Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Цифров манометър за турбо

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Цифров манометър за турбо

    Аз ползвам такъв на Delta Instruments - София



    Датчикът, който приема налягането е на Sensor Technics.



    Според мен цифровият е по-добър в случая от аналоговия със стрелка, защото само с един поглед за десети от секундата в съзнанието ти се запечатва директно стойността, а не някакво положение на стрелка, което трябва после да преобрзуваш в стойност.

    Видя го xatrak и му хареса за неговата Тойота. Пратих го аз да пита в Delta за цена и го бяха застреляли с цена над 500 кинта Все пак това е промишлен КИП с други изисквания и може би затова цената е солена.
    Той си купи от магазин "Автомания"(ако не се лъжа) такъв тунинг Boostmeter за около 80 лева:





    Супер - дупер тунинг аксесоар, обаче стърчи грозно на таблото и трудно се отчита стойността с тези светодиоди. А пък и "взима очите" на тъмно с ярката подсветка (синичка разбита се) и ярките светодиоди на стълбицата.

    Решихме да направим комбинация от датчика към този уред и стандартен цифров LCD дисплей, волтметър в случая. Това е дисплея като название и вид:





    В крайна сметка се получи това:



    Отгоре е датчикът, който се оказа, че дава пропорционално на налягането напрежение, което ме улесни много, само дето 0V отговаря на -1 bar, защото буустметърът е предназначен и за бензинови двигатели, при които има и вакуум. Чрез стабилизиран делител на напрежение повдигнах common клемата на входа с 1V и показанията станаха 0 bar - 0V; 1bar - 1V и т.н. Калибрирах с еталонен манометър и готово.

    Недостатъкът е... батерията, която виждате отдясно
    Знах го и от преди, че измерваното и захранващото напрежение трябва да са галванично отделени едно от друго. Трябва да се прави DC-DC converter или да се кара с батерия

  • #2
    До: Цифров манометър за турбо

    Смисълът на цифровите прибори е друг - отчитане на моментна стойност. С цел измервания и изследване на процеса. За контрол и управление от оператор - човек, правилния прибор е аналоговия, защото интегрира данните, и показва направо тенденцията. Половината задача е решена. При това именно стрелковия, диодните стълбици стават за украшение, но също не са удобни. Бяха преходно залитане през 80-те.
    Ако можеш да избираш, в автомобила винаги трябва да слагаш светодиоден дисплей, не течнокристален. Тоя замръзва, иска подсветка, и не се вижда през поляризаторите на слънчевите очила.

    Коментар


    • #3
      До: Цифров манометър за турбо

      Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
      Ако можеш да избираш, в автомобила винаги трябва да слагаш светодиоден дисплей, не течнокристален. Тоя замръзва, иска подсветка, и не се вижда през поляризаторите на слънчевите очила.
      Ами аз и такъв съм сложил (на първата снимка), обаче се оказва, че е много скъп. На мен ми беше от един сложен бартер
      Обаче си прав, като сложим LCD-o на таблото през лятото ще умира от жега, а през зимата от студ. И няма да показва...хммм

      А смисълът на цифровите е на място тук - хвърляш око само понякога, за да видиш как се държи турбото при определени обороти и натоварване.
      Например ако гониш икономии е достатъчно да дъжиш 2500 - 3000 об/мин и налягане на турбото около 0.4 bar - резултатите са интересни.

      Коментар


      • #4
        До: Цифров манометър за турбо

        Това е докато ти омръзне, после ще те дразни, и ще искаш стрелка)
        Да разбира се, при нашата мизерия нямаме много избор, даже и да знаем какво и как трябва ... (((
        Макар че ... Имаше едно АЦП 7106/7107, направо с изход за седемсегментен индикатор три и половина разряда. За диоди и за течни кристали. Навремето беше проблем опорното напрежение, сега има такива чипове. Би трябвало да е стотинки. Може да имам и готова платка за него. Дали пък да не ...
        Ама то чунким на някого нещо пък трябва ...

        Коментар


        • #5
          До: Цифров манометър за турбо

          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
          ... АЦП 7106
          Тоя техния волтметър точно това има вътре.

          И не е абсолютно задължително да се развръзва галванично, трябва да се помисли малко над схемата.

          Коментар


          • #6
            До: Цифров манометър за турбо

            Да дам и аз един глас в полза на стрелката.
            Никога не съм имал кола с турбо, но пък имах един уред-Ц-20. Естествено със стрелка. Така бях му свикнал, даже по скоростта с която се вдига стрелката долу-горе познавах какво ще покаже. Сега с мултицетите чакам докато покаже каквото ще покаже, и ми е едно такова-неестествено. Винаги съм предпочитал индикацията на каква да е величина със стрелка, така от бегъл поглед знам какво е положението. А с цифрите трябва първо да смеля информацията...
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • #7
              До: Цифров манометър за турбо

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Тоя техния волтметър точно това има вътре.

