Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Интересен тест на масла за мотори

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Интересен тест на масла за мотори

    https://www.amsoil.com/lit/g2156.pdf

  • #2
    много много интересно а вие със какво масло карате?!?
    full time rider, part time racer
    jrc4life

    Коментар


    • #3
      Ей затова не си купувам вече Castrol. Тия май са като Loctite - произвеждат даден боклук, правят му страхотна реклама и накрая го продават с да речем 500% пачалба. Ей така правят бизнес братята американци. До 89 сме карали все с Диона Супер- ама от оная оригиналната, не от боклука произвеждан след 89 от приста ойл. Та до 89 никога и никакви проблеми не сме имали. Ладата в момента е на 300000 без осн ремонт и без да гори масло. Маслата бяха относително добри и цената им беше нормална, а сега се продават само буклуци на фантастични цени. Проучвайте много добре какво купувате. Най скъпото не винаги е най доброто! Поздрави
      ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

      Коментар


      • #4
        С Мотул, но тъй като вече се продава по 30лв литъра почвам да гледам да го сменя с нещо друго. Нямах време да разгледам документа като хората, но отгоре отгоре видях 2-те слабости на Мотул, които и аз си ги знам. Едната е че не маже много-много скоростите а друата е че не пази много-много от корозия, което означава че документа е добър. Пробвах Мобил и на пръв поглед бях много доволен, ама то тестовете на масло се правят с едно бутало и сегменти. Мотула съм го карал за 15000км без да ми се износят сегментите. На теста между пръстите мобил изглежда много як. Незнам как е Тотал??? Някой има ли наблюдения???

        Коментар


        • #5
          Хм, аз карах Ямахата с Моторекс, но гледам, че го няма в теста!
          Сега и Хондата пробвах със същото, но явно няма да е сполучливо за нея. Моите идеи също са насочени към Мобил или Мотул. Гледах, че на едното доста му се нарушаваше мазането при по-висока температура, ама на кое беше ... забравих. Пак ще погледна теста и ще реша.
          Някой има ли представа колко върви литър Мобил на пазара
          Ендурото и сексът не са шега работа !
          -------------
          Животът се измерва с броят на издишванията !

          http://sixdayscrazyjob.com
          http://crazy-job.com

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от Жоро Хаджиев
            Някой има ли представа колко върви литър Мобил на пазара
            Към 25лв е крайната цена за литър срещу около 28лв за литър при мотул 300V за 4 литрова туба.

            Коментар


            • #7
              Събине, мерси за инфото
              Ендурото и сексът не са шега работа !
              -------------
              Животът се измерва с броят на издишванията !

              http://sixdayscrazyjob.com
              http://crazy-job.com

              Коментар


              • #8
                Аз например също карах с Мотул,но забелязах 4е го "лапа"...и сега сум сменил...т.е. сме сменили и караме с Bel Ray Thumper 4-stroke Racing...препоручаха ми го...специално разработен за 4-тактови 1-цилиндрови ДВГ...аз не сум много много компетентен отностно маслата но от това за сега съм доволен...
                Part time racer.Full time RIDER.

                Коментар


                • #9
                  За Мотула много хора ми казаха че "увлича"скоростите и се получава леко чукване като превключваш, което и забелязах всъщност след като си смених маслото на Сузукито. Няма значение дали е загрял или не мотора, взех си 4литрова туба така че ще имам за още една смяна преди да дам мнение за друго масло. Но на Ямахата и смених маслото на предницата първо със валволин, и ми се стори много мека като сложих Мотула и предницата стана точно по вкуса ми, та за предници ми харесва...
                  На Ямахата и сложих Валволин в скоростите което от което също съм много доволен, включват се плавно и "мазно"е трябва малко да позагрее, но...

                  Коментар


                  • #10
                    Аз например също карах с Мотул,но забелязах 4е го "лапа"...и сега сум сменил...т.е. сме сменили и караме с Bel Ray Thumper 4-stroke Racing...препоручаха ми го...специално разработен за 4-тактови 1-цилиндрови ДВГ...аз не сум много много компетентен отностно маслата но от това за сега съм доволен...
                    _________________
                    а браво бе от къде го взехте този бел рай
                    я дайте и аз да взема малко
                    той по принцип не се внася най вероятно от щатите сте го довлякли

                    Коментар


                    • #11
                      Re: Интересен тест на масла за мотори

                      Първоначално публикуван от sabin Преглед на мнение
                      Преди време го бях свалил този тест, ама чак вчера успях да го разгледам подробно! Нещо не ми изглежда читава работата! И в двете групи масла , които се тестват са включени и синтетични и полусинтетични и минерални масла!?! Това според мене абсолютно не е нормално и омаловажава резултатите от теста! Ако трябва да дам конкретен пример - как може изобщо да се сравнява едно от най-скъпите синтетични масла на Мотул (300V Competition 15W50) с едно от най-евтините минерални масла на Валволин 20W50 !?! Това е все едно да пуснат в състезание от Формула 1 коли и пилоти от карт сериите!
                      Според мене ,ако се прави такъв тест то трябва да бъде направен между сходни по качество и цена масла ,например само синтетики или само полусинтетики или пък само минерални.
                      "Do not correct a fool, for he will hate you;
                      Correct a wise man, for he will appreciate you."

