Обява

Свий
Няма добавени обяви.

MZ ES 150 "63"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • MZ ES 150 "63"

    От днес съм собственик на тази класика , но имам няколко проблема и ще се радвам ако някой може да се отзове с нещо:
    Преди да разглобя двигателя забелязах , че е счупена оста на скоростите на която са шлиците и неможе да се направи , също така храповика на манивелата се е изронил защото не зацепва в което се обедих и като го разглобих.
    При разглабянето се оказа , че имало бая вода и при съединителя(отляво) и при скоростите(отдясно). Веригата която свързва коляновия вал с касетата на съединителя е раждивила и е пред скъсване . За мое щастие коляновия вал , цилиндъра и буталото са в отлично състояние , за разлика от половина феродови дискове които извадих от касетата на парчета. Като цяло състоянието му е добро , но ще ми трябва веригата за к.вал комплект феродови дискове , оста на скоростите , и храповика на манивелата.

    Също така ми липса филтърната кутия под седалката и предния калник , защото моя е срязън от някой туннингджия и десния капак със устройстовото за съединителя .

    Ами то мойто направо стана цяла трагедия , но яко някой може да помогне със части или със стимул , може и да оправя машинката.

    Дори цял двигател ме устройва за части , защото съм обиколил моя край и останах разочарован.

    Поздрави..

  • #2
    До: MZ ES 150 "63"

    Имам двигателче без запалване,цилиндър и бутало за символични пари.Незнам за съединителя
    0885223340
    Калин Владов,09РСПБЗН

    Коментар


    • #3
      До: MZ ES 150 "63"

      Пусни му снимки от ляво и от дясно и ще го измислим

      Коментар


      • #4
        До: MZ ES 150 "63"

        Сега погледнах какво имам-преди години съм го разглобил и сега е каша.Има една камара колела,дискове,вериги и тн.Ако имаш път насам получаваш всичко което ти трябва безвъзмездно.А и статор и ротор има
        Калин Владов,09РСПБЗН

        Коментар


        • #5
          До: MZ ES 150 "63"

          Аз имам един двигател от ТС 150,който на вътншен вид е същия и става на рамката.Коляновия вал има лек луфт на биелните лагери,но беше в движение преди разглобяването.В момента двигателя е събран,само коляновия вал е отделно.Ако ти трябва и ти върши работа-мога да ти го дам.

          Коментар


          • #6
            До: MZ ES 150 "63"

            Мотора вече е напълно разглобен на съставните си части и със това започнаха и проблемите.
            Оказа се ,че рамката е сцепена на 2 места:долу където са стъпенките и горе до кормилната вилка. Занесох я на оксижен и се надявам да се завари.
            Резервоара , задния калник (2-те части) и фарът са изшкурени и чакат грунд.
            Запасих се с 2 гуми , не са нови но има още хляб в тях .
            Чудя се от какво може да ми пасне рефлектор защото моя е тотално съсипан и някой може ли да ми даде ел схема за този мотор , че нещо неможах да си намеря.
            При отварянето на двигателя откъм предавките се оказа , че една от тях си е заминала от ръжда , ще постна и снимки да видите как 6мм зъбно колело е дало фира от ръжда.
            Седалките мисля да занеса на тапицер да ги обшие с нещо дебело и непромокаемо и различно от кожа заради финансите . Струва ми се че и те са правени с някакъв странен материал , който нито на кожа до докарва , нито на гума.
            Единственото нещо в перфектно състояние са каплите и барабанните спирачки (явно феродото е сменяно защото още има щампи откъм страната която се трие в барабана , също така цилиндъра , буталото и коляновия вал са като нови и ме самнява , че някога са сменяни
            Абе частите дето е имало малко масло и не е влизало вода , ще се използват пак , а за останалото има вторични

            Коментар


            • #7
              До: MZ ES 150 "63"

              Първоначално публикуван от nachev7 Преглед на мнение
              ...и някой може ли да ми даде ел схема за този мотор , че нещо неможах да си намеря.
              Може Заповядай *





              ---------------------------------------
              *Трябва да се подържаме тези с МЗ тките. Компанията умря, но моторите са живи ...
              ______2
              Е = MZ

              Коментар


              • #8
                До: MZ ES 150 "63"

                Днес обиколих вторичните в града ми и намерих един двигател , по начало ми се стори същия като на МЗ-то , в последствие след като 2 часа се борих да го разглобя , защото гайката на касетата се оказа трудна за развиване , платих чаркалаците които взех и се прибрах.....разбрах , че тоя двигател не е от мз , въпреки че на външен вид 1 към 1 ......хах сега ми става смешно , но се оказа че двигателя е от руски мотор "Москва".
                Касетата , феродовите и огледалните дискове са абсолютно същите , но предавките се различават по диаметър на зъбните колела , както и начина на превключване на скоростите.
                Еми пак си оставам Капо откъм скоростите и капаците за мотора ми , но се надявам от някъде да изпадне нещо.....поне се сдобих с комплект хубави феродови и огледални дискове , които вече са монтирани във касетата на МЗ-та .

