Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Зоната на Лаика /грешки и тяхното избягване/

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Зоната на Лаика /грешки и тяхното избягване/

    Вчера беше първият ми истински и самостоятелен "offroad" .

    И, разбира се финала му беше повече от абсурден.
    Именно заради това започвам тази тема. Идеята е
    всеки да сподели глупавата си издънка, която никога повече
    не би повторил и синтезирания извод!

    При мен се случи следното:

    Машинката ми е съвсем нова /Discovery I 2.0Mpi, със "балетни обувчици".
    Нямам нито лебедка, нито каквато и да е друго обурудване.
    За 2-те седмици в които го имам половината време беше по сервизи
    (друга тема) и общо 3-4 по сериозни навирания в дивото.
    Но винаги бях с придружител.
    Вчера тръгнахме компания за района на Росеново, Странджата.
    И се спуснах по един път дето си мислих че и танк няма да мине.
    Стръмен път неизползван от 2-3 години, както разбрах, който сега се
    е превърнал в корито на планински поток.Дълбокият до метър "каньон"
    криволичеше по цялата дължина/ около 500 - 700м/ разкриващ голи
    седименти и тн. С лопата и брадва не само слязах но и някак се качих.
    Нямам снимки защото фотографа снима със копчето on/off

    Та след всичко това и още 7-8км през гората гордо стъпах на асфалт.
    И гумата ми падна/ изглежда заради включените "бавни" не съм усетил кога е почнала.
    Слизам аз да я сменя и фиаското започва.......
    Когато купих машината разгледах комплекта за смяна:
    големичък крик, някакъв черен пакет на LR пълен със ключове и лостове идеално пасващи
    към него и изправна резервна гума на третата врата.
    "Да, ама не"

    Като ги пръснах се оказа че нямам ключ а някакъв камък за свещи и то непасващ като размер.
    Крика беше неизползваем и без лостове и тн.
    Останалите джунджурии в пакета бяха всякакви глупости като имаше
    дори части от чадър!!!.
    Единият болт на резерванта гума превъртя!
    В напълно пуст обаче район без обхват на телефона.....
    И се започват едни мъки.
    Не ми се разказва, но само ще спомена че дори ми се наложи да си
    откъртя парче от булбара за да го ползвам като лост.....

    В крайна сметка след 2 часа минаха някакви окъснели рибари. качиха ме до Бургас, откъдето си купих крачна помпа и шпрей за
    залепяне на гума. След 2 затъвания с леката кола с която се върнах
    и 5 мин надуване всичко си беше ок и се прибрах до Несебър.

    Извод: Никога повече няма да тъгна към гората без да проверя и тествам всеки
    елемент от оборудването си! Крикове, ключове, резервна гума и прочие!


    P.S. Понякога Боговете наистина проявяват чувство за хумор - след
    като излязох от Ада, закъсах на чист, гладичък асфалт!
    [IMG]http://kachi-snimka.info/images/bfi1236759624s.GIF[/IMG]

  • #2
    До: Зоната на Лаика /грешки и тяхното избягване/

    Ще се сетиш. Има тема за най-нужните неща в джипа, без които не бива да се тръгва на тежък оф. или просто в неизвестното. За съвет кои са най-нужните неща, можеш да питаш Стефан. Той си е приготвил списък. Има няма- 90 страници.
    За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

    Коментар


    • #3
      До: Зоната на Лаика /грешки и тяхното избягване/

      Ето я и моята история
      Един зимен ден на 2009 бяхме тръгнали да си нахраним кучето в с.Кичево ,след като това стана тръгнахме да се прибираме обратно към гр.Варна аз обаче предложих да минем по черно а там навяло доста сняг тръгнах аз с пълна газ ,както вика моя след около петстотин метра витарата и опря корема ,аз викам ами сега ко праим ,моя ми вика слизай да буташ ,викам добре ама как се бута тоя тежък джип ,както и да е почнах аз да бутам ,бутам тя не помръдва почнах аз да се смея ама смях ,половин час бутам и се смея ,моя дава ту напред ту назад ,ама няма неще и да помръдне,аз обаче продължавам да се смея ,видяхме че няма да излезе така и изкарахме лопатата ,моя почна да я чисти след това се качи в джипа и почна пак да я мести ту на пред ту назад ,тя неще и да помръдне ,почнах и аз да чистя с лопатата легнах и почнах да чистя под джипа накрая махнах всичкия сняг под джипа ,и така излезе накрая ,той се качи да кара и така се прибрахме целите мокри кални и замръзнали,след два часа въргаляне по снега.Това е положението луд умора няма.
      ИЗВОДА МИ Е ЧЕ ТРЯБВА ДА СЕ ДАВА МНОГО ГАЗ,АКО НЕ СЕ ДАВА ЗАКЪСВАШ.............
      http://lh6.ggpht.com/_nwJHDgN9VrQ/Si...128/suzuki.jpg

      Коментар


      • #4
        До: Зоната на Лаика /грешки и тяхното избягване/

        Добра идея. Хареса ми. Всеки да си сподели грешките.

        За себе си мога да кажа, че са ме вадили от затъвания много пъти колеги.
        Никога не тръгвам сам .
        Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

        Коментар


        • #5
          До: Зоната на Лаика /грешки и тяхното избягване/

          Аз не ходя по такива места, но и това е грешка.
          Lancia Delta HF Integrale Evolucione

          Коментар


          • #6
            До: Зоната на Лаика /грешки и тяхното избягване/

            Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
            Никога не тръгвам сам .
            Това е добре, ама взе да ми се струва, че организацията на
            "оffroad" група, е нещо като да събереш хора за Бридж...
            Кой махмурлия, кой ще води половинката на пазар, кой
            сервизен....

            Затова решението което виждам е дълбоко бъркане в джоба
            и повече "кохонес"
            [IMG]http://kachi-snimka.info/images/bfi1236759624s.GIF[/IMG]

            Коментар


            • #7
              До: Зоната на Лаика /грешки и тяхното избягване/

              Нямам джипка, но с ЮМЗ-то съм преживял някои интересни случки. Ето една-Преди три години(по спомен) отивам със закачен плуг да опитам дали може да се оре, че беше крайно време... Отвън нивата изглежда нормално, някакви треви, не особено високи, но коварно високи та да скрият истинското положение. А то е-Поради последните валежи земята е подгизнала, и на 10 см е сериозна кал, въпреки, че отгоре изглежда суха. И влизам, пускам плуга, минавам два метра, и забоксувам. Повдигам леко плуга, трактора тръгва, но пак за 2-3 метра. Тогава като погледнах дирите зад мен наистина се уплаших. Следата оставена от лявата гума е по-дълбока от браздата от плуга. Ясно е, че не може да се оре, и пробвам назад да изляза от нивата. Не става, задните гуми пропадат надолу, и назад, и плугът макар и вдигнат заорава в почвата. Пътя е само напред! Така с много боксуване, и назад-напред успях да се измъкна. Но принос за това имат и износените гуми, ако са с нормален грайфер щях да се окопая така, че трябва да ме дърпа Кировец. В случая поуката е-преди да влезете в непознат участък, винаги пробвайте какво е покритието, колко е дълбока калта.
              Иначе с трактора имам и едно търкаляне в гората, това пък заради спичането заради трудното изкачване, и слизането под товар, и забравянето на основните правила за управление на трактор с ремарке.
              Извода е-Мислете! Нито е забранено, нито се плаща...
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X