Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Имат ли разлики LADA от кореком??

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Имат ли разлики LADA от кореком??

    Доста се зачудих преди да задам този въпрос.
    Но след вчерашното ни семейно събиране се реших.
    Почитател съм на Лада от много години и не мога да си отговоря обективно на въпроса, защо? Да ли от сантимент или от преклонение пред великата, инженерна мисъл. Извинявам се за лиричното отклонение, сега ми е паднало.Прожекторите са насочени към мен.
    Форумът и аудиторията респектират със задълбочените си познания.

    Ще започна от по-далеко. Та с баща ми, летец (военен), вече бивш. Имаме една редовна тема като седнем на по ракия "Ладите от корекома от едно време са по хубави и се правели по иначе, а не като другите от мототехника". И леко се отклоняваме към краят на шишето. За една лада 1600 на негов колега дето била произведена за Канада и нямало нещо да се пипне по нея. Абе не била като редовите лади 1600.
    Ние лично имахме лада-комби, четворка от кореком. Кара се 17г.на газ и то каране с главно "К", защото сме си рибарско и скиорско семейство.На почти 300 хил.км никакви проблеми. Най сериозен беше с алтернатора. Няма основни ремонти няма дявол. Баща ми си подържаше по колата и не е от хората които робуват на техника. Най много да изхвърли пепелника като прелее. Пази, но не жали. Ладата я предадохме на вторични суровини миналата година, изгни отдолу. Въпреки, че бе намазана. Двигателят пееше, не харчеше масло вървеше на газ като дива и се твареше колкото може до последно. Четирима братя сме, голямо семейство. Правете сметка за багаж, палатки, лодка и.... Отделно баща ми се занимава с дърводелство, страхотия. Беше и сменил пружините отзад с нивови и нямаше и уморен вид. Караше се с лекота и удоволствие не само по мои думи. Каква бе тази кола незнам, но спомените от къде сме минавали и какво, как и къде сме возили са ярки, а някои и документирани.
    Та да се върна на въпроса. Имат ли разлики било в сглобка, било в материали, ладите от бившия кореком?? Ще се радвам да дадете повод за задълбочаване на дискусията с баща ми.
    Пийте червено вино! Дава здраве.
    А то ни трябва за да пием ракия!

  • #2
    До: Имат ли разлики LADA от кореком??

    Официално имаха разлики, но те бяха конкретни и описани в каталозите. Практически...

    Имаше добри и лоши екземпляри. Историйката, която разказваш, съвсем не е изключение - имаше (и още има) доста такива. Не само от Кореком. Идеята, че качеството трябва да е приблизително постоянно, е нова не само за АвтоВАЗ, но и за цялото автомобилостроене по света. И бавно свикват с нея, защото човешката природа диктува друго.

    Във ВАЗ, както и във всеки завод, има способни и посредствени хора на всички нива. Има и някаква статистика от сервизите, която статистика може да бъде привързана към всеки конкретен работник, сглобявал конкретен възел. С доставчиците на външни детайли. С дните от седмицата.

    С една дума, за НЯКОГО в завода не е никаква тайна коя смяна крие бутилки във тапицерията на вратите, но от сервизите не чуват нищо друго за тях, коя смяна и бутилки не крие и пак работи добре, коя смяна пък няма нужда да монтира заден мост, защото все едно някой сервиз ще го върне с обратна разписка, от кой от трите завода-доставчици на акумулатори 1/3 от колите след месец не палят и т.н.

    Е, ти ако си търговски ръководител в завода, дали няма да подбираш продукцията за конкретните пазари според това, което имаш в статистиката? Едно е да пратиш калпавите в Мототехника в България, където никой няма истински да ти се разсърди, съвсем друго е да полетят псувните (в партийно-писмено-паричен вид) откъм някое съветско министерство или от дилърите в Белгия.

    С една дума - разлика има. Тя не е официална. Има я и досега. Има я и във всички големи производители, не само на коли. И не само в Русия. Ей на това му викат система за управление на качеството (да не си помисли някой, че качеството се вдига или че е ново изобретение).

