Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Какво има в колата" за начинаещи

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • "Какво има в колата" за начинаещи

    Целта на тази тема е да запознае колегите, които не са запознати с устройството на различните възли и агрегати в автомобила, с основните технически понятия на максимално разбираем език, за да ги предпази от евентуални грешки или злоупотреби с доверието им, когато се обърнат към сервиз или магазин за резервни части.

    Моля колегите, които имат нужните знания и опит (а те никак не са малко тук) да подпомогнат темата, мисля, че ще бъде полезно за много хора.

    Започвам с дебитомерите, като продължение на една друга тема от подфорума на Сузуки.

    И така, какво е това чудо дебитомера (MAF, MAP)?

    1. За какво служи: измерва колко въздух влиза в двигателя, за да може компютъра да си направи сметка колко гориво да пусне. Освен това, в комбинация с данните от TPS (throtle position sensor или иначе казано - колко "газ" давате), компютърът получава косвена информация за натоварването на двигателя.
    2. Има ли дебитомер на моята кола: На бензиновите двигатели с някакъв вид инжекционна система (тоест без карбуратор) има. На повечето от съвременните дизели - също.
    3. А мен какво ме засяга: като ви се усмихне някой мазник и ви поиска 1500лева за нов, веднага ще разберете
    4. какво става ако не работи: нестабилна работа на двигателя, понякога затруднено палене, повишен разход, възможно е и двигателя да откаже да работи изобщо. Лошото е, че всички изброени признаци не са "запазена марка" на повредения дебитомер.
    5. Митове и легенди: Най-често разправиите около дебитомерите са по три причини: наличие на газова уредба, задръстен въздушен филтър или предишни подвизи на някой "разбирач".
    Започвам от газовата. Ако някой ви каже, че щом имате газова уредба, значи ви е прецакан дебитомера, без дори да го погледне, най-вероятно ви лъже и се чуди как да ви вземе парите. Или повтаря чутото от някой друг.
    Газовите уредби сами по себе си не повреждат дебитомерите. Ако газовата уредба е монтирана некадърно или двигателя ви така или иначе си е отишъл, е възможно да се получи "връщане" или иначе казано, да се чуе "бум" от към мотора. Дори и това да се случи, пак не е гаранция, че дебитомерът ви е повреден. При правилен монтаж, някъде трябва да има предпазен клапан - може да е гумена лента по въздуховодите, може да е кръгла гумено-метална "тапа". Освен това далеч не всички дебитомери са чувствителни към "гърмене". При подобен случай потърсете помощ от сервиза в който са ви монтирали газовата уредба, шанса да ви излъжат за това е по-малък.

    Друг вариант, независимо дали има газова уредба или не: свети check engine, отивате в сервиз и диагнозата е "дебитомер". Може и да е вярно, но е далеч по-вероятно въздушния ви филтър да е задръстен до последно. Въпреки, че понякога на опаковката на въздушния филтър пише, че издържа 20000км, при нивото на запрашеност в градовете, а и в не малко села, смяна се налага през десет, че и през пет хиляди понякога. Проверете сами или накарайте майстора да го провери - все пак един филтър струва 8-30лв, а не 300 или 1500.

    Трети вариант: кварталния разбирател. Ако в сервиза освен дебитомер ви отчетат като грешка и TPS, има голям шанс дебитомера да си е здрав, просто някой, който е убеден, че всяка кола е жигули, да е пипал където не му е работата и да е разцентровал системата, което води до отчитане на нереални грешки.

    Диагнози, свързани с дебитомера и поставени само "на око" намирисват на измама!

    И последно - нищо не е вечно, възможно е наистина да имате проблем с дебитомера, но дори и така да е, ако нещо ви усъмни, потърсете второ мнение или питайте тук, като не забравяте да изложите симптомите, каква е колата, с какъв двигател и при какви усовия (ако знаете) е възникнал проблема.
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

  • #2
    До: "Какво има в колата" за начинаещи

    Ако можеш да мериш с мултицет, отваряш аутодатата или менюала и мериш. После преместваш 30 лв от левия в десния джоб, благодариш ми и решаваш дали да си купуваш дебитомер, дали да псуваш дебила, който иска да ти продаде нов, а твоя е здрав или да караш само на газ.

