Обява

Свий
Няма добавени обяви.

На какво се дължи проходимоста на "Нивата"?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • На какво се дължи проходимоста на "Нивата"?

    Искам да чуя мненията ви за това на какво се дължи проходимоста на Нивата.Дайте без заяждания,че днеска май има изригвания и някой се нервят .Мисълта ми е следната:Моето мнение е,че това се дължи на теглото и(относително лека е)В същото време не съм сигурен и за това питам Вас.Ще кажете-комплексно е.Да но според мен всеки "джип" има някъде с нещо преимущество.Не ми се вярва да е заради фултайма.Всеки става така с вкючване на лосчето.Друго не мога да измисля.Вие сте.

  • #2
    Мисля също, че центъра на тежеста и е сравнително ниско и е доста устойчива на странични наклони.

    Коментар


    • #3
      Има доста късо междуосие, предполагам оказва влияние.
      Santa Fe 2.2, 155к.с., 2009г.
      Suzuki Samurai, 1.6, Silverstone 33x10.5x15

      Коментар


      • #4
        Най-общо казано проходимостта се определя от размера на гумите съотнесен към теглото на един автомобил и след това от чисто геометричните дадености. И в двете посоки Нивата има доста предимства.
        VPetrov.photography

        Коментар


        • #5
          Да, тя е с много къса база. Колелата са почти по ъглите на квадрата. Освен това е мека щото е самоносеща, и артикулацията на мостовете е учудваща. С тоя диаметър на колелата е и кажи го без свесове. Това е общо взето.
          Не, ако много искаш можеш да закъсаш и с нея ...))

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от Венцислав Петров
            Най-общо казано проходимостта се определя от размера на гумите съотнесен към теглото на един автомобил и след това от чисто геометричните дадености. И в двете посоки Нивата има доста предимства.
            Венци,точно това ме инересува.Дай някой линк да почетем.
            Стефане,те и МТЛБ-тата закъсват

            Коментар


            • #7
              Те закъсват най-страшно. Заради плоския корем. Ако искаш еднаквост - Нивата и БТРа закъсват еднакво. И се карат еднакво, особено в калта. Като стане нещо, и в двете просто настъпваш газта и се молиш на гумите да те измъкнат, няма какво друго да правиш. Да, на БТРа също повече му пречи плоския корем. Много гадно и здраво залепва в мазна кал. Жива трагедия за личния състав.

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от Явор(dorzi)
                Първоначално публикуван от Венцислав Петров
                Най-общо казано проходимостта се определя от размера на гумите съотнесен към теглото на един автомобил и след това от чисто геометричните дадености. И в двете посоки Нивата има доста предимства.
                Венци,точно това ме инересува.Дай някой линк да почетем.
                Стефане,те и МТЛБ-тата закъсват
                За съжаление до момента няма нищо което да съм намерил и да съдържа систематизиран материал по въпроса. От известно време събирам всичко писано както и използвайки известни наблюдения оформих кратък обзор на основните параметри влияещи върху проходимостта. Който е идвал на курса по теория е видял материала. Нямам готов линк обаче но имам намерение да го направим като отделна статия някой ден...
                VPetrov.photography

                Коментар


                • #9
                  Нивата е (учудващо) проходима защото е лека, квадратна, с малки свесове, много добра артикулация на мостовете, сравнително слаб, но достатъчен двигател...,
                  НО само на сухо, в дълбоката, кал/сняг по-ниският клиренс (при това на Мноооого по-голяма площ - от колело до колело, докато на колите с цели мостове е само на диференциала), заорава като булдозер и УАЗ-ките (изпитал съм го докато карах нива) те подминават от където си искат.
                  А и още един недостатък на нивата и ТРЯБВАТ блокажи (Личен опит) много лесно се окантарва за разлика от УАЗ-ките (например) който макар и без блокажи (мойте две бивши) са мноооого по-трудни за закантарване (диагонално). Нямам обяснение на този Феномен освен диференциала и да е много по "прецизен" и по-добре да си върши (пъклената в този случай) работа или аз да съм бил абсолютен левак (тогава се учих), а сега да съм се понаучил (макар да не ми се вярва, пък и хората твърдо да отричат).

                  Коментар


                  • #10
                    О, не. Това е всъщност единственото преимущество на дългата база - много по-късно хваща диагонал. Това да.
                    Обаче пък нали е къса, и достатъчно маневрена, обикновенно пък успяваш да намериш траектория, на която да избегнеш диагонала.

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от Явор(dorzi)
                      Венци,точно това ме инересува.Дай някой линк да почетем.
                      Стефане,те и МТЛБ-тата закъсват


                      Между другото, днес по новините видях за новата екстра на всезнаещия чичо Гугъл (или леля не знам )) Търсачка за книги. И въпреки че повечето не са с пълен достъп, има невероятни неща, които може да си разлистиш и почетеш по темата. Аз лично съм очарован. Ето как изглежда

                      http://books.google.com/books?vid=IS...0k7rex0hitKk5A


                      Някой явно е откраднал идеята на Стефан за дигитализиране на библиотеките

                      Коментар


                      • #12
                        Според мен проходимостта на Нивата се дължи на късата база и на това че е сравнително висока-но и тя както всяко превозно средство може да закъса-не един път съм закъсвал с нивата-но все пак всичко си е до опита на водача.Иначе съм напълно съгласен че заради плоският си корем-като залепне и няма мърдане -много лошо трябва лебедка или в най лошият случай-трактор

                        Коментар


                        • #13
                          на какво се дължи проходимостта на нивата

                          Има ли някаква разлика в окачване и ходова част на Нива 1.6 и сега произвежданите 1.7i

                          Коментар


                          • #14
                            Re: на какво се дължи проходимостта на нивата

                            Първоначално публикуван от Пламен Бешков
                            Има ли някаква разлика в окачване и ходова част на Нива 1.6 и сега произвежданите 1.7i
                            Не съм много сигурен-но мисля че при късите бази няма разлика.

                            Коментар


                            • #15
                              То и при дългата няма разлики, само дето има малко повече кардани .
                              4x4=16

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X