Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Kакво се случи през юли с моята машина (Диско 300Тди)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Kакво се случи през юли с моята машина (Диско 300Тди)

    Та - какво се случи през юли с моята машина:
    Малко предистория - тази зима се снабдих с нов акумулатор - Монбат, а драмата с алтернатора я знаете.
    Баш на Джулая, на излизане от Бургас на път за Черноморец спрях да заредя. След като платих - отивам към Диското и отдолу - "приятно" количество масло. Погледнах - има масло по предния диф., но не капе. По таблото не светеше лампата на маслото. Реших да закарам домочадието до Черноморец и там да му мисля. Тръгнахме ние ни на около 10км. след Бургас Скитника загасна, отбих вдясно и се почесах по главата. Опитах да запаля - ни вопъл, ни стон! Започна да ми причернява при мисълта за спечен двг! Видях нивото на маслото - около сантиметър под минимума. Индикации по таблото за загряване - никакви. Звъннах на моя майстор и му описах проблема - каза ми да опитам да завъртя на ръка коляновия вал... Хванах раздвижения ключ и о-радост... Завъртя се! Междувременно наливах масло на малки дози в двг. Добре, че имах цяла туба от 5л. Пропуснах да кажа - 3-4 дни по-рано оборотомера спря да отчита, като ту отчиташе, ту спираше. Кабелчето не контактуваше добре с клемата на плочката и отдадох проблема на това. И нататък - междувременно направих няколко опита да запаля - нищо. Завъртях на приятели в Бургас да ми препоръчат сервиз, в който да отида, пак те ме свързаха с пътна помощ /жената работи в ДЗИ/, защото телефоните на п. п. не отговаряха. Жена ми ме изюрка да не чакам още, а да потърся помощ и от форума и звъннах на Злати. След малко Злати ми звънна и ми даде телефон, на който при нужда да се обадя... Благодаря ти Злати!!! Благодаря на съфорумника ни Явор от Вромос!!! Информационното решение на проблема беше обезпечено и оставаше само да се диагностицира самия проблем. Видях, че масленият ми филтър е пукнат и подбит леко от кой знае какво и реших, че при работещ мотор от налягането тече. При спрял двг се събираше капка за около 5 мин.
    Дойде пътната помощ и ни откара в сервиза, който ми препоръчаха моите приятели - бяха се обадили за мен и не бях никой /това как помага!!!/. Оказа се, че в акумулатора няма грам ток и затова не пали. Заредиха го няколко минути, врът, и песента на дизела погали слуха ми! Динамото не зареждало - пипнат плочката - зарежда, пуснат я - спира. Обадиха се в сервиз за ел. инсталации, смениха ми масления филтър, позареди се акумулатора и хукнах към сервиза. Като го видях каква схлупена работилница е - малко ми се стъжни да пипат тоците на Диското, но избор нямаше... Беше вече късния следобед, а проблемът тепърва предстоеше да се разреши. Посрещна ме един юнак моя възраст, сух, с гола глава и без няколко зъба. Ухили ми се и каза да вдигам капака. Благодарен съм и на този човек, който според мен е корифей в тоците или поне много ги разбира. Оказа се голям симпатяга! Сложи една джаджа на акумулатора, лицето му изрази нескрито удивление, погледна ме, ухили се и каза:
    -Къде с тоз акумулатор бе, пич?
    -На почивка" му отговорих.
    -Ама не стигна, а? Че той консумира от 80 ампера нагоре!
    Понеже на мен това нищо не ми говори го попитах какво следва от това. Обясни ми той като на кръгъл идиот какво ще рече това, каза че на седмица идват поне 3 Монбат-а с такъв проблем /след падане на заряда се превръщат в такива консуматори/ и се сдобих с нов акумулатор - Искра. Други тъдява нямаше. Зимата си купих Монбат-а поради същата причина. Пипна това-онова по динамото и оборотомера заспа - отчиташе си безпроблемно, Скитника поработи малко, проблеми нямаше и с инструкции задължително да отида за повторен преглед след няколко дни или веднага ако се появи проблем тръгнах отново към Черноморец. На изхода на Бургас оборотомера отново сдаде багажа - върнах и за радост се оказа, че и плочката е била поизпечена. Самото динамо беше оцеляло. Смени ми плочката и около 8 вечерта бяхме в Черноморец. Разтоварих, погледнах под колата - течът на масло продължава. Новият филтър беше спукан около 30км. пробег. Казах "майната му - утре", сипах си ракия и пих.
    Сега ще свърша това онова из къщи и когато мога ще продължа.