    Коментар


    • #3
      До: "Какво има в колата" за начинаещи

      MAF и MAP са различни неща. Дебитомерът е MAF, а MAP е датчик за налягане. По-старите инжекционни (и някои карбураторни) системи имат само втория.

      Коментар


      • #4
        До: "Какво има в колата" за начинаещи

        Това го копирам от нашата клубна тема, защото май не всеки може да чете там. Мои си разправии по въпроса с дебитомер, газова уредба, въздушен филтър и взривна клапа (или както там се нарича)

        08.06.2009г.
        От известно време забелязах, че всъдехода гори повече отпреди, мирише на газ и пак поприсветва лампата чек енджин. Покарах малко на бензин (около 150 км.) няма такива проблеми. Е, разхода не съм го засичал. Симптомите показваха лоша работа на газ. И тъй като днес почивах от дежурството в събота, реших да го закарам при любимите си газаджии. Отивам аз, обяснявам какво става, майстора закача тестера, всичко в нормите. Помота се около изпарителя, после отвори въздушния филтър и зацъка с език. Момче, я иди си смени въздушния филтър, сега пари няма ти вземам, ако пак прави проблеми тогава ела. Откога не си го сменял, като караш на газ трябва да се сменя на 7-8 хил. км. Не помнех кога съм го сменял, значи е било отдавна, може би преди година или повече...Изчервих се, промърморих "благодаря" и хукнах за филтър. В първия магазин, свалям гадината и го нося. Естествено, че имат, 15-тина лева. Сменям го и о, чудо - колата се оправи. Абе голям съм майстор

        19.06.2009г.
        Не съм писал, ама определено се оказа, че не беше от въздушния филтър. Два дена по-късно. Не е и от изпарителя или електрониката на газовото. Понеже Мишо спомена нещо за дебитомера в една тема, реших да извадя гадината. Та след филтъра е дебитомера, който си изглежда наред, а след него, откъм гуменото съединение има една алуминиева муфа с отвори, отвън някакъв оранжев ластик. Извинявам се, че пиша като 18 годишен, ама не им знам наименованията на чаркалаците. Вътре в тая муфа има нещо като клапа на панта. Виси надолу. Клапата, де. Та тая клапа направо си беше заяла в муфата и не пуска да влиза въздух. Вследствие на което мотора не се форсира, мирише яко на неизгоряла газ (явно му идва много) и лампата на чек-енджина свети като побъркана. Малко масаж с яки пръсти и клапата се раздвижи перфектно. Сега всичко си е наред, даже имам нов филтър. За смяна си беше, ама кой да се сети. Обещавам да го сменя пак с маслото и масления, когато навършат....12000 км.

        Коментар


        • #5
          Термостатът

          Лято е, жега е и от доста места започнаха да се чуват оплаквания "Прегрява!" и не рядко причината се оказва в термостата.

          1. За какво служи: това е "чаркът", който се грижи температурата на двигателя да е сравнително постоянна. Когато на двигателя му е студено, термостатът е затворен и антифриза се върти само в двигателя. Когато температурата се повиши, термостата започва да пропуска част от антифриза през радиатора.

          2. Има ли такова нещо на моята кола: Има. На всички.

          3. А мен какво ме засяга: Ако термостата се прецака е твърде вероятно да се запознаете отблизо с понятието "основен ремонт", така че - засяга ви

          4. Какво става, ако се повреди: Зависи по какъв начин се повреди. Ако заседне в отворено положение, двигателя работи на по-ниска от оптималната температура, от там повишен разход на гориво и други, сравнително дребни неприятности. Зимата оставате без парно.
          Ако престане да се отваря - стреката на температурата в червеното, антифриза на земята и ако не спрете навреме, потрошен двигател.

          5. Как да разбера, че имам проблем: не забравяйте да поглеждате стрелката за температурата на таблото. Ако не стои където трябва, потърсете консултация със специалист (все пак темата е за неспециалисти).

