И така, след една година разкатаване успях да монтирам нафтовата печка на Жипчо. Още миналия януари имах готовност, но се оказа, че представителите за България (фирма Рея МП) и дори самата фирма Вебасто не могат да осигурят електрическата схема на климатроника и начина и му на свързване с компютъра на печката.
Специалистите от Рея МП не смееха да пипат насляпо и да правят монтажа по метода проба-грешка (напълно ги разбирам), но извадих късмет. Преди месец дошъл някакъв германец - шеф от Луфтханза България - и поискал да му монтират на Гранд Черокито WJ печка. И него се опитали да отпратят, но той настоял и се съгласил да използват неговия Жип за опитно зайче и да "прогонят" схемата на свързване. И след като на неговия Гранд V8 печката проработила перфектно, ми се обадиха да ме почват и мен.
Проблема бе, че няма място - и се наложи да махнем кутията на въздушния филтър и да монтираме някакъв си спортен. Между другото, не знам колко добре филтрира, но сега Жипа определено има повече ряз - и не е станал по-шумен.
Ето и снимки:
Дистанционното (в режим проверка на температурата в купето - това е на около 20-тата минути от запалването на печката)
Днес сутринта при около +1 градус я запалих и след около 25 минути, когато запалих колата, температурата на антифриза беше над 70 градуса, а в купето беше 18 градуса. Голяяяяям кеф.
Принципа на работа на нафтовото котле:
А това е циркулационната помпа на печката, която може да бъде програмирана да работи след загасяване на двигателя - свързана е така, че върти антифриза точно между главите и радиатора на парното. Така че отпада нуждата от монтаж на още една цикрулационна помпа.
П.П. Според мен обаче въздушния филтър трябва да бъде защитен от боклуци - казаха ми, че имало някакви кутии за такива филтри, освен това било желателно да му се осигури по-хладен въздух. Някакви идеи?
Специалистите от Рея МП не смееха да пипат насляпо и да правят монтажа по метода проба-грешка (напълно ги разбирам), но извадих късмет. Преди месец дошъл някакъв германец - шеф от Луфтханза България - и поискал да му монтират на Гранд Черокито WJ печка. И него се опитали да отпратят, но той настоял и се съгласил да използват неговия Жип за опитно зайче и да "прогонят" схемата на свързване. И след като на неговия Гранд V8 печката проработила перфектно, ми се обадиха да ме почват и мен.
Проблема бе, че няма място - и се наложи да махнем кутията на въздушния филтър и да монтираме някакъв си спортен. Между другото, не знам колко добре филтрира, но сега Жипа определено има повече ряз - и не е станал по-шумен.
Ето и снимки:
Дистанционното (в режим проверка на температурата в купето - това е на около 20-тата минути от запалването на печката)
Днес сутринта при около +1 градус я запалих и след около 25 минути, когато запалих колата, температурата на антифриза беше над 70 градуса, а в купето беше 18 градуса. Голяяяяям кеф.
Принципа на работа на нафтовото котле:
А това е циркулационната помпа на печката, която може да бъде програмирана да работи след загасяване на двигателя - свързана е така, че върти антифриза точно между главите и радиатора на парното. Така че отпада нуждата от монтаж на още една цикрулационна помпа.
П.П. Според мен обаче въздушния филтър трябва да бъде защитен от боклуци - казаха ми, че имало някакви кутии за такива филтри, освен това било желателно да му се осигури по-хладен въздух. Някакви идеи?
Коментар