Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Перу 2007

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Перу 2007


    Лима

    Лима

    Лима
    След 21 часа полет(на 29/03/2007 в 03.00ч.местно време) през София,Мадрид,Каракас,Лима-Перу в приятен хостел с всичко необходимо в него за междинна станция(няколко часа сън) и 13.00ч отново полет(вече ми втръсна от самолети) към Арекипа(1000км по-на юг).

    летище Арекипа и вулкана Мисти
    При посрещането(около 15.00ч.) на летище Арекипа,нашите домакини (холандци),любезно ни информираха,че останалите 8 участници в „Мачу Пикчу Експрес” са Хървати.От тук насетне започна голямия СМЯХХХ.Страхотни пичове,които освен всичките багажи,бяха помъкнали и китара с тях.
    Единия от хърватите(Руди),се приближи към мен и на английски се представя,докато зад гърба си чувам:
    „Па ща причаш енглезки,причай х’рватски,а он бугарски,све ту сме балканци”.....естествен балкански смяххххх и след това в хотела разбира се ледена servezza “Arequipen’a” за „добро дошли” на Здравко Зорман(Папа Ноел-Дядо Коледа на испански,сами ще разберете защо!?),Давор Плишо(Д-р Родригез),Рудолф Печникар(Дукати мен),Звонко Ноголица,Иван Ивин,Денис Пр’хат,Борис Айминич и Зоран Отавио и аз с жена ми.
    Днешния ден(29/03/07) беше за аклиматизация и разглеждане на Арекипа(град в колониален стил),с малки и тесни улички и голям основен площад( Plazza De Armas),навсякъде чисти улици и много добре подредени,завършващи с малки площадчета естествено със страхотни кафенета и кръчмета в които цените-нашенски.
    „Страстната седмица”(католическия и православния ВеликДен съвпадаха) и навсякъде по улиците и площадите бяха празненства,такива каквити сте виждали по ТВ.Първите,а после и окончателни впечатления от Перуанците-мили,възпитани и услужливи.
    След посещение в манастира „Санта Каталина” и катедралата на Арекипа разходката завърши в аржентински барбекю ресторант,разбира се със страхотното аржентинско-телешко и не безизвестните червени вина от Mendozza,а така също и от Чили,всичко това на нашенски цени .Например вечеря за двама с бутилка червено вино 60/70 SOL; 1USD=3.20 SOL;по това време,ако не ме лъже паметта 1USD=1.65 BGN.
    На следващата сутрин трябваше да стартираме,около 10ч.,но за хърватите това не важеше-кафе,закуска,следваха песни в съпровод на китара разбира се(около 1 час) и по стар хърватски обичай-„не можело да се тръгне без да заредиш гориво”-коктейл от прясно изцеден лимон,водка,някакъв местен лиькор и сок от грейпфрут,естествено общото количество на алкохола едва ли имаше и 50гр.,но това е…. хора с „традиции”.Въобще старта на пътешествието беше многообещаващ,а да не ви казвам горките холандци,как се бяха изцъклили...гледаха и не вярваха какво се случва!!!!!.....не можело да се консумира алкохол.....от съседния стол:”ща те брига бре ...чка му матерна”

    Моторите ни бяха раздадени,аз си бях поръчал XR650L(прилично състояние,но куц в сравнение с R-ката),Папа Ноел-Kawa KLR-650(само на 1000 мили),Иван XR400R(много нов,мисля модел 2003),а това бяхме и хората,които бяхме карали по черно,всички останали бяха с 1 странен за мен модел Хонда NX 450 Falcon,модел,който аз поне тук в Европа не съм виждал(моля,ако не съм прав ме поправете)и с никакъв опит с карането по черно,но от това въобщв,ама въобще не им пукаше..Благополучно около пладне потеглихме от Арекипа(2,380м.н.вис.),на температура около 27целзий,с посока Колка Каньон(втория най-дълбог каньон в света),като преди това трябваше да се изкачиме до 4,900м.н.вис.,преди да се спуснем към каньона.На излизане от Арекипа,установихме,че Иван е дал фира някъде по трасето.Ларс(холандеца-нашия водач) отиде да го търси,а хърватите извадиха китарата от джипа(сервизната кола в която се возеше и жена ми) и естествено пачанга-за Далматия разбира се.Ларс и Иван се появиха след малко,Проблема-много прозаичен-XR400R,както и вие знаете е само с манивела,загаснал му на кръстовището.....,дойде и ме помоли да си размениме моторите,аз естествено това и чаках-по-нов р-ка все пак....потривах доволно с ръце.
    От тук насетне през този ден проблеми от този род нямяше.Постепенно качвахме,докато стигнахме около 3,500 м.н.вис.,а от тук вече и дъжд,температурата падна чувствително и спряхме до едно заведение за чай,след около 2 часа каране.



