Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как караме офроуд моторите си.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как караме офроуд моторите си.

    Не знам дали тук е мястото да питам, но имам 2-3 въпроса, като начинаещ
    1. Болят ли ви китките след каране? Чудя се само при мен ли е така, дали са ми слаби китките, или може би стойката - неправилна (опитвам се да държа лактите горе, и общо взето да спазвам правилната стойка)
    2. Превключването на скорости от стоеж - нещо не мога да му свикна. По принцип като съм прав на мотора, гледам крака ми да се пада поне 2-3см встрани от лоста, за да не превключа неволно скорост при някоя неравност. Когато обаче се наложи да превключа скорост, ако съм прав, нямам достатъчно възможност за движение на крака от глезена нагоре-надолу... Та превключвате ли скорости, докато сте прави?
    3. Как преодолявате напречни дълбоки вдлъбнатини, например канавка, или тясно поточе? Предполагам - изправен стоеж, стойка назад? При мен понякога не се получава, особено ако канавката е по-дълбока.

  • #2
    До: Първи стъпки в офроуда

    Първоначално публикуван от ACCELERATOR Преглед на мнение
    ...
    Има тема "За правилна стойка на ендуро", където се разисква точно това. Не са ме боляли китки, освен ако не съм вадил на ръка мотора. За положението на краката... има доста да се каже, но не съм най-добрия та не съм много сигурен дали ще ти помогна или попреча. Аз лично държа краката си така, че върха на пръстите ми едва допира скоростния лост. Не се превключва случайно, а ако искам мога бързо да променя така позицията, че да мога да превключа. Всичко това е обаче за хора, които карат БЕЗ кросови ботуши - както iva_kx каза: "Там е съвсем друга работа - ще трябва да се учиш на ново да караш!". За канавките... има голямо значение какъв ти е мотора - аз на MTX-а мога и на един крак да ги мина само да искам... Ако ти е туч мотора (650 кубика)... не мога да дам мнение, защото такива НЕ карам.

    Успех!

    Коментар


    • #3
      До: Първи стъпки в офроуда

      Значи може и затова да ме болят - на каране имам по няколко падания (по-скоро полягания), а се случва и по едно-две измъквания от дерета на ръце... А мотора не е от леките - Ямаха ТТ600, има-няма 130кг
      Карам с ботуши, и честно казано изобщо не усещам лоста за скоростите. Затова ми е по-лесно като съм седнал - тогава позицията на крака е ясна, и лесно се превключват. При изправено положение обаче е доста по-трудно.
      Сядам да чета темата за стойката

      Коментар


      • #4
        До: Първи стъпки в офроуда

        Хм ако са ти нови ботушите и караш от скоро с тях е нормално да имаш проблеми в началото.На мен първите ми 1-2 излизания с ботушите ми бяха кошмарни докато им свикна, а после и докато си омекнат.Но сега като съм им свикнал и ми е кофти и некомфортно без ботуши и скоростите си ги превключвам доста по трудно без ботушите.А иначе крака както и да карам си го държа леко в страни от лостчето и като превключвам само леко си мърдам пръстите (извивам си крака от глезена леко) към лостчето и си ги превключвам без никакви проблеми.Задната спирачка малко по-тръдно свикнах да е усещам докато съм прав с ботушите, а спусканията ми бяха кофти проблем, но вече и тях си ги овладях що годе.
        А за китките мисля, че много е важно и положението на лостчетата на кормилото и самото кормило как е настроено.
        Иван Маринов
        Suzuki RMX 250 '92 - sold / Yamaha XTZ 750 Super Tenere '91 - sold / KTM EXC 250 2t '06 - sold
        ЕНДУРО ВАРНА

