Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Малко челен опит от германския Jeep-форум

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Малко челен опит от германския Jeep-форум

    Още не съм се похвалил официално, защото Вожда е още в сервиза за смяна на някои консумативи, но вече съм собственик на едно Гранд Чероки Лимитед 3.1 ТД 2000 г.

    Тъй като обичам да правя собствени проучвания, не се доверих на всички, които ми казваха никога, при никакви обстоятелства да не взимам кола с двигател VM motori. Аз обаче не ги послушах, защото съм Алфист от 1985 година и като такъв имам положителни впечатления от тези двигатели.

    За малко повече от 3 седмици изчетох немския форум на Jeep "от кора до кора" и там този двигател не беше похвален, но не беше и отречен. Доста ме озадачи факта, че много яко псуваха 2.7 дизела на Мерцедес заради ужасно скъпите и постоянни проблеми с дюзите и турбокомпресора. Като цяло собствениците на 3.1 ТД си го харесваха - с някои уговорки естествено. Най-важните - разхода на гориво и главите. Учуди ме факта, че повечето са избрали този модел, за да влачат тежки каравани и големи лодки - в Германия само на този Джип му е позволен прикачен товар 3500 кг. Бензинките имат право на само 2200 и 3000 кг (респ. за 4.0 и 4,7 л.).

    Първата - висок разход при висока скорост - както повечето пишат, разходът е равен е скоростта без една нула - при 90 км/ч - 9 л/100 км, при 130 км/ч - 13 л/100 км. Това изобщо не е проблем за мен.

    Втория проблем - температурата в главите, или по-точно в кухините около бренерите. Всички, буквално всички собственици на този модел, ако са имали проблем, то той не е бил при продължително пълно натоварване с висока скорост или тежко ремарке, а при угасяване на горещ двигател. Факт е, че в немския форум има Грандове 3.1 ТД на по 200 000 - 300 000 км., които всяко лято влачат тежки моторни яхти и каравани от Германия до Хърватия и Гърция - с прекосяване на алпийски проходи в жегата. Според всички тях двигателят без никакви проблеми "понася" каране в голяма жега, с голям товар и висока скорост. Естествено, при добро състояние на охладителната система, промит радиатор, работещо виско и т.н.

    Та тяхното мнение е, че двигателя е много здрав и издържа на яко натоварване, стига да се спазват някои елементарни правила. Но най-важното е никога да не се гаси поне 5-8 минути след като е работил на "мръсна газ". Това обаче не винаги е възможно - например лятото пердашите по магистралата и спирате на бензиностанция - оставяте го да работи 1-2 минути да охлади турбото, ама на този мотор това не му е достатъчно. Ако го загасите след 2 минути, почти сигурно е, че ще спука една-две-три глави.

    Затова и поне 90% от тях са си монтирали допълнителна водна циркулационна помпа, която след угасяване на горещия двигател осигурява циркулация на антифриза още 5-8 минути и по този начин не позволява създаването на Wärmestau (това буквално се превежда като "топлинно задръстване" или "топлинен застой") около нагорещените бренери.


    Един от тях (те немците по принцип са си прагматични, ама тоя е някакъв маниак) си е направил труда да направи замерване на температурата на антифриза в кухината на главата с някакъв термометър-сонда (вкарана през отвор в един от маркучите, като при въвеждането позиционирането на сондата е наблюдавано с ендоскоп Storz). По време на работа на двигателя с най-високо натоварване температурата на охладителната течност около бренерите никога не надвишавала 95 градуса. След угасяването на двигателя и спиране на циркулацията на антифриза в първите 1-2 минути температурата се покачвала до 105, а на 3-4 минута била около 125-130 градуса. Точно от това се пукали главите на този мотор.

    Ето един вариант на изпълнение на допълнителна циркулационна помпа - наистина, при 2.5 ТД, но реално това е същия двигател без един цилиндър.

    http://www.kurtkleinschrod.de/ (първия линк)

    Втория линк е допълнително подгряване на антифриза с дизелови нагревателни свещи.

    Ето и немския форум на Jeep

    http://www.jeepforum.de/index.php?act=idx

    Какво мислите по въпроса? Лично аз напролет ще се заема с тая модернизация.
    ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
    Volvo XC90 D5 Executive '12
    Volvo XC60 D5 Summum '11
    Alfa Romeo Spider 2.0 '90

  • #2
    До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

    Идеята не е лоша. Лично азне съм имал проблем с главите карам го от 2 год в хедин известен сервиз ми казаха че имало спукана глава и те имали та да ми я сменят но след визуална проверка от моя страна се оказа че са ми оставили леко хлабава скоба на водно съединение и от там капе антифриз. Това след смяна на термостата от тяхна страна. Лятото ми е вдигал 107 градуса в движение по баир качвах траянова врата посока София доста бързо и тогава загря но не виждам проблем червената скала започва на 125. Двигателя си е добър стига човекда го поддържа.

