Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Истински DRL или дневни светлини

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Истински DRL или дневни светлини

    Това е последното ми нововъведение в кибитката
    ето и накратко за какво става въпрос ...

    L&R
    Модератор
    VWclub-bg.org Форум

    Автоматично стартиране на светлини след запалване и то не късите, а дългите, но на 60% мощност. Това е масова практика при производителите на японски автомобили. Аз лично гледах от хонда сглобка за Канада(там се кара целогодишно със светлини).
    Предимство на този метод ( използването на редуцирани дълги светлини) е че се виждат доста по-отдалеч автомобила + използването на лампите в ненатоварен режим т.е. пестим от лампи и рефлектори и не на последно място натоварваме дългите, които се използват 15% от времето на каране на светлини нощно време.
    нормални къси ...

    L&R'S DRL


    Ето и линка от оригиналната тема ... Истински DRL или дневни светлини

    със схеми и повече инфо ако някой има интерес

  • #2
    ма ти модификация ли си правил някаква или просто експериментираш? аз мисля, че ефекта на ДРЛ може да се постигне частично със оригиналните светлини за мъгла (халогени). и те блестят напред и се виждат от далеч ако са в правилна конфигурация.
    "..there is no substitute for cubic inches.."

    Коментар


    • #3
      Ако караш през деня с включени халогени /фарове за мъгла/, рискуваш да те глобят и за каране без включени къси светлини и за неправилно използване на фарове за мъгла. Прочети закона.

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от disem Преглед на мнение
        Ако караш през деня с включени халогени /фарове за мъгла/, рискуваш да те глобят и за каране без включени къси светлини и за неправилно използване на фарове за мъгла. Прочети закона.
        Точно така,халогени в нормални условия са забранени... също така те светят ниско(фарове за мъгла) ,а ефекта на дневните светлени е да светят високо като дългите ,но на намален режим за да не заслепяват хората с-у теб и същевременно да се виждаш отдалече

        Друго интересно нещо е,че фаровете "изгряват" постепенно за 15sec с което се получава приятен ефект,също не се товари усветлението на тъблото ... а вече габаритите отзад може да се конфигурират според желанието,в момента в които активираш ключа за фаровете,те почват да работят по стандартния за тях начин

        Коментар


        • #5
          Моята кола има фабрично DRL - само си сложих едно допълнително ключе за да ги гася като не ми трябват щото иначе няма гасене Изобщо фабрично моите фарове са направени много странно - през деня сами включват DRL, а през нощта пак сами включват късите! Направо не знам защо са сложили копче за фаровете въобще!!! Доста си поиграх с резачките докато ги науча да се държат прилично

          Коментар


          • #6
            В общи линии на канадските автомобили всичко това е решено отдавна.
            Апропо, ако ще слагаш ксенон ще ти създава проблеми.
            Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
              В общи линии на канадските автомобили всичко това е решено отдавна.
              Апропо, ако ще слагаш ксенон ще ти създава проблеми.
              Какъв
              проблем?

              Коментар


              • #8
                Почва да работи като стробоскоп
                Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от disem Преглед на мнение
                  а през нощта пак сами включват късите! Направо не знам защо са сложили копче за фаровете въобще!!!
                  е това е въпроса на който и аз не можах да си отговоря . предполагам за да може да се включват и ръчно, нещо като дублиране на системата. не че някога се е наложило да ги включа ръчно...
                  Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
                  http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
                  http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related

                  Коментар


                  • #10
                    ДРЛ си го бива,погледнете снимките от по-голяма дистанция ...



                    къси...




                    DRL...

