Бузлуджа - Емине, предизвикателсто към издържливостта!
Колеги,
На 22 и 23 юли по календарът на БЕФ ще се проведе кръгът от шампионата Бузлуджа – Емине, който ще е в два дни.
Ето и описание на състезанието:
1. V-ти кръг от Български Ендуро Шампионат Бузлуджа-Емине.
2. Дати на състезанието – 22 и 23 юли 2006 год.
3. Етапи – два. (Бузлуджа – Котел), (Котел – Емине)
4. Дължина на трасето – 350 км.
5. Навигация – GPS, карти, маркировка.
6. Трасе – билната туристическа пътека Ком-Емине.
7. Екстремни участъци – шест.
8. Състезателни машини – мотциклети (ендуро) и ATV.
9. Начин на участие – сингъл, отбор от двама, отбор от трима състезателя.
10. Гарантиране на трасето – контроли
11. Времеизмервач – независим, лицензиран към БФАС.
12. Победител – най-доброто време от двата етапа.
13. Старт на всеки етап – 9:00 часа.
14. Призове – Купи, медали за всеки етап.
15. Парични награди (ако се намери спонсор)
16. Такса участие – 40 лв (лицензирани), 50 лв (нелицензирани).
17. Препоръчително оборудване – гуми, инструменти, аптечка, фар, компас, GSM, гориво за машините с разход над 10/100 !
18. Хотели – Бузлуджа (Хотел на ГУСВ), Котел (Комплекс Чукарите)
19. Заявки за участие – тел. 0888/704455, E-mail: endurobg@mail.bg
20. Краен срок за подаване на заявките – 10 ЮЛИ 2006 г.
Колеги, ще ви разясня някои подробности в детайли за да ви се изясни възможно най-добре механизма на състезанието.
Трасето минава изключително по туристическата пътека Ком – Емине с малки изключения, които са предимно свързани с презареждане на гориво. В събота направих подробно описание на отсечката Проход на Републиката-Бузлуджа и с удоволствие констатирах, че маркировката е подновявана в началото на годината! Това прави навигацията изключително лесна, все едно си карате по маркери, както останалите кръгове от шампионата. Така или иначе аз ще мина още веднъж цялото трасе и на възловите места за връзка ще сложа и от нашата, но повтарям, само на най възловите и объркани места. Препоръчвам обаче навигация с GPS, тъй като няма да губите време за справка в карти, да разлиствате описание и т.н.
БЕФ възнамерява да включва повече такива състезания през следващите сезони и затова не е лошо да се оборудвате с GPS-и още за този кръг !!! Цената им варира обикновено между 500 и 1000 лв, в зависимост от модела, но за повече справки можете да се обърнете към Събин, който е представител на Garmin и обещава 5% отстъпка от цената при оборудване на наши състезатели. Справка за моделите може да направите в: http://www.geotrade.bg Траковете ще се записват на всякакви марки GPS-и, но за целта си носете софтуера им и кабелите за връзка с компютър ( USB или Serial port).
Препоръчително е състезателите с GPS-и да пристигнат в хотла, които ще се съобщи предварително, още щом се приемат заявките за участие, в петък, за да може да им се вкара първия трак до Котел!
Тези, които ще се ориентират с карти могат да дойдат и в събота сутринта, като това посочат в заявката си, но не по-късно от 8:00, когато ще се прави инструктаж за състезанието. На картите ще бъде нанесен трака от GPS навигацията едно към едно, като възловите места като връзки, пресичане на главни пътища, особености по трасето, опасни места, бензиностанции, екстрими ще им бъдат отбелязани подробно! Пример:
Тези, които не са сигурни, че ще финишират етапа през деня, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да имат ФАР. Добре е по принцип всички да имат фар, тъй като не се знае какво може да се случи, а тук трасето вече не е затворено. Има места, макар и малко, където няма покритие, а те са най-забутаните джандеми, така че мислете реално над всяка опастност, която може да ви споходи и жалете машините !!!
