Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Увличане на съединител

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Увличане на съединител

    Може ли да е от пружини? Още като пробвах WR-а, му увличаше съединителя. Днес го разглобих, за да видя как са нещата. Феродовите дискове са добре (дебелината им е в норма). Стоманените не са криви. Касетата също изглежда добре - има леки неравности по зъбите (или както се казват), но не е нищо сериозно, усещат се като прекараш пръст, но са гладки (четох, че се сменят като почнат да се образуват ръбове или по-големи неравности). Единственото, което забелязах да не е в норма, са пружините. Нови ги дават 50мм, за смяна са като станат 49мм, а моите са 48... Може ли от тях да идва увличането?

  • #2
    До: Увличане на съединител

    A да не би да си сипал някое по гъсто масло. А и е възможно от ралуфтени ръчки разбридано и разтегнало се жило да губиш ход. Пробвай да го настроиш от ръчката.
    KAWASAKI Let the good times roll

    Коментар


    • #3
      До: Увличане на съединител

      Не, маслото си е чисто ново, а и със старото беше същото. Жилата ги смазах и регулирах - първата работа ми беше.
      Единственото, което открих да не е в ред, са точно пружините. Някак обаче не мога да си го обясня защо увлича, а не приплъзва, ако може някой да разясни

      Коментар


      • #4
        До: Увличане на съединител

        Какво имаш предвид под увличане? Не отделя добре ли? Включва трудно? Като си на скорост и си натиснал ръчката върво лли мотора...?!?! Обясни по подробно.

        Коментар


        • #5
          До: Увличане на съединител

          Като си на първа увлича напред, и се усеща как двигателят се тормози. Неутрална трудно се намира, докато двигателят работи, успявам само с малко газ.

          Коментар


          • #6
            До: Увличане на съединител

            Първоначално публикуван от ACCELERATOR Преглед на мнение
            .......... Касетата също изглежда добре - има леки неравности по зъбите (или както се казват), но не е нищо сериозно, усещат се като прекараш пръст, но са гладки (четох, че се сменят като почнат да се образуват ръбове или по-големи неравности).
            Точно тези неравности.са ти дерта!Виж и лагера на касетата
            Eвгени Филчев
            Всичко което не ме убива, ме прави по-силен!

            Коментар


            • #7
              До: Увличане на съединител

              И аз имах такова съмнение, но те са съвсем малки.
              Ето например на този линк:
              http://themxtrack.com/Fizzy/FizzyClutch.html
              Касетата има неравности, и те са по-големи от на моята, а пича казва, че още не била за смяна. По-надолу има една касета от ЦРФ, която е дадена за пример, тя вече е яко назъбена.
              А лагера не се сетих да проверя, ще го видя утре.

              Коментар


              • #8
                До: Увличане на съединител

                Чак се чудя да питам ли ..... Ако не си със сух картер , нивото на маслото да не е над максимума? Добре загрят ли е мотора докъто го прави? Правилно ли си подбрал гъстотата на маслото за твоя мотор /щото симптомите са като за много гъсто масло/?
                0888932647

                Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                Коментар


                • #9
                  До: Увличане на съединител

                  Маслото е Мотул, пълна синтетика 15-50. Смених го точно преди карането, но и със старото се държеше по същият начин. Прави го и студен и топъл, като студен е по-силно изразено. Не мисля, че е от маслото, защото и други карат с такова.
                  Реших да питам тук, защото се чудя дали да поръчам само пружините, или цяла касета.. Възможно ли е да е от пружините? След като са омекнали, и са по-къси, това не скъсява ли хода на съединителя, и оттам може би ламелите да не се отдалечават достатъчно един от друг, и затова да се получава така?

