Обява

Свий
Няма добавени обяви.

SUV ИПобеда"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • SUV ИПобеда"

    Гледайте к'ви съвпадения* стават в живота!

    След националния оф-роуд събор спрях във Вършец и - докато се разхождах преди 3-4 часа - в механа-басейн "Водопада" попаднах на най-голямата частна колекция на стари руски (съветски) автомобили, която съм виждал. (Честно казано, друга не съм виждал въобще.)

    Първо ме смая един... ЗиМ, каквито съм виждал в детството си и напълно ги бях забравил. Това е предшественик на "Чайка"-та в автопарка на най-висшата власт.

    Имаше още една "Победа", един "Москвич" (407 според мен), две "Волги", една текезесарка и... неизвестното ми 4х4 "М-72" .

    Това е "Победа" върху шаси-окачване от текезесарка, поясни колекционерът, който е собственик на "Водопада". Той твърди, че това е единственото "М-72" в България.

    Човекът ме увери, че всичките тез коли са в движение и, че са стягани единствено с оригинални части и без никакви конструктивни промени. Тоест и въпросният SUV "Победа" не е вдиган допълнително.
    Такива работи.

    Поздрави!

    P.S. Още нещо по въпроса за съвпаденията. Преди да видя съветската колекция, бях в хотелче в Белоградчик, в което зидът на вътрешния двор е надграден с руски сандъци от снаряди (за танк и за КС незнам колко). Дълги и зелени.
    Прикачени файлове
    Искам България чиста!

  • #2
    До: SUV ИПобеда"

    Собственика леко послъгва или пък не знае.М-72-тата у нас са две (поне толкова са ми известни като на "победаджия").По онова време било важно началниците на КОЛХОЗА да пътуват в същия лукс,както висшите генерали в града.От там идва идеята да качат на относително многосерийната ГАЗ м20 "Победа",преден мост и раздатъчна кутия от скоро пуснатия в производство ГАЗ 69.Задния мост е отделно конструиран специално за новата "почетна и отговорна задача",с полуразтоварени полувалове (полуоси).С леки усилвания на гредите на самоносещата каросерия това било постигнато.Това е първия паркетник,в периода 1955-1957 са произведени общо 4677 екземпляра.Иначе ЗиМ-а си е ЗиМ...Сравнително луксозен за онова време автомобил,мечтата на всеки партиен функционер.Проектиран е бил да обслужва огромния партиен апарат от чиновници средна ръка.Той включва стотици председатели на комитети,изпъклкоми и т.н.Според тогавашните държавни изисквания той трябвало да запълни нишата между масовата "Победа" и консервативния ЗиС 110.3500 см3, 95 кс. има хидромуфа (хидравличен съединител) пред сухия съединител,което повишава комфорта,позволява ускорение от 0 до 80 км без превключване и практически прикрива каквито и да било грешки на водача.Най-интересното че тук е предприето решение,нечувано до тогава не само в СССР,ми в целия свят!Междуосието е било увеличено до 3,21 метра,при самоносеща каросерия!В следствие на това ЗиМ-а олеква с над 200 кг,което позволява ускорението на над двутонния автомобил да стане 0-100 км/час за 37 секунди.От чертожната дъска до готов работещ прототип са минали само 29 месеца,по лично нареждане на Сталин...Дано е било интересно някому.
    С "Фармахим" - непобедим
    Дизел - само дънки!

    Коментар


    • #3
      До: SUV ИПобеда"

      Благодаря ти за компетентните и много любопитни пояснения.

      Поздрави!
      Искам България чиста!

      Коментар


      • #4
        До: SUV ИПобеда"

        Първоначално публикуван от Spas55 Преглед на мнение
        Благодаря ти за компетентните и много любопитни пояснения.

        Поздрави!
        Знам и по-любопитни,вече подробности,ама ще ме обвинят за нечовешки спамер,за това си трая.Шегувам се.Дано не се сърдиш че поразмих темичката.
        С "Фармахим" - непобедим
        Дизел - само дънки!

        Коментар


        • #5
          До: SUV ИПобеда"

          Първоначално публикуван от Spas55 Преглед на мнение
          ... Той твърди, че това е единственото "М-72" в България.

