Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна на ресьори на Фероза, резултати и впечатления.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Смяна на ресьори на Фероза, резултати и впечатления.

    Начало:
    Евалата банда. Та както знаете от една предишна моя тема, преди седмица се здобих и аз с Фероза от Германия. В деня в който дойде първото, което направих, бе да се завра от долу за да огледам състоянието на шасито. Не, че имаше някакво значение, защото вече си беше моя но трябваше да видя. Огледа остави в мен чуство на удовлетворение, обаче .... в един момент поглеждам на ляво и какво да видя?! И двата и ресьора бяха в лошо състояние, но левия на всичко от горе беше счупен и то не на едно а на две места. Такааа викам си аз, до тук освен масла, ремъци и всички останали задължителни неща, ще трябва да купувам гуми и ресьори. Кое по-напред .. мислих мислих и накрая реших, че най-напред ще си оправя ресьорите, защото с гумите с които съм в момента мога да излезна на лека разходка още повече, че в момента е сухо и няма да ми се наложи да се боря с кофти кални терени, но с този потрошен ресьор не ми се щеше да излизам извън пътя. След това следях темата за ресьорите опитвайки се да взема решение какво да правя и в този момент се появи Спарки на когото съм много благодарен. Той ми даде неговите ресьори доставени от Германия, защото обясни, че неговата Фероза е наред все още пък и няма време в момента да ги сменя. Мятам се аз в колата взимам ги от Спарки вчера и плана бе готов. Днес сутринта рано рано в сервиза на мой приятел и започвам. Операцията по смяната ми отне 1 час с пушене на една цигара между двата ресьора. Ползвах един крик крокодил с който надигнах на задния диф хем да видя, че съм с LSD хем за по-сигурно. А подмяната извърших с други два телескопични, единия голям с който вдигах на рамата, а другия малък ползвах за повдигане на ресьора. Освен криковете ползвах гайковърт и оксижен с който нагрявах леко гайките които упорито отказваха да се отвият. Понеже вчера обилно напръсках с WD40 броя на упоритите гайки беше 3, а останалите се предадоха сравнително лесно. Не успях да скъсам нито един болт, но си мисля, че ако не беше оксижена щях да скъсам въпросните 3. Ето и няколко снимки на ресьорите от Спарки.
    Прикачени файлове
    Георги Танев (0+)
    Land Rover Discovery 1 300 TDi
    Land Rover Club Bulgaria
    0887 930 238, 0878 797 768

  • #2
    До: Смяна на ресьори на Фероза, резултати и впечатления.

    Края и резултата:
    Преди да почна все пак се сетих да замеря какво беше първоначалното състояние за да сравня с резултата на края. Незнам дали съм замерил на точното място, но мисля, че е правилно да меря точно тук. Моля да ме извините за скапаната рулетка, но нямах друга под ръка
    Прикачени файлове
    Георги Танев (0+)
    Land Rover Discovery 1 300 TDi
    Land Rover Club Bulgaria
    0887 930 238, 0878 797 768

    Коментар


    • #3
      До: Смяна на ресьори на Фероза, резултати и впечатления.

      След смяната размърдах колата напред назад за да застане нормално и хайде пак със скапаната рулетка мерки и теглилки.
      Прикачени файлове
      Георги Танев (0+)
      Land Rover Discovery 1 300 TDi
      Land Rover Club Bulgaria
      0887 930 238, 0878 797 768

      Коментар


      • #4
        До: Смяна на ресьори на Фероза, резултати и впечатления.

        Наложи ли се да натягаш торсионите, за да я изравниш?

        Коментар


        • #5
          До: Смяна на ресьори на Фероза, резултати и впечатления.

          А ето какво извадих от нея. Снимал съм само счупения ресьор. Другия си беше здрав, но абсолютно изправен. На едната снимка с червените стрелки съм маркирал къде точно е счупен листа.
          Прикачени файлове
          Георги Танев (0+)
          Land Rover Discovery 1 300 TDi
          Land Rover Club Bulgaria
          0887 930 238, 0878 797 768

          Коментар


          • #6
            До: Смяна на ресьори на Фероза, резултати и впечатления.

            Заключение:

            Понеже моята хубавица е от малко по-новия модел е била снаражена с 2+1 листа. Слагайки новите си мислех, че жипката ще започне да жипка още по-твърдо, но след като я подкарах бях приятно изненадан. Стана някак по-стегната на пътя, по-усточива и имам чувството, че вози по-меко от преди въпреки, че сега съм с повече листове в пакета. Предполагам, че това ми усещане идва от това, че старите бяха изправени и нямаха никаква еластичност щото лежаха на носещия, а левия понеже бе потрошен видях, че тампона над моста често често е целувал ръкава на дифа. Сега съм щастлив и мисля, че инвестицията си заслужава, защото със сигурност ще забравя за доста дълъг период от време за ресьорите. Гледайки джипа от страни не мога да преценя дали трябва да натягам торсионите отпред. Мисля, че е добре така както е в момента още повече, че след известно време ресьорите ще улегнат малко . Все пак ще чуя и мнението на Спарки по въпроса по-късно днес.
            Това беше .. надявам се това което споделих да е полезно за Вас.
            Последно редактирано от Жоро Танев; 26-05-09, 14:34.
            Георги Танев (0+)
            Land Rover Discovery 1 300 TDi
            Land Rover Club Bulgaria
            0887 930 238, 0878 797 768

            Коментар


            • #7
              До: Смяна на ресьори на Фероза, резултати и впечатления.

