Обява

Свий
Няма добавени обяви.

TLC HJ60...като феникс от пепелта

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • TLC HJ60...като феникс от пепелта

    Както вече знаете съвсем скоро си взех Тойота HJ60 с 4,0 дизел.
    Незнам от къде да започна, но досега не съм виждал толкова неподдържана кола. Верно че е Тойота , ама чак пък толкова. Сигурно са си мислили, че ще е вечна. Направо не мога да повярвам, как може да има такива мърлячи , с такова безхаберно отношение към собствения си автомобил. Доколкото разбрах последните и няколко собственика не са били въобще зле финансово, а това че са некомпетентни и заети въобще не ги оправдава , има толкова добри сервизи. Касае се просто за своевременна смяна на консумативи, като масла, филтри и разни гумени неща от време на време. За мен това си е жив садизъм.
    Уж последните няколко години е била при човек с доста добро финансово състояние, с не малък автопарк, със собствен механик и други най- различни майстори и работилници под ръка, но явно само са я експлоатирали. А шефа или не се е интересувал или неговите хора са го лъгали, че всичко е ок. Но най вероятно са пълни некадърници. Ходих лично да ги поразпитам за техническото състояние преди да я взема от един търговец, който я купил преди месец от въпросния бизнесмен с цел да изкара 1000 лева . Та и шефа и монтьора ми се кълнат, че колата е в идеално техническо състояние, добре е поддържана и „тя не се разваля”, и понеже шефа малко познат , а и нали вече я е продал – кво ги бърка, ако аз не е взема. И аз им повярвах и реших да не се престаравам много в огледа. Двигателя работи много добре, по ходовата част не се чуват никакви странни звуци. Видях , че има доста луфт в предния кардан откъм диференциала – и аксиакен и радиален, малко поизгнило по рамата и купето и разни други дребни работи.
    И си викам - то не може да няма кусури , ще и сменя лагера на предния пиньон, семерингите, лагерите и кечетата на предния мост, едно хубаво изкърпване и боядисване и е шест. Вече понатрупах опит с 70-ката.
    Обаче още на другия ден реших да я покарам из града, да накупа масла, филтри и .....изненада - взе да губи мощност, и да загрява. Пуснах парното , но стрелката отиваше към червеното и се наложи да спра и да изчакам да се поохлади. Освен това предните главини пареха, а джантите не.
    Като се прибрах реших да я вдигна гума по гума и да проверя – оказа се че има доста луфт на предните главини и ключалките при изключено положение не отцепват. Не знам колко време е карано така , но дано да е поправимо.
    Задните колела се оказаха добре, няма луфтове, но реших да сваля барабаните да видя как е феродото, и отново проблем – скъсах три шпилки на едното колело, и добре , че стана така, че да свяля главините и да видя странната субстанция получена в резултат от смесване на масло, грес и вода. Кой знае какво още ще излезне, но пък от друга страна се радвам, че попадна в мене. Вече няма какво да се чудя - всичко ще разглобя, провера и сменя.
    Засега е това , само съжалявам , че нямам фотоапарат .
    Решил да я напрявя , като нова – доколкото е възможно разбира се.
    Следва продължение.

  • #2
    Re: TLC HJ60...като феникс от пепелта

    Първоначално публикуван от Цанко
    .........Следва продължение.
    Започни сега първо от вложение за фотоапарат.Че току виж може да не ти повярваме ,че е била толкова зле.
    B+

    Коментар


    • #3
      Аз мога да се включа с фотоапарат
      http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

      Коментар


      • #4
        Започни сега първо от вложение за фотоапарат.Че току виж може да не ти повярваме ,че е била толкова зле.
        Не , че нямам желание , ама изскочиха много други приоритети, като лагери, семеринги,...., абе по предния и задния мост почти всичко. Предния сега го разглобих откъм главините и ... е още по зле. Каква боза изтече не е истина, даже е тръгнала ръжда. Интересно какво ли ще е положението при дифа. За лагера ясно , но пиньони корони и т.н. . Мамка им и мърлячи .
        Аз мога да се включа с фотоапарат
        На драго сърце Йори, ако имаш път заповядай. Даже ще запазя бозата и останалата мизерия, и лагерите не е зле да се щракнат.

        Абе да ви кажа засега най ме притесняват едни малки язвички по съчмите на каретата.

        Коментар


        • #5
          В бъзината и желанието за снимки не обърнах внимание, че си от Пловдив. Но това не е проблем, мога да ти пратя едни приятелчета да направят снимките и после да ги качим.
          http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

          Коментар


          • #6
            Благодаря ти ,но чак от София фотографи да пращаш . Ще намеря някой приятел от тука.
            Направих едни снимки с на жената телефона , ама много кофти снима от близо:





            Коментар


            • #7
              Не бе, от Пловдив са момчетата
              http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

              Коментар


              • #8
                Вчера разглобих предния диф и очаквах всичко да е леш, понеже пиньона имаше луфтове отвсякъде - радиални, аксиални, и 30-40 градуса при въртене. Обаче вътре всичко е, като ново , между пиньона и короната има само технологичен луфт. Не знам колко трябва да е, но почти няма. Та затова предполагам , че този луфт- 40 градуса идва от луфтове в каретата и шлиците.



