Обява

Свий
Няма добавени обяви.

KTM 450 XC-WR - отстраняване на "детските болести"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • KTM 450 XC-WR - отстраняване на "детските болести"

    След 120 часа и 3300 км пробег на КТМ ХС WR, реших да му полекувам детските болести.
    То, комай май става въпрос основно за проблема "загряване-датчик-вентилатор-акумулатор".
    1. Отстраняване на проблема с датчика за температурата, включващ вентилатора - според (х)американските събратя датчик от BMW 1994 година еди-кой си двигател става перфектно. Този въпрос е решен от колегата Андрей от клуба. Чакам само да ми каже кой магазин на "Симеон" има този датчик от 14 лв.

    2. Конструкторското бюро на КТМ реагира с 2 "доработки" - нова перка на водна помпа и нов "статор" за по-голям зареждащ ток.
    Първия кит, лекуващ "бъга" с водната помпа излезе от завода на 14 септември и директно пристигна при мен, по заявка от преди 2 месеца.
    Днес за 10 минути приключи смяната. "Статора" още чакам да го произведат...
    Та да се върна на новата помпа:
    Това пристигна по "Еконт" вчера.


    Така изглеждаше преди смяната.


    Вече са свалени 4-те болта и капака.






    Гайката на старата перка е солидно оригинално намазана със "стопер".


    Сваляме перката, под нея има една шайба.


    Двете перки, може да сравните доста лесно коя е "по-мощната".


    Новата отива на мястото си.


    Двете хартиени гарнитурки(старата и новата), намазани със силикон, се поставят от двете страни на оранжевия "повдигач".






    Гайката със стопер е пак на мястото си.


    Затягаме с динамометричен ключ с усилие от 10 NM.




    Така изглежда крайния резултат.







    Очаквайте продължение с новия датчик и новия статор...като стнигнат до мен.

    Тази събота и неделя ще проверя как действа новата перка.
    Последно редактирано от Жоро Донечки; 11-10-09, 22:40.
    Mitsubishi L200 DobbleCab

    KTM XC 450 RW 2009
    KTM 350 SX 2011

  • #2
    До: KTM 450 XC-WR - отстраняване на "детските болести"

    БЛАГОДАРЯ и БРАВО колега. . Имам 530 ЕХС и същата "болест" го мъчи. Аз сложих прекъсвач на захранването, на вентилатора и сега поне като изгася мотора не върти, но пак по време на каране почти постоянно охлажда и "смуче" ток, повече от колкото генератора му изцежда. Преди всяко каране зареждам акумулатора и единствената причина поради, която не съм го сменил е опасението, да не би проблема да е в генератора, защото по средата на деня не е останала много силица в него.
    Според мен оказва влияние и тръбата за ауспуха, която минава в близост до датчика и го загрява допълнително.
    Очаквам с нетърпение да пишеш промените чувстват ли се!
    Дано да си оправил нещата!

    Коментар


    • #3
      До: KTM 450 XC-WR - отстраняване на "детските болести"

      Първоначално публикуван от JOF Преглед на мнение
      БЛАГОДАРЯ и БРАВО колега. . Имам 530 ЕХС и същата "болест" го мъчи. Аз сложих прекъсвач на захранването, на вентилатора и сега поне като изгася мотора не върти, но пак по време на каране почти постоянно охлажда и "смуче" ток, повече от колкото генератора му изцежда. Преди всяко каране зареждам акумулатора и единствената причина поради, която не съм го сменил е опасението, да не би проблема да е в генератора, защото по средата на деня не е останала много силица в него.
      Според мен оказва влияние и тръбата за ауспуха, която минава в близост до датчика и го загрява допълнително.
      Очаквам с нетърпение да пишеш промените чувстват ли се!
      Дано да си оправил нещата!
      Така, наистина забравих да пиша за прекъсвача, но него го сложих и аз още в началото.
      Също зареждам преди всяко каране, като ефекта е пак така - до обяд!
      Тръбата на аспуха мисля, че няма никакво значение. Просто датчика включва на 84 градуса, което си е и нормалната температура на работа и поради което е винаги включен...е почти винаги.

      Утре надявам се да покараме, че днес валя цял ден, и ще кажа каква е разликата с новата перка и със стария датчик. Трябва и да отчетем, че и температурата за утре я дават нисичка - до 17 градуса най-много, пък в планината и толкоз няма да е. Което също ще си окаже влияние.