          6. В магазина ми предлагат 2 термостата, кой да избера: Ако се е стигнало до смяна, МНОГО внимавайте какво купувате. Освен, че на пазара има доста ментета, не всички термостати са еднакви по принцип. Важно е да знаете какво точнно ви трябва.
          Едната основна характеристика на термостата е температурата и тя е изписана върху него. 4-5 градуса може и да ви изглеждат несъществена разлика, но съвета ми е НЕ си правете експерименти. Ако по каталог термостата за вашата кола е 72 градуса, купете си именно такъв, а не на 80 градуса например. Важно е!
          Освен това за един и същи двигател нерядко при различните модификации и години на производство, термостатите са различни - пример Ауди 80.
          Другото важно нещо е формата на термостата. Някои имат допълнителна клапа отдолу, други не. На прикачените картинки разликата би трябвало да е очевидна. Не експериментирайте, дори и продавача да ви убеждава, че "то няма разлика". Има разлика и моят съвет е: не си правете експерименти. 10лв, спестени от термостат, могат да ви костват хилядарка на другия ден.

          7. Ментетата: изглеждат по същия начин като истинските, но температурата, изписана върху тях е повече в областа на догадките, отколкото точна величина. Степента на отваряне е на практика произволна. И двете могат да ви струват много скъпо в последствие. Добре е да накарате този, който се е заел с ремонта, да "свари" термостата - елементарна проерка с гореща вода и термометър. Става за минути, а може да ви спести маса главоболия в последствие. И това май е единствения начин, за който се сещам.

          И последно: не карайте без термостат. Широко разпространено е заблуждението, че "то през лятото е все тая". Не е. На различните двигатели се отразява в различна степен, на някои само ще вдигне с малко разхода на гориво, на други може да разберете какво точно означават термини като "локално прегряване" и "спукана глава".

          П.П. Ясене, знам какво е MAP и какво е MAF, идеята е да не се изпада в големи подробности, а само да се предпазят колегите, които не са запознати в подробности с устройството на автомобила от груби грешки. Не ходя по сервизи, щото ме избива на убийства, но твърде често по магазините продавачите просто не знаят какво продават. И ако клиента не е "в час" твърде лесно започва едно ходене по мъките, костващо много нерви, време и пари. Пресен пример: в петък една мома се опитваше да ме убеди, че половин милиметър разлика в диаметъра на буталата всъщност няма значение...
          Прикачени файлове
          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

          Коментар


          • #6
            До: Термостатът

            Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
            ...

            7. Ментетата: изглеждат по същия начин като истинските, но температурата, изписана върху тях е повече в областа на догадките, отколкото точна величина. Степента на отваряне е на практика произволна. И двете могат да ви струват много скъпо в последствие. Добре е да накарате този, който се е заел с ремонта, да "свари" термостата - елементарна проерка с гореща вода и термометър. Става за минути, а може да ви спести маса главоболия в последствие. И това май е единствения начин, за който се сещам...
            Потвърждавам. "Ментето" е по инертно и това е достатъчно автомобила да почне да грее. Лошото е, че при сваряване трудно се забелязва тази инертност. Единствено при сваряване на оригинален и "менте" един до друг, съм забелязал разликата.
            Да допълня за клапанчето което трябва да има и монтирането с клапанчето в горно положение.
            Поздрави!

            Коментар


            • #7
              До: "Какво има в колата" за начинаещи

              Моля за малко инфо за обслужване след покупка, че ми предстои. Освен масло, филтър, ангренаж и РОЛКА (някои не знаят че се сменя и ролка) - сменя ли се масло в диференциали, скорости и раздатка? Ръчна скоростна кутия, при условие че масло в посочените агрегати има (проверката за масло е повече от задължителна). Пробег 150 000 км и нагоре.
              Последно редактирано от Rabin; 21-07-09, 16:44.

              Коментар


              • #8
                До: "Какво има в колата" за начинаещи

                Първоначално публикуван от Rabindranat Преглед на мнение
                Моля за малко инфо за обслужване след покупка, че ми предстои. Освен масло, филтър, ангренаж и РОЛКА (някои не знаят че се сменя и ролка) - сменя ли се масло в диференциали, скорости и раздатка? Ръчна скоростна кутия, при условие че масло в посочените агрегати има (проверката за масло е повече от задължителна). Пробег 150 000 км и нагоре.
                Малко ме затрудняваш - ако говорим за витарата от подписа ти, мога да ти дам конкретни данни. Ако говорим за "по-принцип" - зависи от колата.
                При покупка на джипка обаче е адски добра идея да се проверят маслата във всички агрегати - хич не е трудно да се напълнят с вода, ако джипа е използуван по предназначение.
                Не е лошо да се сменят свещите - с такива по каталог и внимателно с марката, от Champion съм хвърлял двигател, втори се размина на косъм, това сериозно!
                Кабелите издържат понякога и до към 250000, но не са вечни, случва се и на 150000 да започнат да се скапват, а това си дава пряко отражение на разхода и на мощността.