        Коментар


        • #5
          До: Първи стъпки в офроуда

          Значи досега четох другата тема (която пусна г-н Никой), и мисля, че открих основната ми грешка, поради която може би ме болят и китките - докато карам, колената са ми встрани, не стискам изобщо резервоара, и по този начин голяма част от тежестта на горната част от тялото ми идва на ръцете.
          Утре ще пробвам с повече стискане на резервоара, за да видя дали ще има ефект...
          Проблем при мен е, че като стисна хубаво мотора, често крака ми закача манивелата, и я увличам надолу, започва неприятно да стърже... Затова и свикнах да карам по-разкрачен, когато съм прав, а явно това е грешка...
          Относно лостовете - на мен лично ми е много по-лесно да контролирам педала за спирачката, докато съм прав, отколкото скоростите. Засега ми е адски трудно да превключвам изправен. Явно трябва да отделя един ден да тренирам само изправена стойка, превключване на скорости, сядане, пак изправяне, и така..
          За канавките - никой нищо не пише?

          Коментар


          • #6
            До: Първи стъпки в офроуда

            Канавките на абордаж.С повечко газ и може и със съединителче да си помогнеш колкото да вдигнеш пердницата да прелети отгоре.(поне аз така съм чел, така правя и нямам проблеми, а и от планинското колоездене ми е останало нещо като оли).А стискането с коленца наистина си е доста важно (лично аз откакто почнах да стискам с коленца си владея доста по-добре мотора).По завойчетата също натискам с външното коляно резервоара и някак си ми е доооста по-лесничко влизането и излизането от завойте.В началото малко по-неприятно ми беше.
            При скок също стискам с коленцата, че иначе бях сред фрийстайларите (разни no footer-и правех).
            А лостчетата на кормилото ако са ти много нагоре вдигнати също може да имаш проблеми с ръцете.
            Иван Маринов
            Suzuki RMX 250 '92 - sold / Yamaha XTZ 750 Super Tenere '91 - sold / KTM EXC 250 2t '06 - sold
            ЕНДУРО ВАРНА

            Коментар


            • #7
              До: Първи стъпки в офроуда

              Пак не съм много сигурен дали това е начина - олекотяваш предницата и заставаш прав за да можеш по-лесно да контролираш центъра на тежеста. Като казах че мога и на един крак да мина - мотора е 125 кубика и е има-няма 95 кила - т.е. драстична разлика! Ако канавката е тясна по-добре да ползваш метода по-горе, ако е по-широка оставяш предната гумата да си мине и като стигнеш до отрещние ръб леко дърпаш с ръце кормилото за да качиш ръба. Поне при мен това е най-лесното. Иначе от канавките без ръб стават страхотни скокчета Само проучи къде ще се приземиш!

              Коментар


              • #8
                До: Първи стъпки в офроуда

                Канавките се минават с много газ върнеш ли газта забива предницата и падаш,затова даваш ГАЗ и прелиташ(евентуално само задната гума може да удари канавката но не е страшно)...Китките си болят,но ги дръж изправени(от горната страна трябва да са прави може б идори леко приведени напред)но китките си болят винаги(поне при мене така).
                Поздрави
                MG RACING

                Коментар


                • #9
                  До: Първи стъпки в офроуда

                  Първоначално публикуван от ACCELERATOR Преглед на мнение
                  1. Болят ли ви китките след каране? Чудя се само при мен ли е така, дали са ми слаби китките, или може би стойката - неправилна (опитвам се да държа лактите горе, и общо взето да спазвам правилната стойка)
                  2. Превключването на скорости от стоеж - нещо не мога да му свикна. По принцип като съм прав на мотора, гледам крака ми да се пада поне 2-3см встрани от лоста, за да не превключа неволно скорост при някоя неравност. Когато обаче се наложи да превключа скорост, ако съм прав, нямам достатъчно възможност за движение на крака от глезена нагоре-надолу... Та превключвате ли скорости, докато сте прави?
                  3. Как преодолявате напречни дълбоки вдлъбнатини, например канавка, или тясно поточе? Предполагам - изправен стоеж, стойка назад? При мен понякога не се получава, особено ако канавката е по-дълбока.
                  Като ти чета проблемите всичките са производни на едно - неможеш да караш и нямаш никакъв опит!