          Човекът ме увери, че всичките тез коли са в движение и, че са стягани единствено с оригинални части и без никакви конструктивни промени. .
          Таблото е полско. По спомени от преди доста години, така изглеждаше таблото на "Варшава" ...
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #6
            До: SUV ИПобеда"

            Варшавата не беше ли копие на Победа ? Поне тия първите варшави ?
            Издъних се на Тюринг теста

            Коментар


            • #7
              До: SUV ИПобеда"

              Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
              Варшавата не беше ли копие на Победа ? Поне тия първите варшави ?
              Мисля, че да.
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #8
                До: SUV ИПобеда"

                Така...Обяснявам.Варшавата е лицензирана версия.Проектирането на ГАЗ м20 "Победа" започва през 1943 г.Когато завода е бомбардиран работата не е прекъсната.На 6 ноември 1944 г. по улиците на град Горки (сега Нижний Новгород),тръгват на пробно пътуване първите прототипи.Естествено,по онова време един автомобил не можел да бъде пуснат в производство без одобрението на др. Сталин.По това време имало спор между главния конструктор и главния инженер Кучумов.Иженерът смятал че и лекия,и товарния автомобил ГАЗ 51 трябва да са с един и същ унифициран двигател.Липгарт обаче се застъпва за 4 цилидровата версия на двигателя.При огледа в Кремъл,на 19 юни 1945 г.,Сталин казва че версията с 6 цилиндров агрегат би била прекалено неикономична,като се вземе предвид тогавашното следвоенно положение с течните горива.Липгарт уточнява,че върви разработка на 4-цилиндров двигател,което смекчава до една степен критичното мнение на Вожда.Директорът на ГАЗ И. Лоскутов се обърнал към него с молбата автомобила да се нарече "Победа".Тогава Сталин оврърнал: "Малка ви е победата,но нека бъде "Победа".Изобщо около името й има доста истории.Първоначално искали да я нарекът "Родина"."Победа" било резервно название.При молбата на Лоскутов новата лека кола да се казва Родина,Сталин попитал:"А колко струва Родината?".Първата партида "Победи" е завършена на 28 юни 1946,а през месец април следващата година Сталин се запознава с нея-опората на задната седалка била висока-фуражката му опирала в тавана.Прототипът разходвал много гориво,диска на съединителя нямал демпферни пружини и придърпвал при отпускането си,задните ресори били с разполовен 2-ри лист и бързо "клякали".Заради техническите проблеми производството е спряно през октомври 1948 г.,а главния конструктор Андрей Александрович Липгарт насмалко да изгуби работата си в ГАЗ и да се озове далеееч в Сибир...Под опеката си го приема тогавашния министър на автомобилната промишленост С. Акопов,запознат с потенциала на Андрей Александрович.Тук трябва да кажа че екипът на ГАЗ имал само 20 месеца да пусне готовия прототип в серийно производство.Подготовката за производство протича в условията на краен дефицит във всеки смисъл на думата.Огромния интерес към разработката от страна на висшата йерархия и стремежа към "изпълнение на отговорната и почетна задача" са косвено ключът към неуспеха.След подлагнето на 'Победата" на техническа профилактика,резултат на която са направени някои промени-срязана е опората на задната седалка,кото лежи вече по-ниско,подобрен е карбуратора,монтиран е нов съединител,полуелиптични реосори,каросерията е усилена още повече.На 1 ноември 1949 г. производството е възобновено,като към ГАЗ се присъединява и бившия цех на авиозавода.От тогава "Победа" с минимални дизайнерски промени се сглобява още 9 години.Произведени са общо 235 999 бройки,към които включваме над 14 000 броя кабриолета-автомобили за "отдих и развлечение",нещо нечувано през онези години,както и 4467 броя "полноприводной" м72.Каквото и да се говори,известността на "Победа" се дължи на повечето авангардни решения в нея,освен че е първия лек автомобил,разрешен да се продава на населението след войната.Каросерията й е самоносеща-забележете че "западните" коли от онези,че и до по-късни времена,имат рама.Коефициента на въздушно съпротивление е cx 0,33-само за сравнение на Опел Калибра е 0,28,а предвид огромната разлика в годините,като приемем че по времето на конструирането на "Победа" далеч не е имало аеродинамични тунели...Инженерите на ГАЗ интуитивно й докарали тази капкообразна форма.Стигнахме и до Варшавата.През 1948 година
                е подписано споразумение за производството на Фиат в Полша.До това обаче не се стига(за щастие на поляците),поне до 1967 година,когато от същия завод ФСО (FSO-fabryka samochodow osobowych) излиза 125 Фиат.През 1950 поради недостика на леки автомобили в Полша,лицензът за производство на автомобил по подобие на "Победа" е подарен на поляците от братския съветски народ.През 1951 година първата Варшава (Warszawa) е представена на полските трудещи се.Лицензът е безплатен,но трябвало да се заплатят техническата документация и конвейрното оборудване-общо 380 милона полски злоти.Първата серия на Warszawa представлява абсолютно точно копие на "Победа".Произвежда се от 1951 до 1957 г.Дори цифровия индекс е същия-м20.Първите няколко години поляците нямали право да променят каквото и да било по конструкцията на Победа-та.И тъй като още не било усвоено добре производството на блоковете за двигателя,те са внасяни от СССР чак от 1959 година,когато на чугуна се появява стилизираната емблема FSO.Моята Warszawa (от автара) е именно от същия модел,произведена през месец май 1955 г.Блока й е с надпис "ГАЗ".Точно през 1955 са направени и първите промени-нов заден мост и украшение на капака-"ракета".През 1957 година излиза моделът 200-рестилизирана решетка,мигачи и цвета на скАлите на уредите.Следващие промени са направени през 1959,1962 и най-генералната 1964-Варшава 203/223.Съответно стопове и понижаване на цолажа на колелата-15 дюйма,нов двигател и през 1962-напълно нова задница тий "седан".Новия двигател е с висящи клапани-на всеки Жук го има.На базата на "Победа" освен леки автомобили са произведени и лектоварните Жук и Ниса,играещи огромна роля в полската (и не само-известно е че са се изнасяли почти навсякъде) инфраструктура тогава,а отчасти и сега.В такъв смисъл споразумението за производство на Варшава е било несравнимо по-добро от това за Фиат.Защото "Победата" била перспективен автомобил (Жук е произвеждан от 1989),за разлика от италианското преложение...

