Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разлики в поддръжката на кросов и ендуро мотор?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Разлики в поддръжката на кросов и ендуро мотор?

    Какви са разликите в поддръжката на двата вида мотори,смина на масла,филтри и др.
    EXTREME

  • #2
    кои ендуро мотори? CRF250X и XR600R са ендуро мотори, но подръжката им е в двата края на графата...

    Коментар


    • #3
      Примерно Каwaski KX 250f i KLX 350-250 R
      EXTREME

      Коментар


      • #4
        Най-просто казано разликата е в броя на моточасовете при които трябва да се правят някакви настройки или смяна на части, масло и др.
        При кросовите модели ресурса е ограничен защото са "изцедени докрай". Тоест всеки детайл по мотора е олекотен, умален и изтънен до крайност.
        При ендуро моделите е заложен по-дълъг живот на мотора. Колкото по-несъстезателен е мотора, толко по-дълъг живот на частите му е заложен (и повече материал - маса). Съответно по-рядко се налага да се сменя нещо.
        Това е в общи линии, но от значение е също как и къде се кара мотора. Ако кросака го ползваш за разходки ще изкара по-дълго. Ако вкараш някое ендурце на трасе за мотокрос и се увлечеш, може да го разпаднеш за едно каране
        2010 CRF 250 R

        Коментар


        • #5
          ами на клх 250-300 по принцип никой нищо не пипа а само -кара но пък..и не вървят кой знай колко ..е за 300 то се чува че вървяло бая повече
          виж кх250ф си е кросов мотор
          тоест.. проверка хлабината на клапаните на всеки 10 моточаса
          на всеки 20 най вероятно ще трябва и регулиране освен проверка
          а маслото се сменя на 3-4 резервоара изгорен бензин...е те не хващат много масло
          но... тва е положението
          буталата май издържат и на кросака над 40 мото часа и то яко юркане

          /мото часовете нямат много общо със часовете на каране /
          горе долу при яко каране-1 моточас =на един резервоар изгорен бензин
          или на около 2 резервоара ако просто се разхождате...сега ще си взимам часовник за мерене на моточасовете -свързва се към кабела на свеща и мери броя обороти от там и моточасовете- като го взема ще ви дам по точни данни

          Коментар


          • #6
            E добтре де ,но в книжката на мотра не е ли описан как става нагласиянето на тези клапани и тн. ?И много ли е трудно да се обслужва от технически грамотен човек?
            EXTREME

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от iozi
              E добтре де ,но в книжката на мотра не е ли описан как става нагласиянето на тези клапани и тн. ?И много ли е трудно да се обслужва от технически грамотен човек?
              Написано е. Само трябва да имаш книжка и около ..... 5-10 години опит с мотори Техническата грамотност е задължителна.
              2010 CRF 250 R

              Коментар


              • #8
                Абе не е толкова трудно, трябва ти някой да ти покаже как се прави веднъж и си готов. Става и само по книжка, ама има риск да пропуснеш нещо, и може да удариш клапъните в буталото, което е ЛОШО или по точно много скъпо!

                Коментар


                • #9
                  не е толкова трудно да се обслужва
                  трябва обаче да имаш що годе добра и обзаведена "работилница"
                  трябва да имаш и някои специализирани инструменти и консумативи
                  например комплект "шимове" ...е може и без тях ама тогава пък трябва шлайфист да имаш под ръка
                  добре е и динамометричен ключ да имаш /май така се казваше /
                  а бе..за хора живеещи в софия и околностите не е голям проблем
                  понеже хора като събин например са им "на една ръка разстояние"
                  за в провинцията обаче е малко по ...
                  иначе в софия и масла и филтри и квотно ти скимне..дал Господ