  • #2
    До: Сбирка на собствениците на Ленд Ровър

    Даааааа! Нощта мина направо неусетно и на сутринта тежестта на спукания маслен филтър легна на крехките ми плещи. Пийнах една делово кафенце и се обадих на човека, който Явор чрез Злати ми препоръча. Много отзивчив, той ми обясни къде да отида, палнах джипката и по картата, по картата - право там. Качих я на една метална естакада и като видях как съм опръскал винкелите с масло - свят ми се зави. Отдолу Диското беше като топено в маслена баня. Капки имаше по калъфа на резервната гума и задния джам!!! Майка плаче!
    Петьо /така се казва майстора/ предположи, че е блокирал байпасен клапан на маслената помпа и от високото налягане сдава първо най-слабата част, в случая - филтъра. Въпреки, че беше много зает, а и негови колеги отказаха да ме вземат в друг сервиз, той взе драмата ми присърце и се зае с нещата. Предложих му с удоволствие да помагам, за да свърши по-бързо, той ме пита какво работя, аз му казах, че съм музикант и на него му стана смешно. Много ми се смеят на професията, когато стане въпрос за коли!
    В крайна сметка клапанът беше отблокиран, още един филтър, Петьо ми смени и накрайниците на кормилната щанга и минах реглаж в друг сервиз. С това драмата свърши.
    Проблемът, който се появи е, че ми светна лампата на ABS-а. Би трябвало да не работи. Понякога изгасва и тогава първото ми спиране е доста несигурно - с удължан спирачен път. Неприятно е! Та въпросите ми са:
    1. Да чета ли ремонтно ръководство или да отивам в сервиз?
    2. Специализиран сервиз ли да търся или може при Голди или Митко-Фулдата?
    Благодаря ви!

    Коментар


    • #3
      До: Kакво се случи през юли с моята машина

      Най вероятно предните ти датчици са променили положението си(често срещан проблем при Дискавъри и Дифендър).Начукай ги леко и най вероятно ще решиш проблема си без посещение в сервиз.

      Коментар


      • #4
        До: Kакво се случи през юли с моята машина

        Вельо, правилно работещия ABS при палене светва за няколко секунди (прави си селф тест) и гасне. При нормална работа започва да работи над скорост от около 20км/ч. и спира при окол 3-4км/. когато лампата свети това означава, че ABS-то НЕ РАБОТИ тоест спираш нормално като без ABS не би трябвало да има удължен спирачен път. тъй като ти е пипано около колелата виж за някой лошо закачен куплунг (ако можеш разкачи, почисти и закачи всички куплунги които намериш в нишите на колелата) , претрит или прищипнат при монтажа и опиращ на маса или прекасващ кабел. след това махаш акумулатора, пушиш цигара слагаш го и палиш . ако лампата светне и загасне засилваш на празен, равен и по възможност прашен, мокър или опесъчен участък до около 40 км/ч и РЯЗКО забиваш спирачките до пълно спиране. При работещ ABS трабва да чуеш и/или усетиш включването му. В зависимост от модела или нещо като глухи тъпи удари под колата или вибрации като от хилядократно усилено жужене на пчела.значи всичко е О.К. Ако лампата не загасне засилваш над 60 км/ч ( има самообучаващи се блокове които след инвазия гасят лампата при по-висока скорост) и ако продължи да свети сваляш до 40 км/ч. и правиш горният тест. Ако ABS-то сработи значи нещо по веригата след блока за управление на ABS-то ебава крушката (затова ту свети ту гасне както си писъл) ако не сработи значи имаш нормални спирачки без ABS. Неработещият ABS не влошава качеството на спиране! колата трабва да спира с блокирали колела без да "дърпа" в ляво или дясно и да не е с дълъг спирачен път освен в условията на лед, вода или много висока скорост.
        Ако ABS-то не работи и лампата свети в най-големия процент това е скъсан кабел или изгодял датчик на някое колело принципно е за добър сервиз, но с мултицет може да се провери за верига към датчика обикновенно съпротивлението е в рамките на 900-1100ома
        забравих! виж и за всеки случей предпазителите за лош контакт!
        От София повече не мога да ти помогна карал съм и Рейндж и Диско но до ABS-то не съм опирал ако все пак смяташ че може да ти помогна звъни 0877 17 07 27 и умната в краен случей може и русата
        0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

