Искам да чуя мненията ви за това на какво се дължи проходимоста на Нивата.Дайте без заяждания,че днеска май има изригвания и някой се нервят .Мисълта ми е следната:Моето мнение е,че това се дължи на теглото и(относително лека е)В същото време не съм сигурен и за това питам Вас.Ще кажете-комплексно е.Да но според мен всеки "джип" има някъде с нещо преимущество.Не ми се вярва да е заради фултайма.Всеки става така с вкючване на лосчето.Друго не мога да измисля.Вие сте.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
На какво се дължи проходимоста на "Нивата"?
Свий
X
-
Да, тя е с много къса база. Колелата са почти по ъглите на квадрата. Освен това е мека щото е самоносеща, и артикулацията на мостовете е учудваща. С тоя диаметър на колелата е и кажи го без свесове. Това е общо взето.
Не, ако много искаш можеш да закъсаш и с нея ...))
Коментар
-
Първоначално публикуван от Венцислав ПетровНай-общо казано проходимостта се определя от размера на гумите съотнесен към теглото на един автомобил и след това от чисто геометричните дадености. И в двете посоки Нивата има доста предимства.
Стефане,те и МТЛБ-тата закъсват
Коментар
-
Те закъсват най-страшно. Заради плоския корем. Ако искаш еднаквост - Нивата и БТРа закъсват еднакво. И се карат еднакво, особено в калта. Като стане нещо, и в двете просто настъпваш газта и се молиш на гумите да те измъкнат, няма какво друго да правиш. Да, на БТРа също повече му пречи плоския корем. Много гадно и здраво залепва в мазна кал. Жива трагедия за личния състав.
Коментар
-
Първоначално публикуван от Явор(dorzi)Първоначално публикуван от Венцислав ПетровНай-общо казано проходимостта се определя от размера на гумите съотнесен към теглото на един автомобил и след това от чисто геометричните дадености. И в двете посоки Нивата има доста предимства.
Стефане,те и МТЛБ-тата закъсват
Коментар
-
Нивата е (учудващо) проходима защото е лека, квадратна, с малки свесове, много добра артикулация на мостовете, сравнително слаб, но достатъчен двигател...,
НО само на сухо, в дълбоката, кал/сняг по-ниският клиренс (при това на Мноооого по-голяма площ - от колело до колело, докато на колите с цели мостове е само на диференциала), заорава като булдозер и УАЗ-ките (изпитал съм го докато карах нива) те подминават от където си искат.
А и още един недостатък на нивата и ТРЯБВАТ блокажи (Личен опит) много лесно се окантарва за разлика от УАЗ-ките (например) който макар и без блокажи (мойте две бивши) са мноооого по-трудни за закантарване (диагонално). Нямам обяснение на този Феномен освен диференциала и да е много по "прецизен" и по-добре да си върши (пъклената в този случай) работа или аз да съм бил абсолютен левак (тогава се учих), а сега да съм се понаучил (макар да не ми се вярва, пък и хората твърдо да отричат).
Коментар
-
О, не. Това е всъщност единственото преимущество на дългата база - много по-късно хваща диагонал. Това да.
Обаче пък нали е къса, и достатъчно маневрена, обикновенно пък успяваш да намериш траектория, на която да избегнеш диагонала.
Коментар
-
Първоначално публикуван от Явор(dorzi)Венци,точно това ме инересува.Дай някой линк да почетем.
Стефане,те и МТЛБ-тата закъсват
Между другото, днес по новините видях за новата екстра на всезнаещия чичо Гугъл (или леля не знам )) Търсачка за книги. И въпреки че повечето не са с пълен достъп, има невероятни неща, които може да си разлистиш и почетеш по темата. Аз лично съм очарован. Ето как изглежда
http://books.google.com/books?vid=IS...0k7rex0hitKk5A
Някой явно е откраднал идеята на Стефан за дигитализиране на библиотеките
Коментар
-
Според мен проходимостта на Нивата се дължи на късата база и на това че е сравнително висока-но и тя както всяко превозно средство може да закъса-не един път съм закъсвал с нивата-но все пак всичко си е до опита на водача.Иначе съм напълно съгласен че заради плоският си корем-като залепне и няма мърдане -много лошо трябва лебедка или в най лошият случай-трактор
Коментар
-
Re: на какво се дължи проходимостта на нивата
Първоначално публикуван от Пламен БешковИма ли някаква разлика в окачване и ходова част на Нива 1.6 и сега произвежданите 1.7i
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар