Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с маслото в скоростите или не...?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с маслото в скоростите или не...?

    Здравейте,
    Преди малко реших да сменя маслото в скоростите и като отвих пробката изтече сивкава течност ( може да я видите от долу на прикачения файл)
    Та въпроса ми е това пресечено масло ли е или просто не е сменяно много време и другото, което е както виждате това е около 1 литър масло а на капака пише да се сипват 700 мл .Колко да му сипя аз и от къде може да е влязла вода за да се пресече това масло. Спешно ми е и не знам сега какво да правя А сезона за каране идва
    Прикачени файлове

  • #2
    До: Проблем с маслото в скоростите или не...?

    Първоначално публикуван от skreeper Преглед на мнение
    Здравейте,
    Преди малко реших да сменя маслото в скоростите и като отвих пробката изтече сивкава течност ( може да я видите от долу на прикачения файл)
    Та въпроса ми е това пресечено масло ли е или просто не е сменяно много време и другото, което е както виждате това е около 1 литър масло а на капака пише да се сипват 700 мл .Колко да му сипя аз и от къде може да е влязла вода за да се пресече това масло. Спешно ми е и не знам сега какво да правя А сезона за каране идва
    Не е лошо да исплакнеш двигателя с нещо, има си специални прапарати.Аз моя му сипах 1 литър нафта и запалих мотора на място за 1-2 мин. Сега съм налял масло 15/50 Кастрол червено и още е в същия цвят сипваи 750мл и даваи газ
    Последно редактирано от Наско Петков; 24-01-09, 20:55.
    0888 074 049

    Коментар


    • #3
      До: Проблем с маслото в скоростите или не...?

      Хубава снимка си направил. Имаш два (потенциални) проблема:

      - Сребристият цвят на маслото: по всяка вероятност идва от изхабен и/или претоварен съединител. Ако си имал някакъв преход където си карал с ниска скорост, с много ползване на полусъединител, нещо калища, технически баири и прочие - ще стане така. Също така ще посивее ако не е сменяно отдавна. Или комбинация от двете.

      - Количеството масло/вода в маслото: остави източеното масло да се утаи, виж дали ще се избистрят разделени масло и вода. Ако имаш вода в маслото, по-вероятната версия са кофти гарнитури на водната помпа, през които е влязла охладителна течност в маслото. Другият вариант, който е по-малко вероятен но не е невъзможен, е да си засмукал вода през отдушника ако си карал някъде по дълбоки води.

      При всички положения:

      - Виж дали в буркана ще се разделят масло и вода. Ако да - виж дали е чиста водица, или някаква охладителна течност с някакъв цвят.

      - Провери си количеството охладителна течност.

      - Смени маслото с ново (това ясно, щом си източил старото - явно ще слагаш ново)

      При всички положения не е болка за умиране, но не трябва да караш така докато не си сигурен какво е. Естествено - като сипеш новото масло - покарай го, и проверявай често как е маслото, но не го карай без да провериш колко охладителна течност имаш първо.

      Успех.
      Издъних се на Тюринг теста

      Коментар


      • #4
        До: Проблем с маслото в скоростите или не...?

        Гъсто ли е много? Ако мотора ти е нов може стария собственик да е направил някаква боза, за да прикрие евентуален проблем...
        На мен най ми прилича на износен съединител иначе де...

        Коментар


        • #5
          До: Проблем с маслото в скоростите или не...?

          Това ако не се лъжа е на Ивка бившия мотор, тя по бози не си пада.
          Абсолютно е възможно да е износен съединителя, както е възможно и да е изпържен при повечко каране на полусъединител.
          Мен повече ме безпокои по-голямото количество, и водата в маслото, ако има такава.

          При всички положения - покарай го с новото масло и виж как седят нещата. И си помисли дали не си карал в някакви дълбоки потоци с гадно буксуващо излизане по кални брегове после.
          Издъних се на Тюринг теста

          Коментар


          • #6
            До: Проблем с маслото в скоростите или не...?

            Момчета,току що ходих да премеря колко събира един буркан от компот-750-800мл.вода.Мисля,че 50-100мл. в повече не е проблем,лошо ако е по-малко.
            [IMG]http://store.picbg.net/pubpic/B2/4C/dd3f0e843d6fb24c.gif[/IMG]

            Коментар


            • #7
              До: Проблем с маслото в скоростите или не...?

              Да добавя-има голяма вероятност поради високо ниво на маслото да се повишава налягането и оттам да избута семера на водната помпа.

              Ама дали губи охл.течност?
              ТЛК 80 4,2ТД-95г

              Коментар


              • #8
                До: Проблем с маслото в скоростите или не...?

                Може Ива нарочно да е сипала повече, аз в моя пише 750мл. пък сипвам винаги литър.
                Обади и се по телефона и я питай. Но моя е 4т. и там няма никакво налягане в скоростите.