      НА жоровия въпрос по-долу:"И какво бе, Мики, няма ли поне малко подобрение след доработките ? " - ще отговоря утре...то май днес стана. Нали трябва да го покарам. Направо ме е срам днес от себе си - сите са карали в дъжда , само аз правих компания на котарака в къщи пред камината....
      Последно редактирано от miki64; 04-10-09, 00:54.
      Mitsubishi L200 DobbleCab

      KTM XC 450 RW 2009
      KTM 350 SX 2011

      Коментар


      • #4
        До: KTM 450 XC-WR - отстраняване на "детските болести"

        Моят ме оставя в момента, когато най-малко ми се рита и на най-невъзможното място, така че, законът на Мърфи 100% важи за тоя модел !
        И какво бе, Мики, няма ли поне малко подобрение след доработките ?
        Ендурото и сексът не са шега работа !
        -------------
        Животът се измерва с броят на издишванията !

        http://sixdayscrazyjob.com
        http://crazy-job.com

        Коментар


        • #5
          До: KTM 450 XC-WR - отстраняване на "детските болести"

          А защо не си направите система при която в момента в който двигателя не работи да спира и перката така няма да има нужда от копчета и разни други датчици все има някой кабел на който му изчезва плюса когато спре я зареждане я нещо друго и с едно реле и готово. При Хондата загаснели мотора спира и перка и фар.
          Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
          Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

          Sofrace Offroad Team

          Коментар


          • #6
            До: KTM 450 XC-WR - отстраняване на "детските болести"

            Първоначално публикуван от p.djartov
            Според мен това е най правилния вариант.
            Един прекъсвач и край.
            Явно с колегата JOF не сме били достатъчно ясни с горните два поста.
            Точно това е първото, което сме направили и двамата - сложили сме едно копче-прекъсвач, с което командваме ръчно кога да се включи вентилатора и кога не. Въпроса е обаче в това, че вентилатора гълта доста повече ток от възможностите на генератора. Затова и дори при включена верига на вентилатора САМО по време на работа на двигателя - ефекта е 90% от ефекта на системата в оригинал, т.е. като без "копче". Затова аз специално включвам вентилатора "още по-ръчно" - по преценка, т.е. преди тегави места, къдете ще се "дере". Но това предполага и "забравяне" - сещам се за копчето когато вече е късно и мотора е "хвърлил водата". А количеството антифриз при този модел е с 350 мл по-малко от предишния, при което всяко изкипяване съществено намалява нивото на охладителната течност. В заключение - първото по-сериозно "наиграване" за деня ти изпива тока, може да ти "вземе" част от антифриза и определено ти "изпива" силите с постоянното ритане на манивела. (!!!Тук си спомнете как грижливо Кокера си пазеше тока на старта на навигацията в Търново - и накара Пламен Кунев да го бута, за да запали.
            Има и доказателства:


            А обикновено мотора спира да пали от раз именно на места, където я едвам се крепиш върху него, пък и ти самият "си хвърлил водата" преди него.
            Така стои въпроса, колеги, с "копчето".
            Mitsubishi L200 DobbleCab

            KTM XC 450 RW 2009
            KTM 350 SX 2011

            Коментар


            • #7
              До: KTM 450 XC-WR - отстраняване на "детските болести"

              извинявам се че инфото за кита е на английски


              Stator Kit KTM 250/400/450/520/525/530 250W 3 - Phase


              Art.-Nr.:
              €259.00 Preis: €0.00 (inkl. MwSt.)


              EXC/SX 250/400/450/525/530 Product Description: This kit is designed to triple the charging output on the listed KTM models. It replaces the OE single split wound stator with a modern 3-Phase stator and then feeds into a regulator/rectifier through the included wiring harness. Expect output to go from a stock 80W (total) to about 250W. The kits is ready to install, comes with detailed instructions and is covered with a full one year warranty.
              KTM 530 EXC 2009
              KTM 450 EXC 2004

              Коментар


              • #8
                До: KTM 450 XC-WR - отстраняване на "детските болести"

                Точно така. Дали ще е копче или реле - все тая. Даже според мен копчето има повече предимства, но това естествено е въпрос на мнение, не го казвам да се спори излишно.
                Въпроса ми е дали miki64 е успял да покара днес?
                Както разбираш колега, ти си ми надеждата. Ако си успял да оправиш нещата ще ми спестиш доста излишна пот от безмислено ритане, а предполагам и не само на мен.

                Коментар


                • #9
                  До: KTM 450 XC-WR - отстраняване на "детските болести"

                  Щом генератора няма възможност да захрани консумацията това си е много кофти проблем.
                  Шансът ви е датчик с по-висока температура на включване.
                  Но и това не е 100% решение, след цял ден по джандемите пак ще сдаде батерията.

                  Едно е правилното решение - Правилен генератор, който да поддържа консумацията, а също и да зарежда батерията.
                  Дали го имате като опция това вече е друг въпрос.