                  между другото...малко извън темата но все пак-защо толкова се хвърляте на 4 т кросаци ..то и аз малко на там се хвърлих де ...ама
                  та според мен за хора като теб йози понеже горе долу вече те зная ..та има и други мотори с които може човек и да се предвежва из града и да скача по пистата и пак имат мощтност а се и обслужват много лесно че и почти не щат обслужване
                  това са моторчета от типа на ямаха WR200 ,кавазаки KDX200R , KTM EXC 200 или дори.125 хускварна също имат подобни модели
                  та тия мотори напълно си стават за скачане и за нормално каране обслужват се много лесно -че и почти не се обслужват даже
                  освен това са и много по евтини от модерните 4т крос а и държат цената си почти без промени във времето
                  не знам що толкова ни е натиснала тази 4т мания но според мен няма реално обективни причини а по скоро е модна тенденция
                  особенно ако човек няма намерение да ходи по състезания а иска да кара и да се научи да го прави добре -мисля че едно такова моторче ще му е много от полза
                  самия аз много бях навит на ктм 200ехс то и още съм навит де но ме спира това че този модел е доста скъп ако го купиш от австрия а после тука като решиш да го продаваш заради 4т манията трудно ще се продаде и тр да намаляш много от цената
                  а чисто нов ако се вземе пък после при препродажбата ще е още по голяма набутвация.за това и си държа КДХ са и си ходя с него по на походите че и на работа някой път отивам с него има си и регистрации и всичко а в същото време може да се дивее с него и по крос писта а става и за нещо като триал мотоциклет да си го ползваш ако се наложи за поддръжката пък не може никакво сравнение да става със 4т крос поддръжката му е 10 сетина пъти по евтина и лесна сигурно
                  така че не се водете толкова от модата а малко и трезво мислене не е излишно

                  Коментар


                  • #10
                    има някакво голямо залитане по тия 4Т, разбира се че имат предимства особено на състезания, но за любителско каране 2Т си е по голям кеф от 4Т. удоволтвието на 2-тактовия си е по-голямо, поне за мен.

                    лесно се поддържа и ако всичко е наред по мотора може да изкара 1 сезон без да има много какво да му правиш. като се има на предвид че и 4Т се обслужва напълно на 1 сезон в крайна сметка все тази.
                    това което се говори че на 4Т му е по евтина поддръжката не е точно така, маслото което се сменя на 4Т много начесто се равнява на маслото което се меси с бензина на 2Т. и на 4Т и на 2Т се износват и лагери и биели и бутала, така че в крайна сметка е много спорно кое се прави по често и кое е по скъпо, много е субективно.

                    общо взето всеки си защитава мотора който кара, докато не се качи на друг и го покара и почне да се замисля

                    С най голямо удоволствие бих си купил един EXC250 или подобно, само дето са си цифри но пък всеки може да си го праси сам в гаража, буталото се сменя за 30 мин от двама човека и нищо не се настройва.
                    Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                    Коментар


                    • #11
                      Ами ако е нов мотор 4т си е по добре според мен.

                      Ако обаче говориме за 2-ра ръка и попаднеш на скалан 4т мотор ремонта ще ти е няколко пъти по скъп от 2т - безпорно.

                      Има и нещо друго. 4т моторите са много по дуракоустоичиви към новобранци, от гледна точка че по трудно прецакват свещи и топът бутала. Отделно не се шашкат толкова много от големи разлики на надморската височина. Аз лично не сам имал 2т, като изключим симсонката, но сам се нагледал на проблеми в гората, когато някои които няма представа от 2т машини си купи такава. Също така знам и за хора които карат 125сс кросаци в гората без никакъв проблем, но си познават машината и са хора с много опит с 2т моторетки.

                      Относно това кое е по кеф, мен пък ме кефи да имам яки ниски и звука на 4т!

