Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Реглаж на клапани на CRF - видео

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Реглаж на клапани на CRF - видео

    Поради големите спекулации със проблемите на клапаните на HONDA CRF то всеобщо мнение е, че те трябва редовно да се проверяват и регулират, което според мен не е така или вече не е така с по новите модели. Но въпреки всичко искам да улесня колегите с нагледно видео как става това. Приятно гледане и УСПЕХ.

    1- смяна на вал на клапаните:
    http://www.hotcamsinc.com/index.cfm?...ideo&videoid=1

    2-Реглаж на клапани:
    http://www.hotcamsinc.com/index.cfm?...ideo&videoid=2

  • #2
    До: РЕГЛАЖ НА КЛАПАНИ НА CRF450 - ВИДЕО

    До колкото съм чувал проблемите с клапаните на црф-ите всъщност не бяха с клапаните, а с леглата им. И то само при кросовия модел. След 2006 леглата на клапаните на кросовия модел са подсилени, като на CRF450X (който винаги си е бил със здрави легла). Нещо такова беше.
    Издъних се на Тюринг теста

    Коментар


    • #3
      До: РЕГЛАЖ НА КЛАПАНИ НА CRF450 - ВИДЕО

      за 2006 г. казват че уж са сменени леглата,ноо ефекта е нулев проблеми с титаниевите клапани си ги имат и 2007 г.моделите и дори CRF X -овете
      "91 KDX200 "95 RM250 "99 YZ400F "00 YZ426F "04 CRF450R "07 CRF450R "08 WR450 "15 Beta300RR
      MG Racing Team

      Коментар


      • #4
        До: РЕГЛАЖ НА КЛАПАНИ НА CRF450 - ВИДЕО

        Електронен калкулатор за шимове/пулове на CRF 450 R.
        Измервате луфта и попълвате първото поле след което попълвате размера на пула/шима който е на мотора в момента и натискате бутона за да ви изчисли дебелината/размера на новия пул който трябва да се сложи за да се регулират клапаните.
        Заводските хлабини са си нанесени предварително. Успех.

        калкулатор

        Коментар


        • #5
          До: РЕГЛАЖ НА КЛАПАНИ НА CRF450 - ВИДЕО

          ето на този сайт има примерни клипчета от целите двд-та които продават за ремонт и поддръжка на мотори

          ако някой намери и целите филми цена няма да има

          http://www.motopowervideo.com/
          Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

          Коментар


          • #6
            До: РЕГЛАЖ НА КЛАПАНИ НА CRF450 - ВИДЕО

            по скоро проблема е във всмукателните клапани които са титаниеви и които имат доста къс живот обикновено 80-100 моточаса,понякога и по малко ...много дразнещо, но е факт....още повече че се отнася за водещ производител като Хонда
            ....самия клапан има т. нар."оксидация"- изключително твърдо покритие от титаниев нитрид,което е и много тънко и износването,падането му води до загуба на клапана
            ...причините ...различни ,но основно в поддръжката :
            - масло -смяна около 10 моточаса
            - въздушен филтър !!! - пране и почистване задължително след 60-70 км или около 2 моточаса
            - периодична смяна на пружини -обикновено веднъж на сезона...така е тъй като след време пружината се "уморява" ,не може да следва плътно профила на вала и...и се почва блъскане което разбива клапана също и леглото
            ...факт е обаче,че и други японски производители използват титаниеви клапани,но нямат или поне не толкова изразени проблеми с тях ( имат всичките ! )....така че ето още една причина -фабрична.....просто клапаните на Хондата не са толкова добри като на другите японци
            естествено има лек за всичко ,но ...за това друг път
            "91 KDX200 "95 RM250 "99 YZ400F "00 YZ426F "04 CRF450R "07 CRF450R "08 WR450 "15 Beta300RR
            MG Racing Team

            Коментар


            • #7
              До: РЕГЛАЖ НА КЛАПАНИ НА CRF450 - ВИДЕО

              Ами най-добре е да имаш пълният комплект пулове.
              Защо ли ?? Ами защото при реглаж на клапаните никога не знаеш какъв е луфта предварително и какви пулове да закупиш.
              А и единични бройки не съм виждал да се продават. Има вариянт също да се шлайфат но пак отнема време.
              Така, че купувай си комплекта и си готов.

              Коментар


              • #8
                До: РЕГЛАЖ НА КЛАПАНИ НА CRF450 - ВИДЕО

                Пуловете за японските мотори са 7.48мм за 250 кубиковите кросови и хард ендуро и 9.48мм за 450-ките.
                предполагам са съвместими и с други двигатели освен тези.
                Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                Коментар


                • #9
                  До: РЕГЛАЖ НА КЛАПАНИ НА CRF450 - ВИДЕО

                  пулчета се продават и поотделно,но винаги ще потрябват повече от един-два,така че комплекта е много удобен тъй като има много размери и хваща практически всякакъв луфт
                  "91 KDX200 "95 RM250 "99 YZ400F "00 YZ426F "04 CRF450R "07 CRF450R "08 WR450 "15 Beta300RR
                  MG Racing Team

