Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблеми с каре на Land Rover Discovery1 предницата тресе

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблеми с каре на Land Rover Discovery1 предницата тресе

    Не знам как точно да кръстя темата или да опиша проблема...

    Онзи ден като се връщах от работа предницата започна да тресе... Интересното е, че го правеше само на 4-та, при около 60 км/ч...
    На друга предавка или при по-висока скорост, не тресе... Тъкмо се зачудих какво става, светна лампата за резервоара, а имаше към 20 л нафта...
    Хеле, лампата изгасна, обаче продължава да си тресе... Само на 4-та, само при тази скорост...
    Вече се беше стъмнило леко, така, че и да бях спрял, нямаше какво да видя - продължих...
    Като наближих града започна да се чува едно леко просвирване, което лека-полека се засили. То пък се чува само когато колата е в движение, на скорост и настъпвам газта... Ако форсирам на място, или колата се движи по инерция (на скорост или не) няма нищо... Днес щях да я гледам на светло, ама пак се прибрах по здрач, успях да заснема едно клипче (почти нищо не се вижда, но свиренето се чува много ясно). Някой има ли идея какво може да е това, да знам за какво да се оглеждам по светлото (то май ще е чак във вторник ). Ето го и клипчето - ЦЪК

    Благодаря предварително на всеки, който може да помогне!
    A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

  • #2
    Mии май е зле- свиренето си е направо триене метал в метал- поне така ми звучи.
    Провери маслото и турбокомпресора- маслото да не е изтекло през повреденото турбо а и пък лопатковото колело на студения охлюв да не опира в корпуса- свали маркуча и му провери радиална и аксиална хлабина- турбото е такъв агрегат, който се натуварва при натисната газ и двигател под товар- ти описваш че става когато си на скорост и даваш газ.
    Иначе предницата тресе при разбити втулки на напречната щанга или на надлъжните.
    Може и да имаш лагер пред разпад- знам ли - в момента хвърлям боб и леща- от далеч на мога да ти помогна кой знае колко- по добре си отдели време и го прегледай както трябва- турбота, ходова част...
    http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
    Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol

    Коментар


    • #3
      Онзи ден като се връщах от работа предницата започна да тресе... Интересното е, че го правеше само на 4-та, при около 60 км/ч...
      На друга предавка или при по-висока скорост, не тресе...
      Ако само при определена скорост тресе - това е резонансно явление, може да се получи от някакъв дисбаланс я на кардан (може и от карето на кардана), я на гума, може и от нещо друго.
      За турбото, както казва Асен мисля че не е, защото то се върти прекалено бързо и шума би трябвало да е доста по високочестотен от това което чувам, ама знае ли човек...

      Като наближих града започна да се чува едно леко просвирване, което лека-полека се засили. То пък се чува само когато колата е в движение, на скорост и настъпвам газта... Ако форсирам на място, или колата се движи по инерция (на скорост или не) няма нищо...
      Като слушам скърцането си е чист метал-метал и от по горните симптоми мога да предположа триене на въртящ силов елемент при натоварване на трансмисията т.е. ако някъде има скъсан тампон по двигател или скоростна кутия то при натоварване (даване на газ) ще има изместване (усукване) на целия възел (двигател - СК-РК) и може някъде, някой кардан или дуга движеща част да опира някъде - само предположение ...

      Тъкмо се зачудих какво става, светна лампата за резервоара, а имаше към 20 л нафта...
      Това пък няма нищо общо с горните проблеми - вероятно електрически проблем.

      Ама гледам че лампата на динамото още си свети и не си я оправял ...