                      "Абе въпрос на вкус" - казало кучето и си ублизало задника

                      Коментар


                      • #12
                        да точно, въпрос на вкус е
                        всеки мотор си има неговото си предимство и удоволствие.
                        мен лично много ми харесва адреналина ускорението и пъргавината на 2Т, отделно че е супер лек и ако си на зор в гората можеш сам да си го пренесеш на гръб
                        Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                        Коментар


                        • #13
                          Има и нещо друго. 4т моторите са много по дуракоустоичиви към новобранци, от гледна точка че по трудно прецакват свещи и топът бутала. Отделно не се шашкат толкова много от големи разлики на надморската височина
                          има нещо такова
                          макар че от разлики в надморската височина страдат най вече разни по натокани 2 т та иначе тези които изброих по отгоре -няма проблем
                          а и на по натоканите с едно леко врътване на винта на въздуха в правилната посока се оправят нещата

                          виж за това за свещите и буталата
                          на практика сложиш ли хубава платинена свещт със по ниско с една степен от заводското число-няма да имаш проблем из квито и гори да се буташ
                          все пак има някои особенности на карането на 2 те -ако искаш да те кара по дълго и особенно ако го караш на ендуро а си с кросов 2 т
                          например не бива като се пускаш по надолнища или намаляш да го правиш с двигателя и с върната газ или поне не за дълго
                          -макар че ендуро 2 те тата не ги бърка чак толкоз но все пак понеже 2 т се маже от маслото разтворено в бензина а като се пуснеш по надолнище с върната газ или намаляш след права и върнеш газта оборотите са високи а гориво и снего и масло почти не отиват тоест ..кофти
                          има и друга причина от време на време при дълги пускания да припомпваш газта на съединител -и то е че обикновенно свещите точно на такива дълги пускания ако ше се цапат се цапат и после като дадеш рязко газ може да избие..но това се случва също много рядко и обикновенно при свещт не съобразена но все пак при спускане бива да си държите съединителя и да се спуска на спирачки а двъгателя се прифорсирва на моменти та да поизчиства за да може после на равното да няма проблем...но пак повтарям за по горе изброените 2т енудрца тези неща не важат много много или по скоро важат но не в чак такава степен както при 2т крос например
                          но все пак именно при такива надолнища 4т имат до някъде предимство тъй като може да си пускат на скорост и да ползват двигателя като "намалител" макар че и с тва не може да се злоупотребява щото пък 4 т то може изненадващо да загасне ако блокирате за момент задната гума и после да ви набие едни контри особенно ако е по големи кубици или няма автоматичен декомпресор
                          друг "челъм" при 2т е да не се държи продължително на правите газта "до дупка"..имат тенденция да обедняват сместа и могат да се "пръснат" -почват да детонират и могат да пробият бутало ..но и това става само при по стари модели и такива без POWER JET
                          все пак челъма е като държиш държиш газта от време на време да я "припомпиш" на съединител да посмаже малко ...и пак газ
                          между другото новите 250 кубикови 2 т та почти не страдат от тези типични 2т неща и са си много яки машини при това не щат никаква поддръжка а и са леки ...те обаче не са много много за начинаещи понеже са си доста силни мотори
                          иначе за който има такъв и може да го кара тва е перфектен мотор -много лек и много мощен с почти нулева вероятност да се скапе нещо и са толкоз здраво и добре направени че..а и нормално като се има предвид че се правят от н на брой години и квото е имало да се усъвършенства по тях отдавна е направено докато 4 т тепърва почват да ги правят..98ма ямаха пуснаха за пръв път 4т модерен крос а хонда 3-4 години по късно
                          като гледам в щатите и по GNCC и по WORCS ендуро сътезанията най добрите продължават да си карат 2 те та 250
                          може би не и на последно място поради по лесното им палене -понеже на тези състезания старта се дава на загасен двигател и всички палят и тръгват заедно а това поне е безспорно че 2 т пали много много по лесно и бързо и с минимални усилия върху манивелата

                          Коментар


                          • #14
                            Страхотно описано !! Браво на Всички
                            Сега ще си го save.

                            Коментар


                            • #15
                              Първоначално публикуван от mitkov
                              може би не и на последно място поради по лесното им палене -понеже на тези състезания старта се дава на загасен двигател и всички палят и тръгват заедно а това поне е безспорно че 2 т пали много много по лесно и бързо и с минимални усилия върху манивелата
                              E, този пролем не съществува при новия SX-F 450

                              + т'ва...
                              You're never again going to slip back through the ranks when you stall the engine on a steep uphill.

                              Сори за ОFF TOPICа
                              К. Кулев

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X