              И не е абсолютно задължително да се развръзва галванично, трябва да се помисли малко над схемата.
              Амии... По входа няма какво да се направи - прав ток, какво да го направиш. Остава да се развърже галванично захранването с DC-DC конвертор или на показващия блок (9V), или на отчитащия (12V).
              Сега гледам тук ми се подмятат инверторчета от изгоряли енергоспестяващи лампи. Май те най-безболезнено, само с пренавиване на няколко навивки на трафчето ще станат за целта.

              По въпроса цифри - стрелки: Хората вече масово слагат на лимузини, самолети, яхти, подводници LCD дисплеи, на които можеш да изобразяваш информацията по какъвто начин ти е угодно, а може и кака да ти я нашепва на ухото задъхвайки се

              Коментар


              • #8
                До: Цифров манометър за турбо

                Ако става дума за същите датчици на Делта, за които си мисля, само датчика е около 400 кинта, така, че цената е нормална - има точност (по паспорт) 0.5% или нещо такова. На същата цена има полски, доста по-прецизни (0.15% и то наистина, в целия температурен диапазон), но се съмнявам точноста да е чак толкова критична в случая. А, и тия уж промишлени "кутийки" с ацп+индикация са адски бавни, мерят средно 1 път в секунда, макс. 2, и точноста им е леко плачевна.

                Иначе алабалистични датчици с точност около 2-5% имаше за нещо от сорта на 10-20евро. Говоря по спомен, в момента ме мързи да проверявам.

                АЦП - един PIC за 3 лв. върши идеално работа, за каквато си искаш индикация, че и с предупредителна сигнализация по желание.

                Все си мисля, че аналогова шкала е в пъти по-смислена за такава цел (дори и да е с цифрово управление), отколкото цифров индикатор.

                П.П. Като казвам "алабалистични" нямам предвид калпави, професионална деформация
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • #9
                  До: Цифров манометър за турбо

                  Аз нямам станция за ПИКове, затова и нищо не съм пробвал. Но от разни разговори знам че това е евтиния и правилен път.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Цифров манометър за турбо

                    От известно време мисля да си правя същото, но ми се губи подходящия датчик.

                    Дайте някаква информация за подходящи датчици. Другото сам ще си направя. Искам да го вкарам в самите прибори под часовника. Дали LED или LCD, ще мисля допълнително.

                    LCD-то има едно предимство - както и да грее слънцето в него, си се вижда съвсем добре, докато LED-а не.

                    За замръзването и варенето - има си дисплеи за всичко. Въпрос на спецификации. И на колата, и на тераното съм с часовници и километражи с LED дисплеи, пък нищо им няма ни от жега, ни от студ.

                    До колкото виждам, 2 цифри ще да са достатъчни.

                    Интересен е и момента дали меренето на вакуума преди турбото би дало някаква информация за състоянието на въздушния филтър. Ако да - просто още един маркуч и датчик.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Цифров манометър за турбо

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Интересен е и момента дали меренето на вакуума преди турбото би дало някаква информация за състоянието на въздушния филтър. Ако да - просто още един маркуч и датчик.
                      Най-чисто става с прост вкуумен датчик - правиш дупка на колектора, едно маркуче и си гледаш какво става
                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар


                      • #12
                        До: Цифров манометър за турбо

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                        До колкото виждам, 2 цифри ще да са достатъчни.
                        По-добре три - една преди десетичната точка и две след.

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        Интересен е и момента дали меренето на вакуума преди турбото би дало някаква информация за състоянието на въздушния филтър. Ако да - просто още един маркуч и датчик.
                        Не ти трябва сложно мерене там. Един обикновен мембранен нивометър, но пренастроен на вакуум, който да цъква при определен граничен вакуум и да светва лампичка на таблото, че филтърът е за смяна.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Цифров манометър за турбо

                          Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                          А, и тия уж промишлени "кутийки" с ацп+индикация са адски бавни, мерят средно 1 път в секунда, макс. 2, и точноста им е леко плачевна.
                          Мери два пъти в секунда, което впрочем си е достатъчно. Ако е по-често ще станеш разноглед, а и измерваното налягане в случая не изисква по-често мерене.
                          Остави това, ами и захранването им е: +5V; +12V и -5V Мноого неудобно.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Цифров манометър за турбо

                            В магазините за електронни компоненти (Комет, Футурел и др.) има галванично разделени DC/DC конвертори във вид на готов модул, за доста входни и изходни напрежения и на прилична цена. Има и такива с две изходни напрежения, примерно +5V/-5V.
                            Не чета коментари и не отговарям на такива.

                            И коментаторите...

                            Коментар


                            • #15
                              До: Цифров манометър за турбо

                              А сега вържи всичкото това на плуващия акумулатор на колата, и веднага ще разбереш защо и умиращите от глад фирми за поръчкова електроника, не се хващат на поръчки за автомобилна.
                              Ако искаш и аз мога да го направя. Пет години, сто души, 10 милиона евро, режийните и заплатите отделно. После ще работи.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X