Отварям тази тема, тъй като мина време от както се сдобих с моето Роки и вече са направени някой неща. Далеч не всички, но с течение на времето ще добавям информация и нагледен материал.
Всичко започна така:
Започнах с пълно разглобяване на салона и таблото.
Всичко бе проверено, отремонтирано и почистено. Внесох ред в алармата, която представляваше едно голямо кълбо кабели, по-голямо от заводската инсталация. Бяха сменени всички крушки по таблото. Преведени бяха всички кабели пускани на кръст по пода от предишните собственици по основните кабелни магистрали. Парното беше почистено и снабдено с нови уплътнения.
Старите тапицерий на вратите и по купето бяха изпокъсани и начупени и поради това ги замененихме с нови, облицовани с изкуствена кожа.
Задната седалка беше сменена с единична предна от лека кола, поради малкото място за багаж и така от 3+1 преминахме към 2+1 .
Последва обслужване на по-важните консумативи по двигателя и ходовата част: масла, филтри и т.н. Бяха отстранени течовете по охладителната система (ремонт на радиатора и корпуса на термостата).
При втората разходка виско муфтата на перката отказа и се наложи преправянето и в постоянно зацепена, тъй като не ми се рискуваше точно с тоя детайл…
По идея от UK-форума на Дайхацу я разглобих и на мястото на течноста поставих гумена гарнитура, която при сглобяването зацепи твърдо двете й части и така избегнах риска да я дисбалансирам и по този начин да натоваря излишно лагера на водната помпа.
Тъй като липсваше защитната скара под раздатката – беше изработена нова от 4мм стоманен рифел.
След почти двумесечно чудене и мислене какви гуми, какви джанти.... се сдобих и с комплект нови гуми Fedima Evolution Extreme размер 235/75/15. Както и с комплект джанти за тях с отрицателно ЕТ, тъй като с този размер гумите опират по окачването. Тук е мястото за специални благодарности към Йордан Колев (Йори) за съдействието му при купуването на джантите!!!
Снимки на монтираните гуми и джанти ще има до ден два.
И дойде ред на ресорите. Оригиналните бяха доста уморени и „клюмнали”, така че се налагаше смяна. Последва посещение във ресорния цех на „Мадара – ресори ООД” където всички уморени листи бяха подменени с нови – с увеличена устойчивост предвид допълнителните килограми на предницата в последствие – броня, лебетка и т.н.
В резултат на това – колата се повдигна с 3cм и вече не удряше в ограничителните тампони отзад.
Това е засега. Утре ще монтирам новите гуми и ще кача снимки.
Чао засега!
Всичко започна така:
Започнах с пълно разглобяване на салона и таблото.
Всичко бе проверено, отремонтирано и почистено. Внесох ред в алармата, която представляваше едно голямо кълбо кабели, по-голямо от заводската инсталация. Бяха сменени всички крушки по таблото. Преведени бяха всички кабели пускани на кръст по пода от предишните собственици по основните кабелни магистрали. Парното беше почистено и снабдено с нови уплътнения.
Старите тапицерий на вратите и по купето бяха изпокъсани и начупени и поради това ги замененихме с нови, облицовани с изкуствена кожа.
Задната седалка беше сменена с единична предна от лека кола, поради малкото място за багаж и така от 3+1 преминахме към 2+1 .
Последва обслужване на по-важните консумативи по двигателя и ходовата част: масла, филтри и т.н. Бяха отстранени течовете по охладителната система (ремонт на радиатора и корпуса на термостата).
При втората разходка виско муфтата на перката отказа и се наложи преправянето и в постоянно зацепена, тъй като не ми се рискуваше точно с тоя детайл…
По идея от UK-форума на Дайхацу я разглобих и на мястото на течноста поставих гумена гарнитура, която при сглобяването зацепи твърдо двете й части и така избегнах риска да я дисбалансирам и по този начин да натоваря излишно лагера на водната помпа.
Тъй като липсваше защитната скара под раздатката – беше изработена нова от 4мм стоманен рифел.
След почти двумесечно чудене и мислене какви гуми, какви джанти.... се сдобих и с комплект нови гуми Fedima Evolution Extreme размер 235/75/15. Както и с комплект джанти за тях с отрицателно ЕТ, тъй като с този размер гумите опират по окачването. Тук е мястото за специални благодарности към Йордан Колев (Йори) за съдействието му при купуването на джантите!!!
Снимки на монтираните гуми и джанти ще има до ден два.
И дойде ред на ресорите. Оригиналните бяха доста уморени и „клюмнали”, така че се налагаше смяна. Последва посещение във ресорния цех на „Мадара – ресори ООД” където всички уморени листи бяха подменени с нови – с увеличена устойчивост предвид допълнителните килограми на предницата в последствие – броня, лебетка и т.н.
В резултат на това – колата се повдигна с 3cм и вече не удряше в ограничителните тампони отзад.
Това е засега. Утре ще монтирам новите гуми и ще кача снимки.
Чао засега!
Коментар