Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Диагностика на работата на двигателя по състоянието на свещите

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Диагностика на работата на двигателя по състоянието на свещите

    По външния вид на свещите може да се говори за работата на двигателя като цяло, така и за отделните му възли.

    Идеалният вариант е да прегледате свещите след дълъг междуградски пробег, тъй като резултатите ще са най-обективни.

    На снимка 1 се вижда свещ, отвъртяна от двигател, който може да се счита за отличен. Полата на централния електрод има светло-кафяв цвят, нагарът и отлаганията са минимални. Пълно отсъствие на следи от масло. На собственика на този двигател може само да му завижда човек, и има защо - нисък разход на гориво и никаква необходимост за доливане на масло между смените.

    На снимка номер 2 се вижда свещ от двигател с повишен разход на гориво. Централният електрод е покрит с черен нагар. Причините за това са няколко: богата смес (неправилна регулировка на карбуратора или неизправност на инжектора), замърсен въздушен филтър.

    На снимка номер 3 се вижда точно обратното на предишната снимка - много бедна смес. Цвета на електрода е от светло-сив до бял. Тук има повод за безпокойство. Карането на много бедна смес и при повишени натоварвания може да стане причина за значително прегряване, както на самата свещ, така и на горивната камера, а това е най-прекия път към прегаряне на изпускателните клапани.

    Полата на централния електрод на свещта изобразена на снимка номер 4 има характерен червеникав оттенък, цвета може да се сравни с този на керемида. Това почервеняване се дължи на работата на двигателя с гориво, съдържащо прекалено много добавки, в състава на които има метал. Продължителното използване на таково гориво може да доведе до образуване на електропроводими отлагания по изолацията на свещта, през които може да преминава тока вместо да отива до електрода и така свещта ще престане да работи.

    Снимка номер 5. Свещта има ярко изразени следи от масло, особено в резбованата част. Двигател с такива свещи след дълъг престой има навика да прекъсва, а след като загрее да се стабилизира. Причината за това е лошото състояние на маслоотражателите. На лице е повишен разход на масло. В първите минути от работата да двигателя до достигане на работна температура газовете от ауспуха имат характерен бяло-син цвят.

    Свещта на снимка номер 6 е извадена о неработещ цилиндър. Централният електрод и полата около него са покрити с плътен слой масло смесен с капки неизгоряло гориво и малки частици от разрушенията, които са настъпили в този цилиндър. Причината - разрушение на един от клапаните или счупване на сегмент и попадане на части от него между клапана и леглото му. В дадения случай се усеща значителна загуба на мощност, висок разход на гориво. Изхода е само един - ремонт.

    Снимка номер 7 - напълно разрушен централен електрод и керамичната пола около него. Причина за разрушението може да бъде един от следните фактори: продължителна работа на двигателя с детонации, използване на гориво с ниско октаново число, много голямо предварение на запалването, и просто бракувана свещ. Симптомите на работа на двигателя са същите като при горния случай. Единственото нещо за което трябва да се надявате е частиците от централния електрод да са успели да се измъкнат през изходящата система без да се заклещат под изпускателния клапан, иначе ремонта на главата е неизбежен.

    Снимка номер 8 е последната в този преглед. Върху елетрода има много отлагания, цветът им няма решаваща роля, той само свидетелства за работата на хранителната система. Причината за отлаганията е изгарянето на масло, в следствие износването или слягането на маслосъбуранелните сегменти. Двигателя има повишен разход на масло, при рязко подаване на газ от ауспуха излиза син дим, миризмата също е характерна.


    Моля модераторите да пуснат темата кадето трябва
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  • #2
    До: Диагностика на работата на двигателя по състоянието на свещите

    Тези данни за свещите са копирани от под форума на УАЗ ?
    Какво точно те интересува и защо се пуснал темата
    че нещо не разбрах ?

    Коментар


    • #3
      До: Диагностика на работата на двигателя по състоянието на свещите

      Ето я темата, пусната преди доста време - Диагностика на работата на двигателя по състоянието на свещите

      Дори е залепена в основния форум на Технически дискусии.
      Все пак това важи за всякакви двигатели, а не само за 2т.

      Това не омаловажава труда ти, че си пуснал хубава и важна информация.
      Напротив, новите участници трябва да вземат пример

      Коментар

      Активност за темата

      Свий

      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X