    Такъв е животът.

    Коментар


    • #3
      До: Имат ли разлики LADA от кореком??

      За Корекомските не знам, но 6 години търкалях една втора ръка внесена от ФРГ. Е как нищо не мръдна? През 2000г. я продадох, за колкото я бях купил.На 15 години без грам ръжда.

      Коментар


      • #4
        До: Имат ли разлики LADA от кореком??

        еха, каква носталгична тема.....

        ми то вече Лади не останаха, Корекоми тоже...

        ВАЗ21011 - корекомска ( беше произведена за такси в Индия ) - баща ми и навъртя макс 30 000 км, до 470 000 - аз...
        за 17 години...

        трябва да е била здрава, щом сме пътували доста с нея, щом я карах като такси, и после като фирмен автомобил...

        действително, към края на живота и ходенето от Пловдив до София беше уморително като пеши преход, ама ...
        първата кола
        ми то е като първото гадже....

        Коментар


        • #5
          До: Имат ли разлики LADA от кореком??

          Дааа. Носталгия.
          Благодаря Ви за отговорите.
          Разбирам, че с едни и същи средства и материали може да се направи нещо хубаво или нещо лошо. Мислех, че в зависимост от пазара са се използвали различни производствени линии. Явно всичко е опирало отново до отношението.

          Чета често форума, ладите са най оплюваните коли. И често се сещам за тази наша лада. Дали има корекомски ниви??
          Пийте червено вино! Дава здраве.
          А то ни трябва за да пием ракия!

          Коментар


          • #6
            До: Имат ли разлики LADA от кореком??

            Първоначално публикуван от ggs Преглед на мнение
            Дали има корекомски ниви??
            да. А в момента, има драстична разлика в Нивите в България и примерно в Гърция.

            Коментар


            • #7
              До: Имат ли разлики LADA от кореком??

              Не знам дали има Ниви от Кореком

              Ама братовчед ми си купи Нива, внос от Италия. Продадоха му я за 1992 година модел. Тя се оказа наистина много запазена.

              А най-голямото учудване дойде когато установихме че е 1982 г! Ама пусто - няма никакви сериозни проблеми до сега. Даже не беше кърпена и имаше минимални следи от ръжда.

              А като знам колко се оплакват колегите от Нивите ...
              Nissan Terrano 2,7 TDI

              Коментар


              • #8
                До: Имат ли разлики LADA от кореком??

                Като човек спомогнал при купуването на доста лади в чужбина, мога да споделя някои неща:

                - Ладите продавани в Германия минаваха на основен преглед при вносителя преди да стигнат до търговската им мрежа. Имаха и разни техни си модели, които направо си съдържаха подобрения (други амортисьори, джанти и т.н)

                - Ладите продавани във Франция не само минаваха основен преглед - имаха си завод. Там правеха прехвърлянето на дизеловите двигатели (Самара дизел, двигател от пежо 106, 1.5d. Това нещо как вибрираше, просто нямаше такъв миксер). Също така там правеха прехвърлянето на 1300см3 двигателя в 1100см3 (за френския пазар имаше такава глупост, май им набиваха по-тесни ризи, данъците и бяха по-ниски. Двигателите им бяха трошливи като стъкло).

                - Гореописаното е със сигурност от Самара нататък, за по-ранните не знам.

                - При всяко гръмване на електронно запалване (което си беше в реда на нещата при самарите) запалването се сменяше от дилъра с Бош. Руското запалване въобще го нямаше като резервна част в каталога. А в Германия май въобще не ги допускаха до пазара с руското. Направо си слагаха Бош.

                - Лада Наташа (Самара кабриолет) се режеше, кипреше и преправяше в Белгия. Беше си съвсем официален модел. Най-евтиния кабриолет на пазара.