                  Коментар


                  • #10
                    До: РЕГЛАЖ НА КЛАПАНИ НА CRF450 - ВИДЕО

                    в хонда имат каталожни номера за всички размери пулове и се продават и по отделно но цената е висока около 12 лв. за брой за модела 450х и при полужение че първо триабва да ги свалиш да ги мериш и да ги поръчваш и да не си караш мотора 10 дни малко сложно става кутийката съдържа всички пулове от 1.20мм до 3.50мм по 4 броя през 0.05мм и в БГ би струвала около 150 лв така че аз бих си я взел да си я имам тъй като щом имам такъв мотор то и кутийка е ясно че ще ми потрябва
                    Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
                    Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

                    Sofrace Offroad Team

                    Коментар


                    • #11
                      До: РЕГЛАЖ НА КЛАПАНИ НА CRF450 - ВИДЕО

                      http://www.hotcamsinc.com/index.cfm?...&productid=509

                      Тия си ги поръчах от щатите, дойдоха ми с мито и ала-бала към 180лв. 160 пула са по 3 от всеки. размера им е през 0.05мм
                      Оригиналните на Хонда май са през 0.03мм

                      Много нерви ми спестиха, а и на доста хора услужих.

                      Коментар


                      • #12
                        Пулове Honda CRF450R

                        ако приемеме че най тънките пулове са 1.20 които се продават по магазините а мойте след като ги шлайфах са 1.00 и луфта е 0.15 на къде отиват работите -говориме за всмукателните клапани. Много ли са потънали клапаните и проблема в леглото ли е или в клапана. иначе мотора си работи перфектно пали винаги от првия път даже и студен

                        Коментар


                        • #13
                          До: Реглаж на клапани на CRF - видео

                          Какво може да се случи на мотора ако имам проблем с клапаните,но не зема мерки и не ги оправя ?????
                          Последно редактирано от Тануцо; 23-06-09, 21:32.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Реглаж на клапани на CRF - видео

                            ще спре да пали за начало...

                            И аз имам един въпрос. Понеже още не съм го стигнал този етап... Казват, че тръгнат ли клапаните да потъват, няма спиране, сменяш пулове, ама да се приготвяш за нови клапани и престъргване на главата. Така ли е? В смисъл караш си 100-тина часа и почти не мърдат хлабините и изведнъж почват да се смаляват и с пуловете закърпваш положението за още 20-тина часа или колко?

                            Порових малко по чужди форуми... Не си отговорих на горния въпрос , но разбрах някои неща, които да помогнат по въпроса с клапаните:

                            Явно, че най-добре е като се сменят клапаните (проблема е предимно с всмукателните) , да се сменят със стоманени калпани в комплект със усилена пружина за тях пример, като и леглата на главата се престържат, за да се напаснат идеално към нея. Така направих и аз . Вече ги карам към 15 резервоара без да са потънали грам, пък ще видим нататък... Титаниевите (оригиналните) са по-леки, но по-твърди , заради покритието си, което пък се наранява от боклуци примерно, износва се и клапана почва да става на салата, като руши и главата.

                            Другото много важно е да се поддържа вътрешността на двигателя чиста- пране на въздушния филтър всяко каране, проверка за скъсвания, мазане добре със специална гняс, хубаво прилепване, чистене на входа към карбуратора, честа смяна на маслото с качествено, хубав високооктанов бензин и по възможност добавка valve gard. Ако в цилиндъра попаднат боклуци те се опичат и оксидират върху частите и когато това се случи по ръба на клапаните е ясно какво става при положение , че те сте блъскат със страшна сила и скорост напред и назад в леглата и то при незнам какви температури.

                            Другото нещо, което явно има значение е начина на каране и по-специално , да не се кара като двутактов на максимални обороти непрестанно. И без това црф450 има сила само в ниските, а за 250 силата е по-високо, но пак не е на края на оборотите. До колкото разбирам, с единия си вал и кобилицата Хондата има агресивна работа на клапаните и когато се кара на прекалено високи обороти клапаните още повече се блъскат заради инерцията в леглата и в другата си точка на ход, като така стъблата започват да мърдат в леглата си и се клатушкат и съответно разбиват и себе си и леглата.

                            Друг интересен съвет намерих: Явно отхлабването или уморяването на пружината също оказва влияние, защото ако смениш само клапан, без пружината изкарва 20-тина часа и потъва. Та извода , освен като се сменяват да са в комплект е, когато оставяме мотора да почива, особено за дълги прериоди е да го оставяме в горна мъртва точка. Това се постига по два начина: единия е когато паркираш дърпаш мотора назад докато изведнъж стане трудно и запецне. Тогава буталото се намира горе, все едно компресирайки сместа, а всички клапани са затворени, което значи , че пружините им са под минимално напрежение и така не се "уморяват". Същото може да постигне и с манивелата като я предвижваш в един момент става лесно и изведнъж затяга и вече с ръка е трудно да се натисне- това е ГМТ.

                            Дано да съм бил полезен и да има някой минал; през този етап, който да може да ми отговори на въпроса.
                            Последно редактирано от iassen; 24-06-09, 09:34.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Реглаж на клапани на CRF - видео

                              А от каде си ги зел клапаните стоманени и от каде си зел закалена пружина ??? И колко ти излезна комплекта клапани и пружина ????

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X