                Горивен филтър - и да не е за смяна, от нашите горива ще стане

                Ламбда сонда - обикновено ги дават за смяна на 100тина хиляди, често издържат и двойно повече с поносимо малко изменение на показанията.

                Антифриз: както беше казал някой от друг форум: запомнете, кафяв антифриз няма Километрите - според производителя, но не повече от 2 сезона, ефтините - един..

                Спирачна течност - не е зле поне да се провери. Ако е черна мътилка - вън, за 5 лева не си струва да се пребие човек. Само че ако наистина е черна мътилка, работата отива вероятно и на гумички... та умната.

                Спирачки: накладки, дискове, барабани, поне проверка задължително. Не са по 5 лева, но счупен диск в движение си е кофти тръпка.

                Маркучета на спирачките - ако са напукани - вън. Може и да изкарат още година-две и нищо да не се случи. Но може и да се случи и тогава става страшно. Това са си консумативи все пак.

                Специално на Витарата и дават смяна на маслото в мостовете на 40000км. Дори и маслото да изглежда чисто, дори и да няма вода, не е лошо да се има предвид. Свойствата на маслата не са константна величина и се променят с времето. По тефтерите пише смяна на 40хиляди или на 24 месеца, което настъпи по-рано.

                Маслото в ръчната СК го дават да се сменя на 80000, в автомата на 60000 (говорим все още за Витара 1.6 16V)

                Шарнири, тампони, амортисьори - според необходимостта.

                Ремъците и ролките - то е ясно. Само веднъж реших да се направя на тарикат и да изкарам още един ремък със старата ролка. Често издържа, но моята се счупи. От 30 лева икономия - 50километра на въже и 3 часа дремане в най-големия студ. Не е приятно. Ама никак.

                На Витарата,а и на повечето коли с подобен газоразпределителен механизъм, не е лоша идея да се проверява (по тефтер - на 20000км) луфта на клапаните. Обикновено не стават големи бели, но не е лошо да се има предвид. ВНИМАНИЕ! На някои двигатели клапаните се проверяват на топъл двигател! Не е лошо да се провери предварително, в сервизните ръководства тия неща ги пише, в аутодата-та също. Не е рядкост някой да не обърне внимание и после да се чуди какво става с колата му.

                Сигуро съм пропуснал нещо, ако някой се сети да допълва.
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • #9
                  До: "Какво има в колата" за начинаещи

                  Страхотна тема!!!
                  Питах по принцип, за моя Витарник в Миркат ми казаха конкретно къде и колко по дифовете. tef4o, ако питаш хората дали се сменя масло в дифовете - 90% ще кажат, че не се сменя. Даже в сервиз съм чувал "виж го кво е бистро, няма нужда да сменяш". Та Миркатаджиите ми казаха да сменям, иначе хабер нямаше да имам даже да се сетя да питам.
                  Това, което си написал е чудесно допълнение към "онази статия" от сайта на Ауди - "Какво да гледаме когато купуваме автомобил на старо", тук също я има:
                  http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...EA%EB%E0%F2%E0
                  За свещите - не си представях че свещи могат да прецакат двигател. Освен резбата да е нестандартна, друго не се сещам, моля за повече инфо по въпроса.
                  Аз бих си позволил да добавя - преди да седнеш да караш - задължително минаваш доброволен технически преглед. След задължителния (добре, че пускат леко на задължителния, ясно е че внасяме бракувани от европейците коли). За 10 лева доброволен преглед се навиват да ти кажат в какво сядаш. Много мои колеги си правят. Ако бях си прегледал бегло колата дори сам, щях да спестя 1500 лева, и пак леко се отървах.
                  Още веднъж... респект за темата!

                  Коментар


                  • #10
                    Накратко за свещите

                    Само няколко думи за свещите на бензиновите двигатели.

                    1. Свещите не са вечни! Повечето по каталог се сменят на 20тина хиляди километра, някои на 40 хил., но няма свещ, която да издържи 200000
                    2. Свещите са няколко размера, но по този параметър е почти невъзможно да стане объркване.

