Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ако термостата е постоянно отворен не е ли по-добре за VM 3.1ТДИ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ако термостата е постоянно отворен не е ли по-добре за VM 3.1ТДИ

    Премествам въпроса ми от другата тема т.к. разбиращите обикновено не влизат в теми със заглавие "Нов член на клуба". Ако модераторите сметнат че не е нужно от нова тема моля да я изтрият!

    Въпрос:

    Това което видях на моя Гранд 3,1 ТДИ е че може би термостата ми е за смяна защото беше хладно и по надолнищата падаше темп-а до 70 градуса но и за момент по нагорнищата не стигна/мина 90.
    В тази връзка знаейки характера на тези автомобили ще ме прощавате за лаишкия въпрос ама не е ли по добре да си с неизправен термостат(постоянно отворен) и винаги да ти е охладен повече от нормалното за да нямаш проблеми с двигателя?! Какви са минусите освен по-високия разход?
    V10

  • #2
    До: Ако термостата е постоянно отворен не е ли по-добре за VM 3.1ТДИ

    Дизела трябва да е топъл за да работи оптимално.Последствията са недобра циркулация на охладителната течност,ниска работна температура ,ускорено износване на мотора и вероятноста да се спука главата е по голяма.Новите двигатели поради наличието на повече алуминий, са конструирани задължително да работят с термостат! за разлика от старите дизели с чугунени блокове и глави.Моя съвет е да си сложиш нов термостат.

    Коментар


    • #3
      До: Ако термостата е постоянно отворен не е ли по-добре за VM 3.1ТДИ

      Това не е обикновен дизелов двигател и при него оптималната темпераура е много важна защото подаването на горивото става от компа а тои взима и температурата на двигателя и температурата на въздуха които влиза в двигателя и от там смята колко гориво да пръзка и освен че ще ти гори повече и няма да имаш същата мощност а и ще го изпилиш по бързо

      Коментар


      • #4
        До: Ако термостата е постоянно отворен не е ли по-добре за VM 3.1ТДИ

        Първоначално публикуван от rustson Преглед на мнение
        ...

        Въпрос:

        Това което видях на моя Гранд 3,1 ТДИ е че може би термостата ми е за смяна защото беше хладно и по надолнищата падаше темп-а до 70 градуса но и за момент по нагорнищата не стигна/мина 90...
        Само да не е с "летен" термостат и тоя който го е монтирал да е знаел какво прави.

        Коментар


        • #5
          До: Ако термостата е постоянно отворен не е ли по-добре за VM 3.1ТДИ

          И с летен термостат трябва да си вдига нормална работна температура и най-важното - да поддържа относително постоянна такава.

          Термостата, според мен, следва да работи. Може да се окаже, че зимата не може да излезе след първото деление.

          Моят съвет е - смени си термостата, но сложи така наречения летен - отваря при по-ниска температура.

          Коментар


          • #6
            До: Ако термостата е постоянно отворен не е ли по-добре за VM 3.1ТДИ

            Ами може би точно това е случая при мен! защото в града си държи 90, сутрин "отлепя" за 1 мин от първото деление, но извън града като излязох го държеше 1 деление преди 90 само по нагорнища стигаше 90 а по надолнищата понеже беше голям дъжд и студ(16-18 градуса, на витиня 14 даже) падаше до 70!

            пп:Виско съдединителя е за смяна, ако това има значение!
            V10

            Коментар


            • #7
              До: Ако термостата е постоянно отворен не е ли по-добре за VM 3.1ТДИ

              Ами Сашо той си дига 90*... като се натовари. По нанадолнищата си пада на 70*. Ако е с 76* термостат, май е нормално.

              Коментар


              • #8
                До: Ако термостата е постоянно отворен не е ли по-добре за VM 3.1ТДИ

                Въпросът дали работи термостата е различен от този, който си задал. Може да се провери и то лесно. Ако веднага след стартиране на мотора се затоплят маркучите и радиатора не затваря. Виското какво - постоянно ли е зацепило или не зацепва.


                Функцията на термостата е да поддържа постоянна температура - 70 градуса е много малко. Не знам за термостат, който да започне да отваря на 70. Освен това говорим за летни температури. Повярвай ми, при 100 км/ч и температури около нулата изобщо няма да минеш 70 градуса. А това вече е кофти. На спускане може съвсем да изстине мотора, да не говорим, че и парното е ужасно с кофти термостат през зимата.

                Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                Ами Сашо той си дига 90*... като се натовари. По нанадолнищата си пада на 70*. Ако е с 76* термостат, май е нормално.
                Възможно е. Лесно може да провери дали работи изобщо термостатът. Аз залагам на затегнал термостат.

                Коментар


                • #9
                  До: Ако термостата е постоянно отворен не е ли по-добре за VM 3.1ТДИ

                  Ами за виското - ми казаха че при загрял двг трябва да има съпротивление на перката като я мърдаш с ръка, а при мен беше слабо съпротивлението!

                  А за термостата, ще го проверя в сервиз, но забелязах че като я карам по магистралата и спра на бензиностанцията(следвам указанията и 5 мин работи) тогава чак се включва някоя от перките и работи доста дълго - докато не я изключа колата след 5 мин.

