Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Диско 2, TD5 - няма мощност над 3000 оборота

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Диско 2, TD5 - няма мощност над 3000 оборота

    здравейте,

    симптомите са следните:
    - без да е натоварен двигателя (т.е. не е на никоя скорост), няма никакъв проблем да вдигне над 4000 оборота
    - като карам, след 2500 - 3000, в зависимост от това колко е настъпен педала на газта, се усеща едно отчетливо придърпване - все едно му се спира подаването на гориво
    - не пуши, харчи нормално (примерно 200лв за 400км т.е. 10/100 комбиниран цикъл
    - маслото си е колко му беше като го смених - не е мръднало за 3000км от както е при мен
    - при първоначалните ми огледи (след четене по форуми из нета) открих скъсано (~25% от обиколката на тръбата) на съединето на маркуча (breather) който идва от двигателя към гуменото съединение между въздушния филтър и турбото (air intake hose) - с помощта на малко термоустойчив изолирбанд процепа го запуших - и като че ли това аварийно спиране на притока на гориво се попремести с 200-300 оборота по-нагоре . т.е. в момента това май се случва към 2700 - 3100 някъде но можи и да си въобразявам ...

    кабелите към ECU то са омаслени - разбрах че си е често срещан проблем при TD5 но как се решава (освен смяна на кабелите) не открих

    според размислите ми - такова аварийно спиране на горивото може да се случи като защита против овербуст на турбото - т.е. уайстгейта да не отваря достатачно или изобщо - с едни клещи се опитах да раздвижа рамото дето трябва да отваря към кръга на изгорелите газове но е доста натегнато там - трябва ми доста голямо усилие, към 15-на кг или повече за да помръдне - след това веднага си се връща (има яка пружина вътре май).

    гледах, че се контролира от един вакуум клапан, но все ми се струва, че това усилие е прекалено голямо, някой с някакви наблюдения колко тегаво трябва да е там?

    друго мое наблюдение е, че май все едно нямам последната 1/4 от педала - и да натискам нищо не се случва - чисто субективно

    като макс скорост в момента е: 130км/ч на равно (преко сили) и 105-110 на баир (тунела преди ихтиман като се пътува към софия) с климатик или без - все си е тая

    гуми: 245/70/16 - едва ли е от размера им макар че са от най-големите които могат да се сложат без промени по окачването

    някакви идеи от къде да го подхвана?

    та си кажа, че мога и така да си го карам - намам особен проблем с положението - единствено изпреварването трабва да става с пове4е внимание - само дето очевидно има проблем и все ме гложди що е така.

    благодаря
    LR Disco II, Td5

  • #2
    До: диско 2, TD5 - няма мощност над 3000 оборота

    Да не ти е пътник съединителя? Напиши пробега.

    Коментар


    • #3
      До: диско 2, TD5 - няма мощност над 3000 оборота

      Виж входящия маркуч на турбото - откъм въздушния филтър. Ако се сгъва (колабира) при изфорсиране може той да е причина за задавяне на ДВГ-то - спира му притока на въздух. Ако е това може да опиташ да го армираш с външна тел, но в кратки срокове се ориентирай за нов маркуч
      Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
      „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
      LZ1EMS

      Коментар


      • #4
        До: диско 2, TD5 - няма мощност над 3000 оборота

        за пробега: 233к - но ако има проблем със съединителя ще го прави и на ниски предавки и на баир с бавни, примерно, не съм забелязал за се случва ... 'ма знае ли човек...

        за тръбите на около турбото - четох за проблем с вътрешната ламинация - отлепяла се - тази за която говориш не е ламинирана от вътре и си е оребрена (гофрирана) - другите са сменяни май (2006 та има по означенията им - говоря за тези около интеркулера дето са гумени)
        LR Disco II, Td5

        Коментар


        • #5
          До: диско 2, TD5 - няма мощност над 3000 оборота

          Първоначално публикуван от damyan_rm Преглед на мнение
          за пробега: 233к - но ако има проблем със съединителя ще го прави и на ниски предавки и на баир с бавни, примерно, не съм забелязал за се случва ... 'ма знае ли човек...

          за тръбите на около турбото - четох за проблем с вътрешната ламинация - отлепяла се - тази за която говориш не е ламинирана от вътре и си е оребрена (гофрирана) - другите са сменяни май (2006 та има по означенията им - говоря за тези около интеркулера дето са гумени)
          Става въпрос точно за тази за която говоря...
          Последно редактирано от emanuilis; 25-08-08, 18:18.
          Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
          „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
          LZ1EMS

          Коментар


          • #6
            До: диско 2, TD5 - няма мощност над 3000 оборота

            Първоначално публикуван от damyan_rm Преглед на мнение
            за пробега: 233к - но ако има проблем със съединителя ще го прави и на ниски предавки и на баир с бавни, примерно, не съм забелязал за се случва ... 'ма знае ли човек...
            На бавни съединителят се товари много по-малко, отколкото на бързи, а и доколкото си спомням, Борето /qbobi/ сменя съединител на приблизително такъв пробег. По-компетентните колеги ще кажат.

