаха стари:
                        · Криле ??? (предни нови, старите ръждиви)
                        · Врати (изрязани от предния собственник)
                        · Стойки средна и задна.

                        Цялата носеща конструкция беше заварена на ново с винкел 70, квадрат 20х20 и правоъгълен профил 20х40. Задните врати и рамката на челното стъкло – заварени на място.

                        Процес
                        Понеже купето го заварях набързо, беше решено да не му се обръща много внимание и да се први всичко на място с флекса.
                        От съображение за по добро разпределение на тежестта между предния и задния мост, беше решено да се премести двигателя на зад, толкова че да се сложи преден кардан от УАЗ 452 –фургон, който е по-дълъг с 17 см.
                        В тази връзка трябваше да се решат следните проблеми:
                        · Връзката на двигателя със скостната кутия
                        · Поставяне на нов радиатор
                        · Направа на нов изпускателен колектор
                        · Направа на нови опори на двигателя
                        · Захващане на новите опори на двигателя и скоросната кутия за
                        · Изменение на мястото на захващане на кормилната кутия
                        · Изменение на схемата на привода на кормилото, защото изпускателните колектори пречат на кормилния механизъм
                        · Скъсяване на купето за сметка на задните врати и пренасяне на всичко на зад
                        · Сместване на предните опори (пети) на купето на зад

                        Връзка на двигателя със скостната кутия
                        За наше щастие, строителите на чудовища, инженерите от Автогаз не могат да се похвалят с голямо разнообразие. Първичния вал на скоростната кутия на УАЗ точно съоъветства с първичния вал на газовската.. И по дължина и по шлици и по място в коляновия вал и по всичко. Освен това, центрирането на скоростната кутия се осъществява по насочващ борт, размерите на които съвпадат. Щеше да бъде много хубаво, ако и крепежните шпилки съвпадат, АМА не. Но все пак ни провървя, защото са разположени симетрично на вертикалната ос. За това се наложи от старата камбана на УАЗа да изкарам шпилките и да ги завинтя в специално разпробити места в камбаната на ГАЗ 53. За по-голяма сигурност от обратната страна завинтих и гаики. За точно разположение на отворите използвах метод UAZ+53, тоест сложих и двете камбани на равно място центрирах ги и пробивах под резбата. Важното е да се внимава. Аз допуснах грешка и сега кутията ми е леко усукана спрямо двигателя. Надявам се че не е фатално. Слагат се шпилките. От обратната страна – гайки на фиксаторите . И това е всичко. Възниква въпроса – ще може ли 10 мм. алумин да издържи на необходимите натоварвания, но “Всички така правят”. Но резултатите ще покажат, че ще държи. По-добре би било да се навари усилващо парче на аргон. Но аз нямах такъв.
                        Тук се виждат старите места на шпилките под кутията. Новите не се виждат.


                        Не съм преводач .. ама пробвах !
                        Ако някой има забележки да казва...
                        Стана 3 часа и трябва да лягам вече ..
                        Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                        Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                        Коментар


                        • #13
                          "Крыля" са калниците които са останали. "Брызговики" са подкалниците които са сменени.
                          Някъде при съединителя имаше за камбаните, там не е "алумин" а "силумин", това е силициево-алуминиева леярска сплав.
                          Направо съм шашардисан, фантастичен превод!
                          Прочее, Микбо разреши, по смисъл, всичко до тук е точно както трябва

                          Коментар


                          • #14
                            Ето още малко от статията:

                            Генератор
                            Реших да сложа от ПАЗ (автобусче) 95 Ампера. Аргументите са такива. Първо – в този генератор има вграден регулатор на напрежение – тоест няма да има разни кабели да пречат и т.н. Второ характеристиката (ако се вярва на производителя) е по-добра на ниски обороти в сравнение с 110 А от ЗИЛ. Съмненията по повод шестте диода в генератора бяха разсеяни в магазина, където си купих диоден блок с 12 диода. В момента стои в “бойната готовност” в колата. На снимката се вижда генератора на преден план. Вижда се и Алтернативното закрепване на радиатора.:

                            Закрепване на мотора
                            Тук не си губихме времето много. За база взехме новите места за закрепване на скоростната кутия. Направихме кутията и закрепихме на тампоните.Понеже местата за закрепване се преместина на зад, там където рамата се разширява, се наложи да удължим крепежните планки чрез шинички и винкели. Получените осенъци впоследствие бяха изшлайфани (за да се избегнат порязвания в полеви условия):


                            После поставихме мотора. Получи се като оригинален мотор.

                            Мотора е на рамата. :

                            Цилиндър на съединителя
                            Когато окачихме мотора се оказа, че цилиндъра на съединителя е по-ниско от горния ръб на рамата. И понеже в 3307 (при ГАЗ 53 съединителя е маханичен) цилиндъра не влиза. По точно не той, а съединението към маркучето. Наложи се да се запуши този отвор и да се направи нов. Стана.
                            Поставяне на нвия радиатор
                            Понеже двигателя е с 10 см. По-голям от стандартния, мястото което заема под капака е повече. Основните елементи от предницата (калници, капак, подкалници и предната решетка) решихме да оставим стандартните. За да осигурим достъп за обслужване на двигателя, решихме да не го вкарваме много в салона. Така леко оформихме ламарината между двигателя и купето, така че да могат да се свалят главите. ...
                            И така място за радиатора не остана. Решихме да го укачим отпред на решетката, както е направено на нашия Форд. Сложихме винкели и чрез дистанционни тръбички го закрепихме. Наложи се да поизрежем малко предната решетка. Получи се така:


                            С радиатора решихме да не правим копромиси и да сложим от ГАЗ 3307. ( Тука се замислям защо купих дву реден, кото 3 редния е на същата цена). Размера на газковия радиотор е по-голям от стандартния на височина. Мислих да изрежа тръбичките, но ме домързя. Изрязахме капака, нека се вижда.
                            Може да направя по-къс три реден някога.

                            Направа на изпускателните тръби
                            За основа взехме приемната тръба на заглушителя от ГАЗ 53. От нея се отделят две отделни тръби, минаващи под гредата за закрепване на кутията. За което е необходимо леко да се извият. Пробвах с хидравлически тръбогиб, но той мачка тръбата .(много е тънка) Наложи се да използвам класически методи – нагряване и огъване. На тях се слага резонатор от Газела. Ауспуха излиза на страни – пред задното колело. Дясната страна на изпускателната тръба се закрепва за опората на кутията, а лявата по аналогия чрез ъгълче .(до този момент недоумявам защо тази ненатоварена опора се закрепва с два болта М12).


                            Стефане благодаря за помоща
                            Като имам малко време .... може и да я довърша......
                            Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                            Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                            Коментар


                            • #15
                              Първоначално публикуван от CarTest™
                              Като имам малко време .... може и да я довърша......
                              Има ли желаещи да довършат статията защото все още ми е много интересна а се кьорава и бъкел руски не схващам
                              ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
                              тел.088четири 9едно9 4нула4
                              -------------------------------------------------------

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X