Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Защо не е добра идея да се пипа навсякъде

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Защо не е добра идея да се пипа навсякъде

    Вчера за четвърти път ми докараха Сузуки (до тук един Самурай и трета Витара), на които разни бесни майстори са се опитвали да регулират оборотите от където не трябва.

    Хора, моля ви, внимавайте къде ходите и какво ви пипат по колите! Отнася се за сичко, що е моно- или пълна инжекция, независимо дали се кара на газ или бензин - оборотите НЕ СЕ регулират от опорния болт на рейката за газта! Нито пък със завъртане на потенциометъра на газта! Или с натягане на жилото за газта.

    Обяснявам защо (сигурен съм, че много от вас вече го знаят и не малко са го научили по трудния начин): При отпуснат педал на газта, дроселната клапа трябва да се намира в строго определено положение и потенциометъра трябва да е на строго определена стойност. Всякакво разместване води до подаване на грешни данни в компютъра, от там до неправилна работа на инжекцията (което се отразява само при каране на бензин) и още по-неправилна работа на байпаса (степера, стъпковото моторче, клапа за ниски обороти, чувал съм го как ли не), което се отразява зле и на бензин и на газ.

    Последствията: трудно палене, странни загуби на мощност, непостоянни ниски обороти, повишен разход на гориво, гаснене - зависи кой колко е пипал.

    Оправянето: в зависимост от конкретния модел на двигателя, с луфтомерна пластина, добър оммер и повечко търпение, всички стойности се нагласят в правилното положение. Може да се направи идеално и в домашни условия, важното е да се чете и да се внимава
    Ако заводската фиксация не е разбутвана, най-добре НЕ го пипайте!

    Причините: най-често тая простотия я правят хора, които си мислят, че всяка кола се ремонтира като старата им Жигулка.

    Интересното е, че поне двама от четиримата "пострадали" четат този форум и въпреки, че темата от време на време се засяга, най-често във връзка с проблем с ниските обороти, не са обърнали внимание. Именно това ме накара да го пусна като отделна тема.
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

  • #2
    До: Защо не е добра идея да се пипа навсякъде

    Здравей градски, благодаря, че разясняваш тези неща да не се бута където не ни е работата, че много "разбирачи" има.
    OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

    Коментар


    • #3
      До: Защо не е добра идея да се пипа навсякъде

      Много ценна информация, но на мен не ми помага особенно.
      Минах по тоя път, проблема не ми го разрешиха, а той е, че мени обороти при студен двигател на празен ход от 2000 до 500 и така 2-3минути. Уж специалисти, компютри, убедиха ме, че нямало стъпково моторче /1.6 моно 8клапана/.
      Сега, ако може да ми разясните по подробно как става реглажа или как да познавам кой е читав майстор. Според мен с първото ще се справите по лесно
      Благодаря предварително!

      Коментар


      • #4
        До: Защо не е добра идея да се пипа навсякъде

        И аз искам да знам как точно се прави този реглаж, защото наистина ми писна от "знайни и не знайни" майстори , а положението е все същото. Последния даже искаше да монтира някакво кранче на маркъча за МАР сензора и "така щяло да се оправи" Доста теми има написано оп въпроса и ниоки конкретно не е казал как е решил проблема (поне аз не намирам).Ще бъда благодарен ако някой опише подробно тази процедура на роден български език.
        Поздрави!
        Мислих,Мислих и на Края го измислих - Не Може така,Треа нещо да се Измисли

        Коментар


        • #5
          До: Защо не е добра идея да се пипа навсякъде

          Моноинжекцията май наистина не е със стъпков мотор,а с електромагнитен клапан който при натоварване на празен ход байпасва дросела и пуска допълнително въздух.
          Но има и още една система.Тя се командва чрез компа,от едното малко клапанче отпред на двигателя,което посредством вакум задвижва една мембрана на задната страна на инжекторния блок.Фактически оста на тази мембрана служи за работна опра на дроселовата клапа и променя положението и при празен ход.Но какъв е алгоритъма на управлението и',за сега е загадка за мен,но нещо ме кара да мисля че се задейства при студен двигател.
          Последно редактирано от ctef; 10-05-09, 08:28.

          Коментар


          • #6
            До: Защо не е добра идея да се пипа навсякъде

            Как се регулира, пише в сервизните ръководства за Витара, които се намират в началото на раздела. Има на руски и на английски. Нали не искате някой да го прочете там и после да ви го разкаже тук. А ако някой очаква да чуе разкази как някой си е регулирал нещо си без да чете и е станало "ток"... да се върне в началото на темата.
            Четене му е майката.