                ПС. Почти забравих , храповика на манивелата стана точно от Москвата на МЗ-та , и най-хубавото е , че на Москвата храповика е направен от стомана , а не като на МЗ-та от алумин
                Последно редактирано от nachev7; 23-03-09, 17:21.

                Коментар


                • #9
                  До: MZ ES 150 "63"

                  Все още не съм открил скорости , капак за съединителя и оригинално запалване, или в най-добрия случай цял двигател...ако някой има да казва , двигателя става от ЕС 150 и от ТС 150.
                  За прогреса:
                  Рамката е заварена , подсилена , изшкурена и подготвена за грундиране , амортисьорите са розглобени и се оказа , че само предните стават за нещо....единия от задните е блокирал , а другия със счупена пружина.
                  Фар , резервоар и филтърна кутия и заден калник са изшкурени и щприцвани .
                  Заръчал съм си заден зъбак , гумени маншони и капака върху зъбака.

                  Коментар


                  • #10
                    До: MZ ES 150 "63"

                    здр,колега браво и аз правя един 250ес

                    Коментар


                    • #11
                      До: MZ ES 150 "63"

                      Ето го и снимковия материал отпреди 2 седмици , сега сам напреднал малко ....
                      На първите 2 снимки се вижда разликата между картерите (първия е от ЕС-ТС , а втория от РТ)
                      На снимка 3 е побългареното запалване , което е в неизвестно състояние и отпада от проекта , поради това , че си слагам оригиналното ротор-статор запалване.
                      На снимки 4, 5 , 6 са снимани съставните части , които вече са мааалко по-подредени , отстранени са повредите по някой от тях , а тези които нестават са заменени(като например амортисьорите).
                      На снимки 7, 8 , 9 , 10 са показани разликите в касетите на съединителя (лявата касета от ЕС-ТС , дясната от РТ).
                      На снимка 11 коляновия ми вал с буталото и капака на съединителя , чакащи бъдещо монтиране .
                      На снимки 12 , 13 се вижда полумесеца на манивелата ( този с едната дупка е от МЗ , а другия учудващо пасна от мотор "Москва" и една не малка подробност: МЗ-тската е направена от халумин и е заминала както се вижда , а браточките са я бъкнали от стомана.....брей как са радвам , че пасна )
                      На 14-тата снимка се вижда началния стадии от подгатвянето за грундиране.....а на снимка 15 се вижда разбойника...от който имам вече 7-8 бели косми....
                      Утре ще кача снимки от сегашния етап по съживяването .
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                      • #12
                        До: MZ ES 150 "63"

                        Приятел,ето какво се е получило от един ръждоляк като твоя!Обади се и ще ти помогна от къде какво да си намериш,мога да ти дам съвет това запалване от трактор да го джаснеш в някои кош,слагаш електронно от Кърпати и се раждаш,няма чукчета няма промяна на центровки,няма акумулатори риташ пали от раз ее играчка е докато се присади но си заслужава.Поздрави от Чичкати Фър,и да не нислиш че разбира само набуркани и курбани!!??



                        Най-добре е да имаш богати приятели!!!
                        Ако не ти дадат, барем няма да ти искат!!!

                        Коментар


                        • #13
                          До: MZ ES 150 "63"

                          Чичко Фър,опиши по-подробно това присаждане на електронно от Карпати.Чувал съм доста пъти за него,но никой не го е разяснявал как се прави!

                          Коментар


                          • #14
                            До: MZ ES 150 "63"

                            Първоначално публикуван от Чичко Фър Преглед на мнение
                            Приятел,ето какво се е получило от един ръждоляк като твоя!Обади се и ще ти помогна от къде какво да си намериш,мога да ти дам съвет това запалване от трактор да го джаснеш в някои кош,слагаш електронно от Кърпати и се раждаш,няма чукчета няма промяна на центровки,няма акумулатори риташ пали от раз ее играчка е докато се присади но си заслужава.Поздрави от Чичкати Фър,и да не нислиш че разбира само набуркани и курбани!!??



                            Много арно е станало , браво за положения труд , аз моето го боядисвам в оригиналните цветове (черно и бежаво) .
                            Щракни някоя снимка на запалването и ако можеш обясни как се прави самото преправяне , че имам една карпатка сас праснат съединител и ще зема да го направя така....нито акумулатори , нито глупости.

                            Коментар


                            • #15
                              До: MZ ES 150 "63"

                              Ееееееееее,добре, щом като сте ме заяли, да карам наред. Роторът се монтира без проблем . За да монтирате статора картерите се разстъргват на струг или фреза от алумин се прави една преходна касета за да може да пасне статора към картерите. Цялата ел инсталация се прави наново. Доста е трудът, но си заслужава. След някой ден ще снимам и кача снимки и на друг подобен екземпляр. Ако някой се интересува повече 0898496853-Чичко ви Фър.
                              Най-добре е да имаш богати приятели!!!
                              Ако не ти дадат, барем няма да ти искат!!!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X