На интервал след последния стартирал състезател ще тръгваме двама човека да „чистим” трасето, но ако някой се изгуби, ще трябва да търси излаз на север или на юг и да се оправя сам, тъй като особено ако е само с карта, едва ли ще можем да го открием по описание. НОСЕТЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО КОМПАС и познатата карта на пътищата в България, за да можете да се придвижите до финала по асфалта, ако се загубите!
Презареждане с гориво ще се прави на бензиностанции в: Котел, Върбица и Дъскотна.
На асфалтовия път Твърдица – Елена ще има зареждане организирано от нас, тъй като близо в този район бензиностанции няма.
Както казах, по протежение на целия преход от Бузлуджа към Емине има 7-8 по трудни момента, които са по-кратки или по-продължителни изкачвания, но всички са преодолими за всеки участник от шампионата, гарантирам!
75% от трасето минава по пътечка през гори, където има много паднали дървета, скрити във висока трева или под паднали листа, а на места и дълбоки коловози. Съществуват участъци, където пътеката минава по ръба на дълбоки урви, така че, ВНИМАВАЙТЕ, оглеждайте от рано ситуацията и преценявайте възможностите! Търсете обиколен маршрут, ако не сте сигурни, че ще се справите със ситуацията! Това с особена сила важи за ATV-тата и е силно препоръчително те да карат в отбор най-малко от по двама !!!
За мен този маршрут е вече приятна разходка, но съм го минавал поне 10 пъти. Не така беше обаче първият път, повярвайте ми!
Искам да изясня нещо предварително, за да няма спекулации с участието на хора от Crazy job.
По част от трасето през миналата година са карали Кокера, Данчо и Жасмин. Тогава, колкото и куриозно да е ни водеше шефа на австрийския клуб Desert dream – Валтер, тъй като само той разполагаше с GPS, а маркировката беше много оскъдна. Тогава през цялото време се търсеха алтернативни пътища и голямо лутане падана. Аз самият, можех да водя група едва последните два пъти, като това нещо направих по целия маршрут изцяло само при последния преход преди няколко седмици. Crazy job обикновено карат до Кръстец и то търсейки различни пътища към билото от равнината. Никога не караме по билния път, тъй като в тази си част, той е безинтересен и скучен. Отново искам да подчертая, че маршрута Ком-Емине е маркиран тази година ЧУДЕСНО и сами ще се убедите, че няма как да се запомни толкова дълго разстояние от 5-6 минавания, а камо ли от едно! Тази година четиримата имаме едно каране около Котел, но то беше за да се намери връзка по off road с хотел над Карандила, където обичат да отсядат гостите от Австрия, тъй като до Котел се караше много асфалт!
За да няма приказки и спекулации, спокойно бих посъветвал Кокера, Данчо и Жасмин въпреки всичко казано, да не участват в това състезание, но те вече не караха на кръга в Стара Загора и нямат право да пропуснат и този кръг!
Относно контролите на състезанието, те ще са подредени в мой стил, точно до местата за „шорткъти” и няма да има никакъв шанс, някой изтарикатил се, да вземе контрола, макар че това практически е невъзможно при отворено трасе, но все пак ...
Тъй като всеки етап ще се кара целия за време, без специални отсечки (както е Baja-та в щатите), трябва много да се внимава из населените места, по пътищата с интензивно движение и работните горски пътища, тъй като миналия път се разминах на косъм с каращ по тесен горски път насреща ми джип и правих няколко кълбета след удар в паднало след буря дърво на хубав черен път, където може да се дава цялата газ.
Малко преди Бузлуджа маршрута е изцяло нов, тъй като има хиляди паднали дървета върху билото и са затрупали стария маршрут. Минава се по тясна, нова пътечка, осеяна с големи камъни, скрити в тревата. Пътечката навсякъде е ясно очертана, тъй като скоро от там се е провеждало състезание с маунтън байкове. Дори има маркировка – бели памучни парцалчета от килоти , висящи по дърветата, които ще видите на снимките от трасето.
Кръгът Бузлуджа-Емине съм убеден, че ще бъде най-интересното и най-приключенско състезание за годината, където всеки ще може да провери колко е подготвен в ендурото. Да си разпределиш правилно силите, да съхраниш себе си и машината, да се ориентираш точно и правилно, да направиш верния баланс между навигация и скорост – ето това е ключът към успеха в този кръг! И запомнете, че тук ако каталясалите рано-рано, няма как да съкратим трасето с една обиколка.
Искам да се обърна към тези, които няма да карат в шампионата, а имат желание и подготовка да се пробват на този преход, както и към свободни колеги от 4Х4!
На БЕФ ще трябват два подържащи джипа по време на състезанието, които ще разпределят контролите по ЦП-тата, така че ако има желаещи, нека напишат това в темата за разискване на този кръг, която ще пуснем допълнително.
Хората за контроли, ще бъдат оставяни от единия джип и прибирани от другия. Те не трябва да са с мотори и ATV категорично!!!
За съдиите и контролите спането и храната са безплатни!
Същото се отнася и за съпътстващи журналисти, които отразяват състезанието за медиите. За тях ще има оисигурен джип, който ще ги разхожда на по-атрактивните за снимки места.
Чакаме помощ от всички желаещи от форума!
Отделно седмица преди състезанието ми трябва поне един доброволец с мотор или ATV (от друг клуб), който също няма да се състезава и с когото ще минем целия маршрут за три дни за да поставим нужните маркери и сверим за последно трасето.
Започвайте да давате заявки и не чакайте последната дата за това -10.VII !
След тази дата, заявки няма да се приемат !!!
Програмата ще бъде пусната допълнително, но мисля, че от описанието по-горе всичко е ясно.
БЕФ желае успех на всички!
Ето малко снимки, които направих онзи ден от дистанцията Пр. на Републиката - Бузлуджа и от последния ми преход по този маршрут с австрийска група
Навсякъде маркировката е обновена и сгъстена. Дори и Стиви Уондър при по-внимателно каране ще финишира без да се губи!
По билата, където няма дървета има жалони, които също ясно очертават маршрута.
От време на време има и такива места, но там ще направим обиколен маршрут и ще бъде записано като особеност за тези, които са с карти. За състезателите с GPS-и няма да има проблем, тъй като те ще виждат трака със заобикалянето.
Част от пътечката след Кръстец. Маркировката се вижда прекрасно!
Виждате проточения бял конец в средата на кадъра, за който ви казах по-горе.
След дъждовете тревата расте по-бързо от бамбук, така че на места се налага да "опипваш" трсето слепешката.
Има такива опасни места, които ще бъдат сигнализирани с маркери "Внимание!" поне 100м преди това, но не разчитайте прекалено на тях, тъй като може да сте се отклонили от трасето!
От тук нататък започва новата пътечка.
Малко преди тази чешма има ров по цялата широчина на пътя, миналата година в похода на форума беше показан на клипче. Може да се прескочи, но може и на кълбета ...
Спреш ли за секунда и те накацват мухите. На втората секунда вече те носят!
Отклонението от пътя заради падналите дървета. Пак виждате бялата връзка къде виси на клончето. Феновете на по-редки маркировки има да махат, свят да им се завие.
Стартираш от Бузлуджа и си на върховете непосредствено преди падналите дървета. През всички върхове трябва да се мине, тъй като жалоните минават от там.
Трябва да се качи и тоя "фенер", но тук е далеч по-лесно.
... и този.
Ето, тук е финалът.
Има каменни дъна по реките, които се плъзгат много и трябва да се минават с подържаща газ.
На места гората е толкова гъста, че няма никак светлина ... и бъка от мечки!
На други места пък е същинска джунгла.
