Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Допълнителни бордови уреди

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Допълнителни бордови уреди

    Темата е следствие и допълнение на http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=73881

    Засега на ниво проект с натрупване на данни.
    За дизелов автомобил без електроника в управлението на двигателя (За другите е ясно - OBD-2 букса и маршрутен компютър Мултитроникс)
    1.Необходими данни – напрежение на електрическата инсталация, налягане на маслото, налягане на въздуха след турбината.
    2.Изпълнение – с автомобилни уреди 52мм в DIN гнездо, без нарушаване на дизайна и възможност за връщане в изходно състояние на автомобила.

    3. Панел
    http://www.egauges.com/vdo_indA.asp?PN=PAN-001
    4. Волтмер: от ВАЗ 2104 до .... според предпочитаният дизаин.
    - захранване от + на контактният ключ. Осветление и маса от най близката крушка за осветление - напр. на запалката.
    5. Бустметър:
    http://www.egauges.com/vdo_mult.asp?Type=Turbo_Boost&Series=Vision
    Включване – описаното от stargazer
    За предлаганите на пазара китайски (35-50 лв) четох отзиви за голяма грешка в отчитаните стойности.
    6. Манометър за масло:
    датчик – замяна на датчика за аварийната лампа за маслото с комбиниран датчик за налягане и аварийна лампа
    или
    http://www.spectromatic.net/object.php?id=1257
    http://www.spectromatic.net/object.php?id=1249
    отчитащ уред:
    http://www.egauges.com/vdo_mult.asp?Type=Elec_Engine_Pressure&Series=Vision&Units=M



    Капани:
    - присъединителна резба: цилиндрична метрична за европейските, конична цолова BSP за японските, конична цолова NPT за американските автомобили;
    - Съпротивление 0-320 ома за ВАЗ, VDO Ohm range(10-180 Ohms), 240-33 Ohms (U.S. Ohm range)
    - обхват на датчика и уреда 0-5 bar или 0-10 bar. При стандартно 4-5 bar на двигателя се колебая къде е за предпочитане да работят – в средата (точност на показанията) или края на обхвата им (по-голяма информативност при промяна на стойностите).

    В момента съм сложил волтмер с цифров LCD дисплей PM 128, но поради разделното захранване не мога да го ползвам постоянно (бързо изтощава батерията, а демонтажът е неприятен), няма подсветка и не изглежда добре на конзолата.
    Проектът не е завършен, защото не съм подбрал съвместими датчик и уред за маслото, но описаното от stargazer и Паджеровод ме накара да споделя събраната дотук информация. След известно време и $ ще опиша крайният вариант.
    Поздрави.

  • #2
    До: Допълнителни бордови уреди

    За датчика за налягане на маслото:

    ВАЗ2106 има един много удобен "разклонител" който се навива в дупката за датчик за лампа. На разклонителя се навиват датчик за налягане и за лампа. Продава се широко, а поради стандартните си резби е силно популярен като тунинг средство за всякакви автомобили.

    Удобно, защото комбинираните датчици понякога са несправедливо скъпи.

    Коментар


    • #3
      До: Допълнителни бордови уреди

      При мен се получи доста добре с допълването на таблото с тези уреди Но малко се прецаках че купих 2 чисто нови и един 2-ра ръка и сега малко се различават по дизайн. Ама тъпото е и че волтметър-а (нов) показва с 1V по-малко. Но вече съм го свикнал. Доста се променя таблото с още 3 уреда
      Прикачени файлове
      „глупава глава на краката почивка не дава”

      Коментар


      • #4
        До: Допълнителни бордови уреди

        Един волт по-малко от какво?
        Виж къде си го включил, никой не е отменял падовете на напрежението.

