Ето, че и дойде моето време да се похваля с преминаването си от раздела на Кия към раздела на ЛР.
Машинката ми е Дискавъри 200 ТDi с две врати както се вижда. Почава се моя дълъг път по неиния тунинг хихиихи.
Но първо започнахме с неизбежното - смяна на консумативи. Беше поръчан пълен комплект ремъци, ангренажен ремък с ролки, грес за сферите, филтри и най-важното нов вентилатор на парното. Стария беше тотално блокирал. Също се започна и със смяната на маслата навсякъде. Стария ремък беше за смяна и наистина му беше дошло времето. При отварянето на капака за ангренажа се скъса един болт на кофти място. Решихме, че няма да го пипаме за сега защото подмяната му означаваше сваляне на цялата челна част на двигателя до гол блок. Преценихме, че няма да има проблеми и го оставихме така. На снимката се вижда за мен най-коректния и педантичен автомеханик... голяма рядкост са хора като него. И така оставих в негови ръце двигателя, а аз се захванах с веселата част- подмяната на вентилатора на парното. В интерес на истината свалянето не е проблем- стана за около час и половина. Трябва да отбележа, че всички болтченца бяха подредени в отделни бурканчета в зависимост мястото от къде са разглобени- с цел улесняване на обратното събиране. И така... почна се с централната конзола, конзолата с уредите и лека полека таблото беше извадено. Изкочиха разбира се творенията на неизвестни майстори по аудио техника и алармени системи. И двете системи ще бъдат орязани и направени на ново.
Вентилационния бок се показа, и след като внимателни бяха отстранени управленията по вакуум и ел. както и връзката към отоплителната система блока беше изваден. Започна се с разцепването му. Единствения проблем беше главаната смукателна клапа- беше малко по голяма и не излизаше лесно, но с МАМАТА излезе хаха. И се разкри грозна гледка. Стария вентилатор беше тотално умрял- хубаво че поръчах нов, а не както си мислех и ме съветваха да извадя стария и да го оправям. Зеленото съпротивление за степените беше с разпадащи се кабелчета, като самото то беше напукано. Вентилатор беше целия черен и лагерните му втулки бяха едно с оста. Незнайно защо вентилаторното колело се беше изкривило на една страна... Даже след като го извадих и се помъчих да го развъртя на ръка, ми беше доста трудно... и така директно в коша.
Сложих новия събрах кутията, даже два пъти защото първоначално изпуснах едно езиче навън и зееше навън...Малко е трудно с ориентирането на осите на клапите, но се справих. Но тука изкочи проблем. На оригиналния вентилатор куплунга за свързване имаше едно прекъсване на плюса. Идеята е захранването на климатичната кутия да е последователно вързано за захранването на вентилатора на отоплението. Но на новия вентилатор това го нямаше. В крайна сметка извадих стария куплунг извадих му пиновете и му сложих пиновете от новия.
По този начин трябваше да сложа само една кабелна обувка на кабела на плюса от новия вентилатор. Направихме проба и всичко сработи. Не знайно защо гръмна един бушон..., но след като го смених всичко си работеше идеално. Може би съм докоснал нещо.... След това монтирах отново бокса и подредих малко кабелите. Оставаше ми още час работа, за да затворя таблото, но се наложи да оставя останалата работа за утре. Реално можеше да се свърши и за ден, но плътна работа. За утре специлано съм си купил туба силикон и уплътнителни ленти, за да сглобя всичко без да има последващо скърцане.
Утре ще има снимки от довършването на таблото и снимки от смяната на маслата. За раздатката има планове за нейния цялостен ребилд - кита с пълния комплект лагери семеринги и други дреболии е тук право от Ашкрофт и чака...чака... кой чака следващия път.
Машинката ми е Дискавъри 200 ТDi с две врати както се вижда. Почава се моя дълъг път по неиния тунинг хихиихи.
Но първо започнахме с неизбежното - смяна на консумативи. Беше поръчан пълен комплект ремъци, ангренажен ремък с ролки, грес за сферите, филтри и най-важното нов вентилатор на парното. Стария беше тотално блокирал. Също се започна и със смяната на маслата навсякъде. Стария ремък беше за смяна и наистина му беше дошло времето. При отварянето на капака за ангренажа се скъса един болт на кофти място. Решихме, че няма да го пипаме за сега защото подмяната му означаваше сваляне на цялата челна част на двигателя до гол блок. Преценихме, че няма да има проблеми и го оставихме така. На снимката се вижда за мен най-коректния и педантичен автомеханик... голяма рядкост са хора като него. И така оставих в негови ръце двигателя, а аз се захванах с веселата част- подмяната на вентилатора на парното. В интерес на истината свалянето не е проблем- стана за около час и половина. Трябва да отбележа, че всички болтченца бяха подредени в отделни бурканчета в зависимост мястото от къде са разглобени- с цел улесняване на обратното събиране. И така... почна се с централната конзола, конзолата с уредите и лека полека таблото беше извадено. Изкочиха разбира се творенията на неизвестни майстори по аудио техника и алармени системи. И двете системи ще бъдат орязани и направени на ново.
Вентилационния бок се показа, и след като внимателни бяха отстранени управленията по вакуум и ел. както и връзката към отоплителната система блока беше изваден. Започна се с разцепването му. Единствения проблем беше главаната смукателна клапа- беше малко по голяма и не излизаше лесно, но с МАМАТА излезе хаха. И се разкри грозна гледка. Стария вентилатор беше тотално умрял- хубаво че поръчах нов, а не както си мислех и ме съветваха да извадя стария и да го оправям. Зеленото съпротивление за степените беше с разпадащи се кабелчета, като самото то беше напукано. Вентилатор беше целия черен и лагерните му втулки бяха едно с оста. Незнайно защо вентилаторното колело се беше изкривило на една страна... Даже след като го извадих и се помъчих да го развъртя на ръка, ми беше доста трудно... и така директно в коша.
Сложих новия събрах кутията, даже два пъти защото първоначално изпуснах едно езиче навън и зееше навън...Малко е трудно с ориентирането на осите на клапите, но се справих. Но тука изкочи проблем. На оригиналния вентилатор куплунга за свързване имаше едно прекъсване на плюса. Идеята е захранването на климатичната кутия да е последователно вързано за захранването на вентилатора на отоплението. Но на новия вентилатор това го нямаше. В крайна сметка извадих стария куплунг извадих му пиновете и му сложих пиновете от новия.
По този начин трябваше да сложа само една кабелна обувка на кабела на плюса от новия вентилатор. Направихме проба и всичко сработи. Не знайно защо гръмна един бушон..., но след като го смених всичко си работеше идеално. Може би съм докоснал нещо.... След това монтирах отново бокса и подредих малко кабелите. Оставаше ми още час работа, за да затворя таблото, но се наложи да оставя останалата работа за утре. Реално можеше да се свърши и за ден, но плътна работа. За утре специлано съм си купил туба силикон и уплътнителни ленти, за да сглобя всичко без да има последващо скърцане.
Утре ще има снимки от довършването на таблото и снимки от смяната на маслата. За раздатката има планове за нейния цялостен ребилд - кита с пълния комплект лагери семеринги и други дреболии е тук право от Ашкрофт и чака...чака... кой чака следващия път.
Коментар