            Коментар


            • #7
              До: Защо не е добра идея да се пипа навсякъде

              Да, на по-старите Сузуките (за новите просто не знам) стъпковия мотор не е нито мотор нито стъпков, но си го има. Представлява електромагнит с, както се изрази един приятел "рунтави клапи" , но върши същата работа и пак си се движи плавно. Управлява се май с ШИМ, но не съм готов а споря в момента, а ме мързи да проверявам.
              Разглобява се лесно, чисти се лесно и се проверява лесно: просто отворете капачката и като се даде на контакт се вижда дали се движи или не. НЕ се опитвайте да палите при свалена капачка, няма да стане.

              КАМЧО: ако ми кажеш точно какъв ти е мотора, довечера като се прибера ще ти дам точните данни. Няма да е лошо да кажеш и коя точно година е (производство, не регистрация), и с колко крака ти е TP-сензора, тоест потенциометъра, който е закрепен от другия край на оста на дроселовата клапа, 3 или 4. Ако не си сигурен - щракни две-три снимки. Ако си правил диагностика - дава ли ти грешки и какви.
              На някои витари може да се прави диагностика със светодиод и резистор, но май не на всички. Пък ако си наблизо до СЗ, обади се някой ден да я видим. Предупреждавам, това не ми е основно занимание и не винаги съм си у дома, та шанса да ме засечеш без предварителна уговорка не е много голям
              0897943400, Стефан

              Ако съм пропуснал да отговоря на някой или информацията е неясна - питайте. Далеч съм от мисълта, че знам всичко, но каквото знам, не ми свиди да го споделя Само не ме карайте да превеждам целия сервизен мануал (абе как е българската дума за това? сервизно ръководство?), щото не съм чак такъв ентусиаст
              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

              Коментар


              • #8
                До: Защо не е добра идея да се пипа навсякъде

                Адаш,само практически съвети
                Има препоръки ,че карайки на газ аванса на запалването се увеличава от 8 на окло 20 градуса преди ГМТ.На мен това ми се вижда много и мисля че 14-15 градуса са достатъчни.Имаш ли мнение по въпроса?

                Коментар


                • #9
                  До: Защо не е добра идея да се пипа навсякъде

                  КАМЧО: ако ми кажеш точно какъв ти е мотора, довечера като се прибера ще ти дам точните данни. Няма да е лошо да кажеш и коя точно година е (производство, не регистрация), и с колко крака ти е TP-сензора, тоест потенциометъра, който е закрепен от другия край на оста на дроселовата клапа, 3 или 4. Ако не си сигурен - щракни две-три снимки. Ако си правил диагностика - дава ли ти грешки и какви.
                  На някои витари може да се прави диагностика със светодиод и резистор, но май не на всички. Пък ако си наблизо до СЗ, обади се някой ден да я видим. Предупреждавам, това не ми е основно занимание и не винаги съм си у дома, та шанса да ме засечеш без предварителна уговорка не е много голям
                  0897943400, Стефан

                  Благодаря за вниманието!
                  Доста далече съм от теб. Витарата е '98 v8 и ТР сензора е с 4 проводника Мотора е G16А. Диагностиката нещи не се получава, може и аз да не правя нещо какато трябва, а уж претендирам да съм доста технически грамотен ,но все пак авомобилите не са ми силната страна.
                  На бензин оборотите играят непрекъснато от 800 до 1600-7100, на газ(метан) в началото са 1500 и след около 5 мин падат до 900-1000
                  Последно редактирано от Камен Пецов; 10-05-09, 16:37. Причина: допълнение
                  Мислих,Мислих и на Края го измислих - Не Може така,Треа нещо да се Измисли

                  Коментар


                  • #10
                    До: Защо не е добра идея да се пипа навсякъде

                    Снищи не стана, че ме замъкнаха на някакъв абитуриентски бал, хората в тая държава все още ходели на училище Както и да е.

                    Първо за КАМЧО: По описание проблема ти може и да не е от TPS, затова преди да правиш каквото и да било, огледай внимателно дали стопорния винт на газта е пипан - заводско му слагат по една капка боя, личи си. Ако не е - НЕ го пипай! Ако все пак е разместен, става весело, щото от твоята година има поне 4 различни модификации на Витарата, но процедурата е приблизително следната: махаш тръбата за въздуха да се вижда дроселната клапа, освобождаваш жилото на газта, освобождаваш контрагайката на стопорния винт и го връщаш докато дроселната клапа опре плътно. От това положение (трябва да се пипа прецизно, иначе смисъл никакъв) завиваш на 1/4 оборота и без повече разместване притягаш контрагайката. Пак казвам, ако не си съвсем сигурен, че там е пипано, НЕ го закачай.
                    Огледай TPS-a. Ако не е разместван - и той би трябвало да има мацната боя за фиксация - знаеш
                    Ако някой си е играл с него, първо провери кой крак на буксата за какво е - на 4 краковия трябва да има маса , захранване, извод на потенциометъра и извод на ключа. Захранването и масата се проверяват на буксата откъм инсталацията, а кое е потенциометър и кое ключ - на самия датчик. Виждал съм различни букси тъкмо от 98-ма, затова по-добре си ги измери кое за какво е.
                    От тук нататък става още по-весело. В зависимост с какъв точно датчик си, данните се разминават малко, а както казах, за 98-ма са няколко модела. Ако буксата e на самия TPS, подлагаш една пластина 0.6mm между стопорния винт и рамото на газта и въртиш датчика, докато уцелиш точката в която ключа изключва и го фиксираш там.
                    Ако буксата не е директно на TPS-а ... тогава не знам. По каталог го дават да се настройва с 0.65 на единия модел и 0.4 на другия, но не съм го проверявал на практика и не гарантирам. Крепежните болтове на TPS-a само се охлабват, колкото да се движи!