                  Но ти си прав че въпроса ми беше съвсем различен - при постоянно отворен термостат дали не е по-добре за 3,1 двг-те да са постоянно охладени, но явно не е толкова просто колкото си мислех!

                  ПП; както писах в другата тема разхода по бор-компа беше доста добър 8,3 до Русе и 8,6-7 (90км/ч по пътя и 110км/ч по магистралата)на връщане, така че може и да не е повреден термостата.
                  V10

                  Коментар


                  • #10
                    До: Ако термостата е постоянно отворен не е ли по-добре за VM 3.1ТДИ

                    [QUOTE=Сашо Пунчев (Stuntman_Mike)

                    ... Не знам за термостат, който да започне да отваря на 70...

                    [/QUOTE]

                    Има , има . При мен още се подмята един , който е напълно отворен при 71 градуса. Едно време ги монтираха на влекачи Мерцедес 1632 при релации към Иран , Ирак и Кувейт . Ясно е защо.
                    А иначе за температурата си прав , разбира се . Нещо повече . 70 градуса дори през лятото не е добре за двигателя - бил той с електроника , или "стар дизел " . Най-добре е да се подържа температурения интервал , посочен от производителя . Затова хората продават ръководство за експлоатация .
                    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Ако термостата е постоянно отворен не е ли по-добре за VM 3.1ТДИ

                      Разходът, ако действително термостатът не затваря, ще те удари наесен. 70 градуса е близо до нормалната работна температура, а при летни температури ще я стигне бързо. Зимата трудно ще се доближи до нормалната.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Ако термостата е постоянно отворен не е ли по-добре за VM 3.1ТДИ

                        Първоначално публикуван от rustson Преглед на мнение
                        ... да има съпротивление на перката като я мърдаш с ръка, а при мен беше слабо съпротивлението!
                        Внимавай с тези проверки на съпротивлението!
                        Последно редактирано от Сашо Пунчев; 16-07-09, 10:12.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Ако термостата е постоянно отворен не е ли по-добре за VM 3.1ТДИ

                          Първоначално публикуван от Сашо Пунчев (Stuntman_Mike) Преглед на мнение
                          ...
                          и най-важното - да поддържа относително постоянна такава...
                          Ако съдиш по твоя съвременен МБ дизел си прав. При старите предкамерни дизели, обаче не е така. Имал съм на VW-1,9, 1,6, Паджеро 2,5 и Патрул 2,8 - всичките имаха колебание на температурата в зависимост от натоварването. В това число и Транзит 2.5 директна инжекция, и той изтива по нанадолнище, а той пък вярно е милионник.
                          Обаче си мисля, че при тия пословични VM мотори, по добре температурата една идея надолу.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Ако термостата е постоянно отворен не е ли по-добре за VM 3.1ТДИ

                            Вероятно си прав за по-старите платформи.

                            Що се отнася до това дали точно за този мотор е по-добре - аз съм останал с впечатлението, че проблемът възниква след спиране на мотора, не загряване по време на движение.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Ако термостата е постоянно отворен не е ли по-добре за VM 3.1ТДИ

                              Като купих Джипа (през януари тая година), термостата беше блокирал в отворено положение, и тъй като бяха страхотни студове, не можеше да вдигне повече от 50 градуса и парно на практика нямаше - и първите няколко дни направо умрях от студ.

                              Веднага смених темпостата (28 лева, от ТехКо) с летен, който отваря на 82 градуса (имаха и зимен на 86 гр.) и всичко си дойде на мястото - даже и при -12 до -15 гр. Джипа загряваше до работна температура (85-90 гр) адски бързо - още след първите 2-3 км. Реално след първите 300-500 метра от парното вече подухваше леко стоплен въздух

                              В момента даже и в най-големите жеги темпераутрата (с набримчен на макс климатик естествено) не се вдига над 90 (или 85, абе последната отметка преди 100).

                              Единствено при изкачване на баири с ниска скорост стрелката стига съвсем близо до 100, но не продължава нагоре - и в момента, в който оставя двигателя да поработи за 1-2 минути на място, темперурата пада на 85-90.

                              И още нещо - преди време се оплаках, че като загрее до 100, започва да ми сълзи радиатора. Сипах една добавка на Вюрт



                              и теча почти спря, на пак имаше леко "мокрене" на едно място.

                              Смених капачката на разширителния съд с чисто нова от Скорпионите (16 psi=1,1 атмосфери за 15 лева) и Оооо, Чудооооо - вече изобщо не помисля да се мокри, а и най-учудващо двигателят почна да държи по-ниска температура - даже и в жегите през последните дни.

                              Явно теча е бил заради запушената капачка, но не мога да си обясня защо при прекомерно високо налягане в охладителната система двигателят поддържаше подчертано по-висока температура
                              Последно редактирано от Carburettor; 16-07-09, 11:20.
                              ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
                              Volvo XC90 D5 Executive '12
                              Volvo XC60 D5 Summum '11
                              Alfa Romeo Spider 2.0 '90

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X