Трасето не минава по такива големи наклони, но малкия Майк щом видеше по-стръмно изкачване и веднага го превземаше. Тоз ако дойде, вярвйте ще ни отпори гьона! Същински Кармайкъл. 150 е висок и тежи 55 кг. Този връх го качи изцяло на задна гума!
Ето го малкия пич, насаден сред бужурите.
Това качване през камъните доста озорва всички, но от Емине към Бузлуджа ще се слиза по него и е много по-лесно.
Красотите на Стара Планина. Дори австрийците, които имат Алпите се възхищават на тях, но вие едва ли ще имате време да ги разгледате.
Един от екстремите межди Емине и Дъскотна, но двете дами от групата го минаха сами, така че ...
Е, не може без паднали дървета от време на време,
Минават се доста пресъхнали и полупресъхнали реки. Само дано не вали!
Ремонт в гората. И жените участват активно в него.
Вижте какво, каквато и представа да си изграждате за този маршрут, щом две жени го минаха ... каквото и да говорим е излишно. Всъщност те минаха и трасето в Стара Загора ...
Току-що съм качил стръмен хълм над Котел, който само Майк успя да качи. Това не влиза в трасето, то е само за кеф.
Има моменти, когато умората е голяма.
Много дървета и храсти, а пътека почти няма. Всъщност между Върбица и Дъскотна маркировката е най-оскъдна. Там ще сложим и от нашата, но внимавайте
Тук дори и опитнта Белинда видя зор, но този момент ще се спуска.
След връх Чумерна има поне един километър стръмно качване през гората и трябва да не се отпуска газта въобще
Шварценегер е качил камъните и се кефи.
Изгубиш ли пътеката следва често това.
Отново красиви гледки от билото!
Преди Котел има места на които никога не изсъхва. Този австриец се е отъркалял здраво.
Вече сме на Емине. Край на маршрута. Двте жени са на колене и ми благодарят за чудесното пътешествие. Дали ще има дами на нашето състезание, че ми се въртят разни идеи в главата за финала на Бузлуджа
Колеги,
На 22 и 23 юли по календарът на БЕФ ще се проведе кръгът от шампионата Бузлуджа – Емине, който ще е в два дни.
Ето и описание на състезанието:
1. V-ти кръг от Български Ендуро Шампионат Бузлуджа-Емине.
2. Дати на състезанието – 22 и 23 юли 2006 год.
3. Етапи – два. (Бузлуджа – Котел), (Котел – Емине)
4. Дължина на трасето – 350 км.
5. Навигация – GPS, карти, маркировка.
6. Трасе – билната туристическа пътека Ком-Емине.
7. Екстремни участъци – шест.
8. Състезателни машини – мотциклети (ендуро) и ATV.
9. Начин на участие – сингъл, отбор от двама, отбор от трима състезателя.
10. Гарантиране на трасето – контроли
11. Времеизмервач – независим, лицензиран към БФАС.
12. Победител – най-доброто време от двата етапа.
13. Старт на всеки етап – 9:00 часа.
14. Призове – Купи, медали за всеки етап.
15. Парични награди (ако се намери спонсор)
16. Такса участие – 40 лв (лицензирани), 50 лв (нелицензирани).
17. Препоръчително оборудване – гуми, инструменти, аптечка, фар, компас, GSM, гориво за машините с разход над 10/100 !
18. Хотели – Бузлуджа (Хотел на ГУСВ), Котел (Комплекс Чукарите)
19. Заявки за участие – тел. 0888/704455, E-mail: endurobg@mail.bg
20. Краен срок за подаване на заявките – 10 ЮЛИ 2006 г.
Колеги, ще ви разясня някои подробности в детайли за да ви се изясни възможно най-добре механизма на състезанието.
