Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Защита на автомобилни прагове - отвътре...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Защита на автомобилни прагове - отвътре...

    Та значи, монтирайки на един проект новите прагове, купени готови, се замислям как да реша проблем неразрешен от гениалните за мен създатели на автомобила VW костенурка с конденза, който се получава в праговете заради топлия въздух минаващ през метална тръба, минаваща през прага. През 1968г. някъде, от VW са опитали да разрешат проблема с отвори за проветрение, получило се е запазване на вътрешната тръба, но самия праг е доста по-зле отколкото на моделите преди 68г.
    Знам с какво и как (пример:цинк, епокси., шагре, парафин) да боядисам вътре за да не се задържа влага, но не съм сигурен как да избягам от конденза, дали, ако напълня прага с полиуретанава пяна (дочух за негорима такава) ще получа решение на проблема или да си ги оставя кухи и да разчитам на проветрение и добри химии вътре?




    Последно редактирано от Bugman; 30-10-09, 00:29. Причина: снимки
    VW Beetle 1200-1954/57/59/60/65 VW Beetle 1300-1970/72 / VW Transporter 1500-65 / VW Transporter 1600-74 / VW&Wartburg 4x4 Buggy / Trabant 600 - 62
    SXS-Restorations 0886513079
    Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. - К.Иречек

  • #2
    До: Защита на автомобилни прагове - отвътре...

    Може би пяната ще реши проблем в краткосрочен план. Тъй кат гледам обаче ти искаш да стане за вовеки. Мисля , че след няколко години пяната ще "прегори" ще се посвие , ще се отлепи от стените заради вибрациите и термичните разширения и тогава ще вреди повече отколкото ще помага. За да стане вечен прага трябваше да го огънеш от алпака. Понеже не си - сипвай му богато "cavity protection" /май така се казва парафина/.
    0888932647

    Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

    Коментар


    • #3
      До: Защита на автомобилни прагове - отвътре...

      Според мен пяната е възможно най-гадния вариант за запълване точно на такива конструкции. Именно тя ще задържа най-много влага в прага - нали е хигроскопична и като попие, после няма съхнене. Ще изгният за норматив, дори с кал да са пълни ще е по-добре. Освен това при полимеризация се раздува, та може да ти цъфне прага (последно е шега, де).

      Аз мисля, че най-добрия вариант е вътрешните стени на праговете да се изпръскат с предназначения за това парафин (има го във флакони под налягане), сух проветрив гараж и редовно миене, особено след каране в лошо време (последното е крайно НЕпрепоръчително за ретро автомобили). Голяма част от ентусиастите изобщо не си изкарват колите зимата, като тръгнат поледиците и респ. лугите.

      Друг вариант е плътни заварки и известно количество отработено масло. Но рискуваш да текне отнякъде и да стане мазало по лъскавата кола.

      Праговете от "алпака" за мен са безсмислени, защото ако рече, ще прогние до тях, където си е нормална ламарина. Целта е да се запази колата изобщо от корозия. Иначе трябва да се направи цялата от "алпака"...
      Последно редактирано от м20_маниак; 30-10-09, 00:58.
      С "Фармахим" - непобедим
      Дизел - само дънки!

      Коментар


      • #4
        До: Защита на автомобилни прагове - отвътре...

        Първоначално публикуван от Bugman Преглед на мнение
        Та значи, монтирайки на един проект новите прагове, купени готови, се замислям как да реша проблем неразрешен от гениалните за мен създатели на автомобила VW костенурка с конденза, който се получава в праговете заради топлия въздух минаващ през метална тръба, минаваща през прага. През 1968г. някъде, от VW са опитали да разрешат проблема с отвори за проветрение, получило се е запазване на вътрешната тръба, но самия праг е доста по-зле отколкото на моделите преди 68г.
        Знам с какво и как (пример:цинк, епокси., шагре, парафин) да боядисам вътре за да не се задържа влага, но не съм сигурен как да избягам от конденза, дали, ако напълня прага с полиуретанава пяна (дочух за негорима такава) ще получа решение на проблема или да си ги оставя кухи и да разчитам на проветрение и добри химии вътре?
        Мисля ,че с топло поцинковане ще се запази най много. .....А с високотемпературна боя дали ще стане...????????........като за печки,кюнци......,но тя е се втвърдява и може би ще се напука ....знамли????
        Последно редактирано от Ясен; 30-10-09, 12:03. Причина: излишни картинки в цитата

        Коментар


        • #5
          До: Защита на автомобилни прагове - отвътре...

          Опитай се първо да видиш дали отвътре са боядисани. Ако са потапяни във вана и отвътре имат боя, почти нищо не можеш да направиш. Остава ти само да добавиш още един-два слоя по-трайна боя, да парафинираш и това е всичко. Не пълни с нищо праговете!
          Ако са на гол метал, тогава е по-добре. Първо ги налей с преобразувател (някой по-квалитетен, но не този на Вюрт). Остави го да подейства няколко дни. След това, ако ти се занимава, ги фосфатирай и чак след това ги намажи с преобразувателя на Вюрт и ги боядисай, а накрая - пак парафин.
          Има и втори вариант.
          Преобразувател, после студено поцинковане, боя и накрая пак парафин.

          Успех

          Коментар


          • #6
            До: Защита на автомобилни прагове - отвътре...

            Според мен разните мазни пръскала (дето им викате парафин) са най доброто което може да се направи... Те в топло време се разтичат и допълнително омазняват... Ако се подновяват през няколко години мисля че ще е достатъчно...
            VPetrov.photography

            Коментар


            • #7
              До: Защита на автомобилни прагове - отвътре...

