Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дискусия за окачванията

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Дискусия за окачванията

    Колеги, да си поговорим за окачванията?
    Идеята ми е да покажем нагледно кое как работи. Ако има възможност демонстрация със джипа. Който му се занимава с работещи макети.
    Аз направих набързо този макет:
    Прикачени файлове

  • #2
    До: Дискусия за окачванията

    Ето какво се случва като скочим на скорост в дупка и нямаме колани:
    Прикачени файлове

    Коментар


    • #3
      До: Дискусия за окачванията

      Или ако скочим. С някои стари амове, с изгнили шпилки и фтулки.
      Дали може да събираме по пътя щанги, кардани и мостове?
      Тия с ресьорите по нямат грижи.
      Прикачени файлове

      Коментар


      • #4
        До: Дискусия за окачванията

        Ето как работи окачването с носачи. Вижда се основния недостатък на това окачване - карето към пиньона почти не работи. Натоварва се карето към вала на раздатката с недопустим ъгъл на работа. Затова и джипките с такова окачване не могат да имат големи ходове.
        Прикачени файлове

        Коментар


        • #5
          До: Дискусия за окачванията

          Eто го окачването с щанги. Вижда се ъгъла на пиньона, който независимо от движенията на моста нагоре и надолу, запазва максимално зададения ъгъл:
          Прикачени файлове

          Коментар


          • #6
            До: Дискусия за окачванията

            Така се получи постоянен ъгъл на пиньона:
            Прикачени файлове

            Коментар


            • #7
              До: Дискусия за окачванията

              Андро, ако разгледаш внимателно макетите ще видиш, че при носачи, ъгъла на кардана към раздатката е по-малък от същото при ресьори или щанги.

              Ето нагледно:
              Простете некадърния "чертеж" Надявам се да стане ясно какво имам предвид.

              По-малките ходове на носачите идват от самата конструкция. Ако си представим, че на мястото на тампоните мост-носач има твърди втулки то ходовете тотално ще се загубят. Т.е. само гумените втулки дават ходове на този тип окачване. При разчекване на джипа втулките се деформират..
              Прикачени файлове
              Последно редактирано от drukman; 20-03-10, 17:18.
              Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
              Към модераторите-А изтрийте го сега.
              Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

              Коментар


              • #8
                До: Дискусия за окачванията

                Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                Андро...
                Валка, виж при постоянен ъгъл на пиньона какво се получава. Двете карета поемат еднакво изменението на ъгъла на кардана.
                Прикачени файлове

                Коментар


                • #9
                  До: Дискусия за окачванията

                  Завърти дифа от тази картинка без да го местиш във височина, така както би бил при носачи и сравни ъгъла към раздатката.

                  Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
                  Към модераторите-А изтрийте го сега.
                  Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

                  Коментар


                  • #10
                    До: Дискусия за окачванията

                    Ето го с носачи:
                    Прикачени файлове

                    Коментар


                    • #11
                      До: Дискусия за окачванията

                      Пускаме моста надолу и ... до тук. Повече неще.
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                      • #12
                        До: Дискусия за окачванията

                        Какво става? Кардана и носача ряботят в някакъв синхрон, така че кардана спира хода на моста надолу. Освобождавам кардана към раздатката и го премествам една точка назад. Моста слиза надолу.
                        Обаче при тая нова точка неще да се върне дето си е бил.
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                        • #13
                          До: Дискусия за окачванията

                          Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                          Така се получи постоянен ъгъл на пиньона:


                          Ъгъла на пиньона е ъгъла между пиньона и кардана.
                          Може би имаш в предвид надлъжен наклон на шарнирния болт(кастор).
                          Последно редактирано от kinex; 20-03-10, 18:21.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Дискусия за окачванията

                            Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                            Какво става? Кардана и носача ряботят в някакъв синхрон, така че кардана спира хода на моста надолу. Освобождавам кардана към раздатката и го премествам една точка назад. Моста слиза надолу.
                            Обаче при тая нова точка неще да се върне дето си е бил.
                            Кардана не е ли телескопичен.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Дискусия за окачванията

                              Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                              Ъгъла на пиньона е ъгъла между пиньона и кардана.
                              Може би имаш в предвид надлъжен наклон на шарнирния болт(кастор).
                              Не, имам в предвид точно самия ъгъл на пиьона спрямо хоризонтала.
                              Кардана има ход в шлиците. Но при щангите с ход и без ход моста се движи. При носачите кардана трябва да има ход и свърши ли му хода спира моста.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X