Всеки собственик на автомобил ще плаща екоданък от 1 януари 2010 г., решиха членовете на бюджетната комисия в парламента.
Налогът ще замени сега съществуващия акциз върху автомобилите, който се премахва от Нова година. Акцизът ще се дължи само при покупката на мощни коли, с двигател над 163 конски сили или 120 киловата.
Въвеждането на екоданъка тепърва ще се обмисля от работна група. В момента акцизът за по-мощните коли се движи в големи граници, тъй като зависи и от възрастта им. Може да е под 1000 лв., но стига и до 20 000 лв. Проблемът е, че България не спазва еврозаконодателството и събира много по-висок налог за употребяваните коли в сравнение с новите. По този повод в момента в Съда на европейските общности тече дело срещу България. Все още не е ясно дали размерът на бъдещия екоданък ще е на нивата на сегашния акциз.
Налогът ще замени сега съществуващия акциз върху автомобилите, който се премахва от Нова година. Акцизът ще се дължи само при покупката на мощни коли, с двигател над 163 конски сили или 120 киловата.
Въвеждането на екоданъка тепърва ще се обмисля от работна група. В момента акцизът за по-мощните коли се движи в големи граници, тъй като зависи и от възрастта им. Може да е под 1000 лв., но стига и до 20 000 лв. Проблемът е, че България не спазва еврозаконодателството и събира много по-висок налог за употребяваните коли в сравнение с новите. По този повод в момента в Съда на европейските общности тече дело срещу България. Все още не е ясно дали размерът на бъдещия екоданък ще е на нивата на сегашния акциз.
Коментар