Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Peugeot Partner 4x4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Peugeot Partner 4x4

    Тъй като този автомобил ме влече,се разрових малко и намерих доста интересни неща. Предвид раздела,не очаквайте свръхестествени неща. Говорим за Партнер/Берлинго 4х4 до 2001 година. Не сегашните виско-куплунгови изгъзици,а една много хубава раздатка с 3 дифа. Тероретично какво представлява:
    Заменят предния диференциал с преден и среден,сменят СК и добавят бавни предавки,задния и средния диференциал могат да се блокират. Предния,средния и задния диференциал,както и картера и резервоара имат метални защити.
    Има въртящо се копче с 4 режима на 4х4-то.
    4х2- Предно предаване.
    4х4-фул-тайм с три диференциала
    DC-блокиран среден диференциал
    DA- представлява DC и блокиран заден диференциал.

    Отделно на панела с това копче има и един бутон,работи до 40км/ч и сваля предавателното число с още 0.7,независимо от режима (4х2,4х4,DC,DA). Например ако си натоварен много и искаш да качиш стръмна улица,без да мъчиш съединителя,обаче същевременно е сухо и няма нужда от 4х4- натискаш само копчето за бавните и катериш. На теория много хубаво,обаче: изключително рядка версия. Повечето Партнер/Берлинго са с новата раздатка с виско-тъпа работа. Аз карах виско Партнер по едно време-еми добре беше,ама докато не прегрее-след това седиш и чакаш да изстине.
    Да се върна на старата версия- намерих едно дето се продава,първи собственик всичко ОК,ама няма бавни предавки.

    Питам някой има ли опит специално с този модел,как мислите-издръжлив ли е? Ако съдя,че е малко по-капризен (откъм поддръжка) от щатния Партнер,значи не е толкова зле. Задното окачване е с торсиони,дали са сменени или са презацепени само? За предното окачване знам,че го сменят.


    Копчетата,малко инфо за режимите. Мизерни ходове-всъщност даже ги няма,ама има пневматични блокажи за сметка на това.

    Малко геометрия. Клирънса от 25см под праговете е добре за модифицирана лека кола.

    Данни за модфикациите. 2.0HDi дизела е само с виско,затова липсва.


    ----> Ето това са превключвателите. Колата на снимката е в режим 4х4 със заден и среден блокирани дифове.



    П.П. Моля въздържайте се от коментари как и номралния Партнер не ставал за нищо и да не се заблуждавам. Като собственик на такъв (4х2) за почти 9 години,мога да кажа че става и то много. Другото са митове и "...ама,една жена на пазара каза...".
    Последно редактирано от Dino; 16-01-10, 01:00.
    Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
    Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
    Volkswagen Bora AKL

  • #2
    До: Peugeot Partner 4x4

    Интересно!
    Има ли го с 1,9 турбо дизел?
    Има ли нещо общо с Пежо 405/Ситроен BX 4х4-нали имаше твоя тема по въпроса?
    Иначе имаше и още една тема. (гледам,че пише Dangel)
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #3
      До: Peugeot Partner 4x4

      4х4-то на 405/BX е разработка на Пежо Спорт,после пуснато на пазара. Данжела е сертифициран като производител на автомобили и е в договорни отношения с Пежо,Ситроен и Фиат. Анри Данжел започва да работи с Пежо от 1980,когато прави версии на 504 4х4. 1.9Д на Партнер няма турбо,може да се сложи. Колата е много интересна. Буквално са заменили дифовете и скоростната кутия.

      П.П. Много бих искал един такъв и да накъсам шортите на Голфа на Соти. Със СФ-то ясно,че няма да стане,ама с това... ))))))
      Последно редактирано от Dino; 15-01-10, 23:54.
      Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
      Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
      Volkswagen Bora AKL

      Коментар


      • #4
        До: Peugeot Partner 4x4

        С турбо момента на мотора е голям-дали е предвидена трансмисията?
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #5
          До: Peugeot Partner 4x4

          Нямам такава информация. Нали ти казвам,супер оскъдни данни за тези модели. Ще говоря с данжел,ама да видим приемат ли немски и английски,че франсетата са си малко бая шовинисти. Иначе не вярвам да се изложат. Все пак натоварен с 5 човека му дават 70% катерене. А и май 1.9 с турбо му е достатъчно,то тежи 1300кг празно(4х4). Моделът с предно е 1200кг празне,оборудването е допълнителни 90кг.


          Сега отворих сайта на данжел,новия Партнер (2008-) идва в три нива на 4х4 оборудване.
          Само виско,с два варианта за предаване. ECO 2WD или АUTO 4WD. Избира се от въртящо копче.
          Виско + преден и заден LSD диференциали. И тук има 2 режима на 4х4- Еко и автоматичен.
          Виско + преден LSD и заден блокиращ диференциал. Копчето тук има 3 позиции. ECO 2WD, AUTO 4WD,REAR LOCK.