                  Между другото, след като порових още в нета, открих, че това било доста често срещан проблем при WR-ите специално.
                  Тук малко повече информация

                  Някои от възможните решения, описани в линка са - подлагане на шайби на болтовете на прушините; слагане на пружини от YZ; и разни други.
                  Последно редактирано от ACCELERATOR; 08-02-09, 23:35.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Увличане на съединител

                    Питам за маслото - вида и нивото щото омекналите пружини водят до приплъзване на съединителя , жилото е това което раздалечава дисковете. Но предполагам че си пробвал да го натегнеш достатъчно. Ако предположим , че не си сменял нещо по него , остава да е зверски претоварен и поради това изкривил нещо...... или нещо по лостовете които го движат да е износено......
                    0888932647

                    Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                    Коментар


                    • #11
                      До: Увличане на съединител

                      Колега,назъбването на кошницата ти е проблема.При прецакани пружини ефекта е буксуване,а не увличане,което не значи че не трябва да ги смениш щом не са в сървиз лимит.Пробвай леко да загладиш ръбчетата на кошницата,но ЛЕКО.Да не вземеш голямата пила.Освен това 2003 и 2004 WR имат проблем с мазането на съединителя.Кошницата се дупчи допълнително за да влиза повече масло.Ако мотора ти е такава година това може би засилва ефекта на увличането.
                      offroad фен
                      1983 XL500R ->1996 XR600R ->2004 WR450F ->2008 KLX450R ->2009 BETA 450RR Factory ->2009 KTM 990 Adventure + 2013 Husaberg FE450
                      TOYOTA Hilux 3.0 D-4D

                      Коментар


                      • #12
                        До: Увличане на съединител

                        ... освен това в маслото на Мотул съеденителя бачка малко кофти по принцип, освен ако моторът не е Хонда ! Ние в клуба ползваме само Мотул - пълна синтетика, защото е маслото с най-добри показатели към момента на пазара, но почти всички мотори го имат този проблем, освен хондата ми.
                        Освен това за зимата 15/50 е гъсто масло. Пробвай с 10/40 Кастрол (то работи най-добре за съеденител) и ако и тогава увлича, значи причината е някъде другаде.
                        Ендурото и сексът не са шега работа !
                        -------------
                        Животът се измерва с броят на издишванията !

                        http://sixdayscrazyjob.com
                        http://crazy-job.com

                        Коментар


                        • #13
                          До: Увличане на съединител

                          Моята кошница също е назъбена, но нямам проблем.....На мен това "увличане" ми прилича на неотделяне на съединителя. Сменяй си пружините и дисковете и пак пиши. Остави кошницата като последен вариант, че цената и е към 500 лефтя....

                          Коментар


                          • #14
                            До: Увличане на съединител

                            Въпроса е, че кошницата не е назъбена, а има съвсем леки неравности, които са гладки на пипане.
                            И аз имам подозрения, че може проблема да е в недостатъчното омазняване на кошницата. Това си е известен проблем. Още повече, че междинна се намира, когато подам леко газ, т.е. дебита на маслото се увеличава. Намерих дори един тест на DirtRider на WR, където още преди да тестват чисто новият мотор, бяха разпробили кошницата, и съветваха да се направи това. Там съветваха да се пробият допълнителни дупки между вече съществуващите. Тъй като обаче на око трудно може да се изчисли идеално къде да е дупката, така че да се пада между две други, се чудя - не е ли по-добре вече съществуващите дупки да се разширят, вместо да се пробиват нови?

                            Коментар


                            • #15
                              До: Увличане на съединител

                              Колега, чети внимателно и се опитвай да си го представиш как работи чудото наречено съединител.
                              От хлабави пружини съединителя буксува, а НЕ увлича.
                              От износени дискове също боксува. Неможе от тях да увлича.
                              Увличане може да се получи от:

                              Хлабаво жило(не добър реглаж) - недостатъчна упора за обтягане
                              И все пак опита ли да обтегнеш жилото? Понеже колегата те е питал, а ти не отговаряш.

                              От кофти масло - според мен с Мотул 10W50 не трябва да имаш проблем особено като загрее, изключено да ти увлече... Ама кой знае.

                              Трето, колегите пак са ти казали - нещо криво по опъващия механизъм, което от своя страна допринася за не добро обтягане(все едно имаш хлабаво жило)

                              Четвъртото и специфично е именно това което ти казва Гълъбин.

                              Първо тръгни от жилото - най-елементарно е.

                              А дупките си ги направи - а да и не е задължителна хирургическа точност.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X