Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проектът Роки ...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проектът Роки ...

    Отварям тази тема, тъй като мина време от както се сдобих с моето Роки и вече са направени някой неща. Далеч не всички, но с течение на времето ще добавям информация и нагледен материал.

    Всичко започна така:





    Започнах с пълно разглобяване на салона и таблото.



    Всичко бе проверено, отремонтирано и почистено. Внесох ред в алармата, която представляваше едно голямо кълбо кабели, по-голямо от заводската инсталация. Бяха сменени всички крушки по таблото. Преведени бяха всички кабели пускани на кръст по пода от предишните собственици по основните кабелни магистрали. Парното беше почистено и снабдено с нови уплътнения.







    Старите тапицерий на вратите и по купето бяха изпокъсани и начупени и поради това ги замененихме с нови, облицовани с изкуствена кожа.




    Задната седалка беше сменена с единична предна от лека кола, поради малкото място за багаж и така от 3+1 преминахме към 2+1 .


    Последва обслужване на по-важните консумативи по двигателя и ходовата част: масла, филтри и т.н. Бяха отстранени течовете по охладителната система (ремонт на радиатора и корпуса на термостата).



    При втората разходка виско муфтата на перката отказа и се наложи преправянето и в постоянно зацепена, тъй като не ми се рискуваше точно с тоя детайл…









    По идея от UK-форума на Дайхацу я разглобих и на мястото на течноста поставих гумена гарнитура, която при сглобяването зацепи твърдо двете й части и така избегнах риска да я дисбалансирам и по този начин да натоваря излишно лагера на водната помпа.

    Тъй като липсваше защитната скара под раздатката – беше изработена нова от 4мм стоманен рифел.



    След почти двумесечно чудене и мислене какви гуми, какви джанти.... се сдобих и с комплект нови гуми Fedima Evolution Extreme размер 235/75/15. Както и с комплект джанти за тях с отрицателно ЕТ, тъй като с този размер гумите опират по окачването. Тук е мястото за специални благодарности към Йордан Колев (Йори) за съдействието му при купуването на джантите!!!





    Снимки на монтираните гуми и джанти ще има до ден два.

    И дойде ред на ресорите. Оригиналните бяха доста уморени и „клюмнали”, така че се налагаше смяна. Последва посещение във ресорния цех на „Мадара – ресори ООД” където всички уморени листи бяха подменени с нови – с увеличена устойчивост предвид допълнителните килограми на предницата в последствие – броня, лебетка и т.н.







    В резултат на това – колата се повдигна с 3cм и вече не удряше в ограничителните тампони отзад.



    Това е засега. Утре ще монтирам новите гуми и ще кача снимки.
    Чао засега!

  • #2
    Re: Проектът Роки ...

    Дабеше снимал от другата страна че там са еднакви джантите

    Коментар


    • #3
      Re: Проектът Роки ...

      Много добре се е получило.Чакаме и снимки с новите гуми и джанти

      Коментар


      • #4
        Re: Проектът Роки ...

        Благодаря!
        Резервната ... бях забравил за нея, че е и по-малка гумата ! Утре ще поправя грешката с нови снимки!

        Коментар


        • #5
          Re: Проектът Роки ...

          Тая работа с виското хич не ми харесва. Най добре е да сложиш ел. вентилатор с датчик.
          http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

          Коментар


          • #6
            Re: Проектът Роки ...

            Първоначално публикуван от Yordan Kolev Преглед на мнение
            Тая работа с виското хич не ми харесва. Най добре е да сложиш ел. вентилатор с датчик.

            Кое по-точно? Доколкото разбрах има и модификации с твърдо зацепена перка, като муфтата просто намалява шума на вечно въртящата се перка.

            Коментар


            • #7
              Re: Проектът Роки ...

              Имах предвид да помислиш за ел. вентилатор.
              http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

              Коментар


              • #8
                Re: Проектът Роки ...

                Първоначално публикуван от Yordan Kolev Преглед на мнение
                Имах предвид да помислиш за ел. вентилатор.
                Честно казано, мислих и по този въпрос... И други хора ми препоръчаха да сложа ел.вентилатор с прекъсвачи на таблото. Най-вероятно ще го направя в близко бъдеще!

                Коментар


                • #9
                  Re: Проектът Роки ...

