Здравейте колеги, ето и една полезна тема за всички, които имат желание да си направят 100% механичен блокаж на задния мост на "Самурай - Витара" в "домашни условия".
Сваляме и разглобяваме задния мост (Самурай 1.3)
Тези дни ще напиша каква е най-подходящата стомана за изработката на новите детайли:
Изкопирваме оригиналния детайл, като оставяме шийката по-дълга за да може да се нарежат шлиците на блокажа:
Снимка на новия детайл, блокиращата втулка и скобата която я избутва:
Термична обработка и закаляване:
Напасване на леглото на лагера:
Изглаждане и напасване на "гърба"
От това каре се взема размера на шлиците:
Изковаване на скобата която зацепва блокажа:
На полуоската се вкарва втулката с шлиците и се заваря:
Технологични отвори за скобата на блокажа:
изработка и монтаж на затварящата кутия:
Жилото за управление:
Технически не е сложен за направа, но не ми допада голямата кутия в която са сложили управлението на блокажа, може да се измисли по-добър и компактен вариант.Другото което не ми харесва е скобата на блокажа и по точно постоянното и триене в блокиращата втулка.Ще е добре да се промени конструкцията и да се добави евентуално лагер, който да елиминира това триене.Споделете и вие вашето виждане за нещата и да се захващаме
Сваляме и разглобяваме задния мост (Самурай 1.3)
Тези дни ще напиша каква е най-подходящата стомана за изработката на новите детайли:
Изкопирваме оригиналния детайл, като оставяме шийката по-дълга за да може да се нарежат шлиците на блокажа:
Снимка на новия детайл, блокиращата втулка и скобата която я избутва:
Термична обработка и закаляване:
Напасване на леглото на лагера:
Изглаждане и напасване на "гърба"
От това каре се взема размера на шлиците:
Изковаване на скобата която зацепва блокажа:
На полуоската се вкарва втулката с шлиците и се заваря:
Технологични отвори за скобата на блокажа:
изработка и монтаж на затварящата кутия:
Жилото за управление:
Технически не е сложен за направа, но не ми допада голямата кутия в която са сложили управлението на блокажа, може да се измисли по-добър и компактен вариант.Другото което не ми харесва е скобата на блокажа и по точно постоянното и триене в блокиращата втулка.Ще е добре да се промени конструкцията и да се добави евентуално лагер, който да елиминира това триене.Споделете и вие вашето виждане за нещата и да се захващаме
Коментар