Трасето минава изключително по туристическата пътека Ком – Емине с малки изключения, които са предимно свързани с презареждане на гориво. В събота направих подробно описание на отсечката Проход на Републиката-Бузлуджа и с удоволствие констатирах, че маркировката е подновявана в началото на годината! Това прави навигацията изключително лесна, все едно си карате по маркери, както останалите кръгове от шампионата. Така или иначе аз ще мина още веднъж цялото трасе и на възловите места за връзка ще сложа и от нашата, но повтарям, само на най възловите и объркани места. Препоръчвам обаче навигация с GPS, тъй като няма да губите време за справка в карти, да разлиствате описание и т.н.
БЕФ възнамерява да включва повече такива състезания през следващите сезони и затова не е лошо да се оборудвате с GPS-и още за този кръг !!! Цената им варира обикновено между 500 и 1000 лв, в зависимост от модела, но за повече справки можете да се обърнете към Събин, който е представител на Garmin и обещава 5% отстъпка от цената при оборудване на наши състезатели. Справка за моделите може да направите в: http://www.geotrade.bg Траковете ще се записват на всякакви марки GPS-и, но за целта си носете софтуера им и кабелите за връзка с компютър ( USB или Serial port).
Препоръчително е състезателите с GPS-и да пристигнат в хотла, които ще се съобщи предварително, още щом се приемат заявките за участие, в петък, за да може да им се вкара първия трак до Котел!
Тези, които ще се ориентират с карти могат да дойдат и в събота сутринта, като това посочат в заявката си, но не по-късно от 8:00, когато ще се прави инструктаж за състезанието. На картите ще бъде нанесен трака от GPS навигацията едно към едно, като възловите места като връзки, пресичане на главни пътища, особености по трасето, опасни места, бензиностанции, екстрими ще им бъдат отбелязани подробно! Пример:
Тези, които не са сигурни, че ще финишират етапа през деня, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да имат ФАР. Добре е по принцип всички да имат фар, тъй като не се знае какво може да се случи, а тук трасето вече не е затворено. Има места, макар и малко, където няма покритие, а те са най-забутаните джандеми, така че мислете реално над всяка опастност, която може да ви споходи и жалете машините !!!
На интервал след последния стартирал състезател ще тръгваме двама човека да „чистим” трасето, но ако някой се изгуби, ще трябва да търси излаз на север или на юг и да се оправя сам, тъй като особено ако е само с карта, едва ли ще можем да го открием по описание. НОСЕТЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО КОМПАС и познатата карта на пътищата в България, за да можете да се придвижите до финала по асфалта, ако се загубите!
Презареждане с гориво ще се прави на бензиностанции в: Котел, Върбица и Дъскотна.
На асфалтовия път Твърдица – Елена ще има зареждане организирано от нас, тъй като близо в този район бензиностанции няма.
Както казах, по протежение на целия преход от Бузлуджа към Емине има 7-8 по трудни момента, които са по-кратки или по-продължителни изкачвания, но всички са преодолими за всеки участник от шампионата, гарантирам!
75% от трасето минава по пътечка през гори, където има много паднали дървета, скрити във висока трева или под паднали листа, а на места и дълбоки коловози. Съществуват участъци, където пътеката минава по ръба на дълбоки урви, така че, ВНИМАВАЙТЕ, оглеждайте от рано ситуацията и преценявайте възможностите! Търсете обиколен маршрут, ако не сте сигурни, че ще се справите със ситуацията! Това с особена сила важи за ATV-тата и е силно препоръчително те да карат в отбор най-малко от по двама !!!
За мен този маршрут е вече приятна разходка, но съм го минавал поне 10 пъти. Не така беше обаче първият път, повярвайте ми!
Искам да изясня нещо предварително, за да няма спекулации с участието на хора от Crazy job.
