Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт на вискосъединител на Фероза

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ремонт на вискосъединител на Фероза

    Тук смятам да синтезирам натрупаният опит относто виското на Фероза.

    1. Разглобяване на виското
    Като цяло това изглежда проста задача. Ама не...
    Пластмасовият вентилатор се държи на 4 гайки М6 (за ключе 10). Най-удобно е с гедоре. Демонтира се вентилаторът. Под него се подават 4 ферзенкови болта М6х15 с глави за + отверка. За да се развият те е важно 4-те гайки да бъдат навити обратно. Иначе болтовете нямат махане. Тъй като това го разбрах късно моите ги разпробих.

    2. Отваряне на муфата
    След като са махнати всички болтове и гайки муфата може да се отвори. За да бе се изгуби маслото най-удачно е да се завърти с пружината надолу, с фланеца нагоре. Двете части се отделят с лекота една от друга. Цялата операция е мърлява, добре е да има нещо заслано, инаще свинщината е гарантирана.

    3. Събиране на маслото
    Ако ще се ползва старото масло, добре е да се събере в нещо. Аз използвах пластмасова чинийка. Двете части на муфата се обръщат и се оставят да се отцеждат.

    4. Проверка на биметалната пружина
    След като се отцеди маслото е добре да се провери дали биметалната пружина не прави номера. Пружината има за цел да отваря и затваря преградата между двете камери на муфата. В нормално положение при стайна температура преградата е затворена. При нагряване до около 70-80 градуса, преградата трябва да се отвори. Ако не се отвори пружината е заминала или е блокирала клапата.

    Тъй като моята пружина беше заминала реших да направя следното - застопорих клапата в максимално отворено положение. Целта ми е да запазя свойствата на вискомуфата, но да е постоянно зацепена на около 50% съгласно написаното в книгата. В темата за Проектът Роки е показан метод за зацепване на муфата на 100% с гума.

    5. Пълнене с масло
    За флуид смятам да използвам силициево масло за принтери. Има го на пазара, цената е около 35-40 лева за литър. Муфата побра 25-30мл. Напълних я докато беше обърната с пружината надолу. Влях маслото с игла в предната камера и допълних със спринцовка.

    6. Сглобяване
    Между двете части на муфата има гумен О пръстен. Моят беше силно разтегнат, за това сложих силикон. Намазах двете половини с тънък слой за да не протече навътре. Захлупих частта с фланеца върху тази с пружината. След притискане на двете половини и прилепване на силикона го обърнах и започнах да стягам. Стегнах първо 4-те болта на кръст, след това и гайките. Затягах последователно като започнах от един, след това диаметрално разположеният и така докато обиколя всички. При всяко натягане на гайките донатягах и болтовете.

    В момента стяга силикона. Смятам до час да я кача на колата да видя резултатът. Дано темата е полезна. Като цяло не смятам, че е удачно да се ремонтира виското, все пак е критичен детаил от охладителната система и повреда може да доведе до неприятни последици. Качвам темата с идеята информацията да послужи за закрепване на стара муфа до покупката на нова.

    Смело мога да кажа, че цитираното по-горе като метод дава чудесен резултат. Сложих перката, работи перфектно. За 10 мин колата загря до към 70 градуса. Утре ще я разходя повече за да проверя до каква степен загрява. При гасене на двигателя перката прави около 1/4 оборот и спира. След това може да се върти свободно на ръка.
    Последно редактирано от Иван Горчев; 13-09-08, 18:46.
    Аз не вярвам в чудеса!
    Разчитам на тях!

  • #2
    До: Ремонт на вискосъединител на Фероза

    Ако те изкушава по време на разходката да спаделиш "ноу-хау" добре дошъл ( Костинброд) , кафето е от мен ползвай телефона, че до компютъра не винаги мога да се доредя
    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

    Коментар


    • #3
      До: Ремонт на вискосъединител на Фероза

      Стана, а?
      http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
      Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol

      Коментар


      • #4
        До: Ремонт на вискосъединител на Фероза

        Първоначално публикуван от Asen - Dezki Преглед на мнение
        Стана, а?
        М че 'к! Още снощи ти казах - златен си!
        Обаче логиката е обратна - при максимално затворена преграда не предава движение, при максимално отворена предава.
        Последно редактирано от Иван Горчев; 13-09-08, 21:15.
        Аз не вярвам в чудеса!
        Разчитам на тях!