          ------> Това е при третото ниво,със заден блокаж. Другите имат само ECO 2WD & AUTO 4WD. Липсват понижаващи предавки. Ама той дизела си има около 240нм при 1800об/мин достатъчни са. Той е нисък (20см) и няма ходове,няма нужда от бавни.
          ECO 2WD- задната ос няма да се включи,дори да изгориш предните гуми от буксуване.
          AUTO 4WD-задната ос се включва автоматично чрез виско куплунг.
          REAR LOCK- задна ос е блокирана,но пак се предава мощността през виско куплунга,а той блокаж няма.
          Последно редактирано от Dino; 16-01-10, 00:57.
          Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
          Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
          Volkswagen Bora AKL

          Коментар


          • #6
            До: Peugeot Partner 4x4

            Трансмисията на Партнер 1.8бензин/1.9дизел с бавни предавки е способна да издържи натоварвания до 600нм. Дали нещо бъркам???
            Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
            Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
            Volkswagen Bora AKL

            Коментар


            • #7
              До: Peugeot Partner 4x4

              HI to all my friends hope all will be fine I recently join you and hope you will enjoy t my company and knowledge about the topic.
              Thanks
              Russell
              God bless you

              Коментар


              • #8
                До: Peugeot Partner 4x4

                Can you tell us something more about the transmission and the 4WD system itself,that I haven`t mentioned?

                Превод за неразбиращите:
                Можеш ли да ни кажеш нещо повече за трансмисията и 4х4 системата,което аз не съм споменал?
                Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
                Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
                Volkswagen Bora AKL

                Коментар


                • #9
                  От: Peugeot Partner 4x4

                  По причина ,че от известно време се ослушвам за нов паркетник с някакво ниво на повишена проходимост , днес малко задълбах в сайта на Данжел и си позволявам да направя кратко резюме на прочетеното.
                  - фирмата преоборудва само нови Пежо Партнер, Ситроен Берлинго и Джъмпер, Фиат Дукато
                  - в зависимост на избраното ниво цените за Партнер/Берлинго варират от 5890 евро до 7490 евро БЕЗ тяхното си там ДДС.
                  - наличните двигатели са : 1.6 HDI 75 к.с / 1.6 HDI 90 к.с / 1.6 HDI 110 к.с
                  - НЕСЪВМЕСТИМИ опции - ESP, контрол на сцеплението (в оригинала е grip control, предполагам значи това) , tow hitch - който е по-наясно да го преведе.
                  - преоборудването е с 2 години гаранция
                  - Преоборудването става само по предварителна заявка и са необходими допълнителни 6 седмици.
                  Възможни нива за преоборудване :
                  - Endurance (базово) = задвижване 4 Х 4 чрез виско-муфа + 5 бр. гуми Michelin 4WD Synchrone 195/75/R15 + усилени джанти + клирънс 200 мм + защита на картера и предавателната кутия (не се казва пластмасова, стоманена или каква)
                  - Performance = както по горе + заден LSD диф + преден LSD диф но БЕЗ ABS версиите !
                  - Extreme = Performance + блокаж (предполагам пълен ?) на задния диф + понижаваща предавка (0.64). Срам не срам да попитам - как да се тълкува това число - ако например предавателното отношение на първа "обикновенна" е да кажем 4.12 то значи ли че първа понижена става 4.12 + 0.64 = 4.78 ?
                  Някои мои изводи :
                  - според сайтовете на официалните вносители за БГ цените на Партнер/Берлинго с двигател 1.6 HDI 90.к.с са над 30,000 лева (за вариант 4 Х 2) + да кажем около 15,000 за преоборудването = над 45,000 = неоправдано твърде много скъпо.
                  - много грешен ход е повишаването на проходимостта да изключва наличието на ESP , че и ABS даже.
                  Както вече беше посочено който желае да провери горенаписаното с оригинала, да заповяда на адрес : http://www.dangel.com/FAQ_en.html
                  За неволни грешки и непълнота предварително се извинявам.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Peugeot Partner 4x4

                    Знаачи. На най-високото оборудване задния блокаж е комбиниран- ЛСД + 100%. По-ниската версия има две ЛСД-та. ЕСП си има,тея от Данжел са спали някъде. В ценовата листа на Пежо (поне за Франция) си има и опция ЕСП към 4х4 модела. Друг е въпроса,че за да си вземеш новия Партнер с 4х4 трябва да си много запален по модела,вече просто не си струва,има други (и по-евтини) алтернативи. Иначе геометрията на новия модел спрямо стария е направо за смях. По-добре човек да си вземе 4х2 версията във версия Outdoor с Grip Control. А най-добре си намери от предния модел някой Партнер. Забравих да спомена,че абсолютно всички защити (от първия Партнер до днес) са метални.
                    Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
                    Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
                    Volkswagen Bora AKL

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X