      Всичките ми предположения са на човек непрофесионалист и по описания, така че не знам дали съм ти помогнал и въобще дали разсъждавам в правилната посока ...
      Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
      LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
      Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

      Коментар


      • #4
        Точно така, турбото най-вероятно не е виновно, виж всички въртящи се части които минават близо до разни елементи от купето и окачването - някъде нещо закача. Преди време един приятел се беше побъркал от такова режещо изскърцване - все едно циркуляр реже ламарина при тръгване с една Джета. Гледали я разни "майстори" - нищо
        Гледам а - щеката с която се подпира капака когато се отвори не се фиксира като затвориш капака... поглеждам при тръгване къде може да отиде - право в перката на алтернатора. Гледам на перката краищата и изпилени и блестящи а на щеката на един участък нахапано петно... Те "майсторите" сато вдигнат капака, подпрат го на нея и тя вече толкова далече от положението в което цвили че никой не се сеща...та такива работи.
        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

        Коментар


        • #5
          Я си провери каретата и лагерите на главините.
          Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 31-12-09, 21:22.
          "Ако не можеш да ги убедиш, объркай ги."

          Коментар


          • #6
            Я по-добре не си губи времето и отиди в сервиз.
            Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 31-12-09, 21:22.
            В момента пияният гръцки народ се опитва да фокусира дългия лист със сметката, който му подава все по-изнервеният европейски сервитьор. А махмурлука тепърва предстои...

            Коментар


            • #7
              Кой е тоя сервиз,
              и кой там поставя диагнозата?
              На къф симптом?
              Там е работата, че и добър доктор има нужда да разпитва пациентите си.

              Ас тукашните майстори трябва да си по-майстор и от тях и само зарад работната база да ги навестиш.
              Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 31-12-09, 21:31.

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от братчеда
                я по-добре не си губи времето и отиди в сервиз.
                братчеда, аз не съм мислил да не отида в сервиз, най-малкото за да си поръчам каквото ми трябва като части ще отида...
                Но, както Насов е отбелязал, искам да отида и да кажа "Имам такъв и такъв проблем - оправете го." Не "дай ся да видим... охо-о-о, трябва да ти сменим половината трансмисия..."

                Както и да е, проблема се оказа разбито каре на кардана... Лагера където е синята стрелка май никакъв го няма... (Quadra, благодаря за консултацията по телефона )

                Днес отивам да поръчвам да видим ще се оправя ли, или напротив...

                Един въпрос само - тази капачка след фланеца към РК (където е жълтата стрелка) колко плътно трябва да е прилепнала към стената на кутията? Че при мен има малко разстояние, не повече от 1-2 мм. Това е семеринг предполагам, но не се вижда да е оливало масло. Като гледам, и на снимката се вижда малко разстояние.


                Благодаря на всички, които писаха тук. И аз се бях насочил горе-долу да гледам същите неща - турбо, главини, тампони на двигател... Поне засега се оказа малкия дявол
                Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 04-01-10, 15:05.
                A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

                Коментар


                • #9
                  Сменях каре и аз, лесно се познава, като завъртиш кардан на скорост като си, и то ако е заинало, хлопа съвсем осезаемо. ТОва е, че предния кардан 1-во при леви ми го свалиха без да бележат а после и при подмяната на дефектирало в гаранция каре,което не ми признаха щот им казах с 2 дни закъснени от срок писан на хартия .
                  Та сега не знам но май пак ще се разбие т'в каре до лятото, та по темата, от леви каретата май, не са ок... пробвай 1-во в Дару.
                  Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 31-12-09, 21:30.

                  Коментар


                  • #10
                    Те тук Дару не знам изобщо имат ли сервиз...

                    В Мото-Пфое ходих, поръчах карето, филтри и втулки за задните амортисьори, че са за смяна... Утре трябва да дойдат частите, които нямат на склад тук и ще слагаме...

                    И аз леко се притеснявам дали ще бележат кардана като го свалят (никога не съм им ползвал сервиза досега, а и сега го ползвам, защото няма къде другаде да си вдигна колата).
                    Като питах има ли проблем да присъствам при ремонта, ми отговориха любезно, но твърдо, че на огледа няма проблем, ама в халето за ремонт не можело да влизам...
                    За една смяна на каре хляба ли си пазят, какво...
                    A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

                    Коментар


                    • #11
                      Аз ще патувам за Шипка след нова година, ако искаш да ти купя каре и да ти донеса...