    Чай има всякакъв,но атракцията е чай от листа-кока(задължително трябва да се пие заради височинна болест),със странен вкус.Тук холандците ни предупредиха,че трябва да пиеме по 1л.вода на всеки следващи 1000м.н.вис.,считано от база 2000 и нормалните 2л. на ден.С две думи,около 5-6л.вода на ден..... е разбира се Папа Ноел започна да се пазари за толкова литра SERVEZZA.

    от тази пауза започна дъжда,който прерасна в .......
    Следващата спирка беше на височина 4,882 м.н.вис.,където вече валеше сняг,студ и дори няколкото метра,които правиш ходейки встрани по „малка нужда” те карат да се задъхваш(поне мен),а усещането беше странно,защото навсякъде около теб малки камъни,подредени по странен начин и форми.

    ........сняг


    Обясниха ни,че това се правело за да се гонят злите сили.Спускането,беше далеч по-приятно,като температури най-вече,снега премина в дъжд,но по-силен.След около час и половина(това вече беше късен следобед-17/17.30ч.) се озовахме до селце,което вече така и не му помня името,което е официания гейт на Колка Каньон na 3,200 м.н.височина.
    До тук за всички беше лесно,въпреки снега,студа и дъжда накрая,цялото разстояние беше изминато по асфалт.От тук до Colca Lodge имаше още 20-на км,но денивелацията беше около900м.,по черен път,който от проливния дъжд на места беше на коловози от по 30/40см,а на места засипан от свлачища,за някои гот(така или иначе мокри-защо не и яко кални),а за други направо АД.Инцидента разбира се случи с Давор(Д-р Родригез),малко преди лоджата,на последния завой попаднал в коловоз и паднал през мотора-нищо му нямаше,но от тук му дойде името Д-р Родригез.....майсторче......смях,счупиха го от бъзик,че вместо да падал през мотора,можело да се гмурне под тинята за вечеря.....по-безопасно било.Така де пак що годе безаварийно.Лоджата беше страхотна с отделени ресторант и лоби бар,а бунгалата за гости,като отделни модули.Точно до реката,която минаваше под Лоджата,имаше минерални извори с вода 38,5 целзий и естествено 2 басейна напълно създадени от природата,човешка ръка само ги е оградила с камъни.За гостите на Лоджата безплатно.Толкова бях премръзнал,че 1врял душ и се пъхнах под пухените завивки,а навън продължаваше да вали като из ведро.Нямаше сила,която да ме накара да отида в басейните,за което вечерта бях обявен от Папа Ноел за „велика бугарска будалла”,защото те си поръчали местна текила и с температурата на водата оправили работата,беше весело,ама мнооооогооо весело с тия хора.
    Програмата за вечерта включваше фолклорна програма(страхотна) и вечеря.По принцип трябваше да лягаме рано,защото следващия ден трябваше да се става в 05.30,по моторите и навътре в каньона за да гледаме полет на Кондор-а.Това се случва рано сутрин по изгрев слънце и без нито 1,ама нито 1 облаче в небето,така поне ни обясниха.Папа Ноел и Д-р Родригез станаха от столовете и обявиха,че при този дъжд,който се излива навън е абсолютно невъзможно да е ясно,поради този факт се поръчаха бутилка текила и няколко бутилки чилийско вино и така до .....идеше ми да се гръмна сутринта в 05.30,като дойдоха да ни будят холандците,които чинно се бяха наспали.В 06.00 беше светло,а слънцето изгря около 06.30 без нито 1 облаче.За съжаление докато закусиме,кафе и т.н. и стигнеме до мястото за наблюдение,вече имаше малки облаци и така и не видяхме Кондор.