                п.п. Като стана въпрос за таблата на двете коли,те остават непорменени от началото на производство на "Победа",до края на "Варшава"'като разположение и функция на уредите.Има минимални промени,най-голямата разлика от предшествениците си има 223 Варшава-тапицирано е с кожа.
                С "Фармахим" - непобедим
                Дизел - само дънки!

                Коментар


                • #9
                  До: SUV ИПобеда"

                  Браво колега много изчерпателен отговор.За маниаците на стара руска техника това дойде като мехлем на душата.Припомних си детските години когато пред двора ни седяха Варшавата на братовчет ми и нашта Волга М 21(модела след еленчето без фигурката отгоре а отпред гравюрата с еленче и отдолу надписа ГАЗ)
                  К мирной жизни не пригоден.
                  Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                  ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                  Коментар


                  • #10
                    До: SUV ИПобеда"

                    Първоначално публикуван от stariat Преглед на мнение
                    Браво колега много изчерпателен отговор.За маниаците на стара руска техника това дойде като мехлем на душата.Припомних си детските години когато пред двора ни седяха Варшавата на братовчет ми и нашта Волга М 21(модела след еленчето без фигурката отгоре а отпред гравюрата с еленче и отдолу надписа ГАЗ)
                    Мда,Волга 21 трета серия...Някой ден след като приключа с реставрацията на Варшавата може да стана горд собственик на 21 Волга.Повече ми харесват първа (тази с голямата релефна хромирана петолъчка на предната решетка) и втора (с "еленчето") серия.
                    С "Фармахим" - непобедим
                    Дизел - само дънки!

                    Коментар


                    • #11
                      До: SUV ИПобеда"СовАвто маниаци

                      Не мога да си проста че се полакомих за 1000 долара та си продадох Волгата.Баща ми ми я подари а аз я направих на пикап и я продадох.Беше в отлично състояние никъде гнило двигател отремонтиран не се чуваше как работи черна боя от Кореком Папагал шпренгвани ресьори това се случи преди 15 години.Сега да ми е никога не бих я продал ама де акъл тогаваСега първи брой в започната та ми колекция е един Иван Грозни купен от един старец който му е първи собственик за 100лева със оригинална та боя зеленикав.Живи здрави ще продължава ме да търсим и събираме.Поздрави
                      К мирной жизни не пригоден.
                      Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                      ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                      Коментар


                      • #12
                        До: SUV ИПобеда"

                        Впечатлен и зарадван съм от задълбоченото познаване на историята на съветското и полското автомобилостроене в неговите ретро-аспекти.В такава Варшава са ме взели преди доста време от родилния дом и дълго време се съхраняваше в гаража на един съсед,преди да отиде за вторични суровини.За съжаление тогава бях на възраст,в която не бях способен да я купя аз самия.А дизайна на "Победа"-та ,както и на Варшавата определено са на нивото ,а дори както казва колегата и изпреварващи времето си.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X