                      Коментар


                      • #12
                        Re: Интересен тест на масла за мотори

                        ЗДРАВЕЙТЕ!АКО МОГА ДА ИЗКАЖА МНЕНИЕ(нали все пак съм жена?)ТО БИХ ВИ ПРЕПОРЪЧАЛА РЕПСОЛ НА СНОСНА ЦЕНА,ЗАЩОТО ТЕ СА ЕДНИ ОТ ТРИТЕ ФИРМИ,КОИТО ИМАТ СОБСТВЕН ИЗВЛЕК-ЗА ЕВРОПА ДЕ!ДРУГИТЕ КОПУВАТ ОТ ТЯХ СЛАГАТ СИ ДОБАВКИТЕ И МАРКАТА И АЙДЕ.А И ЛИЧНИЯТ МИ ОПИТ ГО ДОКАЗВА.НАИСТИНА Е ДОБРО!

                        Коментар


                        • #13
                          Re: Интересен тест на масла за мотори

                          Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                          Преди време го бях свалил този тест, ама чак вчера успях да го разгледам подробно! Нещо не ми изглежда читава работата! И в двете групи масла , които се тестват са включени и синтетични и полусинтетични и минерални масла!?! Това според мене абсолютно не е нормално и омаловажава резултатите от теста! Ако трябва да дам конкретен пример - как може изобщо да се сравнява едно от най-скъпите синтетични масла на Мотул (300V Competition 15W50) с едно от най-евтините минерални масла на Валволин 20W50 !?! Това е все едно да пуснат в състезание от Формула 1 коли и пилоти от карт сериите!
                          Според мене ,ако се прави такъв тест то трябва да бъде направен между сходни по качество и цена масла ,например само синтетики или само полусинтетики или пък само минерални.
                          Не мога да не се присъединя към колегата. Тестът е много интересен, но не може да се сравняват ябълки с круши. Хайде за Валволин 20W50 си е съвсем очевaдно, но примерно за Maxima Maxum 4 (полусинтетично) - протестирам

                          В теста е ползвана полусинтетика, която сравняват с 300V Competition на Мотул, който е 100% естерна синтетика. Максима имат поне три модела масла които са по-нагоре в гамата - сто процента естери, с отделни видове масла за състезания и за ежедневно ползване.

                          За маслата във форума се е изписало доста, за това няма да се впускам в подробности, но да припомня класацията на базовите масла (началната суровина от която се правят двигателните масла) по API стандарт:


                          Група 1: Масла получени чрез стари технологии, чрез пречистване на минерални фракции. Това е маслото с най-малко обработка и в наши дни се ползва в не-двигателни приложения, или в най-евтините масла куча марка по супермаркетите.


                          Група 2: Хидро обработени и рафинирани минерални масла. Това са най-често срещаните масла на пазара, и се съдържат в повечето минерални автомобилни и мотоциклетни двигателни масла.

                          Група 3: Стандартни масла от група 1, които минават през специална обработка за пречистване. Получените масла са по-топлоустойчиви от от обикновените масла група 1 и 2, но не са 100% синтетични масла:


                          Тук има една уловка: през 1999г, на американския пазар Кастрол сменят базовото масло на един от моделите си от Група 4 (полиалфаолеини, виж Група 4) с група три, без да сменя етикета "синтетично". От Мобил завеждат съдебен процес срещу ползването на термина "синтетично" в такова масло, но губят, и от тогава определението "синтетично масло" може да се ползва за този вид масла на американския пазар, което допълнително обърква клиента. На европейския пазар не знам как е, мисля че не се ползва точно термина "синтетично". Но се ползват разни имена които навяват идея за синтетика - Syntec, и подобни. Група 3 са си много добри масла но технически не са синтетични, и производството им е доста по-евтино от истинската синтетика.

                          Група 4: Полиалфаолеини, или ПАО. Това са най-често срещаните 100% синтетични масла, и в повечето случаи са драстично по-добри от маслата от група 3. Произвеждат се в големи количества, което съумява да задържи цената им относително ниска за толкова качествен продукт. Понеже не съдържат нефтен восък, могат да се произвеждат във високи вискозитетни индекси, и в повечето случаи не се нуждаят от допълнителни модификатори на вискозитета.

                          Група 5: Естери. Този вид масла се правят на база мастни киселини на растителна или животинска основа. Чрез химична реакция се преработват в естери или диестери, които се ползват като базови масла. Естерите са полярни, което означава че действат като магнит и прилепват към метала. Това подобрява значително защитата при контакт метал в метал спрямо ПАО, които не са полярни. Този вид масла също имат почистващ ефект върху двигателя.
                          От всички базови масла естерите са най-скъпи за производство, и съответно маслата на естерна основа са в повечето случаи по-скъпи от всички останали. По тази причина много фирми само подсилват маслата си с естери - маслата ползващи 100% естери се срещат рядко и малко производители предлагат сто процента естерни масла.

                          Та именно ако не ме лъже паметта - V300 е 100% естер. Не може да се сравнява с другите масла в класацията. Това си е състезателно масло. Що се отнася до Максима (за другите фирми не знам), маслото което може да се сравнява с Мотула е Maxima Maxum Ultra, така битката ще е равностойна.
                          Издъних се на Тюринг теста

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X