Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Автоматично палене на фаровете

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Автоматично палене на фаровете

    Понеже съм заплес, а 1 ноември идва и пак ще ме глобяват за забравени фарове...
    Днес бях свободен и си спретнах една елементарна схемичка за автоматичното им палене и гасене. Всеки с минимални познания по електроника може да си я направи... ако иска Логиката е следната: Взима се сигнал от лампата за маслото, изгасне ли тя при подаден контакт, фаровете и габаритите светват - по този начин те светят само при работещ двигател. Запазва се също и ръчното им управление . Ето принципната схема:




    Пуска се една жица само от датчика на маслото и две от изводи 3 и 6 на релето. После добавих и ключе за връщане към летния режим, което прекъсва веригите на диодите D1 и D2 към изводи 3 и 6. Който си кара целогодишно на фарове може и да не го слага.
    Последно редактирано от Паджеровод; 24-10-08, 19:19. Причина: Коригирах схемата

  • #2
    До: Автоматично палене на фаровете

    Кажи кога да мина да ми сложиш такава и на мен - юе черпя!

    Коментар


    • #3
      До: Автоматично палене на фаровете

      Уф, започва дъъълга седмица!
      А ти ще се вдигнеш от София само заради такава дреболия?!

      Коментар


      • #4
        До: Автоматично палене на фаровете

        Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
        Уф, започва дъъълга седмица!
        А ти ще се вдигнеш от София само заради такава дреболия?!
        Панагюрище е страхотно за каране особено Панагюрски колони и СреднаГора, така че ти кажи кога можеш и аз ще отскоча, най-добре през Уикенд-а

        Коментар


        • #5
          До: Автоматично палене на фаровете

          +1 и много благодаря за идеята за сигнала от маслото.

          Аз все се канех да ги свържа към контакта, но ще светят и при въртенето на стартера, което не е оптимално. Другото място беше лампата за акумулатора (изобщо веригата за възбуждане), това пък щеше да развали режима на възбуждане (твърдо отказвам да ползвам транзистори в такава проста логика).

          Некои съображения:
          1. не знам как е при mitsubishi, но на повечето коли датчикът на маслото захранва обикновена крушка 3 вата, което значи, че за 1-2 релета в повече няма да се разсърди.

          2. диодите. Трябва само един, паралелно на двете намотки и обратно на включването им. В тази схема точно него го няма и транзисторите може да пострадат. Някои релета го имат вграден (или в куплунга). Други нежелани токове няма откъде да възникнат.

          3. немалко коли имат отделно светване на леви и десни габарити. Там вече, трябва или трето реле, или диоди към двете вериги.

          Коментар


          • #6
            До: Автоматично палене на фаровете

            Схемата, която е дал Паджеровод е приложима на практика при всички автомобили.

            Диодите D1 и D2 напълно запазват възможността за отделно управление на двете релета и пускането и спирането само на ляв или десен габарит. Ако се изберат хубави диоди с малък пад със сигурност ще се вместят в малък корпус.

            Използването на сигнал от лампата за маслото не товари по никакъв начин датчика. Реално, когато датчика "отвори" за да угасне крушката, вътрешното съпротивление на реотана се явява резистор към +12V и дръпва базата нагоре. Това позволява схемата да се използва независимо от товароносимостта на датчика.

            D3 пази транзисторите от обратно напрежение на колекторите. Ако вместо обикновен диод се сложи ценер нещата съвсем ще заспят.

            За съжаление при мен не мога да я ползвам Лампата за маслото гасне на 5-тия оборот на мотора преди още да е запалил. Смятам да я модифицирам, като си взема сигнал от кабелите за високото напрежение и с един RC филтър паля фаровете само, ако сигнала е с честота >= от честотата при 300-400 оборота. Утре започвам да смятам, ако имам успех ще пусна резултатите.
            Аз не вярвам в чудеса!
            Разчитам на тях!

            Коментар


            • #7
              До: Автоматично палене на фаровете

              D3 задължително трябва да е ценер, за да опази колекторите при тази схема.