        Коментар


        • #5
          До: Допълнителни бордови уреди

          Датчикът от ВАЗ 2103 и 2106 е добро бюджетно решение. Недостатък е съставната му контрукция при която централното тяло се навива в цилиндрична резба, така притиска и уплътнява свободно въртящият се отвод за контролната лампа. При конична цолова резба на блока не е приложим.

          Коментар


          • #6
            До: Допълнителни бордови уреди

            Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
            Един волт по-малко от какво?
            Виж къде си го включил, никой не е отменял падовете на напрежението.
            Зареждането на колата е 14,4V а уреда показва 13V. И 3-те уреда за захранени през контактния ключ. Меря на него показва 14,2V а уреда пак 13V Така и неможах да го оправя, ходих и при майстор - каза че имам проблем с уреда.
            „глупава глава на краката почивка не дава”

            Коментар


            • #7
              До: Допълнителни бордови уреди

              Напрежението от алтернатора не е съвсем право...само почти. Това е причина аналогови и цифрови уреди да дават разлика в показанията. Премери на загасена кола каква е разликата и просто свери аналоговия уред..ако има разлика.

              Пища пак тук за по лесно.
              По схемата на tef4o, 100микро е много, 5 са стига за волтмер, но така остава пада върху диода.
              Последно редактирано от drukman; 20-10-09, 19:39.
              Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
              Към модераторите-А изтрийте го сега.
              Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

              Коментар


              • #8
                До: Допълнителни бордови уреди

                Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                Напрежението от алтернатора не е съвсем право...само почти. Това е причина аналогови и цифрови уреди да дават разлика в показанията. Премери на загасена кола каква е разликата и просто свери аналоговия уред..ако има разлика.
                ... и ако се окаже, че Drukman е прав, свържи последователно на волтмера един диод в права посока, а паралелно, на клемите на самия волтмер, един кондензатор, примерно 100uF/50V.
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • #9
                  До: Допълнителни бордови уреди

                  Тц, не става. Ако стане нещо и напрежението падне, така няма да се покаже на волтметъра, който ще "помни" най-високата стойност Кондензаторът ще се разрежда много бавно през вътрешното съпротивление на волтметъра.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Допълнителни бордови уреди

                    Разкарай го от контактния ключ, вържи го на акумулатора, и не търси топлата вода - в банята е.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Допълнителни бордови уреди

                      Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                      Разкарай го от контактния ключ, вържи го на акумулатора, и не търси топлата вода - в банята е.
                      Подкрепям! Така ще знаеш дали наистина зареждаш акумулатора или топлиш атмосферата през разни лоши връзки.
                      00359893488603

                      ....нямам си вече LR...

                      Коментар


                      • #12
                        До: Допълнителни бордови уреди

                        Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                        Разкарай го от контактния ключ, вържи го на акумулатора, и не търси топлата вода - в банята е.
                        Е да де но нали идеята е като колата работи само тогава да работят и уредите, а не постоянно.......... С тоците съм много скаран така че поправете ме ако бъркам Много се съмнявах уреда да показва грешно но така и не открих каква може да е възможната причина
                        На Опел Астра съм връзвал по този начин и си работеха без проблем. Уредите ми са вързани на контактния ключ когато дам на контакт им се дава + и започват да отчитат. Това ли е правилния начин
                        „глупава глава на краката почивка не дава”

                        Коментар


                        • #13
                          До: Допълнителни бордови уреди

                          Първо си свери уреда, ако той греши с волт, то ще е навсякъде, където и да го вържеш.
                          Горното упражнение има смисъл само ако е верен.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Допълнителни бордови уреди

                            Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                            Първо си свери уреда, ако той греши с волт, то ще е навсякъде, където и да го вържеш.
                            Горното упражнение има смисъл само ако е верен.
                            ОК още утре ще бъде проверено
                            „глупава глава на краката почивка не дава”

                            Коментар


                            • #15
                              До: Допълнителни бордови уреди

                              Ако може да се отвори волтметърът нямаш проблеми. Сменяш едно съпротивление.
                              Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X