Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Yamaha WR450F - Събин Коларов

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Yamaha WR450F - Събин Коларов

    Много са начините да бъдеш извън пътя, едни предпочитат раницата и добрите обувки, други – различни по калибър 4х4 автомобили, трети – ATV машини, а има и една група, които заемат специално място – мотористите.

    Ако всеки може някак – кой по-добре, кой в стил карикатура да подкара някоя здрава машина по баирите, то при мотористите е много по-различно, или другояче казана народната поговорка: „от всяко дърво моторист не става”. Е, пропускаме коментарите за тези, които са си купили лъскави машини и правят някое кръгче по „Витошка” и жълтите павета, превозвайки се от кафе на кафе. Става дума за сериозните хора със сериозни машини. Тъй като темата ни интересува, направихме проучване кой в България има мотор, знания и подготовка, за да можем да получим повече информация от първа ръка. Така стигнахме до Събин Коларов, който беше изключително любезен да сподели с нас много от знанията и тънкостите в „занаята”.

    Кратка визитка:

    Събин Коларов, собственик на фирма занимаваща се IT технологии и компютри, а в свободното си време – част от офроуд обществото у нас. Известен е във форумите като “Sabin”. Пожънал редица успехи като навигатор с пилот Пламен Кралев. Основното му хоби обаче не са 4х4 автомобилите, а ендуро мотоциклетите.

    На въпроса какво повече му харесва: навигатор на 4х4 машина или да си кара мотора отговаря така:

    - Нищо общо между двете – едното си е жива мъка, а другото е удоволствие!


    Ето и малко данни за неговата машина, която по всички оценки е най-добре подготвената в България и единствената, която може веднага да тръгне на рейд от рода на Париж-Дакар. Оборудвана е с GPS, специално устройство за разглеждане на роуд-бука по време на каране, трипмер и още какво ли не. Когато разглеждахме мотора му бяхме като на панаир за високи технологии. Техническите данни:

    Модел Yamaha WR 450 F,
    Тегло 112.5 kg,
    Работен обем 450cc,
    Мощност 57hp
    Покупна цена от Ямаха България: 17 760 лв.

    Независимо, че това е най-добрият ендуро мотор, който се произвежда в момента, веднага след купуването му Събин започва работа по проектиране и изпълнение на редица подобрения, които довеждат до ултимативната офроуд машина, която ние видяхме. Всичко това освен, че прави мотора уникален, повишава офроуд възможностите му на порядък.
    Някои от допълнителните екстри на машината:

    Ауспухова система: титаниева на Akrapovic: ~ цена 1000 €
    Демпфер Ohlins/Scotts: ~ цена 450 €
    Предпазители за ръцете: Cycra USA: ~ цена $140
    Предпазители за радиаторите : ~ цена 100 €
    Предпазител заден спирачен диск Scott: ~цена $150
    Кормило ПроТапер комплект с горен мост Scott (специално усилен): ~ цена $350
    ТрипМастер с борд компютър: ~ цена 500 €
    Четец за роуд бук с управление: ~ цена 400 €
    GPS система Lowrance iFinder: ~ цена $200
    Накладки Carbone Lorraine
    Гуми кросови на Dunlop

    Както се вижда крайната цена на машината на Събин е доста сериозна и надвишава цената на някои 4х4 автомобили. На въпроса каква машина би желал да има без значение каква е цената, отговорът е:

    - Същата – евентуално по-лека и с предно предаване.

    От него разбрахме, че Yamaha отскоро предлагат този модел и с предно предаване, т.е. 2х2, което е реализирано с хидравлична помпа и хидро-двигател в предната главина. Събин вече е имал възможност да тества как работи тази система и мнението му е, че трябва още време докато се опрости и стане по-удобна за поддръжка при състезателни нужди. В момента проблемът е, че заради многото допълнителни елементи разглобяването и настройката на мотора отнемат много време и са затруднени, което е сериозна пречка при поддръжка по време на преходи/състезания, при които няма нито добри условия, нито достатъчно време. Освен това като цяло мотора става по-тежък със 7 кг. и заради хидро-помпата се губи мощност, което на определени режими е от значение. Но от друга страна проходимоста печели, така че е въпрос на компромис. Много интересно решение видяхме за болтовете по неговата машина, които се налага често да се отвиват за поддръжка. Тъй като ако не са затегнати ще се самоотвият, а ако се стягат всеки път въпрос на време е резбата да се повреди Събин решава проблема като главите им се пробиват и заключват със специална тел, така че при завиване с оптимално усилие напълно се изключва вероятността от самоотвиване. Този тип подсигуряване на болтовете е заимстван от самолетната индустрия. Моторните масла, които се използват са изключително важни, защото двигателя на тази Yamaha е много натоварен и маслото е главният фактор определящ живота му. Избора на Събин е пълна синтетика 15W50 на Motul – масло, което при него се е доказало многократно. Маслото се сменя на всеки 500 км, въпреки че Ямаха препоръчват на 1000 км:

    - Мотоциклетът работи с 1.2 литра масло, което за 500 км се напълва с абразиви от съединителя, метални частици и продукти от горенето, които силно замърсяват маслото и не виждам причина да не го сменям на 500 км, все пак говориме за 1 литър обясни Събин.

