Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Автоматични скорости и офроуд - плюсове и минуси

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Автоматични скорости и офроуд - плюсове и минуси

    Идеята на тази тема е да хвърли повече светлина върху автоматика от гледна точка на използването му при оффроуд. В никакъв случай автоматичните скорости не бива се издигат в култ или да се отричат безпрекословно. Както повечето технически решения те имат своите слаби и силни страни, които е добре да се познават.
    VPetrov.photography

  • #2
    Това мнение е на PETER BLIZNAKA пренесено тук служебно



    От много време насам карам автомат, но мисля, че както има плюсове така има и минуси.

    Този спор е като кое е по-добро револвера или автоматичния пистолет.
    От опит знам, че автомата има големи проблеми в България.
    Преди време нямаше кой да направи качествен ремонт, когато на банките взеха да се скапват инкасо колите вдигнаха на 200 процента цената на тази услуга. Безспорно автомата има големи предимства, но аз сега ще напиша за най големите недостатъци.

    Някои хора мислят че се кара и подържа като ръгачката -ама не:
    - не сменете маслото на време юркайте и ще разберете защо
    - резки тръгвания или най вече боксувания са смъртоносни

    Резките тръгвания довеждат до износване на колана стягащ касетата. С износването на колана фрикционните дискове заминават за не повече от 50 - 100 километра. Същото може да се случи при опит да заклатите на по тежко препятствие колата. При втория случай при по продължително буксуване автоматика влиза в свръх обороти, което довежда до изхвърлянето на маслото от дисковете, при което те изгарят много бързо. ТОВА СЕ ПОЛУЧАВА ЗАЩОТО МОЗЪКА НА КУТИЯТА НЕ ОТЧИТА НЕОБХОДИМИЯТ ТОВАР НА ИЗХОДНИЯТ ВАЛ, А В СЪЩОТО ВРЕМЕ ОТЧИТА ВИСОК ТОВАР НА ВХОДНИЯТ ВАЛ.

    НЯМА ОФ РОУД АВТОМАТИЧНА КУТИЯ С ОСТАВЕН МОЗЪК ВСИЧКИТЕ СА МОДИФИЦИРАНИ А МОЗЪКЪТ Е ПИЛОТА ТОЗИ ВАРИАНТ НЯМА НИЩО ОБЩО СЪС СТЕПТРОНИКА ПОЗНАТ ПРИ МНОГО ФИРМИ

    Автоматик не се дърпа.
    Автоматик не се бута.

    ПРИ АВТОМАТИКА НЕ КАРАЙТЕ С ВОДА В РАДИАТОРА. ПРИ ЗАПУШВАНЕ НА ДЮЗИ СЧУПВАНЕ НА СТАРТЕР НЕ МОЖЕ ДА ИЗВАДИТЕ ВОДАТА ОТ СИСТЕМАТА. А ДОКАТО ЧАКАТЕ ЧАСТИ ИДВА ЗИМАТА И ХОП Я БЛОК НА МОТОРА Я РАДИАТОРИ ВСЯКАКВИ.

    Коли от по старо поколение нямат никакво задържане при връщане на газта и пипане на спирачката те нямат „брекинг капабилитис”.

    Много бързо износване на предни накладки.
    АДМИНИСТРАЦИЯ

    Коментар


    • #3
      Аз лично автоматика го виждам така: за рейсовете от градския транспорт е перфектен, за автомобил който се кара предимно на градско си е добро предимство, за извън градско на мен лично не ми пасва (просто обичам аз сам да си нагаждам скоростите според обстановката и пътя), на здрав офроуд не съм карал автомат, но ми се струва, че не е особено приятно, карал съм 10-на пъти Чероки в гората, така по-спокойно и си се справяше перфектно със ситуациите (те не бяха нещо кой знае какво), но някакси не ми прави кеф.
      Но според мен проблема на автоматика е, че без стартов ток си за на никъде!