По част от трасето през миналата година са карали Кокера, Данчо и Жасмин. Тогава, колкото и куриозно да е ни водеше шефа на австрийския клуб Desert dream – Валтер, тъй като само той разполагаше с GPS, а маркировката беше много оскъдна. Тогава през цялото време се търсеха алтернативни пътища и голямо лутане падана. Аз самият, можех да водя група едва последните два пъти, като това нещо направих по целия маршрут изцяло само при последния преход преди няколко седмици. Crazy job обикновено карат до Кръстец и то търсейки различни пътища към билото от равнината. Никога не караме по билния път, тъй като в тази си част, той е безинтересен и скучен. Отново искам да подчертая, че маршрута Ком-Емине е маркиран тази година ЧУДЕСНО и сами ще се убедите, че няма как да се запомни толкова дълго разстояние от 5-6 минавания, а камо ли от едно! Тази година четиримата имаме едно каране около Котел, но то беше за да се намери връзка по off road с хотел над Карандила, където обичат да отсядат гостите от Австрия, тъй като до Котел се караше много асфалт!
За да няма приказки и спекулации, спокойно бих посъветвал Кокера, Данчо и Жасмин въпреки всичко казано, да не участват в това състезание, но те вече не караха на кръга в Стара Загора и нямат право да пропуснат и този кръг!
Относно контролите на състезанието, те ще са подредени в мой стил, точно до местата за „шорткъти” и няма да има никакъв шанс, някой изтарикатил се, да вземе контрола, макар че това практически е невъзможно при отворено трасе, но все пак ...
Тъй като всеки етап ще се кара целия за време, без специални отсечки (както е Baja-та в щатите), трябва много да се внимава из населените места, по пътищата с интензивно движение и работните горски пътища, тъй като миналия път се разминах на косъм с каращ по тесен горски път насреща ми джип и правих няколко кълбета след удар в паднало след буря дърво на хубав черен път, където може да се дава цялата газ.
Малко преди Бузлуджа маршрута е изцяло нов, тъй като има хиляди паднали дървета върху билото и са затрупали стария маршрут. Минава се по тясна, нова пътечка, осеяна с големи камъни, скрити в тревата. Пътечката навсякъде е ясно очертана, тъй като скоро от там се е провеждало състезание с маунтън байкове. Дори има маркировка – бели памучни парцалчета от килоти , висящи по дърветата, които ще видите на снимките от трасето.
Кръгът Бузлуджа-Емине съм убеден, че ще бъде най-интересното и най-приключенско състезание за годината, където всеки ще може да провери колко е подготвен в ендурото. Да си разпределиш правилно силите, да съхраниш себе си и машината, да се ориентираш точно и правилно, да направиш верния баланс между навигация и скорост – ето това е ключът към успеха в този кръг! И запомнете, че тук ако каталясалите рано-рано, няма как да съкратим трасето с една обиколка.
Искам да се обърна към тези, които няма да карат в шампионата, а имат желание и подготовка да се пробват на този преход, както и към свободни колеги от 4Х4!
На БЕФ ще трябват два подържащи джипа по време на състезанието, които ще разпределят контролите по ЦП-тата, така че ако има желаещи, нека напишат това в темата за разискване на този кръг, която ще пуснем допълнително.
Хората за контроли, ще бъдат оставяни от единия джип и прибирани от другия. Те не трябва да са с мотори и ATV категорично!!!
За съдиите и контролите спането и храната са безплатни!
Същото се отнася и за съпътстващи журналисти, които отразяват състезанието за медиите. За тях ще има оисигурен джип, който ще ги разхожда на по-атрактивните за снимки места.
Чакаме помощ от всички желаещи от форума!
Отделно седмица преди състезанието ми трябва поне един доброволец с мотор или ATV (от друг клуб), който също няма да се състезава и с когото ще минем целия маршрут за три дни за да поставим нужните маркери и сверим за последно трасето.
Започвайте да давате заявки и не чакайте последната дата за това -10.VII !
След тази дата, заявки няма да се приемат !!!
Програмата ще бъде пусната допълнително, но мисля, че от описанието по-горе всичко е ясно.
БЕФ желае успех на всички!