    Спирачната система и накладките са най-важният елемент в една състезателна машина. Събин е заложил на френската фирма Carbone Lorraine, която е производител на керамични накладки за бързо движещи се тежки машини като самолети и бързи влакове. Керамичните накладки за мотоциклети на Carbone Lorraine според Събин са най-качествените, които може да се купят на свободния пазар, затова и много от световните шампиони в Супербайк ги ползват. Попитахме Събин каква всъщност е разликата между оригиналните японски накладки и Carbone Lorraine, ето и отговора:

    - Много хора не осъзнават всъщност колко лош контрол имат върху спирането и колко много могат да се променят нещата само със смяна на накладките. Просто казано, разликата е в контрола. С оригиналните накладки спирането е слабо, до момента в които колелото блокира и след това падаш, особено ако е предна гума, която осигурява 90% от спирачната сила. При керамичните накладки на Carbone Lorraine мотоциклета спира много контролируемо, а блокирането на гумата е много далече, и се получава само когато аз го пожелая и стисна спирачката с голяма сила. Това е много важно при спиране в завой, където ако ти блокира предната гума си на земята, а след това може и в ”Пирогов”! Аз лично изхвърлих оригиналните накладки на новия ми WR450F след първото каране, защото щях да падна 5 пъти за един ден поради факта, че съм свикнал с по-доброто! Когато се случи това, обикновено подпираш с крак и изправяш мотоциклета, което е много опасно, защото настилката не е равна. Корени, коловози и какво ли не. Слава богу, че бях с ботуши SIDI Flex, които са известни с най-голямата степен на защита.

    Говорихме за консумативите и разбрахме, че при моторите към тях спадат и веригата и пиньоните. Въпреки, че веригата се смазва преди всяко каране и след всяко миене, тя се сменя редовно при тези мощни машини.
    От опита си Събин сподели, че силната страна на мотора е неговата маневреност, възможността за бързо и лесно следване на сложен маршрут, а най-големият проблем е газенето на дълбока вода и карането през зимно време, за което каза, че е повече падане, отколкото каране.
    Разбрахме, че имаш специални тунинги относно преминаване на водни препятствия, в какво се изразяват?

    - Моторът както излиза от магазина не е предназначен да гази вода над една педя. Не че не може, но не и без последствия! Отдушниците на двигателя и два отдушника на карбуратора трябва да се прекарат на други, защитени от вода места, а именно филтърната кутия, която при WR-ите е защитена, за разлика от примерно чисто кросовите мотори, където и на нея трябва да и се правят тунинги. Също така след като закупих моят мотор го разглобих целият (без двигателя) и напълних всички лагери с специална грес, за да няма място къде да влезе вода и да ръждясат лагерите. Това са лагерите на главините, окачването и кормилната система.


    Когато ходиш на дълъг преход носиш страшно много неща с теб, би ли споделил нещо по въпроса?

    - Приятелите често разчитат на мен като на подвижен сервиз. Когато си в гората и искаш да държиш нещата в свой ръце, трябва да си изключително подготвен. С годините съм се научил какво ми трябва и не помня случаи да не съм бил подготвен. На тазгодишното Ком-Емине не само че помагах на мотористите които водех, но дори и на приятели с джипове. Железата гледам да са на мотора в една малка чантичка на задния калник, а останалото в раница на гръб, която нямам спомен да е тежала под 15 кг. Много от нещата, които нося никога не съм използвал за мен и моя мотор, но когато сме група в гората, никого не изоставяме.

    При карането на мотор участват много мускули и мускулни групи и независимо от това дали някой е в добра спортна форма и колко е блъскал в зала, трябва време и много тренировки (каране), за да може уверено да се владее такава мощна машина като тази Ямаха. За прохождащи в областта е много по-разумно да си вземат нещо по-слабо, примерно Yamaha WR250F или Yamaha TT250R, препоръчва Събин. Неподготвен човек много лесно може да се озове в “Пирогов” с 450-ката! Препоръчва Ямаха и заради представителството им в България, което е единственото, подържащо части на склад.
    Може би най-важното от всичко е защитното оборудване на водача. Събин винаги кара със специални ботуши, каска, очила, броня за рамене, лакти, гръб, гърди и наколенки. Въпреки, че е необходимо малко време да свикнеш, тези предпазни мерки са ме спасявали стотици пъти, разказва Събин.