                  Най-добрият учител ще ти е практиката.
                  Ръцете болят винаги - колкото повече газ толкова повече умора и болки. Колкото по-малко опит имаш толкова повече болят и без да даваш газ - съдба
                  Също погледни ръчките на предната спирачка и съединителя - при вдигнати лакти трябва да са ти горе-долу успоредни на предмишницата, дори малко по-ниско да сочат(трудно ми е така с думи, дано ме разбереш). Защото от неправилно регулиране пак се натоварват китките.

                  Вторият ти въпрос за скоростите и стоежа - нема брат, там си трябва много опит и започваш да превключваш без да се замисляш че си прав. Не е проблем това - знай го.
                  А ходилата НИКОГА в страни! Ще си ги потрошиш - първо и си нестабилен - второ! Само напред и плътно прибрани, като се стараеш да ги държиш непосредствено зад скоростния лост, но кога си яко на форсаж няма време да прибираш и крака, а само чаткаша скорости нагоре и надолу и това е, и пак става без да се замисляш, и пак от всичко идва от опита.

                  По третият ти въпрос Стани ти каза - само ГАЗ, ама яко! Ако трябва и "чикия" на съединителя, ама твоя мотор може и без нея, само една предавка надолу и си готов. Щом предното колело е олекотено и почти не стъпва на земята значи мотора е стабилен, задницата няма къде да избяга тя си следва предницата винаги. По принцип предното колело е само за завиване и спиране, в останалите моменти колкото по-малко го използваш толкова мотора е по-стабилен

                  Айде сипвай бензин и газ и есента пак ще си споделяме...

                  Коментар


                  • #10
                    До: Първи стъпки в офроуда

                    Благодаря много на всички! Следобед отивам да тренирам
                    За съжаление, есента няма да съм много по-напред от сега, защото другата седмица заминавам на морето. Но септември мисля да подновя сезона сериозно Тогава май е най-приятното време за каране.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Първи стъпки в офроуда

                      Здравейте,
                      тук е мястото да попитам има ли някой в София, който да организира курсове или уроци по ендуро за начинаещи. Явно има много наръчници и филмчета, но първите стъпки са най-трудни и си трябва курс или уроци защото опитът ми от други спортове показва, че по системата опит-грешка се губи безценно време.

                      Благодаря предварително!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Първи стъпки в офроуда

                        Първоначално публикуван от vivendi Преглед на мнение
                        Здравейте,
                        тук е мястото да попитам има ли някой в София, който да организира курсове или уроци по ендуро за начинаещи. Явно има много наръчници и филмчета, но първите стъпки са най-трудни и си трябва курс или уроци защото опитът ми от други спортове показва, че по системата опит-грешка се губи безценно време.

                        Благодаря предварително!
                        За съжаление няма , колега!!!!
                        Аз им предлагах и пари , но никой не се нави.
                        Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                        "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                        Джон Кенеди

