Вчера за четвърти път ми докараха Сузуки (до тук един Самурай и трета Витара), на които разни бесни майстори са се опитвали да регулират оборотите от където не трябва.
Хора, моля ви, внимавайте къде ходите и какво ви пипат по колите! Отнася се за сичко, що е моно- или пълна инжекция, независимо дали се кара на газ или бензин - оборотите НЕ СЕ регулират от опорния болт на рейката за газта! Нито пък със завъртане на потенциометъра на газта! Или с натягане на жилото за газта.
Обяснявам защо (сигурен съм, че много от вас вече го знаят и не малко са го научили по трудния начин): При отпуснат педал на газта, дроселната клапа трябва да се намира в строго определено положение и потенциометъра трябва да е на строго определена стойност. Всякакво разместване води до подаване на грешни данни в компютъра, от там до неправилна работа на инжекцията (което се отразява само при каране на бензин) и още по-неправилна работа на байпаса (степера, стъпковото моторче, клапа за ниски обороти, чувал съм го как ли не), което се отразява зле и на бензин и на газ.
Последствията: трудно палене, странни загуби на мощност, непостоянни ниски обороти, повишен разход на гориво, гаснене - зависи кой колко е пипал.
Оправянето: в зависимост от конкретния модел на двигателя, с луфтомерна пластина, добър оммер и повечко търпение, всички стойности се нагласят в правилното положение. Може да се направи идеално и в домашни условия, важното е да се чете и да се внимава
Ако заводската фиксация не е разбутвана, най-добре НЕ го пипайте!
Причините: най-често тая простотия я правят хора, които си мислят, че всяка кола се ремонтира като старата им Жигулка.
Интересното е, че поне двама от четиримата "пострадали" четат този форум и въпреки, че темата от време на време се засяга, най-често във връзка с проблем с ниските обороти, не са обърнали внимание. Именно това ме накара да го пусна като отделна тема.
Хора, моля ви, внимавайте къде ходите и какво ви пипат по колите! Отнася се за сичко, що е моно- или пълна инжекция, независимо дали се кара на газ или бензин - оборотите НЕ СЕ регулират от опорния болт на рейката за газта! Нито пък със завъртане на потенциометъра на газта! Или с натягане на жилото за газта.
Обяснявам защо (сигурен съм, че много от вас вече го знаят и не малко са го научили по трудния начин): При отпуснат педал на газта, дроселната клапа трябва да се намира в строго определено положение и потенциометъра трябва да е на строго определена стойност. Всякакво разместване води до подаване на грешни данни в компютъра, от там до неправилна работа на инжекцията (което се отразява само при каране на бензин) и още по-неправилна работа на байпаса (степера, стъпковото моторче, клапа за ниски обороти, чувал съм го как ли не), което се отразява зле и на бензин и на газ.
Последствията: трудно палене, странни загуби на мощност, непостоянни ниски обороти, повишен разход на гориво, гаснене - зависи кой колко е пипал.
Оправянето: в зависимост от конкретния модел на двигателя, с луфтомерна пластина, добър оммер и повечко търпение, всички стойности се нагласят в правилното положение. Може да се направи идеално и в домашни условия, важното е да се чете и да се внимава
Ако заводската фиксация не е разбутвана, най-добре НЕ го пипайте!
Причините: най-често тая простотия я правят хора, които си мислят, че всяка кола се ремонтира като старата им Жигулка.
Интересното е, че поне двама от четиримата "пострадали" четат този форум и въпреки, че темата от време на време се засяга, най-често във връзка с проблем с ниските обороти, не са обърнали внимание. Именно това ме накара да го пусна като отделна тема.
Коментар