    Ще се стараем и в бъдеще с помощта на хора като Събин да ви държим в течение на последните новости и развитието на технологиите, практиката и постиженията в областта на Ендуро моторите.









    Тунинг предпазители за радиаторите. Предпазват и при страничен удар, както и ако някое дърво ти отнесе кората, да не се скъса радиатора:



    Копчетата до лявата ръкохватка са за управление на трипмера и роудбук четеца:




    Част от роудбук-а на Ком-Емине 2004:




    Трип мастера, в режим километраж и оборотомер:




    Предпазител от камъни за задният диск:



    Демпфер със специално изработени стойки за да влезе под кормилото:



    Титаниев ауспух Акрапович. Покачва мощността с над 20% :




    Специално изработена предпазна тава, пазеща рамката и маслените магистрали:



    Маската с фара са изнесени напред, за да се побере трипмера. Предпазителите са захванати с 12мм планки от дурал за моста за максимална здравина:



    Болтовете се захващат с тел. На спирачката е вързано метално въже за рамката, за да не могат да влизат храсти и др. и да не я обърнат/натиснат. Тавата се вижда как е работила:







    GPS с възможност да запомни трак с голям брой точки:




    Алуминиев предпазител за магнезиевия капак на съединителя:



    Керамични накладки Carbone Lorraine със специално термоизолационно покритие на гърба:













    VPetrov.photography

  • #2
    Видео ...

    Видео филм със Събин Коларов -

    интернет качество (11) Мб : http://htftp.offroad-bulgaria.com/v_...0-%20small.mpg

    SVCD качество (40) Мб : http://htftp.offroad-bulgaria.com/v_...sep%202004.mpg
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #3
      Кажи нещо за Хонда CRF 450.Предимства,недостатъци.
      Ендурото и сексът не са шега работа !
      -------------
      Животът се измерва с броят на издишванията !

      http://sixdayscrazyjob.com
      http://crazy-job.com

      Коментар


      • #4
        Enduro CRF450X or cross CRF450R?

        Коментар


        • #5
          Да бе,става въпрос за CRE 450F,с фара.Нямам никакви данни като характеристики за нея.Дали е с поосакатен двигател на кросовия вариант нямам представа?Пък гледам,че CRF-a все повече се налага в кросовото каране!
          Бочака от Хасково каза,че е най-доброто нещо,което е карал до сега!
          Ендурото и сексът не са шега работа !
          -------------
          Животът се измерва с броят на издишванията !

          http://sixdayscrazyjob.com
          http://crazy-job.com

          Коментар


          • #6
            Да бе,ама Бочака и с 250 TTR ни разцепва май!Така че Жоре, карай си WR-чето, достатъчно добро е!
            offroad фен
            1983 XL500R ->1996 XR600R ->2004 WR450F ->2008 KLX450R ->2009 BETA 450RR Factory ->2009 KTM 990 Adventure + 2013 Husaberg FE450
            TOYOTA Hilux 3.0 D-4D

            Коментар


            • #7
              Така е,но не забравяй,колко е добър,братче!Той и на Симсон да се качи,пак ще ни разцепи.Освен това е 40 кила с мокри /ватирани/гащи!
              Освен това е бивш шампион по мотокрос!Не знам ти,ама аз съм бил цял живот самодеец и ендуро взех да карам от 3 години
              А бе,нека продължим да си правим кефа и това е!
              Ендурото и сексът не са шега работа !
              -------------
              Животът се измерва с броят на издишванията !

              http://sixdayscrazyjob.com
              http://crazy-job.com

              Коментар


              • #8
                Колкото повече се състезаваме по горите, толкова по малко кеф си правим! Освен ако не се кефим да се състезаваме, естествено

                Най голям кеф съм си правил със старото ми тенере, карахме бавно но пък покорихме цяла българия.

                CRE450 е съвсем различен мотор.

                CRF450X е истинската ендуро машина на хонда, но излиза началото на 2005.

                CRE450 e модифициран CRF450R от туннинг фирма филиал на хонда, ако не се лъжа, с име "HM". Модела се води HM Honda CRE450 и е доста скъп. Преди да си купя ямахата много го гледах пустите му хонди, нали там ми е хвърлен пъпа, но за съжаление има още много хляб да ядът докато настигнат WR-a.

                CRE450 има стартер, фар и бубуна за ток за фара, бутало с по малка компресия, пачи крак и май някъкво километражче.

