Новият Mercedes-Benz Zetros, който досега се правеше единствено във военно изпълнение, вече е достъпен и на цивилния пазар.
Гражданската версия е предназначена за помощ при построяването на високоволтовата линия на Полярния кръг. Този далекопровод се изгражда във Лапландия.
Финландците са поръчали версия с колесна формула 6х6, която е с индекс 2733. Пълната маса на цивилния Zetros е 27 тона, а мощността му - 326 конски сили.
Освен с тази работа, Zetros ще трябва да усвои още една професия - тази на пожарен камион. Засега обаче той съществува само като компютърна рисунка, но проектът вече стартира.
Особеност на новата машина е връщането към класическото изкарване на двигателя отпред извън кабината. Кабината на модела е и унифицирана с тази на популярния всъдеход Mercedes-Benz Unimog.
Като предсериен модел камионът беше показан по време на изложението в Хановер през септември 2008-а, а първият търговски образец за гражданския сектор беше представен през декември 2009-а, като част от договор с финландски контрагент.
Новият Mercedes-Benz Zetros ще се предлага в двуосен (4х4) и триосен (6х6) варианти. Първият е с товароподемност от 4 до 6 т, а вторият от 7 до 10 т. Пълната маса на машините е съответно 16-18 и 25-27 т. Автомобилът има 6-цилиндров турбодизел с ходов обем 7,2 л и механична, 9-степенна предавателна кутия.
Гражданската версия е предназначена за помощ при построяването на високоволтовата линия на Полярния кръг. Този далекопровод се изгражда във Лапландия.
Финландците са поръчали версия с колесна формула 6х6, която е с индекс 2733. Пълната маса на цивилния Zetros е 27 тона, а мощността му - 326 конски сили.
Освен с тази работа, Zetros ще трябва да усвои още една професия - тази на пожарен камион. Засега обаче той съществува само като компютърна рисунка, но проектът вече стартира.
Особеност на новата машина е връщането към класическото изкарване на двигателя отпред извън кабината. Кабината на модела е и унифицирана с тази на популярния всъдеход Mercedes-Benz Unimog.
Като предсериен модел камионът беше показан по време на изложението в Хановер през септември 2008-а, а първият търговски образец за гражданския сектор беше представен през декември 2009-а, като част от договор с финландски контрагент.
Новият Mercedes-Benz Zetros ще се предлага в двуосен (4х4) и триосен (6х6) варианти. Първият е с товароподемност от 4 до 6 т, а вторият от 7 до 10 т. Пълната маса на машините е съответно 16-18 и 25-27 т. Автомобилът има 6-цилиндров турбодизел с ходов обем 7,2 л и механична, 9-степенна предавателна кутия.
Коментар