Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Подготовка на Pajero 2 за сезон 2009

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Подготовка на Pajero 2 за сезон 2009

    След като 4 години карах Тойота, реших да сменя марката. Решението ми беше продиктувано от факта, че състезанията преминаха към смесица от рали рейд с офроуд елементи. Скоростта се повиши, не само в България, но и в Европа. За да отговори на новите изисквания автомобила трябваше да мине към изцяло към нов тип окачване, повишаващо стабилността и управлението при висока скорост. Късото междуосие, предпочитано досега вече не вършеше работа. Лебедката само пречи когато е монтирана отпред и т.н. Въпреки казаното до тук, проходимостта и здравината остават решаващи и при конструкцията трябва да се правят компромиси, да се намери баланса между тегло, здравина, лифт и стабилност. Не на последно място стоеше въпроса за избор на автомобил със сравнително евтини части, които могат и да се намират бързо.Така избрах Паджеро 2.


    Паджеро 1994, двигател 3.0 24V, 181 к.с. Автомобила купих от Лъчо Ботев от форума. Избрах го заради модификацията която е пикап с усилено окачване и ниско тегло, с около 250 кг. по-малко от конвенционалния. И всичко започна с пчлното разглобяване.

    Докато колата не се подреди на няколко рафта.

    И двигателя.


    След разглобяването шасито и моста заминаха на песъкоструйка.



    Пълно обработване и консервация.



    Цялостно усилване с цел здравина и стабилност. Шасито вече ще бъде едно цяло с тръбната клетка.



    Започна проектирането и изработването на предното окачване, като целта беше да се постигне ход от около 25 см. За сравнение хода на моста на тойота ландкруйзер е 20 см. Минаване към койловери и смяна на горния носач заедно с окачването му към шасито.
    Проекта.


    Изработването на горния носач.



    Поставянето на койловера.


    Много проби, докато заприлича на нещо.



    Работеше се и по купето.
    Последно редактирано от Ивайло Върбанов; 31-01-09, 15:46.
    IvoVarbanov.bg

  • #2
    До: Подготовка на Pajero 2 за сезон 2009

    Подготвихме купето за работа.



    Ролбара.



    Връзката напред.

    IvoVarbanov.bg

    Коментар


    • #3
      До: Подготовка на Pajero 2 за сезон 2009

      А аз уж нарочно си взех паджеро, щото не ставало за тунинг и състезания
      Излгежда много обещаващ проект

      Коментар


      • #4
        До: Подготовка на Pajero 2 за сезон 2009

        Всички снимки с които разполагам за момента https://htftp.offroad-bulgaria.com/V...m/Allpictures/
        IvoVarbanov.bg

        Коментар


        • #5
          До: Подготовка на Pajero 2 за сезон 2009

          Усилването на шасито колко кила добави?
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #6
            До: Подготовка на Pajero 2 за сезон 2009

            27 кг. без заварките. Материала е стомана.
            IvoVarbanov.bg

            Коментар


            • #7
              До: Подготовка на Pajero 2 за сезон 2009

              Професионална работа! Респект!
              Най-интересно ми е това, което се случва с предния мост.

              Коментар


              • #8
                До: Подготовка на Pajero 2 за сезон 2009

                Освен увеличения ход и махането на слабата ос на горния носач не е направено кои знае какво. Окачването на койловери ще подобри управлението, а променената форма на носача и положението на горния шарнир ще компенсират лифта. По проект up хода ще бъде 14 см.
                IvoVarbanov.bg

                Коментар


                • #9
                  До: Подготовка на Pajero 2 за сезон 2009

                  Браво Иво докажи им че Паджерото е много конкурентно и без особенни подобрения и аз стягам едно такова по подобен начин(нямам снимки ,но ще пусна и аз тия дни) и ме е страх да експериментирам като теб(следвам принципа да не лъжа завода много,много) и компенсирам от торсионите като ги настройвам за тип каране и от по-големи гуми.Ти торсионите какво ги правиш
                  [FONT=Comic Sans MS]
                  [/FONT]

                  Коментар


                  • #10
                    До: Подготовка на Pajero 2 за сезон 2009

                    Честно казано отпред не експериментирам много. Запазвам всички заводски ъгли на работа. Реглажа взаимствам от ЕВО 7 за макадам. Торсионите засега остават, но отпуснати, само за прибиране при инцидент. Експеримент ще бъде като сменя и долните носачи и полуоските с 8 см. по-дълги и постигна над 30см. ход на гумата.
                    IvoVarbanov.bg

                    Коментар


                    • #11
                      До: Подготовка на Pajero 2 за сезон 2009

                      Ще следя с интерес,гледам още ,че двигателя ти е вентилка и се съмнявам дали ще скача от място,там нещо мислил ли си?Аз на моя му забих дюзи от 3500v6 с по богата порция и интеревал на впръскване и сега хапе асвалта,но моя е чист 3000v6 .Поздрави
                      [FONT=Comic Sans MS]
                      [/FONT]

                      Коментар


                      • #12
                        До: Подготовка на Pajero 2 за сезон 2009

                        Върбанов,не те ли е страх от ъгъла на каретата на полуоските при увеличения им ход?

                        Коментар


                        • #13
                          До: Подготовка на Pajero 2 за сезон 2009

                          Първоначално публикуван от Явор(dorzi) Преглед на мнение
                          Върбанов,не те ли е страх от ъгъла на каретата на полуоските при увеличения им ход?
                          Страх ме е, но изменям ъгъла съвсем малко надолу, което не е страшно защото натоварването е нищожно при напълно разгънато окачване. За сметка на това дава възможност на пружината да работи по-дълго и удара при приземяване да не се усеща.
                          IvoVarbanov.bg

                          Коментар


                          • #14
                            До: Подготовка на Pajero 2 за сезон 2009

                            Първоначално публикуван от tsonko Преглед на мнение
                            Ще следя с интерес,гледам още ,че двигателя ти е вентилка и се съмнявам дали ще скача от място,там нещо мислил ли си?Аз на моя му забих дюзи от 3500v6 с по богата порция и интеревал на впръскване и сега хапе асвалта,но моя е чист 3000v6 .Поздрави
                            Засега само махане на катализатора и перката, подобряване на пълненото и изпразването. Дюзите заедно с дросела ли ги смени?
                            IvoVarbanov.bg

                            Коментар


                            • #15
                              До: Подготовка на Pajero 2 за сезон 2009

                              Първоначално публикуван от Ивайло Върбанов Преглед на мнение
                              Засега само махане на катализатора и перката ...
                              Радиатора отзад ли ще го слагаш? Щатния или по поръчка?
                              Ние не сме неутрални!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X