    Коментар


    • #3
      До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

      браво , супер ценно инфо и от достоверен източник Дано послужи на много собственици на този мотор , да отдъхнат малко
      rides:
      :arrow:1992 Jeep Cherokee XJ 4.0 HНO Limited
      :arrow:2005 Yamaha YZ250
      :arrow:1991 BMW 318hi Coupe
      The Hydrogen Factory...coming in 2010 :)

      Коментар


      • #4
        До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

        Браво супер ценна информация си дал. Хубаво е повече хора който са на "ти" с чуждите езици да внасят полезна информация от чуждите форуми
        Can Am Outlander 800 EFI Max - XT Limited edition V-twin
        Mitsubishi Pajero Sport 3,0 V6 24V ръчка, R/D Locker

        Коментар


        • #5
          До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

          Браво за инфото.Страхотно.
          Mitsubishi Outlander

          Коментар


          • #6
            До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

            Май ще се намери цяр , за болестта на VM -моторите.
            Сега остава някой сервиз да предложи услугата /монтиране на циркулационна помпа / в Бъалгария и радостта ще е пълна.
            Успех!
            ________________________________________________________________________________________
            Grand Cherokee WJ 3.1TD 1999
            HARLEY DAVIDSON - HARITADGE SOFTAIL CLASIC 2006

            Коментар


            • #7
              До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

              Каква помпа и откъде? За монтажа...все ще измислим нещо.
              Lancia Delta HF Integrale Evolucione

              Коментар


              • #8
                До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                От Газела. Цена от 40 до 70лв. 2 модела са. Голямата е по-добра.
                За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                Коментар


                • #9
                  До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                  Здравейте, аз понеже вече гризах дървото с главите и ги смених, та тази информация е мед за сърцето.Само не знам колко е голямя помпата и къде мога да я завра в този претъпкан кош.Някой може ли да ми каже къде се намира електронния блок на мотора на 3.1 ТД/2001 год.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                    Малко да върнем интереса към панацеята за WM моторите.
                    Та някой престраши ли се да пробва немската практика ?
                    ________________________________________________________________________________________
                    Grand Cherokee WJ 3.1TD 1999
                    HARLEY DAVIDSON - HARITADGE SOFTAIL CLASIC 2006

                    Коментар


                    • #11
                      До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                      Е не мога да повярвам, че никой не иска да пробва подобрението!
                      В този форум има собственици на сервизи и доста можещи и знаещи хора - никой ли не се осмелява да започне да модифицира VM-моторите?
                      Клиенти ще са всички собственици на джипки и автомобили с този мотор.
                      Не губим надежда.
                      Очаквам отговор от хората , които ще се престрашат да пробват монтирането на циркулационна помпа.
                      ________________________________________________________________________________________
                      Grand Cherokee WJ 3.1TD 1999
                      HARLEY DAVIDSON - HARITADGE SOFTAIL CLASIC 2006

                      Коментар


                      • #12
                        До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                        Един вьпрос,дано не е много глупав.

                        Над 20%-30% от охлаждането на един мотор/ зависи от мотора / идва от маслото.Имат или не маслен радоатор тия мотори?Тьрсих с тьрсачката,но не ми излиза.
                        TOYOTA SEQUOIA ‘11
                        W140 S420 '99

                        Коментар


                        • #13
                          До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                          Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                          Един вьпрос,дано не е много глупав.

                          Над 20%-30% от охлаждането на един мотор/ зависи от мотора / идва от маслото.Имат или не маслен радоатор тия мотори?Тьрсих с тьрсачката,но не ми излиза.
                          Проблема при тези мотори НЕ е прегряването , а че след изгасване, се вдига температурата в кухините около бренеритеи затова пука глави. При принудителна циркулация на антифриза 8-10мин СЛЕД загасване на двигателя, проблема се решава.Точно затова предизвикателството е към хората , готови да експериментират и внедрят това нововъведение, признато вече от немските колеги.
                          П.П виж пост№1 от тази тема.
                          ________________________________________________________________________________________
                          Grand Cherokee WJ 3.1TD 1999
                          HARLEY DAVIDSON - HARITADGE SOFTAIL CLASIC 2006

                          Коментар


                          • #14
                            До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                            Не само 1,всичките ги видях,че и по 2 пьти ги четох.



                            За това говориш нали???Един таймер вьрзан за електрическата помпа който да я гаси след 5-8 минути след като си изключил мотора.
                            Знам и за какво говориш - по някои лодки имаме кульри вьв водна баня - ако мотора ми се охлажда сьс солена вода мога да му врьтна помпата и на загасен мотор пак да има циркулация за охлаждането му.

                            http://www.mawsolutions.com/html/ele...ter_pumps.html

                            Аз всичко това го разбрах,само не ми е ясно кьде е проблема да се монтира една такава помпа даже и на тротоарни условия?Ако кьм това има и маслен радиатор да дьржи маслото леко по-студено и става кукла.
                            Последно редактирано от BENZBOSS; 09-03-09, 16:10.
                            TOYOTA SEQUOIA ‘11
                            W140 S420 '99

                            Коментар


                            • #15
                              До: Малко челен опит от германския Jeep-форум



                              http://homepage.ntlworld.com/david.j...wp_install.htm

                              Не е на джип,но ми се струва,че за това говориш.

                              Ако не е по темата свирни и ще го изтрия.
                              TOYOTA SEQUOIA ‘11
                              W140 S420 '99

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X