Ето малко снимки, които направих онзи ден от дистанцията Пр. на Републиката - Бузлуджа и от последния ми преход по този маршрут с австрийска група
Навсякъде маркировката е обновена и сгъстена. Дори и Стиви Уондър при по-внимателно каране ще финишира без да се губи!
По билата, където няма дървета има жалони, които също ясно очертават маршрута.
От време на време има и такива места, но там ще направим обиколен маршрут и ще бъде записано като особеност за тези, които са с карти. За състезателите с GPS-и няма да има проблем, тъй като те ще виждат трака със заобикалянето.
Част от пътечката след Кръстец. Маркировката се вижда прекрасно!
Виждате проточения бял конец в средата на кадъра, за който ви казах по-горе.
След дъждовете тревата расте по-бързо от бамбук, така че на места се налага да "опипваш" трсето слепешката.
Има такива опасни места, които ще бъдат сигнализирани с маркери "Внимание!" поне 100м преди това, но не разчитайте прекалено на тях, тъй като може да сте се отклонили от трасето!
От тук нататък започва новата пътечка.
Малко преди тази чешма има ров по цялата широчина на пътя, миналата година в похода на форума беше показан на клипче. Може да се прескочи, но може и на кълбета ...
Спреш ли за секунда и те накацват мухите. На втората секунда вече те носят!
Отклонението от пътя заради падналите дървета. Пак виждате бялата връзка къде виси на клончето. Феновете на по-редки маркировки има да махат, свят да им се завие.
Стартираш от Бузлуджа и си на върховете непосредствено преди падналите дървета. През всички върхове трябва да се мине, тъй като жалоните минават от там.
Трябва да се качи и тоя "фенер", но тук е далеч по-лесно.
... и този.
Ето, тук е финалът.
Има каменни дъна по реките, които се плъзгат много и трябва да се минават с подържаща газ.
На места гората е толкова гъста, че няма никак светлина ... и бъка от мечки!
На други места пък е същинска джунгла.
Трасето не минава по такива големи наклони, но малкия Майк щом видеше по-стръмно изкачване и веднага го превземаше. Тоз ако дойде, вярвйте ще ни отпори гьона! Същински Кармайкъл. 150 е висок и тежи 55 кг. Този връх го качи изцяло на задна гума!
Ето го малкия пич, насаден сред бужурите.
Това качване през камъните доста озорва всички, но от Емине към Бузлуджа ще се слиза по него и е много по-лесно.
Красотите на Стара Планина. Дори австрийците, които имат Алпите се възхищават на тях, но вие едва ли ще имате време да ги разгледате.
Един от екстремите межди Емине и Дъскотна, но двете дами от групата го минаха сами, така че ...
Е, не може без паднали дървета от време на време,
Минават се доста пресъхнали и полупресъхнали реки. Само дано не вали!
Ремонт в гората. И жените участват активно в него.
Вижте какво, каквато и представа да си изграждате за този маршрут, щом две жени го минаха ... каквото и да говорим е излишно. Всъщност те минаха и трасето в Стара Загора ...
Току-що съм качил стръмен хълм над Котел, който само Майк успя да качи. Това не влиза в трасето, то е само за кеф.
Има моменти, когато умората е голяма.
Много дървета и храсти, а пътека почти няма. Всъщност между Върбица и Дъскотна маркировката е най-оскъдна. Там ще сложим и от нашата, но внимавайте
Тук дори и опитнта Белинда видя зор, но този момент ще се спуска.
След връх Чумерна има поне един километър стръмно качване през гората и трябва да не се отпуска газта въобще
Шварценегер е качил камъните и се кефи.
Изгубиш ли пътеката следва често това.
Отново красиви гледки от билото!
Преди Котел има места на които никога не изсъхва. Този австриец се е отъркалял здраво.
Вече сме на Емине. Край на маршрута. Двте жени са на колене и ми благодарят за чудесното пътешествие. Дали ще има дами на нашето състезание, че ми се въртят разни идеи в главата за финала на Бузлуджа
Коментар