                    Коментар


                    • #11
                      До: Истински DRL или дневни светлини

                      Всичко е хубаво ама с ДРЛ много жълта светлина правят крушките, Като на жигула

                      Коментар


                      • #12
                        До: Истински DRL или дневни светлини

                        А отблизо пак вадят очи, тези с "дълги на 60%"

                        Коментар


                        • #13
                          До: Истински DRL или дневни светлини

                          има нещо гнило - линка не работи:

                          "Темата или мнението, което търсите, не съществува"

                          Коментар


                          • #14
                            До: Истински DRL или дневни светлини

                            Абе работи, ама иска разни пароли и се отказах.
                            Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                            Коментар


                            • #15
                              До: Истински DRL или дневни светлини

                              Скоро чух по новините, че е прието от 2011 г. всички коли целогодишно да карат с включени къси светлини или с дневни светлини.
                              Твърдо съм обеден в смисъла на тази директива и я подкрепям, аз самият от години карам с включени светлини през деня. За това си мисля да си направя дневни светлини с диоди. Мисля си да модифицирам оригиналните фарове, в смисъл ще се опитам да вградя диоди в рефлектора, така че да свети фара достатъчно силно за да се вижда през деня. А за реално осветление на пътя - ксеноновата крушка.
                              Ако не успея ( най-вероятно няма да стане но съм длъжен да пробвам ) си мисля за монтаж на допълнителни светлини с диоди точно тук става интересно. Както всички знаем зимата трябва да караме с включени къси светлини а от 2011 целогодишно. В закона пише така:
                              Чл. 70 (3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г.) Моторните превозни средства през периодите:
                              1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;
                              2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.

                              В същият закон за движение по пътищата вече има термин "Дневни светлини" там пише:
                              от ЗДП - чл. 59. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) "Дневни светлини" са светлини, предназначени за подобряване на възприемането и видимостта на предната част на пътно превозно средство при движението му.

                              От тези текстове аз разбирам, че има разлика между късите и дневните светлини, което би значело, че мога да си монтирам допълнителни светлини с диоди ( както аз искам ), които да са ми "Дневни светлини".
                              Обаче в закона няма дефиниция как да разграничим дневните светлини от дъгите допълнителни и от светлините за мъгла. За тях в ППЗДП пише:

                              Чл. 135. Светлините за мъгла трябва да се включват едновременно с габаритните светлини и да се използват само при намалена видимост поради мъгла, снеговалеж или дъжд.

                              Катаджията може да ми напише акт на основание, че карам с включени светлини за мъгла а не със къси светлини.
                              На практика няма как да докажа, че допълнителните ми светлини са "Дневни светлини" а не за мъгла ???

                              Разрових се в официалният вестник на Европейсият Съюз. Там попаднах на един документ: Единни разпоредби относно типово одобрение на превозни средства по отношение монтирането на устройства за осветяване и светлинна сигнализация

                              В него пише подробно кои светлини какви са, къде и на какво разстояние трябва да бъдат монтирани.
                              Ясно и конкретно е посочено всичко. Например: за дневните светлини

                              6.19.4. Местоположение
                              6.19.4.1. По ширина: точката от видимата повърхност по направлението на базовата ос, която е най-отдалечена от средната надлъжна равнина на превозното средство, не трябва да се намира на
                              повече от 400 mm от най-крайния външен ръб на превозното средство.
                              Разстоянието между вътрешните краища на двете видими повърхности по направлението на базовите оси не трябва да бъде под 600 mm.
                              Това разстояние може да се намали до 400 mm, когато общата ширина на превозното средство е п од 1 300 mm.
                              6.19.4.2. Във височина: на не по-малко от 250 mm и на не повече от 1 500 mm от земната повърхност.

                              http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...01:0067:BG:PDF

                              Въпросът ми е дали има такъв текст някъде в българското законодателство, на чието основание да се прави разлика кои светлини какви са...
                              И след като ми напишат АКТ дали текстът от
                              официалният вестник на Европейският Съюз мога да го използвам като основание за идентификация на видовете фарове, които имам.







                              Последно редактирано от redair; 26-03-09, 23:14. Причина: допъление
                              LZ1RED

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X