    Колка Каньон-в далечината....облаци,които попречиха на Кондора



    От Лоджата до въпросното място се караше само по черно(кеф 80км отиване и връщане),а на връщане спряхме в селцето от което бяхме пристигнали предния ден.Бях изумен,колко чисто и подредено беше...е добре на площадчето пред катедралата,но дори и в страни от него по улиците,които са макадам БУКЛУЦИ и ПОМИЯ НЯМАШЕ......




    по пътя обратно към селото тези дечица продаваха сувенири

    Предстоеше тежък ден,270км само на черно до градче на около 100 км преди Куско(екс-столицата на Инките).Качване в надморка височина,спускане и пак качване,живописни и невероятно красиви места.




    Добрахме се до село(извинете ме не помня имена),което по наши разбирания и критерии отговаря като размери на гр.Своге,на 4,400 м.н.вис.,около 17.00ч.,където имахме кафе пауза,след като бяхме изминали около 200 км,а след по-малко от час щеше да се стъмни.Повечето от групата бяха смазани,за което се взе единодушно решение с цел сигурност да нощуваме.Тук бирата вече беше Кускеня(идва от Куско) и тя се лееше....лееше...лееше.По тъмно ни настаниха в единствения „хотел”точно на главния мегдан-Плазза Де Армас и разбира се неизменната катедрала.Чисто,подредено и кошчета за разделно събиране на боклук.....не е за вярване,но е факт.Вечерта продължихме в бар-ресторант залепен до хотела.Външните врати,както и прозорците на втория етаж където ни настаниха бяха дървени и отварищи се стил-летящи,като по филмите от „Дивия Запад”,душемето и стълбите така скърцаха,че ояаквах всеки миг да пропадна.Излишно е да казвам,че веселбата беше по Балкански нали?!
    Сутринта в „хотела” нямаше вода(пуснаха я около 8ч.-странна с-ма),позабавихме се,но в стегната колонка,около 09.30ч. напуснахме това китно страхотно „селце”.
    Пътувахме през дерета,качвахме и спускахме и отново и отново(невероятни панорами),докато стигнахме свещенната долина на Инките-житницата и река Урубамба.

    този вид пшеница е с много по-високо съдържание на протеини

    Независимо,че склоновете на Андите са много стръмни,навсякъде всичко беше терасирано и обработваемо като земя.След кратка пауза и още около30 км пристигнахме пред защитните стени на Куско-старата столица на Инките.

    Мистика,мистика и мстика,това е единственото,което мога да кажа.Необяснимо е как каменни блокове,някои от тях по 300 тона всеки,са били превозени,построени-без хоросан помежду им така,че не можеш да пъхнеш кредитна карта по между им.


    Папа Ноел и аз
    Куско е с население около 600,000 жители на 3,450 м.н.вис.,много живописен и естествено един,или може би най-важния тустически град в Перу.

    Куско-поглед отгоре
    От тук единствено тръгва влак,който отива до Мачу Пикчу и почти през цялото време пътува по теченито на Урубамба.
    По програма имахме 2 нощувки в хостел,който се използва предимно от мотористи.
    Следвщия ден беше изцяло за Мачу Пикчу

    Мачу-Пикчу- 2,420 м.н.вис-влага и жега,от тук реално започва Перуанската джунгла




    най-долу на снимката влака,който идва от Куско

    Следващия ден старата част на Куско и официален мач за „Копа Либертадорес”между местния „Сиенсиано” и „Бока Хуниорс”-Аржентина

    случайна среща с футболистите на "Бока Хуниорс" пред хотела им

    Част от историята на Перу-Куско


    Победата на „Сиенсиано” с 3:0 вечерта я поляхме заедно с местните,но с Балкански привкус в един от многото локали на града.