                - Мечтата на руснака беше Лада сглобена във Финландия. Да, имаше и такива. Правеха ги май във Валмет, свръхмодерния завод където се правят алуминиевите шасита на Лотус, и други бегачки. Преди няколко години имаше статия в български вестник как някакъв наглец се опитал да внася Лада и представил Евро 1 за нея за да не плаща мито ли беше данък ли беше. И каква фалшификация било. Не го мисля горкия човечец как е доказвал че ладата наистина е сглобена във Финландия и е европейска.

                Иначе конкретно за продаваните в България - едно време имахме познат който беше взел корекомска от Русе и докато стигне до София се беше побъркал от вибрации. Оказа се че не е монтиран единия от тампоните на двигателя ли, или само болт ли, не помня.

                Но едно е сигурно - ладите продавани в Западна Европа излизаха толкова евтино на местните вносители, че можеха да си позволят преди да ги пуснат в продажба да ги разглобят, да ги проверят, да ги стегнат, и пак да са на яка далавера. Огромна част от здравината на ладите внесени от Западна Европа се дължи на местния вносител, вече за контрола от завода не знам.

                Друг е въпроса че после самите дилъри не знаеха как да ги поддържат.
                Последно редактирано от Goblin; 18-05-09, 16:10.
                Издъних се на Тюринг теста

                Коментар


                • #9
                  До: Имат ли разлики LADA от кореком??

                  OO, това е особено интересно. Благодаря ти за информацията.
                  Значи самите подобрения и позатягания са се правели от самите дилъри, а не заводски.
                  Е, бащата вече ще черпи. Склещих го.
                  Пийте червено вино! Дава здраве.
                  А то ни трябва за да пием ракия!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Имат ли разлики LADA от кореком??

                    В огромен процент от случаите - да. Не знам за всички пазари как е, аз имах наблюдения основно за френския и малко за немския. Но това не пречи от завода все пак да са пращали по-отбрани бройки.

                    Но самите технически подобрения си бяха от вносителя. Да не говорим пък за "специалните серии". Скъпите самари във Франция идваха с волан momo и подобни щуротии. То лепенки ли не бяха, спойлери ли не бяха...

                    Най-благото словосъчетание за ушите на руския купувач беше "Восмьорка, вишньовая, шпалированая". Демек Самара 1500, тъмночервена, със спойлери. Само не помня осмица ли беше или девятка...
                    Другата поговорка беше "лучше подбитая чем белая". По-добре ударена отколкото бяла. Белите въобще не вървяха. Мразеха ги.

                    За по-ранните модели обаче не знам. Мисля че седмиците се продаваха в оригинален вид. Те между другото се продаваха в години когато въобще не бяха лоши коли, предвид цената си.

                    И друг проблем имаше с тези коли, за който се сетих от по-горния пост - толкова дълго седяха непродадени при дилърите, че най-редовно се продаваха като по-нови.
                    Идва пенсионера, купува си лада примерно през 1997ма - пишат му я 1997ма модел, първа регистрация 1997ма. А на сериен номер примерно е 1994та, три години седяла непродадена при дилъра или в разпределителя...
                    Това се правеше от дилърите най-редовно. И от там после при внос тук ставаха едни каши, талона оригинален, всичко оригинално, по талон се води примерно 97ма, а е произведена 94та, пълно мазало, и съмнения за фалшификации.

                    В България не сме продавали такива де, но руснаците мрънкаха. А тогава бяха едни времена - руснаците скачаха като луди на лади, понеже имаха някакъв закон че автомобили внос от европа, родно производство, нямаха данъци и мита. За останалите - балтия. Де факто малко хора знаят че де що имаше продадена лада в Европа през 90те години, се върна обратно в Русия от края на 90те до 2000 и някоя.
                    Последно редактирано от Goblin; 11-12-08, 21:24.
                    Издъних се на Тюринг теста

                    Коментар


                    • #11
                      До: Имат ли разлики LADA от кореком??