              Първоначално публикуван от lama69 Преглед на мнение
              Наложи ли се да натягаш торсионите, за да я изравниш?
              Лама69 ... сори ма съм писъл още когато си ме попитал и не съм видял. По горе съм казал, че още не съм ги натягал, но по всяка вероятност днес ще съм на ясно дали трябва да го правя.
              Георги Танев (0+)
              Land Rover Discovery 1 300 TDi
              Land Rover Club Bulgaria
              0887 930 238, 0878 797 768

              Коментар


              • #8
                До: Смяна на ресьори на Фероза, резултати и впечатления.

                Първоначално публикуван от lama69 Преглед на мнение
                Наложи ли се да натягаш торсионите, за да я изравниш?
                Нятагл ги е. Беше равномерно клекнала и отпред, и отзад.


                Сега с тия гуми е малко като лагерна количка.

                ПП: Грешка. Не ги е натягал. Днеска ще я видя евентуално. Може и да няма нужда, или пък по-късно, като поулегнат малко ресорите.
                Последно редактирано от sparkybg; 26-05-09, 13:45.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #9
                  До: Смяна на ресьори на Фероза, резултати и впечатления.

                  Определено,са и оталели търкаленцата .Много арна изглежда така...
                  Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Смяна на ресьори на Фероза, резултати и впечатления.

                    Първоначално публикуван от taran Преглед на мнение
                    Определено,са и оталели търкаленцата .Много арна изглежда така...
                    И вози по-меко от мойта. Че даже и регулацията твърдо/меко возене и работи.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Смяна на ресьори на Фероза, резултати и впечатления.

                      супер е , по нататък ще дойде време и на точилцата, айде със здраве, днес премерих и мойто отстояние по твоя метод, и се зарадвах и аз, 28см
                      Последно редактирано от zmiata29; 26-05-09, 22:20.
                      Honda HR-V/CRV кАтър връз кАтър - YAMAHA BOOSTER 50CC; ВСИЧКО ДЕСЕН ВОЛАН

                      Коментар


                      • #12
                        До: Смяна на ресьори на Фероза, резултати и впечатления.

                        Това беше темата с която ще ни подхлъзнат всички за нови ресьори

                        Поздравления и за Спарки за постъпката си

                        Коментар


                        • #13
                          До: Смяна на ресьори на Фероза, резултати и впечатления.

                          Първоначално публикуван от lama69 Преглед на мнение
                          Наложи ли се да натягаш торсионите, за да я изравниш?
                          Видях я днеска. Няма нужда от натягане. Вероятно торсионите или са сменяни, или регулирани скоро. Задницата седи една идея вдигната, но с малко багаж ще си дойде на мястото.

                          Стойката с бъдещите нови гуми (вероятно 235/75/15) ще е много добра. Има нужда от центровчица - малко е мудна в ниските, ама и това ще оправиме, малко по малко. Спирачките са екстра, но все пак ще се сменят накладки и ще се сменя спирачна течаност.

                          Абе, кефи.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Смяна на ресьори на Фероза, резултати и впечатления.

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Видях я днеска. Няма нужда от натягане. Вероятно торсионите или са сменяни, или регулирани скоро. Задницата седи една идея вдигната, но с малко багаж ще си дойде на мястото.

                            Стойката с бъдещите нови гуми (вероятно 235/75/15) ще е много добра. Има нужда от центровчица - малко е мудна в ниските, ама и това ще оправиме, малко по малко. Спирачките са екстра, но все пак ще се сменят накладки и ще се сменя спирачна течаност.

                            Абе, кефи.
                            Offtopic: Не му е тука мястото , но да питам. Нямам счупени ресьори, но и 4-те амортисьора са изтървали. По-нататък ще ги сменям, но забелязах сякаш, че от задна дясна страна Ферозата ми виси в свравнение с лявата задна част... Това от торсионите ли е или иска нови амортисьори?
                            ПП: ОТ дясно са ми резервната гума и газовата бутилка. Дали оказват влияние?

                            Коментар


                            • #15
                              До: Смяна на ресьори на Фероза, резултати и впечатления.

                              Първоначално публикуван от Groundhog Преглед на мнение
                              Offtopic: Не му е тука мястото , но да питам. Нямам счупени ресьори, но и 4-те амортисьора са изтървали. По-нататък ще ги сменям, но забелязах сякаш, че от задна дясна страна Ферозата ми виси в свравнение с лявата задна част... Това от торсионите ли е или иска нови амортисьори?
                              ПП: ОТ дясно са ми резервната гума и газовата бутилка. Дали оказват влияние?
                              Амортисьорите нямат нищо общо с провисналата задна част. Мисля, че гумата и газовата бутилка също не могат да окажат кой знае какво влияние. Ако разликата не е много голяма можеш да я изправиш с натягане на торсиона. А амовете е добре да ги смениш, щото като не са изправни скапват окачването по-бързо.
                              Георги Танев (0+)
                              Land Rover Discovery 1 300 TDi
                              Land Rover Club Bulgaria
                              0887 930 238, 0878 797 768

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X