        Коментар


        • #5
          До: Kакво се случи през юли с моята машина

          Малииии чета и преглъщам наедро че то другата седмица и аз отивам на море с моя дзвер а не съм го опознал все още добре,най добре отиди на сервиз че бая си препатил

          Коментар


          • #6
            До: Kакво се случи през юли с моята машина

            Първоначално публикуван от dulo Преглед на мнение
            Малииии чета и преглъщам наедро че то другата седмица и аз отивам на море с моя дзвер а не съм го опознал все още добре,най добре отиди на сервиз че бая си препатил
            Недей!!! Машината може да се сравнява само с Дифендъра! Нищо от това, което ми се случи не е проблем на конструкцията на Диското. Всичко е плод на географската ни ширина и по-скоро дължина. Бих сменил моето старо Диско само за нов Дифендър и то след голямо колебание - без да съм сигурен. Старо Диско и нов Дифендър - над тях е небето. При нужда не се колебай да търсиш помощ от приятелите във форума! Тук са Хората.

            Пропуснах да добавя - впоследствие приятелите ни от Бургас... Момчето налови едни миди от специален камък до Черноморец - знаеше го от свой възрастен колега и какво стана!!! Майчицеееее...

            Коментар


            • #7
              До: Kакво се случи през юли с моята машина

              Първоначално публикуван от dulo Преглед на мнение
              Малииии чета и преглъщам наедро че то другата седмица и аз отивам на море с моя дзвер а не съм го опознал все още добре,най добре отиди на сервиз че бая си препатил
              Карай и се не бой. Когато решиш, че има ГОЛЯМ проблем, натискаш десния педал с десния крак и "Продължавай напред" - тая реклама сме я гледали всички.

              Първоначално публикуван от velio Преглед на мнение
              ........... Бих сменил моето старо Диско само за нов Дифендър и то след голямо колебание - без да съм сигурен. Старо Диско и нов Дифендър
              ...
              Диииското е номер едно - ТАА ТАА ТАТА ТА ТА /ритъм на щатската армия при марш - макар че те не знаят/

              И да добвя: миди с олио, оцет и лук не се консумират с червено вино, а с едни българо-руски 40-50 градусови дружби. Вельо, аз съм експерт. Ако трябва консултативен съвет-мога да го председателствам / мога и да консултирам - имам лиценз/
              Последно редактирано от c_gul; 03-08-08, 00:01.
              За жалост продадох старото муле след 12 годишна езда. Утехата е, че отива при ловец.

              Коментар


              • #8
                До: Kакво се случи през юли с моята машина

                Дядо Владо, понеже се наложи да се чукне при откачането на накрайниците предполагам, че може да има връзка.
                Вероятно не съм се изразил добре - при светеща лампа няма праблем със спирането, но няма АБС. При загаснала лампа, АБС-а сработва ненужно рано и спирачния път е увеличен. Това е при първото рязко спиране и то не всеки път. След това лампата светва и колата спира нормално и отново без АБС.

                Цецо, и ние не опряхме до вино.

                Коментар


                • #9
                  До: Kакво се случи през юли с моята машина

                  Първоначално публикуван от velio Преглед на мнение
                  Дядо Владо, понеже се наложи да се чукне при откачането на накрайниците предполагам, че може да има връзка.
                  Вероятно не съм се изразил добре - при светеща лампа няма праблем със спирането, но няма АБС. При загаснала лампа, АБС-а сработва ненужно рано и спирачния път е увеличен. Това е при първото рязко спиране и то не всеки път. След това лампата светва и колата спира нормално и отново без АБС.

                  Цецо, и ние не опряхме до вино.