                НЯМА:
                1. По голями радятори за ендуро.
                2. Преливник за радяторите.
                3. Окачването е кросово, т.е. не е модифицирано.
                4. Малък резервуар.
                5. КРОСОВИ СКОРОСТИ! 1-ва е равна на 2-ра на WR-a.
                6. Резервуар за допълнително масло. Неможеш да искараш едно ком-емине без да сменяш маслото.
                7. CRF - ите имат не без известният проблем с клапъните. Просто казано - ако изхвърлиш водата, трябва да смениш пружините на клапъните или ще смениш клапъните месец-два след това. Отделно всяка година сменяш пружините така или иначе, не че на ямахата не ги сменяш де.... но при хондата е АБСОЛЮТНО задължително! Абе двигателя е доста по рейсинг!

                Както Галъбин каза, WR-a е префектен! Ако все пак ти се кара Хонда и си авантюристично настроен, купи си CRF450X като излезе началото на 2005.

                Аз лично ще изчакам поне 1 година да видя как ще се представи през 2005.

                Коментар


                • #9
                  Благодаря за информейшъна!Имаш право,така ще направя и аз!
                  Нямам сведения как се представя CRF250X,той нали излезе тази година-април Май му изяде главата,защото Ямаха увеличиха мощността на WR250F и той пак стана #1 при 250 кубиковите!
                  Ендурото и сексът не са шега работа !
                  -------------
                  Животът се измерва с броят на издишванията !

                  http://sixdayscrazyjob.com
                  http://crazy-job.com

                  Коментар


                  • #10
                    Карах с един пич с 250Х и добре се справяше моторетката, но имай предвид че ние с теб сме доста тежки и сме свикнали на удара на 450сс, WR250F на мен лично ми се стори много слаба особенно след 2-ра скорост. Отделно тези мотори са много по изцедени от нашите и живота на двигателите е много по малък.

                    Аз лично предпочитам да има повече кончета, че да мога като дам газ да знам че ще скочи.

                    Коментар


                    • #11
                      Нали преди карах DR250.За да върви долу-горе, двигателят все трябва да се пърже.Виж с някой лек драйвър може би ще дърпа повече.
                      А да имаш впечатления от Suzuki DRZ 400?
                      Ендурото и сексът не са шега работа !
                      -------------
                      Животът се измерва с броят на издишванията !

                      http://sixdayscrazyjob.com
                      http://crazy-job.com

                      Коментар


                      • #12
                        Re: Yamaha WR450F - Събин Коларов

                        Ако не бях луд, щях да съм ненормален!!!!!.

                        Коментар


                        • #13
                          Re: Yamaha WR450F - Събин Коларов

                          след като разгледах темата ми доиде на ум , да се отвори една тема подобна на " снимки на вашите ендура " , която да се казва " тунинга по моя мотор " ... мисля че ще е доста интересна и увлекателна за повечето от нас . В нея всеки може да каже с какво е подобрил своето конче ( даже вече знам кой ще са едни от най-интересните моторетки ( ще ги запазя в тайна , за да не прозвочи като "четка " ))

                          ПП бих я пуснал и аз , но сигорно пак някои ще ме смъмри , затова първо предлагам , пък после нека някои да пусне такава тема
                          http://ftp.domainbg.com/CECO_KANGOTO...%20EGOISTE.bmp

                          Коментар


                          • #14
                            Re: Yamaha WR450F - Събин Коларов

                            Темата е невероятна, наистина !!!!!!
                            Обаче докъто я четох постоянно ми се витаеше един въпрос... и той бе.... колко човека биха могли да отделят средно скромните 22 000 лв. за такова ендуро
                            Като наблюдавам на последък бе коментиран и въпроса, че има спад в участието на хората в състезаниятаи сега се сещам още една причина... аз лично бих се отказал с сузуки др 350 (примерно) пред Ямаха ВР 450 или КТМ 450 SX, EXC и т.н. каквито наблюдавах в листите с класиранията. Което пък от друга страна ме подвежда на мисълта, че новия клас "ХОБИ" е едно перфектно решение за решаване на проблема с отказалите се поради тази причина, защото съм напълно убеден че има такива, защото съм ги слушал тези приказки и съм свидетел !
                            Дано все повече се развива спорта и все повече хора да могат да си позволят машина като на Събин ! Евала му правя за всичкото майсторство и мисля, че спокойно мога да го категоризирам като "маняк" на тема Ендуро
                            [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
                            [/FONT]________________________________________
                            [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
                            [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
                            [/CENTER]
                            [/CENTER]

                            Коментар


                            • #15
                              Re: Yamaha WR450F - Събин Коларов

                              Диферентски, какви са тия финансови крайности от тебе
                              Първо провъзгласи цена от 9000лв за KX250F 2007, сега пък запечата горната част на ценоразписа - какви 22000 лева какви пет лева ?
                              Издъних се на Тюринг теста

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X