                      Интересно не спирай до тук.
                      Гледай ти каква била работата. Тази история ми звучи като романа Аквариум на Виктор Суворов.
                      Да разбирам ли, че основната разлика между "хубавата" и "лошата" некорекомска лада е едно дозатягане и пипане тук там. Извършвано от диларите???
                      Как ми се ще една нивичка, корекомска.
                      Пийте червено вино! Дава здраве.
                      А то ни трябва за да пием ракия!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Имат ли разлики LADA от кореком??

                        Относно Самарите, Франция,Германия - Гоблин е прав.

                        Относно Ладите/първоначално се внасяха като Жигули/, имаше вариант экспортное изполнение.
                        Като същото важеше и за УАЗ и ГАЗ.

                        Това изпълнение идваше в България, все едно дали за Кореком или за Мототехника.

                        Проблема с повредите е че Мототехника продаваше много по голяма бройка от Кореком.

                        Има и друг момент с Кореком,че те договаряха колите си отделно и от време на време са можели и да купуват сглобка за ЕВропа.
                        Тогава е имало и късметлии.

                        Экспортное изполнение се следеше много коварно на конвеера.
                        Колите се отбелязваха че са износ.
                        Правеше се приемка от Автоэкспорт и т-н.


                        Финландска сборка, ако е имало / не съм запознат /. То колата трябва да притежава нов VIN - поне така мисля.

                        Лично аз съм ходил да получавам кола в Тбилиси. И за СССР сглобката беше добра. Но тогава на Кавказ се даваха 200 рубли да ти изберат най добрата.

                        Но Съветските люде, като купят кола отиват на специализирани сервизи.Там отстраняват недостатъците - антикор,седалки / протяжка / и др глезотии.
                        only 4 x 4,sim AWD

                        Коментар


                        • #13
                          До: Имат ли разлики LADA от кореком??

                          В един стар За Рулем в края на 80те беше описано какво се прави на нова Самара в Русия. Помня че бяха бутнали 11000 рубли под масата за да е сив металик И че първото, и най-важно действие, беше да отидеш на майстор (добър), който с точно изчислен удар да ти пукне предното стъкло. В противен случай стъклото се крадеше и появяваше на битака в рамките на 24 часа. Доста интересно звучеше.

                          Иначе не знам, не съм им спец. До колкото помня основното и най-важно нещо беше петскоростната кутия на 1500S и 2107. Мисля че в България по соца никога не са се продавали официално, и по тази причина 99% от всички лади от тези модели с петскоростна кутия са били за износ. Мисля че и в Кореком не се продаваха дори.

                          В края на 80те търсих връзки да си купя нов Симсон от Мототехника (в крайна сметка след едноседмично висене пред мототехника със списъци и проверки през 6 часа си взех), и почти се бях свързал с директора на Мототехника. Задочно - познат на познат, и т.н. Та въпросният господин имаше лада седмица с пет скорости, и му беше дал фира някакъв лагер в кутията който той, директорът на Мототехника, търсеше от месеци и не можеше да намери. Тоя проблем с тия кутии май Стефан най-добре може да го опише. Ама тогава бяха диви времена, това беше абсолютна екзотика.

                          Та както и да е - единственият ми досег с лада от Кореком беше с една лада 1600 когато живеехме в Алжир. Собственикът се бараше рали състезател и не я жалеше много-много, имаше си гъзарски отклонения, то дрифтове ли не бяха какво ли не беше - помня че и сменява валове на първата година, и че и изгниха калниците пак в рамките на първата година. В интерес на истината действието се развиваше на 500 метра от морето, в изключително влажен климат с адски много сол. Но определено точно тази лада беше обект на доста шеги.

                          А, още един начин да се познае френска лада 1500S - на инструментите пише на френски . На уреда за температурата пише "Eau", на манометъра за маслото пише "Huile"

                          А, ето я финландската Самара. Lada Samara Baltic :

                          Издъних се на Тюринг теста

                          Коментар


                          • #14
                            До: Имат ли разлики LADA от кореком??

