Тук смятам да синтезирам натрупаният опит относто виското на Фероза.
1. Разглобяване на виското
Като цяло това изглежда проста задача. Ама не...
Пластмасовият вентилатор се държи на 4 гайки М6 (за ключе 10). Най-удобно е с гедоре. Демонтира се вентилаторът. Под него се подават 4 ферзенкови болта М6х15 с глави за + отверка. За да се развият те е важно 4-те гайки да бъдат навити обратно. Иначе болтовете нямат махане. Тъй като това го разбрах късно моите ги разпробих.
2. Отваряне на муфата
След като са махнати всички болтове и гайки муфата може да се отвори. За да бе се изгуби маслото най-удачно е да се завърти с пружината надолу, с фланеца нагоре. Двете части се отделят с лекота една от друга. Цялата операция е мърлява, добре е да има нещо заслано, инаще свинщината е гарантирана.
3. Събиране на маслото
Ако ще се ползва старото масло, добре е да се събере в нещо. Аз използвах пластмасова чинийка. Двете части на муфата се обръщат и се оставят да се отцеждат.
4. Проверка на биметалната пружина
След като се отцеди маслото е добре да се провери дали биметалната пружина не прави номера. Пружината има за цел да отваря и затваря преградата между двете камери на муфата. В нормално положение при стайна температура преградата е затворена. При нагряване до около 70-80 градуса, преградата трябва да се отвори. Ако не се отвори пружината е заминала или е блокирала клапата.
Тъй като моята пружина беше заминала реших да направя следното - застопорих клапата в максимално отворено положение. Целта ми е да запазя свойствата на вискомуфата, но да е постоянно зацепена на около 50% съгласно написаното в книгата. В темата за Проектът Роки е показан метод за зацепване на муфата на 100% с гума.
5. Пълнене с масло
За флуид смятам да използвам силициево масло за принтери. Има го на пазара, цената е около 35-40 лева за литър. Муфата побра 25-30мл. Напълних я докато беше обърната с пружината надолу. Влях маслото с игла в предната камера и допълних със спринцовка.
6. Сглобяване
Между двете части на муфата има гумен О пръстен. Моят беше силно разтегнат, за това сложих силикон. Намазах двете половини с тънък слой за да не протече навътре. Захлупих частта с фланеца върху тази с пружината. След притискане на двете половини и прилепване на силикона го обърнах и започнах да стягам. Стегнах първо 4-те болта на кръст, след това и гайките. Затягах последователно като започнах от един, след това диаметрално разположеният и така докато обиколя всички. При всяко натягане на гайките донатягах и болтовете.
В момента стяга силикона. Смятам до час да я кача на колата да видя резултатът. Дано темата е полезна. Като цяло не смятам, че е удачно да се ремонтира виското, все пак е критичен детаил от охладителната система и повреда може да доведе до неприятни последици. Качвам темата с идеята информацията да послужи за закрепване на стара муфа до покупката на нова.
Смело мога да кажа, че цитираното по-горе като метод дава чудесен резултат. Сложих перката, работи перфектно. За 10 мин колата загря до към 70 градуса. Утре ще я разходя повече за да проверя до каква степен загрява. При гасене на двигателя перката прави около 1/4 оборот и спира. След това може да се върти свободно на ръка.
1. Разглобяване на виското
Като цяло това изглежда проста задача. Ама не...
Пластмасовият вентилатор се държи на 4 гайки М6 (за ключе 10). Най-удобно е с гедоре. Демонтира се вентилаторът. Под него се подават 4 ферзенкови болта М6х15 с глави за + отверка. За да се развият те е важно 4-те гайки да бъдат навити обратно. Иначе болтовете нямат махане. Тъй като това го разбрах късно моите ги разпробих.
2. Отваряне на муфата
След като са махнати всички болтове и гайки муфата може да се отвори. За да бе се изгуби маслото най-удачно е да се завърти с пружината надолу, с фланеца нагоре. Двете части се отделят с лекота една от друга. Цялата операция е мърлява, добре е да има нещо заслано, инаще свинщината е гарантирана.
3. Събиране на маслото
Ако ще се ползва старото масло, добре е да се събере в нещо. Аз използвах пластмасова чинийка. Двете части на муфата се обръщат и се оставят да се отцеждат.
4. Проверка на биметалната пружина
След като се отцеди маслото е добре да се провери дали биметалната пружина не прави номера. Пружината има за цел да отваря и затваря преградата между двете камери на муфата. В нормално положение при стайна температура преградата е затворена. При нагряване до около 70-80 градуса, преградата трябва да се отвори. Ако не се отвори пружината е заминала или е блокирала клапата.
Тъй като моята пружина беше заминала реших да направя следното - застопорих клапата в максимално отворено положение. Целта ми е да запазя свойствата на вискомуфата, но да е постоянно зацепена на около 50% съгласно написаното в книгата. В темата за Проектът Роки е показан метод за зацепване на муфата на 100% с гума.
5. Пълнене с масло
За флуид смятам да използвам силициево масло за принтери. Има го на пазара, цената е около 35-40 лева за литър. Муфата побра 25-30мл. Напълних я докато беше обърната с пружината надолу. Влях маслото с игла в предната камера и допълних със спринцовка.
6. Сглобяване
Между двете части на муфата има гумен О пръстен. Моят беше силно разтегнат, за това сложих силикон. Намазах двете половини с тънък слой за да не протече навътре. Захлупих частта с фланеца върху тази с пружината. След притискане на двете половини и прилепване на силикона го обърнах и започнах да стягам. Стегнах първо 4-те болта на кръст, след това и гайките. Затягах последователно като започнах от един, след това диаметрално разположеният и така докато обиколя всички. При всяко натягане на гайките донатягах и болтовете.
В момента стяга силикона. Смятам до час да я кача на колата да видя резултатът. Дано темата е полезна. Като цяло не смятам, че е удачно да се ремонтира виското, все пак е критичен детаил от охладителната система и повреда може да доведе до неприятни последици. Качвам темата с идеята информацията да послужи за закрепване на стара муфа до покупката на нова.
Смело мога да кажа, че цитираното по-горе като метод дава чудесен резултат. Сложих перката, работи перфектно. За 10 мин колата загря до към 70 градуса. Утре ще я разходя повече за да проверя до каква степен загрява. При гасене на двигателя перката прави около 1/4 оборот и спира. След това може да се върти свободно на ръка.
Коментар