                Коментар


                • #9
                  До: Проблем с маслото в скоростите или не...?

                  Ами мен главно ме интересуваше защо е сив цвета и се бях изплашил да не е пресечено, ама явно е от съединителя. А мотора до сега дори 1 км не съм го карал от както съм го взел. Иначе съединителя си отделя много плавно и хубаво не знам дали е износен... Може би някъде на полусъединител е карано повече. А маслото където го източих утре ще проверя дали няма някаква друга течност в него. Аз още като му видях цвета проверих дали има антифриз и при изправен мотор като топна с пръста от там където се налива си има антифриз... може би трябва да се долее още 50тина грама, ама той като загрее би трябвало и да се разшири та няма да му доливам за сега . Иначе вече сипах около 750 грама Максима МТЛ за скорости ... Даже може и малко повече да съм сипал де Благодаря ви за бързите отговори и ще го следя маслото, пък ако има някакъв проблем ще му мисля

                  Коментар


                  • #10
                    До: Проблем с маслото в скоростите или не...?

                    skreeper извинявам се, че пиша в твоята тема, но понеже проблема ми е сходен с твоя, реших да си напиша поста тук.

                    Моето масло от скоростите винаги го изкарвам черно и с мирис на сажди като от ауспуха или нещо подобно.Смених уж семерингата към коляновия вал (с такава със същите размери, но не оригинална) и днес след не повече от 40-50км каране маслото пак е черно с някаква черничка утаика (като пипна с пръсти и после има някакви черни частици по пръстите ми).Та от какво може да е?Семерингата я смених точно преди тези 40-50км, маслото също (налях го преди 1 седмица и от тогава съм карал само днес).Мотора е Сузуки РМХ 250 92-93 година.Да го засека ли дали ми го гори това масло или ....?
                    Иван Маринов
                    Suzuki RMX 250 '92 - sold / Yamaha XTZ 750 Super Tenere '91 - sold / KTM EXC 250 2t '06 - sold
                    ЕНДУРО ВАРНА

                    Коментар


                    • #11
                      До: Проблем с маслото в скоростите или не...?

                      Това със сиво-черното масло може да е и от кофти дясна семеринга на коляновия вал. Оттам може да се увеличи и количеството.
                      Водата може да е и от прекаляване с водоструйката.
                      Аз така се шашках откъде влиза вода в скоростите, докато не забелязах, че липсва една гарнитура на КИПС-а и оттам при миене...
                      Съвета ми е да сложиш някакво евтино масло, да направиш едно каране и да го смениш. Ако източиш почти същото каквото си налял - сипвай вече каквото искаш масло. Ако пак е боза - ремонтирай.
                      Виж си и антифриза дали е много намалял. Ако е малко - този мотор май няма разширителен съд и като загрее, изхвърля по малко.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Проблем с маслото в скоростите или не...?

                        Сега пък излезе друг проблем Като го смених маслото се оказа, че няма съединител стискам го, обаче все едно не съм го натиснал от какво може да се е получил този проблем

                        Коментар


                        • #13
                          До: Проблем с маслото в скоростите или не...?

                          Според мен дисковете на съединителя са ти заминали.
                          Това не е от някаква некоректност, просто при 125 крос който се кара и ендуро дисковете заминават за отрицателно време особено при по-тежки условия. Сменяи ги и то с стоманени, по-издръжливи са и са по-тежки, копето ти дава малко повече ниски.
                          KAWASAKI Let the good times roll

                          Коментар


                          • #14
                            До: Проблем с маслото в скоростите или не...?

                            Съединителя се оправи... Просто не го бях палил след като бях сменил маслото и явно дисковете се бяха слепили... След малко припомпване на съединителя се оправи и сега отделя екстра. А мисля да го сменям като почне да приплъзва или да присецва ... за сега си е добре

                            Коментар


                            • #15
                              До: Проблем с маслото в скоростите или не...?

                              Такаам...
                              Мина време и покара мотора с новото масло един ден после го проверих и беше отново сиво За това реших да разглобя съединителя за да го видя в какво състояние е
                              Ето първо няколко снимки на касететата... Има износване по нея обаче не ми изглежда е много





                              Ето снимка на железен диск... Оказа се че са стоманени и доста здрави... Което ме успокоява, защото не трябва да ги сменям





                              Ето и снимки на феродовите дискове
















                              Ето и снимка на една от пружините и размера и... Лошото е че не мога да намеря сървиз мануал за този мотор и не знам каква е нормата на пружините ... Аз мисля да сменя за сега феродовите дискове и пружините... Кажете си и вие мнението, дали са за смяна, но феродовите горе по зъбците са зели доста да се подбиват и феродото им ми се вижда малко та ще ги сменя, а пружините понеже не им знам какъв им е лимита и тях ще ги сменя . Така или иначе наистина се оказа износен съединител май проблема

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X