                    Между другото, спомена, че не си успял да накараш диагностиката да мига - може би тъкмо заради разликата в модификациите. В Аутодатата има дадени 2 различни (за Германия и за останалия свят), но веднъж се рових половин час на една Витара и така и не успях да открия DLC-то къде е, не отговаряше на никоя от картинките. За отбелязване е , че тъкмо тази витара беше с LSD, дълга база.

                    Никога не съм си играл с метанови уредби. Обаче данните за оборотите, които ми казваш ми изглеждат добре? Да не се окаже, че някой филтър по бензиновата магистрала е запушен? Щото при недостатъчно налягане оборотите пак играят. Пукнатина по въздуховода или някое маркучле на вакуумите?
                    Или ако плочката е с много малък вътрешен диаметър (пак казвам, даже не съм я виждал на какво прилича и е напълно възможно да блещя глупости) да прави голямо съпротивление на въздушния поток и данните от МАП-а да се разминават с реалните?

                    Адаш, относно центровката - и аз съм го чувал това, но не съм експериментирал. Знам само, че ако забиеш центровката толкова напред, на бензин ще стане баси тракачката. Мицака, който карам в момента е със центровка по каталог за бензин и на газ си върви перфектно, ама на него и комютъра му е умничък - има си и детонационен сензор и си се коригира сам накъдето трябва. Иначе на карбураторните двигатели, които са ми минавали скоро през ръцете (Шатъл, Самурай,Терцел) ... срам ме е да си призная, но на всичките е на слух и на каране, въртиш докато ти хареса. Знам, че е глупаво, но така се получи на практика, и в трите случая нямаше къде да се проверява, сред гората елконите са дефицит, а после така и никой не е ходил на проверка - нито аз, нито собствениците на другите возила.
                    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                    Коментар


                    • #11
                      До: Защо не е добра идея да се пипа навсякъде

                      Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                      Да, на по-старите Сузуките (за новите просто не знам) стъпковия мотор не е нито мотор нито стъпков, но си го има. Представлява електромагнит с, както се изрази един приятел "рунтави клапи" , но върши същата работа и пак си се движи плавно. Управлява се май с ШИМ, но не съм готов а споря в момента, а ме мързи да проверявам.
                      Разглобява се лесно, чисти се лесно и се проверява лесно: просто отворете капачката и като се даде на контакт се вижда дали се движи или не. НЕ се опитвайте да палите при свалена капачка, няма да стане.
                      Точно това ми казаха, че са направили. Почистили и регулирали, но продължава да мени обороти, докато загрее. Явно проблема е другаде.
                      Благодаря за информацията, която споделяш с нас!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Защо не е добра идея да се пипа навсякъде

                        Лъчезаре, единственото, което мога да ти предложа, ако не си скаран много с инглиша де, е да си освободиш един слънчев следобед, да си вземеш една-две бири (не двулитрови, че никаква няма да я свършиш ) и да започнеш да проверяваш всичко по service manual - в тоя на Хайнес има доста подробно описано какво, защо и как се проверява. Не са хиляда неща, но обикновено има прее..ни две наведнъж, тъкмо затова трябва да има търпение човек. Ако някъде окъсаш - питай, сума народ сме, все някой ще го знае.

                        Успех!
                        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                        Коментар


                        • #13
                          До: Защо не е добра идея да се пипа навсякъде

                          Не залагай големи надежди. Гаранция ще пробвам. Толкова дни има в които не кълве, тъй че време ще има. Дано само не артисам на гьола

                          Коментар


                          • #14
                            До: Защо не е добра идея да се пипа навсякъде

                            Благодара, @tef4o, само да ойде края на седмицата и ще се позанимая с проблема ,че за сега не остава време.
                            Ще пиша какво е станало.
                            Мислих,Мислих и на Края го измислих - Не Може така,Треа нещо да се Измисли

                            Коментар


                            • #15
                              До: Защо не е добра идея да се пипа навсякъде

                              Първоначално публикуван от kamcho Преглед на мнение
                              ...
                              На бензин оборотите играят непрекъснато от 800 до 1600-7100, на газ(метан) в началото са 1500 и след около 5 мин падат до 900-1000
                              Това звучи като неадекватна ламбда-сонда.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X