              Коментар


              • #8
                До: Автоматично палене на фаровете

                Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
                За съжаление при мен не мога да я ползвам Лампата за маслото гасне на 5-тия оборот на мотора преди още да е запалил.
                Един електролитен кондензатор паралелно на датчика (или по-скоро след съпротивлението) ще даде необходимата времезадръжка...

                Коментар


                • #9
                  До: Автоматично палене на фаровете

                  Първоначално публикуван от Tougi Преглед на мнение
                  Един електролитен кондензатор паралелно на датчика (или по-скоро след съпротивлението) ще даде необходимата времезадръжка...
                  За това не се бях сетил Благодаря за идеята. Ще помисля как точно да го направя за да мога да регулирам времезадръжката.
                  Аз не вярвам в чудеса!
                  Разчитам на тях!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Автоматично палене на фаровете

                    Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
                    За това не се бях сетил Благодаря за идеята. Ще помисля как точно да го направя за да мога да регулирам времезадръжката.
                    Променлив резистор 0-10к последователно на постоянния.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Автоматично палене на фаровете

                      Много сложно го изкарвате от 3 години съм с такава система (направи си сам) и на двата джипа. Схемата работи перфектно както казах вече 3 години на Хънтъра и от две на Патриота.
                      Управлението е от лампата за зареждане на акумолатора съответно клема 15 и управлява обикновенно реле което е вързано към фабричната схема. По този начин фаровете светват, съответно товарят системата чак след като алтернатора заработи фаровете се включват безотказно и достатъчно бързо (датчика на маслото може и да забави а при определени обстоятелства и да прекъсне).
                      Задължително е ключе за възстановяване на първоначалното състояние на системата.
                      ВНИМАНИЕ - мойта схема е простичка и лесна за реализация но има следният недостатък когато фаровете са на автоматично палене загасват при гасене на двигателя. Съответно при каране по по-екстремални участъци е желателно да сте с нормално пуснати фарове. Естествено научих това по трудният начин през ноща в дерето . От тогава излеза ли извън пътя просто допълнително щраквам ключа на фаровете. Разбира се могат да се направят и много по-сложни схеми с две кофи жици и диоди но според мен е напълно безсмислено.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Автоматично палене на фаровете

                        Най-сигурно е, ако се върже релето към допълнитерния триос на алтернатора - това е изводът за лапмата на акумулатора, и маса. Така на практика релето се захранва от възбудителния кръг на алтернатора, който си е напълно независим от останалото захранване и освен това там се появява напрежение, когато вече двигателят е набрал обороти. Не ви трябват транзистори, нито диоди, нито каквито и да е електронни компоненти - възбудителния кръг поема спокойно товара на релето, а реле-регулаторат и без това си има защити срещу ритащите токове на възбудителната намотка, която рита много по-силно от едно реле.
                        Със здраве!

                        Едит: Ех, дублирал съм се с колегата - и аз същото имам предвид ...

                        Коментар


                        • #13
                          До: Автоматично палене на фаровете

                          Първоначално публикуван от optron Преглед на мнение
                          Най-сигурно е, ако се върже релето към допълнитерния триос на алтернатора - това е изводът за лапмата на акумулатора, и маса. Така на практика релето се захранва от възбудителния кръг на алтернатора, който си е напълно независим от останалото захранване и освен това там се появява напрежение, когато вече двигателят е набрал обороти. Не ви трябват транзистори, нито диоди, нито каквито и да е електронни компоненти - възбудителния кръг поема спокойно товара на релето, а реле-регулаторат и без това си има защити срещу ритащите токове на възбудителната намотка, която рита много по-силно от едно реле.
                          Със здраве!
                          нцъ.

                          Както на Паджеровод му гасне лампата за масло още със стартера, така на мен ми гасне и лампата за акумулатора. Не, че много ток произвежда, докато го върти стартерът, но успява да се възбуди. На една стъпка съм от перпетуум мобиле.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Автоматично палене на фаровете

                            За бензиновите най-лесния начин е с автоматично ключе газ-бензин, палиш и фаровете не светят, щом подадеш газ-1800 оборота и ключето само обръша на газ/пуска фароветв/
                            "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

                            Коментар


                            • #15
                              До: Автоматично палене на фаровете

                              Това е още по-добра идея.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X