                  постоянно заепената перка натоварва допълнително оста на водната помпа
                  LR RR Classic VM2.5

                  Коментар


                  • #10
                    Re: Проектът Роки ...

                    Първоначално публикуван от hf hpe Преглед на мнение
                    постоянно заепената перка натоварва допълнително оста на водната помпа
                    Безспорно!

                    Но има модификации Дайахацу Роки без виско, така че не е прецедент. Важното за мен беше да не завия два болта, които да я дисбалансират и да натоваря лагерите на помпата. Предполагам, че другото си е сметнато от производителя.

                    Коментар


                    • #11
                      Re: Проектът Роки ...

                      Днес монтирах и гумите с новите джанти:











                      След тази интервенция колата се повдигна с още 5 см (дифовете с около 2)

                      Коментар


                      • #12
                        Re: Проектът Роки ...

                        Ribaro би ли споделил колко ти излезе освежаването на ресьорите?

                        Между другото проекта ти изглежда добре
                        Митко

                        Коментар


                        • #13
                          Re: Проектът Роки ...

                          Първоначално публикуван от KickBull Преглед на мнение
                          Ribaro би ли споделил колко ти излезе освежаването на ресьорите?
                          Отзад оставихме само основните листи с ушите, под тях подложихме нови 3 листа с увеличена дебелина като третия не е наобратно като оригиналните, а е обърнат нагоре. Реално колата се вдига с 2-3 см над заводското ниво и е устойчива на повече товар. Отпред под двата оригинални подложихме трети лист с дебелина 9 мм да усили предницата за новата броня и лебетка. За цялата процедура платих 450лв. Хората там са специалисти . Казваш им какъв ефект търсиш и ти ги правят на място. Имат всякакви листи и вариантите са много! Ако ти трябват координати - пиши на ЛС!

                          Коментар


                          • #14
                            Re: Проектът Роки ...

                            Да добавя някои промени, които претърпя моето Роки през последните 2 месеца. Както споменах и в друга тема, ресорите на фирма "Мадара-Ресори", които монтирахме на джипката преди 3 месеца се оказаха голямо разочарование. Возията стана като на каруца с дървени колела. Джипката започна да се разглобява след всяка разходка, в това число и бъбреците ми . Реших да експериментирам с изваждане на някои листи отзад, с цел да подобря малко "еластичността" на окачването. След като останаха 2 листа само - оригиналният с ушите и 8мм -вият от "Мадара", се постигна някакво подобрение, но задницата провисна и стана по-ниска даже от положението си със оригиналните ресори. С две думи - се върнах в изходно положение. По идея на мои познати и на майстора ми, реших да сложа пружини, като допълнение на ресорите, които да повдигнат джипката с няколко см (4 отзад и ~2 отпред) и да подобрят возията. Монтирахме пружини отзад и оставихме ресорите отслабени с два листа. Монтирахме ги отстрани на рамата на специални планки заварени за нея.



                            Карах така около 2 седмици. Подобрение имаше огромно. Возията се подобри многократно. Колата се повдигна на желаното ниво. Но предницата остана леко наведена или по-скоро задницата беше леко вирната и предното окачване си остана сравнително твърдичко. Пристъпихме към "подобрение" и на предното окачване . Там обаче нямаше как да се изработят планки за пружините отсрани на рамата, тъй като няма никакво място. Единственият начин беше да се сложат по-малки пружини между рамата и моста. Получи се доста сполучливо:





                            Лифтът отпред, в резултат на тая интервенция, беше точно 2 см. Резултатът вече беше наистина впечатляващ. Поведението на колата не бих могъл да го сравня по нищо с това, което беше преди (аз си знам какво ми беше в тая лагерна количка ). Окачването не е безкрайно меко, тъй като ресорите са си на мястото, отпред даже и не са отслабени. В завой колата е стабилна, независимо, че е леко повдигната; по неравности е многократно по стабилна, и не на последно място - возията вече е като на волга .

                            Това е засега. Препоръчвам на всеки, който търси бюджетно решение, този тип окачване. (Въпреки, че след моите многократни опити вече не е много бюджетно ). Поздрави

                            Коментар


                            • #15
                              Re: Проектът Роки ...

                              Имаш ли вече наблюдения дали не е намалял хода на окачването след монтажа на пружините?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X