                            Здравейте!
                            Много полезна информация получих.Темичката е доста добра,но за съжаление никой не пише вече!
                            Нека подновим темата к каквото можем,та дори и аз ще помагам в разрастването и.Имам няколко броя на руското автомобилно списание"За рулем",в което могат да се видят доста работи относно руската техника.
                            Наистина на времето не всеки е могъл да пазарува от Кореком.Само хората с долари били привилегеровани.Баща ми взе семейната Лада 21013(Корекомска) на 78хиляди километра,но сме много доволни от нея.Тези километри ги е навъртял предишния собственик и то само на дълги преходи,като е ходил до Франция,Германия,Гърция,Турция и няколко пъди до Русия.Ладата я взехме преди 8 години и сега е на 160 000км.За сега няма проблем с двигателя,но определено с ръждата не е така.Разбира се,баща ми веднага я обработи с антикорозионни препарати и я направихме кукла,сега няма грам ръжда.Не е пребоядисвана!
                            Вижта я:http://www.snimka.bg/album.php?album_id=342130

                            Коментар


                            • #15
                              До: Имат ли разлики LADA от кореком??

                              Първоначално публикуван от ludau Преглед на мнение
                              Здравейте!
                              Много полезна информация получих.Темичката е доста добра,но за съжаление никой не пише вече!
                              Нека подновим темата к каквото можем,та дори и аз ще помагам в разрастването и.Имам няколко броя на руското автомобилно списание"За рулем",в което могат да се видят доста работи относно руската техника.
                              Наистина на времето не всеки е могъл да пазарува от Кореком.Само хората с долари били привилегеровани.Баща ми взе семейната Лада 21013(Корекомска) на 78хиляди километра,но сме много доволни от нея.Тези километри ги е навъртял предишния собственик и то само на дълги преходи,като е ходил до Франция,Германия,Гърция,Турция и няколко пъди до Русия.Ладата я взехме преди 8 години и сега е на 160 000км.За сега няма проблем с двигателя,но определено с ръждата не е така.Разбира се,баща ми веднага я обработи с антикорозионни препарати и я направихме кукла,сега няма грам ръжда.Не е пребоядисвана!
                              Вижта я:http://www.snimka.bg/album.php?album_id=342130
                              Това от снимката си е чисто "Жигули" Между другото , по повод историята и за името : Руснаците започнаха производството на тези автомобили купувайки лиценз на ФИАТ , модел `64-та ( ако не се лъжа ). От една страна тогава са спасили заводите ФИАТ от фалит , от друга започнаха производство на що-годе свестен автомобил , под името "Жигули" . Дори съветските заводи бяха кръстени на италиански комунистически лидер - Палмиро Толиати. По-късно слуховете казваха , че италианците се намръщили на името ( жигули на италиански е множ. число от жиголо ) , та тогава стават "Лада" . Но същевременно могат да се видят и някои дребни подобрени елементи по ламарините .
                              За качеството : Един комшия работеше към Мототехника и с години прекарваше леки коли от Русе до София. Това бяха шофьори - изпитатели ! Колите се караха с "газ до ламарината" - нали чужда п***ка кокал няма . Та за москвичите казваше , че са "като отрязани" - макс. 140 км.! А ладите : "Зависи как се улучи" - една върви със 130 , но е имало и такива до 180 км.
                              По едно време май се усетиха и почнаха да ги прекарват и с влакове .
                              За корекомските : Според мен никакви подобрения не са правени в завода , като специално изпълнение ( какво ли пък ще е специалното ?! )- поне тези , които са предназначени за "братска Болгария" .Дреме им на ... . Нали няма никои да роптае . То пък и какво ще роптаеш , след като си внесъл мангизите и чакаш 15 години да си я купиш . А с доларите - отиваш и взимаш ! - като западняк !
                              Единствено тези за Запада , както каза Гоблин . Но и там не го прави завода - производител , а дилърите .
                              Любопитно ми е въпреки че на запад се продаваха за жълти стотинки , дали някой който е карал Лада там , после е повторил ?!.
                              Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X