                    3. Интересния параметър на свещите е топлинното число. В каталозите на производителите (и на свещи и на двигатели) има таблици за съответствие. Никога не слагайте произволни свещи, колкото и да са хубави на пръв поглед! Белата излиза много скъпо в последствие.

                    4. Разстояние между електродите: Новите свещи по принцип излизат с калибровано разстояние между електродите, но не е лошо да се провери.
                    Когато разстоянието между електродите е различно от стандартното двигателя не работи стабилно и вдига разхода. Не е трагично, но бърка в джоба.

                    5. Защо има свещи с различен брой електроди: На теория многоелектродните свещи би трябвало по един вълшебен начин да подобрят работата на двигателя (по-добро изгаряне = по-нисък разход и/или по-висока мощност), на практика обаче това не е съвсем вярно. За да има смисъл от тях, трябва да се променят някои неща по цялата система за високо напрежение, в противен случай двигателя може да започне да работи и по-лошо.

                    6. Марки и ментета: Аз лично ползувам NGK и DENSO. И не, не ги продавам. Причината е, че поне досега, на Denso не съм срещал ментета, докато бош и чемпиън, произведени от неизвестно кого - колкото искаш. Има и други марки, разбира се, но тези сякаш са най-разпространените. Нямам дългосрочни наблюдения на Беру, но чувам сравнително добри отзиви, ако някой има повече информация - да каже.

                    7. Какво става, ако свещите не са каквито трябва: В по-лекия случай - леко завишен разход на гориво, след известно време работата на двигателя се влошава и по някое време спира да пали.
                    В по-тежкия - двигателя работи малко нестабилно и доста по-шумно от нормалното, понякога не угасва веднага след като е завъртян ключа, след известно време парчета от керамичните изолатори падат в цилиндрите и ги надират зверски. Превод на български: основен ремонт.
                    Същото се случва и ако свещите са менте.

                    При цена на свещите 4-6 лева на бройка, не си струва експериментите и икономиите, както и да го погледнеш.

                    И последно: свещите НЕ се натягат зверски! За повечето модели 2-2.5 килограма на метър е напълно достатъчно. Недозавиването и пренатягането са горе-долу еднакво опасни и могат да отворят доста голяма бела.
                    Ако по някаква причина свещите трябва да се извадят, добре е да се провери състояните на металния уплътнител. Ако е нацяло сплескан, да се сменят с нови. И никакво стъргане с отверката по изолаторите или електродите.

                    Не слагайте различни свещи, освен ако се налага колкото да се приберете.

                    Повечето дизелови двигатели също имат свещи, но те са на друг принцип и ще е по-добре някой друг да обясни, защото не съм достатъчно в час с подробностите.
                    Последно редактирано от tef4o; 22-07-09, 11:36. Причина: 2 Rabindranat: не помня вече, но онова за кафявия антифриз май от там го видях :)
                    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                    Коментар


                    • #11
                      До: "Какво има в колата" за начинаещи

                      Първоначално публикуван от Rabindranat Преглед на мнение
                      ...Питах по принцип, за моя Витарник в Миркат .....
                      Виж това: http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=52544
                      Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
                      Към модераторите-А изтрийте го сега.
                      Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

                      Коментар


                      • #12
                        До: "Какво има в колата" за начинаещи

                        искам да добавя,ако не искате да сменяте горивния филтър,през 1месец на пътя,не е лошо да добавите една чашка с цедка,след резервоара,така филтъра издържа доста,бащата му виках предното лято да го сменим ,беше на 1.5година,но той-не,и в най-големия студ го сменяхме на пътя.абе....
                        някой коли имат едни кабели до спирачката,които отчитат кога феродото е са смяна,като се изтрие,кабела опира метал-метал и една лампа светва.,но през зимата в калниците като се набие лед и кал,тоя кабел почи винаги се къса,затова го слагате в екранировка от кабел за радиостанзия или подобен с метална мрежа отвън,и връзвате тук там със миши опашки да не виси .
                        понякога,когато главата е спукана,майсторите набеждават термостата,имайте го предвид.
                        който не знае,свещите на дизела се сменят с ключ и мултицет. а не по преценка.в сервиз вземат по 5-10лв. на свещ.,вкъщи ви излиза практимески без пари,а и става бързо.
                        също така е добре собствениците,които не знаят какво има в колата им,да си вземат книга за колата,продават ги по шел,вътре има картинки,камо описанието не е много верно,при смяна на лагер на главината пише" да се сложи дорник и с гумен чук да се избии," е да ама не,трябва си железен чук и много много блъскане,.
                        друго за сега не се сещам да добавя.
                        Последно редактирано от sparow; 26-07-09, 23:17.