                      Нямаш си местенце, работилничка ала бала, смяната е елементарна, само дето сега е студено и работата по кардана ако се извърши на закрито не е проблем.
                      То не трябва нещо кой знай к'фо, работна маса, бонус със менгеме, чук и нещо за избиваме, бръба например, с не голям диаметър...
                      Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 31-12-09, 21:29.

                      Коментар


                      • #12
                        Ами аз карето вече го поръчах, утре трябва да е тук, благодаря за предложението все пак.

                        А иначе за работилничката - нямам, мечатя си едно средно по размер гаражче, оборудвано с туй-онуй...

                        Мога да намеря канал, където на спокойствие (сравнително) да си ровичкам, ама там съответно само подръчни инструменти мога да ползвам - не мога да повлача менгеме...

                        А ти като идваш към Шипка, удари един телефон, може да се видим.
                        A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

                        Коментар


                        • #13
                          Карето е сменено и всякакви гнусни звуци изчезнаха
                          А, да не ми мине котка път, ама засега всичко е 6+

                          Още един път благодаря за съветите
                          A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

                          Коментар


                          • #14
                            Браво и безавариино. Иначе за пръв път чувам такова свирене от каре- едната кола която карам (форд гранада) също е с разбито каре, в една от чашките на което няма нито една игла и не се чува нищо подобно- само чатка и вибрира.
                            Иначе за маркирането на карданите- самия фланецна кардана не е необходимо да се маркира- отворите описват правоъгълник и има само 2 начина при които е възможно да се монтира.
                            Важно е обаче взаимното положение на частите на кардана при самото каре- там ако се объркат става лошо- баланса отива на кино. Същото важи и са шлиците на кардана-там също се белязва преди да се резглоби.
                            Освен това след като се монтира карето на кардана следва една процедура за лекото му охлабване-при монтажа чашките са по стегнати към кръстачката от необходимото, което е предпоставка за преждевременното му износване. Та процедурата е следната....... със кардана се "замахва" срещу солидна дървена маса или трупче в/у менгемето на тезгяфа. И следва удар на кардана в областта на карето в дървото. Обаче удара трябва да е с/у челото на всяка чашка, също така и удара не трябва да е прекалено силен. В резултат карето трябва да се движи леко и мазно във всички посоки.
                            http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
                            Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol

                            Коментар


                            • #15
                              Първоначално публикуван от Насов
                              кой е тоя сервиз?

                              и кой там поставя диагнозата?

                              на къф симптом?

                              там е работата, че и добър доктор има нужда да разпитва пациентите си.

                              а с тукашните майстори трябва да си по-майстор и от тях и само зарад работната база да ги навестиш.
                              Аз името на добрия сервиз във стара загора не го знам.Името на диагностика още повече.Симптомите ги казва клиента.
                              Вярно е че много от сервизите не са достатъчно добри.
                              Само че смяната на каре на кардан не е някаква трудна за поставяне диагноза.В дару им отне около 1 минута каране,1 час смяна и всичко това 30 минути след като бях усетил вибрациите от старото каре.
                              Да де ама аз като нямам време това ми е важно, като не могат от раз де се оправят-смяна на сервиза.Тук във форума има достатъчно хора които могат да споделят опит от един или друг сервиз.Друго което искам да споделя е че преди купуване на даден автомобил човек трябва много внимателно да се ориентира къде ще го поддържа и от къде ще купува части.
                              За мен лично ще кажа че никога не ми е било толкова лесно да поддържам колите които имам, просто съм се съобразявал с тези моменти.
                              Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 31-12-09, 21:28.
                              В момента пияният гръцки народ се опитва да фокусира дългия лист със сметката, който му подава все по-изнервеният европейски сервитьор. А махмурлука тепърва предстои...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X