                  Като за начало през деня се лишавайте и от фара, ако няма от къде просто му дръпнете буксата.

                  Коментар


                  • #10
                    До: KTM 450 XC-WR - отстраняване на "детските болести"

                    Първоначално публикуван от JOF Преглед на мнение
                    Точно така. Дали ще е копче или реле - все тая. Даже според мен копчето има повече предимства, но това естествено е въпрос на мнение, не го казвам да се спори излишно.
                    Въпроса ми е дали miki64 е успял да покара днес?
                    Както разбираш колега, ти си ми надеждата. Ако си успял да оправиш нещата ще ми спестиш доста излишна пот от безмислено ритане, а предполагам и не само на мен.
                    Така, карах в неделя.

                    Начални условия на мотора - с новата "перка" и ИЗКЛЮЧЕН чрез ключето вентилатор въобще. Целта беше да проверя колко ще издържи системата без вентилатор, а само с по-мощната "перка" на водната помпа. Т.е. кога ще изври мотора. Антифриз - Мотул, но не от червения, а имах подръка само оранжевото "желе", което е за автомобили и се разрежда.

                    Температурни условия - към 12 часа вече беше към 16-17 градуса околната темперагура. Времето - облачно, но без вятър и не беше студено.

                    Условия на терена - карахме в близост до с.Кътина, Стара Планина, като умишлено си търсехме екстримчета. (Чакам колегите с фотоапарати да пуснат по-късно снимки от темета за разходки на "Дефилато...". Това е моят пост с няколко снимки, от него търсете натам във времето :http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...postcount=1747 )

                    Реално : Давах си газ нормално, на по-леките екстримчета никъде не извря (но и не мога да кажа какви температури е развивал, т.к. нали ми е изключен вентилатора), общо взето добре. Когато качвахме един по-сериозен склон, с трева и камъни, на който по средата остана дори Ади (нещо като екстрима на Бургас за експерти, но с по-малко камъни и повече трева, но пък по-дълъг, около 300 м.), тогава, като го качих и спрях горе на по-равното и УГАСИХ мотора - тогава яко изкипя.

                    Субективна моя оценка:
                    1. Ако допукнем, че няма монтиран на мотора вентилатор, само със смяна на перка НЕ МОЖЕ. Може и да може, но на други терени. Даже по всяка вероятност може и на наши терени, ако не се забиваш по гадни места, дето си само на първа, пуснал си краци, двигател на прекъсвач, съединител и задна гума буксуват, ти си изкипял преди мотора...За съжаление обаче Ади ни набутва къде на него му се ще.
                    (Заб.: Оттам нататък изкипях още 1-2 пъти и явно течността намаля много и прекратих с експериментите.)

                    2. Ако освен перката, бях оставил включено копчето на вентилатора, сигурно нямаше да изкипи въобще. Но и щеше да капне по-бързо акумулатора. Затова смяната на датчика с този на BMW 86 година е абсолютно наложителна.

                    3. Вече не знам какво е истинското състояние на акумулатора и дали не е за смяна. Т.к. при тези изкипявания и пускане на вентилатора за има-няма общо 10-на минути, ми почти нулира тока в него.

                    ЗА съжаление една магия не стига. Така, че следват "BMW-датчик" и "статор" с по-голям заряден ток, дето още не е произведен от завода и го чакам...

                    А определено май ще си купя и нов, по-истински акумулатор. Ако някой има идея точно за модела ми (450 ЕХС-W) откъде да взема нещо наистина истинско, без значение цената - да казва на ЛС, пък защо не и тук, ама ще е като реклама и модераторите ще "писнат".
                    Последно редактирано от Жоро Донечки; 11-10-09, 22:42.
                    Mitsubishi L200 DobbleCab

                    KTM XC 450 RW 2009
                    KTM 350 SX 2011

                    Коментар


                    • #11
                      До: KTM 450 XC-WR - отстраняване на "детските болести"

                      Следвайки съветите на Андрей, намерих "Симеон"216 и с 15-минутни обяснения по телефона между него и продавача(щот реших да отида за нов датчик без стария ) - най накрая се сдобих срещу 15 лв и 24 стотинки с нов датчик от кола от 1986 година....


                      Надали ще направим някакъв оборот с тези датчици на тоз магазин, дано модераторите не го разберат като реклама. То надали и има повече от 10-на такива КТМ в София...по-скоро няма.

                      Междупрочем при смяната на датчика установих, че ми е изкипял около 150 мл от антифриза.

