Както вече знаете съвсем скоро си взех Тойота HJ60 с 4,0 дизел.
Незнам от къде да започна, но досега не съм виждал толкова неподдържана кола. Верно че е Тойота , ама чак пък толкова. Сигурно са си мислили, че ще е вечна. Направо не мога да повярвам, как може да има такива мърлячи , с такова безхаберно отношение към собствения си автомобил. Доколкото разбрах последните и няколко собственика не са били въобще зле финансово, а това че са некомпетентни и заети въобще не ги оправдава , има толкова добри сервизи. Касае се просто за своевременна смяна на консумативи, като масла, филтри и разни гумени неща от време на време. За мен това си е жив садизъм.
Уж последните няколко години е била при човек с доста добро финансово състояние, с не малък автопарк, със собствен механик и други най- различни майстори и работилници под ръка, но явно само са я експлоатирали. А шефа или не се е интересувал или неговите хора са го лъгали, че всичко е ок. Но най вероятно са пълни некадърници. Ходих лично да ги поразпитам за техническото състояние преди да я взема от един търговец, който я купил преди месец от въпросния бизнесмен с цел да изкара 1000 лева . Та и шефа и монтьора ми се кълнат, че колата е в идеално техническо състояние, добре е поддържана и „тя не се разваля”, и понеже шефа малко познат , а и нали вече я е продал – кво ги бърка, ако аз не е взема. И аз им повярвах и реших да не се престаравам много в огледа. Двигателя работи много добре, по ходовата част не се чуват никакви странни звуци. Видях , че има доста луфт в предния кардан откъм диференциала – и аксиакен и радиален, малко поизгнило по рамата и купето и разни други дребни работи.
И си викам - то не може да няма кусури , ще и сменя лагера на предния пиньон, семерингите, лагерите и кечетата на предния мост, едно хубаво изкърпване и боядисване и е шест. Вече понатрупах опит с 70-ката.
Обаче още на другия ден реших да я покарам из града, да накупа масла, филтри и .....изненада - взе да губи мощност, и да загрява. Пуснах парното , но стрелката отиваше към червеното и се наложи да спра и да изчакам да се поохлади. Освен това предните главини пареха, а джантите не.
Като се прибрах реших да я вдигна гума по гума и да проверя – оказа се че има доста луфт на предните главини и ключалките при изключено положение не отцепват. Не знам колко време е карано така , но дано да е поправимо.
Задните колела се оказаха добре, няма луфтове, но реших да сваля барабаните да видя как е феродото, и отново проблем – скъсах три шпилки на едното колело, и добре , че стана така, че да свяля главините и да видя странната субстанция получена в резултат от смесване на масло, грес и вода. Кой знае какво още ще излезне, но пък от друга страна се радвам, че попадна в мене. Вече няма какво да се чудя - всичко ще разглобя, провера и сменя.
Засега е това , само съжалявам , че нямам фотоапарат .
Решил да я напрявя , като нова – доколкото е възможно разбира се.
Следва продължение.
Незнам от къде да започна, но досега не съм виждал толкова неподдържана кола. Верно че е Тойота , ама чак пък толкова. Сигурно са си мислили, че ще е вечна. Направо не мога да повярвам, как може да има такива мърлячи , с такова безхаберно отношение към собствения си автомобил. Доколкото разбрах последните и няколко собственика не са били въобще зле финансово, а това че са некомпетентни и заети въобще не ги оправдава , има толкова добри сервизи. Касае се просто за своевременна смяна на консумативи, като масла, филтри и разни гумени неща от време на време. За мен това си е жив садизъм.
Уж последните няколко години е била при човек с доста добро финансово състояние, с не малък автопарк, със собствен механик и други най- различни майстори и работилници под ръка, но явно само са я експлоатирали. А шефа или не се е интересувал или неговите хора са го лъгали, че всичко е ок. Но най вероятно са пълни некадърници. Ходих лично да ги поразпитам за техническото състояние преди да я взема от един търговец, който я купил преди месец от въпросния бизнесмен с цел да изкара 1000 лева . Та и шефа и монтьора ми се кълнат, че колата е в идеално техническо състояние, добре е поддържана и „тя не се разваля”, и понеже шефа малко познат , а и нали вече я е продал – кво ги бърка, ако аз не е взема. И аз им повярвах и реших да не се престаравам много в огледа. Двигателя работи много добре, по ходовата част не се чуват никакви странни звуци. Видях , че има доста луфт в предния кардан откъм диференциала – и аксиакен и радиален, малко поизгнило по рамата и купето и разни други дребни работи.
И си викам - то не може да няма кусури , ще и сменя лагера на предния пиньон, семерингите, лагерите и кечетата на предния мост, едно хубаво изкърпване и боядисване и е шест. Вече понатрупах опит с 70-ката.
Обаче още на другия ден реших да я покарам из града, да накупа масла, филтри и .....изненада - взе да губи мощност, и да загрява. Пуснах парното , но стрелката отиваше към червеното и се наложи да спра и да изчакам да се поохлади. Освен това предните главини пареха, а джантите не.
Като се прибрах реших да я вдигна гума по гума и да проверя – оказа се че има доста луфт на предните главини и ключалките при изключено положение не отцепват. Не знам колко време е карано така , но дано да е поправимо.
Задните колела се оказаха добре, няма луфтове, но реших да сваля барабаните да видя как е феродото, и отново проблем – скъсах три шпилки на едното колело, и добре , че стана така, че да свяля главините и да видя странната субстанция получена в резултат от смесване на масло, грес и вода. Кой знае какво още ще излезне, но пък от друга страна се радвам, че попадна в мене. Вече няма какво да се чудя - всичко ще разглобя, провера и сменя.
Засега е това , само съжалявам , че нямам фотоапарат .
Решил да я напрявя , като нова – доколкото е възможно разбира се.
Следва продължение.
Коментар