            Коментар


            • #7
              До: диско 2, TD5 - няма мощност над 3000 оборота

              Първоначално публикуван от velio Преглед на мнение
              На бавни съединителят се товари много по-малко, отколкото на бързи, а и доколкото си спомням, Борето /qbobi/ сменя съединител на приблизително такъв пробег. По-компетентните колеги ще кажат.
              Ама ако е съединител мотора ще се форсира и колата няма да ускорява. Човека казва че под товар не вдига обороти.
              Аз залагам на ... мерене на налягането на горивото. Иначе почистване на дебитомер, ЕГР, ИК, маркучи и проверка на акюатора на турбото с помпичка и манометър.
              http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
              Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol

              Коментар


              • #8
                До: диско 2, TD5 - няма мощност над 3000 оборота

                Без закачане на тестер трудно ще установиш причината.Една диагностика направена от правилния човек ще спести доста време и смяна на ненужни неща.Аз лично бих се насочил към потенциометъра на педала на газта и дебитомера.Бих опитал и изминаването на късо разстояние без въздушен филтър.

                Коментар


                • #9
                  До: диско 2, TD5 - няма мощност над 3000 оборота

                  Първоначално публикуван от damyan_rm Преглед на мнение
                  здравейте,

                  симптомите са следните:
                  - без да е натоварен двигателя (т.е. не е на никоя скорост), няма никакъв проблем да вдигне над 4000 оборота


                  ................- не пуши, харчи нормално (примерно 200лв за 400км т.е. 10/100 комбиниран цикъл
                  ..........................................
                  На това се вика, че няма тяга /популярно казано/ при товар.

                  Относно разхода на гориво нещо бъркаш математиката:
                  При тия параметри и при "милостива" цена от 2.50лв/л , разходът ти е 20/100 или ако държиш на 10л, то те са за 50км. Да не говорим, че ако смятаме с новите цени на дизела /около 2.30/, то тогава разходът скача на ~22l/100km. Това даже за 140 к.с. е недопустимо, освен ако не говорим за 4.6 бензин.
                  И к'во стана - много гориво, а не върви. Значи нафта да те удави. А за да не те удави трябва да има въздух. Насочи се натам, ако не е някой компютърен проблем. Може би и разпръсквачи / дюзи/
                  За жалост продадох старото муле след 12 годишна езда. Утехата е, че отива при ловец.

                  Коментар


                  • #10
                    До: диско 2, TD5 - няма мощност над 3000 оборота

                    извинявам се - грешка при писане и недоглеждане от моя страна - имах впредвид 100лв./400км (или 10л/100км разход) - ама съвсем усреднено - варира с +/- 10% в зависимост къде и колко съм извън пътя ...
                    Последно редактирано от damyan_rm; 26-08-08, 09:48. Причина: правописни грешки
                    LR Disco II, Td5

                    Коментар


                    • #11
                      До: диско 2, TD5 - няма мощност над 3000 оборота

                      При мен това се случва от дебитомера ,два пъти в годината го почистват и колата тръгва отново.Преди месец пак така ,както караш и спира повече от 130-140 не вдига.Почистване и пушка.
                      Ланд Ровър-Дискавъри,ТД5-1999 год.,готин е.
                      "Мъжко е да обещаеш,човешко да не го изпълниш."
                      "Правото на глас,не винаги означава да имаш право на избор."

                      Коментар


                      • #12
                        До: диско 2, TD5 - няма мощност над 3000 оборота

                        Дамяне, пробвай първо да покараш 1-2 километра без въздушен филтър, може просто да блокира притока на въздух.

                        За омаслените кабели - купих вече контактен спрей, разтваря маслото и не е електропроводим, даже може някоя вечер да се видим, да почистим кабелите и да сложим моя въздушен филтър при тебе за проба. Примерно утре, 27.08 на Темпото след 19:30

                        Поздрави.
                        "Land Rover не губи масло, той маркира територия."

                        Искам България чиста!!!

                        Коментар


                        • #13
                          До: диско 2, TD5 - няма мощност над 3000 оборота

                          продължавам с експериментите - са сега нищо ...

                          а спреят е чудесен повод да го изтестваме и полеем с по бира - две - ще ти звънна утре следбед да се доуточним ... благодаря
                          LR Disco II, Td5

                          Коментар


                          • #14
                            До: диско 2, TD5 - няма мощност над 3000 оборота

                            К'во става? Вълшебният спрей помогна или не?

                            Коментар


                            • #15
                              До: диско 2, TD5 - няма мощност над 3000 оборота

                              помогна да разкараме гнусотиите ... но проблема си остава ... пак си е същото - например по цариградско сутринта на 4-та - макс 100км/ч или ~3000-3100 об/мин ... просто като си се ускорява след 1700 об. и почне да фучи турбото - като мине 2700/2800 някъде осезаемо се "спъва" ... пак си ускорява, но доста по-слабо и след 3000 почти няма никой ...

                              ще продължа да ровичкам по бедняшкия начин - просто за сега нямам време за екскурзии до другия край на софия за тестер
                              LR Disco II, Td5

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X