Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Предпазни клетки за любителски състезания

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Предпазни клетки за любителски състезания

    Първоначално публикуван от izo4x4 Преглед на мнение
    За траяла се чува, че ще е нещо като приложен шампионат, както са женските ралита - т.е. без лицензи и изисквания към колите, освен заложените в правилника за движение по пътищата...
    Личното ми мнение е, че това е грешка. С риск да бъда намразен ще споделя, че без клетка ще е груба грешка да се разрешават тези състезания. Търкалянията през таван при този формат са нещо обичайно. Имайки предвид, че трудността на трасетата постепенно ще се увеличава, неизбежно ще се стигне и до това. Сега ще ме нападнат, но такива са моите убеждения.
    Последно редактирано от Виктор Мечкаров; 26-10-09, 13:34.

  • #2
    До: ДАТИ ЗА ШАМПИОНАТ ЗА 2010г.

    Първоначално публикуван от Виктор Мечкаров Преглед на мнение
    Личното ми мнение е, че това е грешка. С риск да бъда намразен ще споделя, че без клетка ще е груба грешка да се разрешават тези състезания. Търкалянията през таван при този формат са нещо обичайно. Имайки предвид, че трудността на трасетата постепенно ще се увеличава, неизбежно ще се стигне и до това. Сега ще ме нападнат, но такива са моите убеждения.
    Едно потвърждение на думите на Виктор:
    ТУК
    Какво щеше да стане, ако тази кола нямаше клетка, или беше открита и водачите са без колани, както личи от пo-горни снимки за други участници? Моето мнение е, че на подобни състезания трябва да има два класа поне с оглед на безопасността и ако нямаш клетка, да заобикаляш подобно препятствие. При риск от обръщане трябва да се допускат само автомобили с клетка.
    Последно редактирано от zzlatev; 02-11-09, 18:09.
    LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
    www.ADV-Bulgaria.com

    Коментар


    • #3
      До: ДАТИ ЗА ШАМПИОНАТ ЗА 2010г.

      Първоначално публикуван от zzlatev Преглед на мнение
      Едно потвърждение на думите на Виктор:
      ТУК.
      а също и тук

      Коментар


      • #4
        До: ДАТИ ЗА ШАМПИОНАТ ЗА 2010г.

        Първоначално публикуван от Сабин Цонев Преглед на мнение
        а също и тук
        това е верния цитати за моя пост
        LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
        www.ADV-Bulgaria.com

        Коментар


        • #5
          До: ДАТИ ЗА ШАМПИОНАТ ЗА 2010г.

          Първоначално публикуван от zzlatev Преглед на мнение
          Едно потвърждение на думите на Виктор:
          ТУК.
          Какво щеше да стане, ако тази кола нямаше клетка, или беше открита и водачите са без колани, както личи от пo-горни снимки за други участници? Моето мнение е, че на подобни състезания трябва да има два класа поне с оглед на безопасността и ако нямаш клетка, да заобикаляш подобно препятствие. При риск от обръщане трябва да се допускат само автомобили с клетка.
          Злати разгледай по подробно снимките и ще видиш че на тази кола клетката не е добре направенa защото се е смачкала предпазила е водача но се е смачкала а това при едно по сериозно преобръщане би било много опасно така че освен че трябва да има клетка то тя трябва да е направена,като хората а не украшение ще дам прост пример за това колко опасно може да бъде нашето хоби било то практикувано като разходка или пък спорт преобръщането на Самурая на Камен на Kом Емине 2004
          На всички които приемат клетката като излишна тежест искам да кажа а какво щеше да стане с екипажа ако нямаха клетка при подобно преобръщане.
          ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
          тел.088четири 9едно9 4нула4
          -------------------------------------------------------

          Коментар


          • #6
            До: Предпазни клетки за любителски състезания

            Ето и още опасни примери -мнения 257 и 260 http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...=66293&page=13
            LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
            www.ADV-Bulgaria.com

            Коментар


            • #7
              До: Предпазни клетки за любителски състезания

              Викторе, това трябва да стане и ще стане!
              До сега не сме го изисквали, защото все още, в траялите, сме в детската градина. Още малко време е необходимо за да се появят повечко подготвени джипки, за да има смисъл от въвеждане на това, наистина необходимо ограничение.
              Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
              Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

              Коментар


              • #8
                До: Предпазни клетки за любителски състезания

                Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                Викторе, това трябва да стане и ще стане!
                До сега не сме го изисквали, защото все още, в траялите, сме в детската градина. Още малко време е необходимо за да се появят повечко подготвени джипки, за да има смисъл от въвеждане на това, наистина необходимо ограничение.
                Има нещо вярно в това, но трасетата стават неусетно по-трудни, криещи все повече опасности за обръщане през таван и не е редно да се чака да да стане сериозен инцидент за да се въведе изискването.
                Друг вариант и да се разделят на класове, където джипките без клетка да карат по участъци от трасето без опасност от търкаляне. Това ще стимулира участниците ,които искат да карат в по-интересният клас да си сложат клетки. Другите, които не искат да си преправят джипките, но пък искат да усетят тръпката ще карат в по-лекия клас. Това ще гарантира, че няма да има отлив на участници.