    За съжаление напускахме Куско и посоката беше гр.Пуно,който лежи на брега на най-високото плавателно езеро в света- Титикака.Пътя беше приятен,имах чувството през цялото време,че се движиме едва ли не по покрива на света,някак си бяхме заобиколени от върхове,но те стояха по-ниско от нас,не знам може и зрителна измама да е това усещане.
    Титикака:



    Снимките на Титикака ще ги публикувам по-късно тази вечер.....
    Поредната мистика!!!хората,които живеят вътре в самото езеро,на обособените островчета от папур и тръстика са с монголоидни черти,съвсем нетипично за заобикалящите ги индианци.
    На диалекта на Инките и на племето населяващо островчетата ТИТИ-означава- Пума,а КАКА – камък,т.е пума стъпила върху камък.... нещо,което може да се види само от космоса.Местното племе живее там от около преди 2000 год.,а инките са се появили в 14,или 15 век....??????????????????????????????откъде????
    Последната част от тура беше около 350/400км от Пуно до Арекипа от която 100 км лек черен път на който Папа Ноел падна неприятно,счупи си зъб и изкара последните 300км в джипа при Геерт и жена ми.Било е многоооо забавно за жена ми.

    едно от многото пазарчета между Пуно и Арекипа


    последни км до Арекипа,на заден план вулкана Мисти
    Арекипа,прощална вечеря,на следващиа ден беше Велик Ден,а ние се разделяхме с хърватите,които отиваха в южната част на пустинята Атакама ди границата с Чили на някакъв курорт,а ние с жена ми продължавахме към платото „Наска”.НОЩТА беше БАЛКАНСКА до ранни зори.
    Чао Хърватия,много ни беше мъчно но.......
    Наска......поредната мистерия.....линии,някои приличащи на летище,фигури най-различни на кит,маймуна,ръце,дърво и т.н.,предполагам виждали сте ги.....

    маршрута по който лети Чесна-та над платото и линиите


    дървото,ръцете и в горната част на снимката Пан-Американската магистрала прекосява през Атакама

    маймуната,въпреки,че в радиус от 1000км,маймуни няма.....това е Атакама

    Това е една много малка част от Перу......може би трябва още......много ....много да се види от тази прекрасна страна и най-вече хората и.
    търся си подписа....

  • #2
    До: Перу 2007

    Продължението са още снимки разбира се.......от Титикака


    жена ми много се впечатляваше







    ето и снимки,които не успях да публкувам в предния пост

    последния ден на път от Пуно към Арекипа



    на пазарчетата м/у Пуно и Арекипа

    въпреки падането Папа Ноел си остана верен на себе си.....сервезза молим......




    VIVA El PERU......
    търся си подписа....

    Коментар


    • #3
      До: Перу 2007

      Благодаря за споделеното изживяване!
      Адмирации!
      Per aspera ad astra.

      Коментар


      • #4
        До: Перу 2007

        Благодаря за чудесния репортаж.
        Научих няколко сериозни неща , които не допусках дори.

        Първо, че Мачу Пикчу е в " ниското " или в долината така да се каже с неговите 2700 м надморска височина.

        Второ, животът си ври и кипи на височини около 4000 метра, има си градове и градчета, и даже цигари се пушат .

        Имам други впечатления от Алпите, където по горните станции на лифтовете има пейки за посядане, ако ти се вие свят. Явно съществува адаптация, след известно време.

        Много красиви животни тия Лами, бре !
        Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

        Коментар


        • #5
          До: Перу 2007

          Страхотно преживяване! Чудни снимки! С голямо удоволствие го изчетох!
          Хвала!
          Да те закарат с рейса до тия места и да ти казват "погледни насам", "погледни на там" е едно, но на собствен ход... и с такава компания... Нямам думи!
          Благодаря, че го споделихте!
          LZ1GYY
          0898 436 956

          Коментар


          • #6
            До: Перу 2007

            Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
            Благодаря за чудесния репортаж.
            Научих няколко сериозни неща , които не допусках дори.

            Първо, че Мачу Пикчу е в " ниското " или в долината така да се каже с неговите 2700 м надморска височина.

            Второ, животът си ври и кипи на височини около 4000 метра, има си градове и градчета, и даже цигари се пушат .