                  Един съвет от мен, Извади си бушона на АБС-а докато не го оправиш, че така преди да изключи да не влезнеш на някой в багажника!
                  Аз поне така направих при подобен проблем и си карах без него, той така или иначе не ти трябва много, много важното е да не пречи!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Kакво се случи през юли с моята машина

                    Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
                    Един съвет от мен, Извади си бушона на АБС-а докато не го оправиш, че така преди да изключи да не влезнеш на някой в багажника!
                    Аз поне така направих при подобен проблем и си карах без него, той така или иначе не ти трябва много, много важното е да не пречи!
                    Благодаря!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Kакво се случи през юли с моята машина

                      Брех! Вельо, с тия симптоми ми стана повече от баща.....
                      Забакнах като на колегата "Божич" дизела. като се замисля ABS-то не може да се включва по-рано или по-късно. То или се включва когато усети блокирало колело, или не се включва изобщо и би трябвало да свети лампата. Първата ми мисъл беше че маслото което си лял е омазало някой спирачен диск на "диското". ти натискаш спирачката както си свикна но омаслените дискове не задържат, тогава донатискаш ( при това съм сигурен че и изтръпваш леко) и най-чистото колело блокира а ABS-то тръгва да те пази. Това добре но би трябвало да усетиш че влачи вляво или дясно, а ти за такова не пишеш, пак и лампата не отговаря. После като напрегнах старческият си мозък се сетих че ако някой от датчиците към колелата е с разхлабен болт (чисто механично) по се вързва. Палиш, ABS-то светва и гасне щото селф тестът му показва че всички джиджавки са в ред, тръгваш да спираш хлабавият датчик се отдалечава от зъбния диск или венеца с дупките (не знам при теб как е ), спира да праща импулси и ABS-то сработва. Сработва ама констатира голяма разлика в скоростите на въртене на отделните колела (щото "отдалеченият" датчик не праща никакъв импулс) решава че има нещо гнило и пали лампата.Това горното добре, но същите симптоми ще извади и от някой започнал да се къса но все още непрекъснат окончателно кабел в нишите на колелата. Принципно тези кабели трабва да са добре укрепени и да не се развяват напред назад при спиране и тръгване но ако са ги пипали при рамонта? Ако не можеш да се оправиш махни бушона на ABS-то. ако пък имаш още въпроси пиши или звънкай 0877 170727
                      0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                      Коментар


                      • #12
                        До: Kакво се случи през юли с моята машина

                        Здрасти Вельо,

                        Наистина май ще трябва да почнеш от нещата, които можеш сам да диагностицираш. Колегите са изписали доста, все логични мнения, а аз като потърпевш от подобен проблем бих те посъветвал да почнеш от датчиците на ABS-а на колелата. Ако има стружки, отделени от главините, те може да лъжат датчиците, да отчита грешка компа и спирачната Ти система да не работи както трябва.

                        Поздрави
                        "Land Rover не губи масло, той маркира територия."

                        Искам България чиста!!!

                        Коментар


                        • #13
                          До: Kакво се случи през юли с моята машина

                          Благодаря ви! В крайна сметка реших да се обърна към Голди, че има и други нещица да се правят. Писах му на ЛС, но още не ми е отговорил, та ако е удобно, някой да ми прати на ЛС тел. номер или линк към сайта на сервиза му, ако има такъв. Благодаря!

                          Коментар


                          • #14
                            До: Kакво се случи през юли с моята машина

                            Днес бях в сервиза на Голди. Оформи се конспект с 11 точки. На първо време - от капачката за обезвъздушаване, която е на термостата сълзи антифриз. Майсторите казаха, че съм за нова, защото на съществуващата най-добре да не се разчита. На някой да му се намира такъв непотребен артикул? Утре ще питам и в Трейдкар.
                            За ABS-а ми казаха, че трябва да мина компютърна диагностика, за да се види, ако е от сензор - кой сензор е и въобще какво може да се научи. Това е в общи линии спешното.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Kакво се случи през юли с моята машина

                              Днес бях в М.Пф. - диагностика на ABS - около 66лв. и най-рано след седмица. Някой да знае по-приемливо решение, най-вече откъм срок?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X