                        Коментар


                        • #13
                          До: "Какво има в колата" за начинаещи

                          Джамбазина като ми продава Витарата ми спомена да не мия двигателя под налягане. Само ръчно с някакво пръскало като за прозорци. Това, че беше много опушен с прахоляк, непипван от доста време и НЕомаслен ми беше голям плюс като купувах. Но, една пароструйка би му била добре дошла. Спомена, че някакви датчици се прецаквали на този модел конкретно. Като не разбирам и не смея да мия. Моля за повече инфо ако знаете нещо.

                          Коментар


                          • #14
                            До: "Какво има в колата" за начинаещи

                            Първоначално публикуван от Rabindranat Преглед на мнение
                            Джамбазина като ми продава Витарата ми спомена да не мия двигателя под налягане. Само ръчно с някакво пръскало като за прозорци. Това, че беше много опушен с прахоляк, непипван от доста време и НЕомаслен ми беше голям плюс като купувах. Но, една пароструйка би му била добре дошла. Спомена, че някакви датчици се прецаквали на този модел конкретно. Като не разбирам и не смея да мия. Моля за повече инфо ако знаете нещо.
                            Тук малко ме хвърли в размисъл. Ако блъснеш с някоя промишлена пароструйка с агресивен накрайник отблизо, можеш да потрошиш сума ти неща по какъвто и да е било двигател. Патил съм си лично - срязан кабел на инжектор от пароструйка в Габрово. Като с нож.

                            Ако обаче си говорим за домашни условия, а дори и за автомивка с що-годе грамотен персонал (има ли такива, че аз все на неграмотници попадам и вече не ходя по такива места?), няма проблем според мен.

                            Първо, силата на струята намалява с разстоянието. Тоест, дори и от 2 сантиметра да е опасно, от 15 не е. За пароструйки не знам, не съм ползувал. Пазиш, колкото можеш, да не напръскаш директно плстмасовите клапанчета, накичени тук и там около и по мотора, не пръскаш директно в уплътнението на дистрибуторната капачка, пазиш отдушниците на скоростната кутия и дифовете.
                            И въздушния филтър, макар, че там не е толкова лесно да го намокриш, ако всичко ти е наред. Накрайниците на кабелите на свещите не знам ако се пръснат отблизо и под налягане дали няма да пропуснат, не съм пробвал.

                            По начало не е добра идея да се пръска радиатора съвсем отблизо и под ъгъл спрямо ламелите, че се кривят. Де да знам, за друго не се сещам дето може да се белоса чак пък толкова. А, и умната с препаратите. Ако на опаковката изрично не пише, че е за почистване на алуминиеви повърхности, НЕ я ползувай.

                            Ако някой се сети какво пък толкова има страшно в автоматика, че да не се мие на струйка, да подсказва, докато е време. Със двигателя проблем поне до сега не съм имал, а мия всяка кола, която идва примен, че мразя да се омазвам излишно.
                            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                            Коментар


                            • #15
                              До: "Какво има в колата" за начинаещи

                              виждал съм по автокъщите как мият двигателите да изглежат по нови и не омаслени,първо мокрят всичко с водоструйка,слагат накакъв препарат на Каршер и после измиват всичко пак с водоструйка,пада всичко,питах ги защо не с пароструйка,и те казаха,че налагането е голямо и често "режат" кабели и влиза на много места-делко,карбуратор,филтър и т.н.Радиатори се мият с пароструйка или водоструйка ,от 20-25см. СРЕЩУ радиатора,иначе се мачкат ламелите както споменаха колегите.Ако ще се мие с препарат,да е за алуминиеви детайли,в никой случай сода каустик,защото радиатора се разпада....добре е да се избягват добавките са спиране на течове,освен ако не тръгнете да продавате,баща ми като продава камиона,понеже беше останал една зима с вода и се беше "понацепил" и течеше като лейка,та сипа в радиатора 20прахчета за спиране на течове,и подейства,покапваше едва едва..

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X