              Понеже колата се прави за всекидневно каране и зиме и лете (в Софето, ако има значение) и няма да се съхранява в гараж, а на улицата, най-много покрита с нещо - се набляга на изолациите. Топлото подцинковане е добра идея, която обхмислях за шасито, но не се бях сетил за праговете докато са отделни елименти и ще проуча въпроса... На една от моите коли съм правил праговете и преди да ги затворя увих алуминиевата тръба с минерална вата, пвц лента и самозалепаващо алуминиево фолио -





              Там мисля няма да има конденз, но при готовите не става тоя номер, затова мисля варианти... А какво ще стане, ако вкарам в прага от топчетата, които се поставят в рамката на стъклопакета против конденз?
              VW Beetle 1200-1954/57/59/60/65 VW Beetle 1300-1970/72 / VW Transporter 1500-65 / VW Transporter 1600-74 / VW&Wartburg 4x4 Buggy / Trabant 600 - 62
              SXS-Restorations 0886513079
              Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. - К.Иречек

              Коментар


              • #8
                До: Защита на автомобилни прагове - отвътре...

                Топчетата (силикагел) имат изключително малък капацитет за поглъщане на вода, който ще се изразходва още на първото излизане, даже без локви. Забрави за тях.

                За себе си, постепенно узрявам до решението - кърпи ли се някъде, да е с неръждавейка. Все едно, разходите за материал са малки спрямо труда.

                Коментар


                • #9
                  До: Защита на автомобилни прагове - отвътре...

                  Преди 2 години бях купил на NOVO някакъв препарат за запълване на кухини идва с 1м маркуче накрая с разпръсквач. Това нещо нанася доста дебел филм по всякакви кухини и се разпръсква доста обилно. Препарата е точно за консервация на такива места. Част от него изпръска отзад стъпалото и още не мога да го махна. Ако те интересува ще приложа и снимки на препарата като съвестен гражданин

                  Коментар


                  • #10
                    До: Защита на автомобилни прагове - отвътре...

                    Фолио- наилон= на конденз. Гола ламарина с покритие от боя е по- добре. Алуминии + черен метал= на корозия. Несъвместими материяли. Парафин на шпрей е решението по мое мнение, което не е миродавно.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Защита на автомобилни прагове - отвътре...

                      Първоначално публикуван от Patrol fen Преглед на мнение
                      Преди 2 години бях купил на NOVO някакъв препарат за запълване на кухини идва с 1м маркуче накрая с разпръсквач. Това нещо нанася доста дебел филм по всякакви кухини и се разпръсква доста обилно. Препарата е точно за консервация на такива места. Част от него изпръска отзад стъпалото и още не мога да го махна. Ако те интересува ще приложа и снимки на препарата като съвестен гражданин
                      Моля за снимки . В обикновените железарий ли да го тьрся или в специализиран магазин .

                      Коментар


                      • #12
                        От: Защита на автомобилни прагове - отвътре...

                        А как се решава въпросът с готови, затворени пространства? Места вътре в колонки, в кухини, където вече повърхността е ръждясала, но няма никакъв достъп, няма начин да се изстърже и боядиса като хората. Не дълбока ръжда, не дупки и прояден метал, но все пак ръждива повърхност, която, ако се остави така, след време ще стане много зле. Какво се прави там? Единственото, което ми хрумва, е обилно наливане с нафта или смес от разтопена грес и масло. Четох за парафин, но той май е за защита на чист или боядисан метал, а ако запечата ръждата, тя ще си работи под него?
                        Някои казват, че съм ужасен човек. Но това не е така - аз имам сърце на мил, чувствителен юноша. Пазя го в буркан със спирт на бюрото си...

                        Коментар


                        • #13
                          От: До: Защита на автомобилни прагове - отвътре...

                          В крайна сметка оправия вовеки за този проблем особено при Kaefer-a няма, освен ако не се направи супер грамотно и след това се кара само в топла Калифорния. Затова аз смятам, че предложението на Венци е най-балансирано и смислено като компромис така или иначе:

                          Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                          Според мен разните мазни пръскала (дето им викате парафин) са най доброто което може да се направи... Те в топло време се разтичат и допълнително омазняват... Ако се подновяват през няколко години мисля че ще е достатъчно...
                          Bugman, това за което аз бих помислил е не просто отвори в прага а отвори с тапи. Така, че да може да се профилактира на определени периоди от време.

                          Коментар


                          • #14
                            От: До: Защита на автомобилни прагове - отвътре...

                            И отвори направих и тапи ще имат, но ги правих след монтажа за да преценя къде ще са най-добре, стружките от пробиването издухах през задната част на прага, която ще затварям след пръскане на още 2-3 химий, та повече да не се пипат праговете, до де е кола тва...
                            VW Beetle 1200-1954/57/59/60/65 VW Beetle 1300-1970/72 / VW Transporter 1500-65 / VW Transporter 1600-74 / VW&Wartburg 4x4 Buggy / Trabant 600 - 62
                            SXS-Restorations 0886513079
                            Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. - К.Иречек

                            Коментар


                            • #15
                              От: До: Защита на автомобилни прагове - отвътре...

                              Изолацията направих със самозалепваща термоизолираща лента 50 на 2-3мм., нещо беше, на битумна или подобна основа с алуминиево покритие отвън, предназначена за подобни изолации, внасят я "Бестимекс", продава се и в "Бриколаж". Правих тестове и на по-висока температура, щото там си минава доста топъл въздух и само залепна по-добре, мисля, че това е изолацията... Ще постна снимки за да довършим темата...
                              VW Beetle 1200-1954/57/59/60/65 VW Beetle 1300-1970/72 / VW Transporter 1500-65 / VW Transporter 1600-74 / VW&Wartburg 4x4 Buggy / Trabant 600 - 62
                              SXS-Restorations 0886513079
                              Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. - К.Иречек

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X