Темата е следствие и допълнение на http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=73881
Засега на ниво проект с натрупване на данни.
За дизелов автомобил без електроника в управлението на двигателя (За другите е ясно - OBD-2 букса и маршрутен компютър Мултитроникс)
1.Необходими данни – напрежение на електрическата инсталация, налягане на маслото, налягане на въздуха след турбината.
2.Изпълнение – с автомобилни уреди 52мм в DIN гнездо, без нарушаване на дизайна и възможност за връщане в изходно състояние на автомобила.
3. Панел
http://www.egauges.com/vdo_indA.asp?PN=PAN-001
4. Волтмер: от ВАЗ 2104 до .... според предпочитаният дизаин.
- захранване от + на контактният ключ. Осветление и маса от най близката крушка за осветление - напр. на запалката.
5. Бустметър:
http://www.egauges.com/vdo_mult.asp?Type=Turbo_Boost&Series=Vision
Включване – описаното от stargazer
За предлаганите на пазара китайски (35-50 лв) четох отзиви за голяма грешка в отчитаните стойности.
6. Манометър за масло:
датчик – замяна на датчика за аварийната лампа за маслото с комбиниран датчик за налягане и аварийна лампа
или
http://www.spectromatic.net/object.php?id=1257
http://www.spectromatic.net/object.php?id=1249
отчитащ уред:
http://www.egauges.com/vdo_mult.asp?Type=Elec_Engine_Pressure&Series=Vision&Units=M
Капани:
- присъединителна резба: цилиндрична метрична за европейските, конична цолова BSP за японските, конична цолова NPT за американските автомобили;
- Съпротивление 0-320 ома за ВАЗ, VDO Ohm range(10-180 Ohms), 240-33 Ohms (U.S. Ohm range)
- обхват на датчика и уреда 0-5 bar или 0-10 bar. При стандартно 4-5 bar на двигателя се колебая къде е за предпочитане да работят – в средата (точност на показанията) или края на обхвата им (по-голяма информативност при промяна на стойностите).
В момента съм сложил волтмер с цифров LCD дисплей PM 128, но поради разделното захранване не мога да го ползвам постоянно (бързо изтощава батерията, а демонтажът е неприятен), няма подсветка и не изглежда добре на конзолата.
Проектът не е завършен, защото не съм подбрал съвместими датчик и уред за маслото, но описаното от stargazer и Паджеровод ме накара да споделя събраната дотук информация. След известно време и $ ще опиша крайният вариант.
Поздрави.
Засега на ниво проект с натрупване на данни.
За дизелов автомобил без електроника в управлението на двигателя (За другите е ясно - OBD-2 букса и маршрутен компютър Мултитроникс)
1.Необходими данни – напрежение на електрическата инсталация, налягане на маслото, налягане на въздуха след турбината.
2.Изпълнение – с автомобилни уреди 52мм в DIN гнездо, без нарушаване на дизайна и възможност за връщане в изходно състояние на автомобила.
3. Панел
http://www.egauges.com/vdo_indA.asp?PN=PAN-001
4. Волтмер: от ВАЗ 2104 до .... според предпочитаният дизаин.
- захранване от + на контактният ключ. Осветление и маса от най близката крушка за осветление - напр. на запалката.
5. Бустметър:
http://www.egauges.com/vdo_mult.asp?Type=Turbo_Boost&Series=Vision
Включване – описаното от stargazer
За предлаганите на пазара китайски (35-50 лв) четох отзиви за голяма грешка в отчитаните стойности.
6. Манометър за масло:
датчик – замяна на датчика за аварийната лампа за маслото с комбиниран датчик за налягане и аварийна лампа
или
http://www.spectromatic.net/object.php?id=1257
http://www.spectromatic.net/object.php?id=1249
отчитащ уред:
http://www.egauges.com/vdo_mult.asp?Type=Elec_Engine_Pressure&Series=Vision&Units=M
Капани:
- присъединителна резба: цилиндрична метрична за европейските, конична цолова BSP за японските, конична цолова NPT за американските автомобили;
- Съпротивление 0-320 ома за ВАЗ, VDO Ohm range(10-180 Ohms), 240-33 Ohms (U.S. Ohm range)
- обхват на датчика и уреда 0-5 bar или 0-10 bar. При стандартно 4-5 bar на двигателя се колебая къде е за предпочитане да работят – в средата (точност на показанията) или края на обхвата им (по-голяма информативност при промяна на стойностите).
В момента съм сложил волтмер с цифров LCD дисплей PM 128, но поради разделното захранване не мога да го ползвам постоянно (бързо изтощава батерията, а демонтажът е неприятен), няма подсветка и не изглежда добре на конзолата.
Проектът не е завършен, защото не съм подбрал съвместими датчик и уред за маслото, но описаното от stargazer и Паджеровод ме накара да споделя събраната дотук информация. След известно време и $ ще опиша крайният вариант.
Поздрави.
Коментар