                Коментар


                • #9
                  Позабави се работата, но одисеята продължава.
                  От известно време джипката е в Казанлък при Доко (Дончо Цанев). Разкостена е от всякъде, и не изглежда добре, но аз съм оптимист и смятам, че нещата малко по малко ще си дойдат на мястото. Мастора също е оптимист, което много ме радва .
                  Освен това моята хубавица си има и компания - на Дончо бъдещата бегачка - Вранглер, и един уморен боец - АТV, които са в още по насипно състояние , но пък младото си е младо . И разни там леки МПС-та, ама без тях не може .















                  Шасито не е толкова зле , колкото изглежда - изгнило е само в задната част от вътрешната страна. То всъщност се състои от три 'П'-та: едно "П" с по голяма дебелина - цялата външна част, а в нея са вкарани две по къси "П"-та с по малка дебелина. И в повечето случаи изгниват задните вътрешни "П"-та. При мен решихме направо да ги изрежем и да ги сменим. Но първо на песъкоструй ...

                  Коментар


                  • #10
                    Здравей колега .Ако не е тайна колко парици взе този иначе доста "запазен" автомобил?А колко смяташ че ще отидат от тук нататък?Трябва да си голям оптимист щом като голата истина е излезнала на яве и ти още се държиш.Трябва да си много нахъсен,аз незнам дали нямаше да се предам.Желая ти успех и като е готова машината да видим снимки на една гордо изправена Тойота.Успех.
                    NISSAN FOREVER
                    -----------------------------------------------------------------------------
                    Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                    Коментар


                    • #11
                      РЕ:

                      но пък от друга страна се радвам, че попадна в мене
                      Страшен си колега, все едно говориш за дете сираче което е останало без родителска грижа и сега ще се радва на любовта която заслужава
                      Много ме радва ентусизама и оптимизма ви и ви пожелавам успех, да излекувате всичките и болежки и после кефа ти ще е 100 пъти по голям защото ще и знаеш и кътните зъби и както беше казал един известен уазаджия да усетиш мазохистичното удоволствие от установяването на точното място на повредата от най малкия странен шум ( а да левия лагер на главината сдаде багажа, няма нужда от диагностики и такива глупости )
                      Най-добрия реглаж на преден и заден мост

                      Коментар


                      • #12
                        Браво, Цанко!
                        Поздравления за труда, мерака и постоянството!
                        Имам доста скромен опит в подобно начинание (с VW 1300 - костенур) и знам, че колкото и да е трудно и отказващо, в един момент вече му се вижда края и кефа става голям!

                        Може би си писал някъде по-напред (з акоето се извинявам) - но, какъв ти беше двигателя - с или без турбо?

                        Коментар


                        • #13
                          Благодаря за разбирането колеги (някой ме смятат за луд ).
                          Смятам че я взех на сметка колата, и още от началото бях наясно, какво ме чака, и с какво се захващам.
                          Засега мостовете и шасито са почти перфектни, а купето е в добро състояние и тук-там някоя заварка и нова боя (друг ще е цвета , че този нещо не ми е по вкуса). Мостовете си ги правих аз , а за останалото търсих помощ от приятел в лицето на Дончо и компания.
                          И още работа ще има , но по натам - етап по етап.
                          Мерси Яро, но да знаеш , че преди да се захвана няколко пъти прочетох твоя проект за "костенурката", и въобще всичко писано за подобни начинания. Само не разбрах , какво стана - завърши ли го? И, ако да , дали си доволен.
                          За двигателя съм писал - 2Н е , 4000 куб. без турбо, и само 103 кончета.

                          Коментар


                          • #14
                            УСПЕХ !!! Дано скоро да я подкараш ! Напълно те разбирам, аз в момента изпълнявам същото упражнение само че с Исузу Тропър ! Радвай се че поне си знаел горе-долу в какво състояние ти е рамата, защото при мен изненадата беше пълна, за което вината си е само моя ! Но пусти мерак, аз отидох да го оглеждам облечен като манекен, сякаш ще купувам чисто нова джипка, а мерака ми беше като на малко дете ! Сега с колегата сме го разхвърляли в моя гараж и го правим когато имаме време, и когато времето позволява! Много хора като го видят ме питат дали ще стане нещо от него, или го подготвям за вторични сурвини, но аз на такива им казвам че някоя зима ще се срещнем ! УСПЕХ !!!
                            Р.П.(RFF) 0898677590
                            Пътна помощ
                            ДЕНОНОЩНО

                            Коментар


                            • #15
                              Първоначално публикуван от Цанко
                              ...Мерси Яро, но да знаеш , че преди да се захвана няколко пъти прочетох твоя проект за "костенурката", и въобще всичко писано за подобни начинания. Само не разбрах , какво стана - завърши ли го? И, ако да , дали си доволен...
                              Костенурката е боядисана (имам забележки) и остават:

                              - полагане на ел. инсталация (предпочитам нова)
                              - да се качи моторче (ще слагам 1.6 с 2 карбуратора)
                              - да се накичи салона (всичко е готово)
                              - разни дребни - спирачки, амортисьори, гуми..

                              На пролете ще кажа, но вярвам, че ще е кеф..

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X