Та - какво се случи през юли с моята машина:
Малко предистория - тази зима се снабдих с нов акумулатор - Монбат, а драмата с алтернатора я знаете.
Баш на Джулая, на излизане от Бургас на път за Черноморец спрях да заредя. След като платих - отивам към Диското и отдолу - "приятно" количество масло. Погледнах - има масло по предния диф., но не капе. По таблото не светеше лампата на маслото. Реших да закарам домочадието до Черноморец и там да му мисля. Тръгнахме ние ни на около 10км. след Бургас Скитника загасна, отбих вдясно и се почесах по главата. Опитах да запаля - ни вопъл, ни стон! Започна да ми причернява при мисълта за спечен двг! Видях нивото на маслото - около сантиметър под минимума. Индикации по таблото за загряване - никакви. Звъннах на моя майстор и му описах проблема - каза ми да опитам да завъртя на ръка коляновия вал... Хванах раздвижения ключ и о-радост... Завъртя се! Междувременно наливах масло на малки дози в двг. Добре, че имах цяла туба от 5л. Пропуснах да кажа - 3-4 дни по-рано оборотомера спря да отчита, като ту отчиташе, ту спираше. Кабелчето не контактуваше добре с клемата на плочката и отдадох проблема на това. И нататък - междувременно направих няколко опита да запаля - нищо. Завъртях на приятели в Бургас да ми препоръчат сервиз, в който да отида, пак те ме свързаха с пътна помощ /жената работи в ДЗИ/, защото телефоните на п. п. не отговаряха. Жена ми ме изюрка да не чакам още, а да потърся помощ и от форума и звъннах на Злати. След малко Злати ми звънна и ми даде телефон, на който при нужда да се обадя... Благодаря ти Злати!!! Благодаря на съфорумника ни Явор от Вромос!!! Информационното решение на проблема беше обезпечено и оставаше само да се диагностицира самия проблем. Видях, че масленият ми филтър е пукнат и подбит леко от кой знае какво и реших, че при работещ мотор от налягането тече. При спрял двг се събираше капка за около 5 мин.
Дойде пътната помощ и ни откара в сервиза, който ми препоръчаха моите приятели - бяха се обадили за мен и не бях никой /това как помага!!!/. Оказа се, че в акумулатора няма грам ток и затова не пали. Заредиха го няколко минути, врът, и песента на дизела погали слуха ми! Динамото не зареждало - пипнат плочката - зарежда, пуснат я - спира. Обадиха се в сервиз за ел. инсталации, смениха ми масления филтър, позареди се акумулатора и хукнах към сервиза. Като го видях каква схлупена работилница е - малко ми се стъжни да пипат тоците на Диското, но избор нямаше... Беше вече късния следобед, а проблемът тепърва предстоеше да се разреши. Посрещна ме един юнак моя възраст, сух, с гола глава и без няколко зъба. Ухили ми се и каза да вдигам капака. Благодарен съм и на този човек, който според мен е корифей в тоците или поне много ги разбира. Оказа се голям симпатяга! Сложи една джаджа на акумулатора, лицето му изрази нескрито удивление, погледна ме, ухили се и каза:
-Къде с тоз акумулатор бе, пич?
-На почивка" му отговорих.
-Ама не стигна, а? Че той консумира от 80 ампера нагоре!
Понеже на мен това нищо не ми говори го попитах какво следва от това. Обясни ми той като на кръгъл идиот какво ще рече това, каза че на седмица идват поне 3 Монбат-а с такъв проблем /след падане на заряда се превръщат в такива консуматори/ и се сдобих с нов акумулатор - Искра. Други тъдява нямаше. Зимата си купих Монбат-а поради същата причина. Пипна това-онова по динамото и оборотомера заспа - отчиташе си безпроблемно, Скитника поработи малко, проблеми нямаше и с инструкции задължително да отида за повторен преглед след няколко дни или веднага ако се появи проблем тръгнах отново към Черноморец. На изхода на Бургас оборотомера отново сдаде багажа - върнах и за радост се оказа, че и плочката е била поизпечена. Самото динамо беше оцеляло. Смени ми плочката и около 8 вечерта бяхме в Черноморец. Разтоварих, погледнах под колата - течът на масло продължава. Новият филтър беше спукан около 30км. пробег. Казах "майната му - утре", сипах си ракия и пих.
Сега ще свърша това онова из къщи и когато мога ще продължа.