                      Тестване в края на седмицата.
                      Според Андрей - проблемите му били се решили само с тоз датчик!
                      Mitsubishi L200 DobbleCab

                      KTM XC 450 RW 2009
                      KTM 350 SX 2011

                      Коментар


                      • #12
                        До: KTM 450 XC-WR - отстраняване на "детските болести"

                        Евала за подробното описание колега. Мисля, че оценката не е субективна, а си е много обективна. Надявах се новата перка да е достатъчна. Изглеждаше внушително пред старата.
                        Според теб, АКО /дано/ датчика свърши работа, заслужава ли си смяната на перката /примерно на теста, на който си го подложил, със старата перка щеше ли чувствително по-рано да изхвърли антифриза/? Незнам и предложеното от stavri nenov дали няма да реши проблема със захранването от генератора:
                        Stator Kit KTM 250/400/450/520/525/530 250W 3 - Phase


                        Art.-Nr.:
                        €259.00 Preis: €0.00 (inkl. MwSt.)
                        EXC/SX 250/400/450/525/530 Product Description:
                        "Този комплект е предназначен да се утрои за таксуване продукция на изброените модели КТМ. Той замества OE сплит рана статор с модерна 3-фазно статора и след това емисии в регулатор / токоизправител чрез включените снопа електрически инсталации. Очаквайте продукция да премине от един склад 80W (общо) до около 250W. В комплекта е готов да се инсталира, идва с подробни указания и е покрита с пълна едногодишна гаранция."

                        За превода не искам да отнемам дарбата на Гугъл.

                        Коментар


                        • #13
                          До: KTM 450 XC-WR - отстраняване на "детските болести"

                          Явно всеки се мъчи по отделно с както по горе написа колегата (детските болести на КТМ)
                          450 SX-F явно има съшите болежки та реших да си облекча нещата като си купя от Пазарджик Комплекта с вентилатор кабели датчик и монтажни планки,и кабели. След монтажа и малко дазходки стигнах до няколко извода .
                          • Вентилатора ме спасява но в малко случаи основно когато не съм забит в някое дере ,а за момент се забатача и после бързо продължа
                          • Ако се забатача някаде вентилатора само ми подържа температурата около 100 градуса и не може да охлади повече
                          • След около 5-10 минути работа на мотора с вентилатора е следващия зор не мога да изгася понеже няма кик стартер
                          • Ако изгася почва едно бутане което не минава без помощ от публиката( на състезанието в Стара Загора в реката нямаше за жалост публика??)бая стоях там.
                          • Ако по някаква случайност успеех да запаля не можех в следващите 15-20 мин. да ползвам стартера докато не възбуди малко Батерията.

                          Като цяло само вентилатор не върши работата , мохе би и с китъ с помпата ще се оправят нещата , но както са се досетили собствениците на КТМ трябва и зареждането да се подобри .
                          На SX-F му дават заводско 30-40 вата при 8000-10000 оборота(до колкото си спомням)

                          Ппи мен вентилатора с оригиналния датчик се включваше на около 92-97 градуса измерен с лепенка и инфра термометър.
                          ГЛАВИ МЕ БОЛИЧКАТА

                          Коментар


                          • #14
                            До: KTM 450 XC-WR - отстраняване на "детските болести"

                            Първоначално публикуван от JOF Преглед на мнение
                            ... Според теб, АКО /дано/ датчика свърши работа, заслужава ли си смяната на перката /примерно на теста, на който си го подложил, със старата перка щеше ли чувствително по-рано да изхвърли антифриза/? Незнам и предложеното от stavri nenov дали няма да реши проблема €259.00 Preis: .
                            1. Според мен, като минимум 20%(и то с резерви, заради не-горещото време, реално може и повече да е) се подобрява охлаждането с новата перка на водната помпа. Което само по себе си не е върха на сладоледа, но в комбинация с останалите(нов датчик, нов стартор и евентуално нов аку) - със сигурност ти дава доста голяма свобода при условията на експлоятация, описани в по-горния пост.

                            2. "Статорния кит" на КТМ е по-евтин от горното предложение, може би защото не включва "копчето". Освен това вече съм го поръчал. "Излишък от ток" дава едно спокойствие при карането.
                            А цената на кита за водната помпа е от порядъка на 75 евро от КТМ.
                            Последно редактирано от Жоро Донечки; 11-10-09, 22:43.
                            Mitsubishi L200 DobbleCab

                            KTM XC 450 RW 2009
                            KTM 350 SX 2011

                            Коментар


                            • #15
                              До: KTM 450 XC-WR - отстраняване на "детските болести"

                              Първоначално публикуван от miki64 Преглед на мнение
                              А цената на кита за водната помпа е от порядъка на 75 евро от КТМ.
                              А трябва да е безплатен Щото в КТМ много добре знаят че това е конструктивен недостатък.Ама и те се правят на балами, като всички други впрочем
                              0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                              Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                              Суперскан България www.decbg.com
                              Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X