(превод от руски)
В оффроуд спорта обикновено пилотът е собственикът на бойната машина, а навигатор си избира сред приятелите. Затова аз реших да напиша 10 те правила как да изберем правилния навигатор от многото приятели, които имаме:
И така, какъв трябва да е?
1. Навигатора трябва да може да се ориентира. Той е човекът, който трябва с показалец да ви показва на къде да вървите. Как да проверим: звъните на навигатора и му казвате, че сте се заблудили и се намирате на еди коя си улица. Нека да ви обясни как най-бързо да отидете до определено място - ако успее да ви даде такива указания, които като следвате да отидете, където трябва значи е издържал първия изпит.
2. Навигатора трябва да е лек. Колкото по лек толкова и джипа ви е по лек, а съответно по лесно ще преодолява препятствията. Как да проверим – слагаме го на кантара и мерим, ако е под 50 кг. е взел е изпита.
3. Навигатора трябва да е издръжлив. Когато отидете там в гората трябва да е в състояние да бяга пред машината докато не намери изход. Как проверяваме: Сваляме го от автомобила на околовръстното да тича като от време на време го подбутваме с бронята. Ако успее да направи поне едно кръгче – значи става.
4. Навигатора трябва да е силен. Да може да извади резервната гума с размер 36 инча от багажника и да постави там спуканата която е покрита с няколко десетки кила кал. Как да проверим – пращаме навигатора на най близкото състезание на тежкоатлети в случай на победа от негова страна взел е изпита, най-добре е разбира се състезанието да е олимпийско или световно.
5. Навигатора трябва да разбира устройството на своя автомобил и да може да го поправя ако е необходимо. Много често в гората трябва да разчитаме само на собствените си сили - по точно на силите на навигатора. Ако сте спукали гума или автомобила не може да запали навигатора трябва много бързо да определи причината и да оправи проблема. Как се проверява: изваждате игличката от вентила и спадате гумата. След това оправдавайки се с болка в гърба молите навигатора да се справи сам. Ако успее за 2 минути значи е издържал и този изпит и може да мине към следващото изпитание.
6. Навигатора трябва да е весел. Ако чакате евакуация, защото сте със счупен двигател например и се намирате по средата на блато с комари и трябва да почакате 3 дни навигатора през това време трябва да поддържа вашето добро настроение. Как се проверява: договаряте се с асансьорния техник и засядате в асансьора за 5 часа като преди това разбира се черпите навигатора с достатъчно бира.
7. Навигатора трябва да е умел пътешественик, а именно да умее да оправи палатката сам, да събере дърва, да запали огън, да направи ядене и да ви донесе кафе без подканяне. Как се проверява: каните всички кандидат претенденти на пътешествие с нощувка и наблюдавате кой ще осигури най-добрият сервиз.
8. Навигатора трябва да е като шило в торба. Щом доближите брод без подканяне да скочи във водата, за да и определи дълбочината и как са камъните. През зимата го завеждате до някоя дупка в леда и гледате дали ще скочи сам без подканяне – ако трябва му помагате.
9. Навигатора трябва да е много грижовен. Винаги, когато сте на състезание трябва под ръка да има всичко, от което се нуждаете особено от неща с първостепенна важност като водка и т.н. Как се проверява: нощем до огъня казвате, че сте замръзнали. Този, който първи стане да се погрижи за одеяло печели.
10 Навигатора трябва да е много приятен. Топлите отношения в колектива са много важни тъй като ще ви се наложи да прекарате много време заедно с него. Как се проверява: Отивате на почивка на необитаем остров с претендента за две седмици.
Вместо послеслов надявам се, че ще се намери и навигатор, който да напише съответните 10 правила за избор на пилот.
ПилотОранжевойРакеты,
Gagarin
В оффроуд спорта обикновено пилотът е собственикът на бойната машина, а навигатор си избира сред приятелите. Затова аз реших да напиша 10 те правила как да изберем правилния навигатор от многото приятели, които имаме:
И така, какъв трябва да е?
1. Навигатора трябва да може да се ориентира. Той е човекът, който трябва с показалец да ви показва на къде да вървите. Как да проверим: звъните на навигатора и му казвате, че сте се заблудили и се намирате на еди коя си улица. Нека да ви обясни как най-бързо да отидете до определено място - ако успее да ви даде такива указания, които като следвате да отидете, където трябва значи е издържал първия изпит.
2. Навигатора трябва да е лек. Колкото по лек толкова и джипа ви е по лек, а съответно по лесно ще преодолява препятствията. Как да проверим – слагаме го на кантара и мерим, ако е под 50 кг. е взел е изпита.
3. Навигатора трябва да е издръжлив. Когато отидете там в гората трябва да е в състояние да бяга пред машината докато не намери изход. Как проверяваме: Сваляме го от автомобила на околовръстното да тича като от време на време го подбутваме с бронята. Ако успее да направи поне едно кръгче – значи става.
4. Навигатора трябва да е силен. Да може да извади резервната гума с размер 36 инча от багажника и да постави там спуканата която е покрита с няколко десетки кила кал. Как да проверим – пращаме навигатора на най близкото състезание на тежкоатлети в случай на победа от негова страна взел е изпита, най-добре е разбира се състезанието да е олимпийско или световно.
5. Навигатора трябва да разбира устройството на своя автомобил и да може да го поправя ако е необходимо. Много често в гората трябва да разчитаме само на собствените си сили - по точно на силите на навигатора. Ако сте спукали гума или автомобила не може да запали навигатора трябва много бързо да определи причината и да оправи проблема. Как се проверява: изваждате игличката от вентила и спадате гумата. След това оправдавайки се с болка в гърба молите навигатора да се справи сам. Ако успее за 2 минути значи е издържал и този изпит и може да мине към следващото изпитание.
6. Навигатора трябва да е весел. Ако чакате евакуация, защото сте със счупен двигател например и се намирате по средата на блато с комари и трябва да почакате 3 дни навигатора през това време трябва да поддържа вашето добро настроение. Как се проверява: договаряте се с асансьорния техник и засядате в асансьора за 5 часа като преди това разбира се черпите навигатора с достатъчно бира.
7. Навигатора трябва да е умел пътешественик, а именно да умее да оправи палатката сам, да събере дърва, да запали огън, да направи ядене и да ви донесе кафе без подканяне. Как се проверява: каните всички кандидат претенденти на пътешествие с нощувка и наблюдавате кой ще осигури най-добрият сервиз.
8. Навигатора трябва да е като шило в торба. Щом доближите брод без подканяне да скочи във водата, за да и определи дълбочината и как са камъните. През зимата го завеждате до някоя дупка в леда и гледате дали ще скочи сам без подканяне – ако трябва му помагате.
9. Навигатора трябва да е много грижовен. Винаги, когато сте на състезание трябва под ръка да има всичко, от което се нуждаете особено от неща с първостепенна важност като водка и т.н. Как се проверява: нощем до огъня казвате, че сте замръзнали. Този, който първи стане да се погрижи за одеяло печели.
10 Навигатора трябва да е много приятен. Топлите отношения в колектива са много важни тъй като ще ви се наложи да прекарате много време заедно с него. Как се проверява: Отивате на почивка на необитаем остров с претендента за две седмици.
Вместо послеслов надявам се, че ще се намери и навигатор, който да напише съответните 10 правила за избор на пилот.
ПилотОранжевойРакеты,
Gagarin
Коментар