Малко предистория - тази зима се снабдих с нов акумулатор - Монбат, а драмата с алтернатора я знаете.
Баш на Джулая, на излизане от Бургас на път за Черноморец спрях да заредя. След като платих - отивам към Диското и отдолу - "приятно" количество масло. Погледнах - има масло по предния диф., но не капе. По таблото не светеше лампата на маслото. Реших да закарам домочадието до Черноморец и там да му мисля. Тръгнахме ние ни на около 10км. след Бургас Скитника загасна, отбих вдясно и се почесах по главата. Опитах да запаля - ни вопъл, ни стон! Започна да ми причернява при мисълта за спечен двг! Видях нивото на маслото - около сантиметър под минимума. Индикации по таблото за загряване - никакви. Звъннах на моя майстор и му описах проблема - каза ми да опитам да завъртя на ръка коляновия вал... Хванах раздвижения ключ и о-радост... Завъртя се! Междувременно наливах масло на малки дози в двг. Добре, че имах цяла туба от 5л. Пропуснах да кажа - 3-4 дни по-рано оборотомера спря да отчита, като ту отчиташе, ту спираше. Кабелчето не контактуваше добре с клемата на плочката и отдадох проблема на това. И нататък - междувременно направих няколко опита да запаля - нищо. Завъртях на приятели в Бургас да ми препоръчат сервиз, в който да отида, пак те ме свързаха с пътна помощ /жената работи в ДЗИ/, защото телефоните на п. п. не отговаряха. Жена ми ме изюрка да не чакам още, а да потърся помощ и от форума и звъннах на Злати. След малко Злати ми звънна и ми даде телефон, на който при нужда да се обадя... Благодаря ти Злати!!! Благодаря на съфорумника ни Явор от Вромос!!! Информационното решение на проблема беше обезпечено и оставаше само да се диагностицира самия проблем. Видях, че масленият ми филтър е пукнат и подбит леко от кой знае какво и реших, че при работещ мотор от налягането тече. При спрял двг се събираше капка за около 5 мин.
Дойде пътната помощ и ни откара в сервиза, който ми препоръчаха моите приятели - бяха се обадили за мен и не бях никой /това как помага!!!/. Оказа се, че в акумулатора няма грам ток и затова не пали. Заредиха го няколко минути, врът, и песента на дизела погали слуха ми! Динамото не зареждало - пипнат плочката - зарежда, пуснат я - спира. Обадиха се в сервиз за ел. инсталации, смениха ми масления филтър, позареди се акумулатора и хукнах към сервиза. Като го видях каква схлупена работилница е - малко ми се стъжни да пипат тоците на Диското, но избор нямаше... Беше вече късния следобед, а проблемът тепърва предстоеше да се разреши. Посрещна ме един юнак моя възраст, сух, с гола глава и без няколко зъба. Ухили ми се и каза да вдигам капака. Благодарен съм и на този човек, който според мен е корифей в тоците или поне много ги разбира. Оказа се голям симпатяга! Сложи една джаджа на акумулатора, лицето му изрази нескрито удивление, погледна ме, ухили се и каза:
-Къде с тоз акумулатор бе, пич?
-На почивка" му отговорих.
-Ама не стигна, а? Че той консумира от 80 ампера нагоре!
Понеже на мен това нищо не ми говори го попитах какво следва от това. Обясни ми той като на кръгъл идиот какво ще рече това, каза че на седмица идват поне 3 Монбат-а с такъв проблем /след падане на заряда се превръщат в такива консуматори/ и се сдобих с нов акумулатор - Искра. Други тъдява нямаше. Зимата си купих Монбат-а поради същата причина. Пипна това-онова по динамото и оборотомера заспа - отчиташе си безпроблемно, Скитника поработи малко, проблеми нямаше и с инструкции задължително да отида за повторен преглед след няколко дни или веднага ако се появи проблем тръгнах отново към Черноморец. На изхода на Бургас оборотомера отново сдаде багажа - върнах и за радост се оказа, че и плочката е била поизпечена. Самото динамо беше оцеляло. Смени ми плочката и около 8 вечерта бяхме в Черноморец. Разтоварих, погледнах под колата - течът на масло продължава. Новият филтър беше спукан около 30км. пробег. Казах "майната му - утре", сипах си ракия и пих.
Сега ще свърша това онова из къщи и когато мога ще продължа.
Коментар