                Коментар


                • #9
                  До: Предпазни клетки за любителски състезания

                  Първоначално публикуван от Виктор Мечкаров Преглед на мнение
                  Има нещо вярно в това, но трасетата стават неусетно по-трудни, криещи все повече опасности за обръщане през таван и не е редно да се чака да да стане сериозен инцидент за да се въведе изискването.
                  Друг вариант и да се разделят на класове, където джипките без клетка да карат по участъци от трасето без опасност от търкаляне. Това ще стимулира участниците ,които искат да карат в по-интересният клас да си сложат клетки. Другите, които не искат да си преправят джипките, но пък искат да усетят тръпката ще карат в по-лекия клас. Това ще гарантира, че няма да има отлив на участници.
                  Това е правилния път, с два класа - Експерт и Хоби, като в Шампионата
                  LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                  www.ADV-Bulgaria.com

                  Коментар


                  • #10
                    До: Предпазни клетки за любителски състезания

                    Първоначално публикуван от zzlatev Преглед на мнение
                    Това е правилния път, с два класа - Експерт и Хоби, като в Шампионата
                    Навремето с един клас в шампионата имаше доста повече мераклии, и тогава шампионатът много се доближаваше до сегашните любителски... Не знам, няма ли да почнат да се спичат състезателите ако има разделение? Но при все - ЗА клетката съм. Виждал съм толкова много зловещи претъркалвания, че няма как да не съм за...

                    Коментар


                    • #11
                      До: Предпазни клетки за любителски състезания

                      Първоначално публикуван от izo4x4 Преглед на мнение
                      ... Не знам, няма ли да почнат да се спичат състезателите ако има разделение? ...
                      Защо да се спичат?!? Който не може или не желае да слага клетка - кара на по-леки трасета, на които няма екстреми със сериозна опасност от преобръщане.
                      Вариантите са или по-леки (в смисъл по-безопасни) трасета, или въвеждане на изисквания за безопасност. Досега само късметът пази състезатели и организатори от сериозни проблеми ...
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Предпазни клетки за любителски състезания

                        Първоначално публикуван от Виктор Мечкаров Преглед на мнение
                        ... Другите, които не искат да си преправят джипките, но пък искат да усетят тръпката ще карат в по-лекия клас...
                        Виждал съм "таланти", които си преобръщат джипа на равна поляна... Мисълта ми е, че клетките трябва да са задължителни, за каквито и да е класове, особено в трялите.
                        Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                        Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Предпазни клетки за любителски състезания

                          Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                          Виждал съм "таланти", които си преобръщат джипа на равна поляна... Мисълта ми е, че клетките трябва да са задължителни, за каквито и да е класове, особено в трялите.
                          Още повече, че организаторите носят отговорност. Дори и някой да е решил да поеме риск за "собствена сметка", ако се случи беля, ще бъде търсена отговорност и от организаторите.
                          В НК има един текст, според който, отговорност се търси и в случай на поемане на необоснован риск, груба недооценка на опасността и т. н.
                          Като пример, мога да посоча рали България. Там, водачът беше разследван именно за това.
                          И още нещо - на нито едно състезание не се предвиждат инциденти. Те обаче се случват и при най-добро планиране. Затова мерките за сигурност се налагат именно от нещастията, които възникват.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Предпазни клетки за любителски състезания

                            Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                            Виждал съм "таланти", които си преобръщат джипа на равна поляна... Мисълта ми е, че клетките трябва да са задължителни, за каквито и да е класове, особено в трялите.
                            Само че в такъв случай организаторът не може да бъде държан отговорен.
                            Ако се въведе задължително изискване за клетки на абсолютно всички коли, това наистина много сериозно ще свие броя на участниците. Защото освен разходите по изработката и монтажа, поставянето на свястна клетка си е едно доста драстично изменение в купето, което може да изисква рязане на таблото, подови настилки и т.н. и да направи ежедневното ползване (затруднен достъп до задните седалки) и евентуална бъдеща продажба най-малкото силно затруднено.
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Предпазни клетки за любителски състезания

                              И още - всяка неорганизирана форма на "състезание" или "отмора", довела до злополука се тълкува като несъобразяване с пътните условия. Ако единствен пострадал е водачът, то тогава иди-дойди. Но ако пострада негов спътник (не кавам съотборник или навигатор) или някой наоколо (от публиката), тогава ... става много лошо.
                              Дори и на ралитата, превишаването на скоростта е разрешено единствено и само на скоростните отсечки. На всички други отсечки е абсолютно задължително спазването на закона за движение по пътищата. В този смисъл, всяко ПТП, причинено на нескоростна отсечка, се преследва както всяко друго. Отговорност се носи от всички, които са в причинно-следствена с ПТП и са допринесли за него.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X