        Коментар


        • #5
          До: Ремонт на вискосъединител на Фероза

          Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
          Ако те изкушава по време на разходката да спаделиш "ноу-хау" добре дошъл ( Костинброд) , кафето е от мен ползвай телефона, че до компютъра не винаги мога да се доредя
          Утре мисля да се разходя до вилата за тест, да видим какви съм ги натворил. С удоволствие ще споделя наученото.
          Аз не вярвам в чудеса!
          Разчитам на тях!

          Коментар


          • #6
            До: Ремонт на вискосъединител на Фероза

            Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
            М че 'к! Още снощи ти казах - златен си!
            Обаче логиката е обратна - при максимално затворена преграда не предава движение, при максимално отворена предава.
            Може, не съобразих малко - така и става засмукване през отворите на колелото.
            http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
            Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol

            Коментар


            • #7
              До: Ремонт на вискосъединител на Фероза

              Първоначално публикуван от Asen - Dezki Преглед на мнение
              Може, не съобразих малко - така и става засмукване през отворите на колелото.
              Точно. Има го и варианта, за който ти каза, но не на тези коли
              Важното е, че сършихме работата. Нядявам се да не протече от някъде, но утре ще си каже.
              Аз не вярвам в чудеса!
              Разчитам на тях!

              Коментар


              • #8
                От: Ремонт на вискосъединител на Фероза

                При моята фероза реших проблема като разглобих виското и го напълних с бързо оборотна грес и го събрах така пълно с грес.Резултата е че имам нужните обороти при подаване на газ съответно и поток от въздух ,но пък за сметка на това има шум като 100% зацепено виско.Друг плюс е ,че когато нацопам във водата виското след няколко оборота спира и така не се троши и не мели радиатора.Беше временно решение докато си намеря ново виско ,но така си остана от 2012г.

                Коментар


                • #9
                  От: Ремонт на вискосъединител на Фероза

                  Ха кажете аз къде сгреших. Направих всичко усърдно което сте написали но ефекта е друг. Когато е студено виското се върти трудно а когато загрее все едно няма масло.? Щом я загася перката продължава да се върти още 5-6 оборота.????

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ремонт на вискосъединител на Фероза

                    Сгреши че не отиде в магазина да си купиш ново. Едно виско може да се повреди по много начини и не вибаги липсата на масло е проблема. В твоя случай помисли как си монтирала пружинката отпред и оста, която върти. Опитай да я завъртиш (осчицата) на 180 градуса.

                    ...но най-добре мисли за ново виско от магазина. Аз не бих разчитал на автомобил с човъркано такова.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Ремонт на вискосъединител на Фероза

                      А защо не си монтирате ел.вентилатор/и/.За тези които не карат много офроуд разбира се.
                      Сузуки Витара ДБ 2.0 H20A

                      Коментар


                      • #12
                        От: Ремонт на вискосъединител на Фероза

                        Първоначално публикуван от margarit5 Преглед на мнение
                        А защо не си монтирате ел.вентилатор/и/.За тези които не карат много офроуд разбира се.
                        Защото за да дадат това, което виското дава, трябва да са доста тлъсти, включително като цена.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Ремонт на вискосъединител на Фероза

                          Пружинката не е пипана, само я пробвах дали работи. Всичко е белязано преди да се свали. Действително липсваше масло. Обмислям варианта за постоянно зацепено.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Ремонт на вискосъединител на Фероза

                            Първоначално публикуван от wukova Преглед на мнение
                            Обмислям варианта за постоянно зацепено.
                            Тогава ще се абонираш за водни помпи. Оправи си колата както трябва - това не е мотор, който търпи издевателства по охладителната система, и всяко побългаряване може да приключи при късмет със спукана глава, а при липса на такъв със спукан блок.

                            Ферозата иска безупречно охлаждане, и когато го има, ще те закара и на край света, а в другия случай ще си абонат по магазини, сервизи и шлайфисти.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Ремонт на вискосъединител на Фероза

                              Радиатора почти винаги долната половина е студен,само когато е карана повечко тогава се стопля и отвара термостата.Дори и новото виско ще се включва трудно някъде след средата когато отиде стрелката.Дали ще е добре да пробия още една дупчица на термостата за да минава повече вода???

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X