      Коментар


      • #4
        За да палят с дърпане в Русия слагаха и задна помпа на кутията. Обаче от две години сигурно нищо не съм чувал за тая история, значи толкова е и удачна... Башка дето масло-профилактика на това чудо сигурно струва колкото цялата ми кола.
        Сигурно е въпрос на навик, ама на мене и лека кола с автомат ми е терсене. Макар че казват в плътните задръствания на мегаполисите без това си за никъде. А тарикатите в Москва са измислили друго - УАЗовете и Газелите и разните Соболи 4х4 си ги търкалят на първа понижена, и не правят нищо, зяпат късите поли в съседните коли))
        А пък от друга страна, всичкото НАТО кара и тежката техника с автомати, а там по идея няма лек офроуд. И всичкото е Алисън. Все не остава време да се поинтересувам за кво става дума, обаче сигурно и там няма да има радост, щом среден технически ремонт на Хъмви струва 100 000 долара... Без бойни повреди.

        Коментар


        • #5
          Става ли автоматика за оффроуд...?

          ...автоматикът за офроуд....?
          Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
          http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
          http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related

          Коментар


          • #6
            Даже в някои случаи е дори по-добър

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от fulda
              Даже в някои случаи е дори по-добър
              много си бърз. ама ще чета довечера че отивам на работа
              Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
              http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
              http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related

              Коментар


              • #8
                За мен автоматика има един основен недостатък - скъпа потдръжка и още (зависи от изпълнението) възможността бързо в точният момент да смениш предавката, а не когато "желязото" реши вместо теб. А иначе автоматика (особено на лед и кал на баир) потегля по-плавно.

                Коментар


                • #9
                  Пък и на слаби почви шанса да пробуксуваш и закопаеш е много по-малък

                  Коментар


                  • #10
                    Fulda , а какво ще кажеш за автоматик с + ръчна смяна/тоест с + и -нали се сещаш/ типтроник или както там му викат
                    VW-TOUAREG V6,3.0 TDI:oops:

                    Коментар


                    • #11
                      diavol koleda

                      Може и да става но има един недостатък неможе да се тегли имама предвид на буксир и неможе да се пали на скорост поне доколкото аз знам а тези неща са твърде вероятни в условията на оффроуд
                      ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
                      тел.088четири 9едно9 4нула4
                      -------------------------------------------------------

                      Коментар


                      • #12
                        Re: diavol koleda

                        Първоначално публикуван от diavol koleda
                        Може и да става но има един недостатък неможе да се тегли имама предвид на буксир и неможе да се пали на скорост поне доколкото аз знам а тези неща са твърде вероятни в условията на оффроуд
                        1. може да се тегли на буксир на "0", а моята практика показва че може и на "Р" но по-трудно

                        2. Моторите за лодки, самолетите и т.н. също не може да се палят с бутане - значи ли това, че не могат да се ползват?

                        а поддръжката на автоматика е смяна на маслото - друга не ми е известна...
                        на джип с ръчни скорости му се пали феродото като види зор - така, че не виждам какъв е проблема... всичко може да се развали...
                        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от alex_markov
                          възможността бързо в точният момент да смениш предавката, а не когато "желязото" реши вместо теб.
                          Това за мен му е най-големия и основен недостатък!

                          Коментар


                          • #14
                            LJ73 една малка поправка относно самолета пали се не точно с бутане но при загасване на турбината на височина и невъзможност да се запусне по обичайният електрически начин и сгъстен въздух ако има необходимата височина и е в определин диапазон обороти (за всеки двигател е различно и производителя дава подробно описание) турбината може да се запусне и по инерция както се казва все едно да запалиш автомобил на кантакт спускаики се по инерция така че има нещо общо с бутането може да направя една тема по въпроса тия дни хм приземяване в тресавище например ......
                            [img]http://www.danasoft.com/sig/tornadohorn.jpg[/img]

                            Use the force young jedi ка'т затънеш в кал до ушите

                            Коментар


                            • #15
                              Първоначално публикуван от tornadohorn
                              LJ73 една малка поправка относно самолета пали се не точно с бутане но при загасване на турбината на височина и невъзможност да се запусне по обичайният електрически начин и сгъстен въздух ако има необходимата височина и е в определин диапазон обороти (за всеки двигател е различно и производителя дава подробно описание) турбината може да се запусне и по инерция както се казва все едно да запалиш автомобил на кантакт спускаики се по инерция така че има нещо общо с бутането може да направя една тема по въпроса тия дни хм приземяване в тресавище например ......
                              прав си - а на по-старите самолети са им въртели перките на ръка да запалят...
                              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X