            Имам други впечатления от Алпите, където по горните станции на лифтовете има пейки за посядане, ако ти се вие свят. Явно съществува адаптация, след известно време.

            Много красиви животни тия Лами, бре !
            Добро утро,

            Да,аз също така научих на място за Мачу Пикчу,че е в ниското,винаги съм си го представял някъде в небесата.Това наистина е началото на Перуанската джунгла,през цялото време(около 4 часа) влака тръгвайки от Куско,непрекъснато спуска по течението на свещенната им(инките)река Урубамба.Отстрани,около реката всичко и до ден днешен е терасирано(земеделска земя) и се обработва.Влака е много красив със стъклен покрив,така,че да можеш да гледаш Андите наоколо.
            Що се отнася до живота,който кипи на 4,000 м,че дори и нагоре просто нямам думи.Бях изумен как,нека да кажем в нищото на 4,300 м,селце с 10-ина къщи,но игрище за футбол-врати,а върху вратите разположени баскетболни кошове,а самото игрище си е игрище,да наистина на сгурия,или нещо подобно,но оразмерено,начертано и прочие...,честно да си призная не знам кое е третия свят?!На повечето снимки с изключение Мачу Пикчу,това не са Лами,а Алпака-те всъщност ги изпозват буквално както тук-овцете,за вълна и месо,за мляко честно казано не зная.Опитвахме месо от Алпака,но е много сухо.

            Радвам се,че на всички колеги отговорили с пост им е харесало....благодаря!

            Поздрави
            търся си подписа....

            Коментар


            • #7
              До: Перу 2007

              Благодаря за чудесния репортаж, не е истина как завиждам!!!

              Коментар


              • #8
                До: Перу 2007

                Невероятни места! Колко съм мечтал да отида там ... благодаря за пътеписа!!!

                Коментар


                • #9
                  До: Перу 2007

                  Леле, невероятно! И аз се присъединявам към благодарностите за чудесния репортаж!
                  Тези пухкавите животинчета са много сладки наистина!

                  А тази маймуна в Атакама накъде я гледате, че аз нищо не виждам?
                  Все, что делаешь, надо делать хорошо, даже если совершаешь безумство.
                  A2 (+)

                  Коментар


                  • #10
                    До: Перу 2007

                    Добро утро,

                    Благодаря за всички отзиви!

                    Цвети,маймуната е на предпоследната снимка от Атакама,преди обновяването на снимките.
                    Завитата опашка,под нея двата задни крака,след това надясно тялото с главата и под главата предните крака.

                    Поздрави,
                    търся си подписа....

                    Коментар


                    • #11
                      До: Перу 2007

                      Първоначално публикуван от cveti Преглед на мнение
                      ...А тази маймуна в Атакама накъде я гледате, че аз нищо не виждам?
                      Цвети, тази снимка ще ти помогне да я видиш...

                      Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                      Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Перу 2007

                        За кой ли път чета и се кефя максимално!
                        Друг свят, хора, красоти!!!
                        Благодаря за споделянето!

                        Сигурно никога няма да попътувам там, но ..... знае ли човек
                        Преди години един приятел пообиколи Ю.Америка и още си пази една тениска с надпис
                        "La Hoja de Coca no es Droga" - "Листото от кока не е дрога" или нещо в този смисъл.
                        Последно редактирано от rumbata; 18-03-09, 08:08.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Перу 2007

                          Уникално пътуване!!!
                          PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                          КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                          0899187766

                          Коментар


                          • #14
                            До: Перу 2007

                            Уникално пътуване, това е една от мечтите ми, дано се сбъдне, пък и дотогва дано са се оборудвали с по някой КТМ 450EXC
                            Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                            Коментар


                            • #15
                              До: Перу 2007

                              Браво,страхотно чак сега го прочитам и просто и аз завиждам благородно.Само би ли казал кой го организира всичко това и колко ти струваше?За мен най важното е че сте имали водач и сте получили мотори...как?Отделно ли платихте за тях?Още тук ли направихте резервации и знаехте маршрута?? И т.н.
                              Много готино и голямо преживяване.
                              [I][FONT=Arial Black]Наско Лазов[/FONT][/I] :DHarley davidson elektra glaid

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X