                        Коментар


                        • #13
                          До: Първи стъпки в офроуда

                          Първоначално публикуван от ACCELERATOR Преглед на мнение
                          Не знам дали тук е мястото да питам, но имам 2-3 въпроса, като начинаещ
                          1. Болят ли ви китките след каране? Чудя се само при мен ли е така, дали са ми слаби китките, или може би стойката - неправилна (опитвам се да държа лактите горе, и общо взето да спазвам правилната стойка)
                          2. Превключването на скорости от стоеж - нещо не мога да му свикна. По принцип като съм прав на мотора, гледам крака ми да се пада поне 2-3см встрани от лоста, за да не превключа неволно скорост при някоя неравност. Когато обаче се наложи да превключа скорост, ако съм прав, нямам достатъчно възможност за движение на крака от глезена нагоре-надолу... Та превключвате ли скорости, докато сте прави?
                          3. Как преодолявате напречни дълбоки вдлъбнатини, например канавка, или тясно поточе? Предполагам - изправен стоеж, стойка назад? При мен понякога не се получава, особено ако канавката е по-дълбока.
                          Самия аз съм начинаещ и често ми се случва да се уча от грешките си или от случайни съвети на хора с които карам.Виждам че и ти се сблъскваш със същите проблеми с които и аз.
                          Китките-след първото ми каране дясната китка и предмишница ме скъсваха буквално една седмица.Отговора беше много лесен-лош наклон на дръжката на спирачката.В статията по-горе пише , че .... ще го кажа по друг начин-прецени как караш най-често-прав или седнал-ако си прав , заеми върху мотора позата в която обикновено караш, хвани кормилото и си изпъни пръстите , така че предмишницата ,дланта и пръстите да образуват права линия(без чупка в китката).Дръжката трябва да ти се падне на сантиметър под пръстите.Откакто са ми нагласени така , нямам абсолютно никакъв проблем нито с предмишниците нито с китките.На следващия ден се чувствам все едно че не съм карал.
                          Ботушите-много от по-опитните колеги сигурно ще ме оплюят , но аз твърдо седя зад мнението , че нещата трябва да се правят постепенно, да се върви от лесното към трудното , от простото към сложното. Не можеш да хванеш някой от улицата и да го изправиш срещу Майк Тайсън.Резултата ти е ясен.Много колеги казват "взимай мотора и влизай в гората-там ще се научиш на всичко което ти трябва".Не става!!!То става , но преди да се научиш да караш ще опознаеш всички сестри в Пирогов.Когато аз си купих ботушите и се качих да карам за сефте,щях да се пребия поне десет пъти.То не усещаш ни скорости , ни спирачка , чудиш се къде да си сложиш краката-АД. Мой съвет-покарай 5-6 пъти на асфалт по десетина километра(не ти препоръчвам градско-избери си някой по-спокоен маршрут),първо седнал после прав.Така хем ще свикнеш с ботушите,хем ще имат време да се поомачкат и чак тогава влизай в гората.На мен най-удобно ми е да карам (прав) като стъпя на стъпенките на пръсти(върха на ботуша да се пада на милиметри зад лостчето на скоростите).Когато сваляш предавките надолу е ясно-просто настъпваш лостчето(пак прочети статията-линията която минава през стъпенката и скоростния лост трябва да е хоризонтална-аз лично съм качил лостчето с един зъб нагоре).Когато трябва да ги качваш нагоре е малко по трудно.Обикновено на кросовите ботуши подметката им стърчи извън бомбето.С тази част която стърчи закачаш лостчето и го вдигаш нагоре(тоя номер ми го показаха).При спирачката положението е малко по-различно.Нагласил съм педала така че като стъпя на стъпенката , подметката на ботуша почти да опира в педала.Много е важно педала да има свободен ход.В противен случай започваш да спираш неволно(случвало ми се е дори да ми блокира задната гума преди да разбера какво става).Много внимавай когато си местиш краката по стъпенките(по време на каране прав).Когато пренесеш тежестта върху някоя от стъпенките мотора започва да завива в същата посока.Ако не си подготвен много лесно можеш да излезеш от линията която си избрал и да се нахендриш я в коловоз , я в хендека. Решението е да контрираш като натиснеш с коляното резервоара и дръпнеш кормилото нагоре(естествено от същата страна на която си изнесъл тежестта).
                          За коловозите-честно да ти кажа досега не съм имал такъв проблем може би заради това че инстнктивно ги щурмувам с газ(най-много ме напрягат спусканията по сипей или каменист терен).При всички положения важи правилото"важно е да мине предната гума-задната я следва".И да се получи някакво поднасяне или подскачане обикновено с повечко газ нещата се оправят-това също ми го казаха по-опитни колеги и от опит(макар и малък) разбрах че е много вярно.
                          Отново лично мой съвет-в началото си избирай по-леки и къси трасета.Така хем ще заякнеш-умората води до много повече грешки(които и без това при нас са много),хем ще натрупаш опит и ще си видиш грешките,хем ще си спестиш падания.
                          Успех!
                          ПП.Отново дебело подчертавам-самия аз съм новобранец.Това е лично мое мнение и може би някъде греша.Не го приемай за абсолютно вярно.Просто искам да споделя скромния си опит и да помогна с каквото мога!
                          Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                          "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                          Джон Кенеди

                          Коментар


                          • #14
                            До: Първи стъпки в офроуда

                            vivendi ти какъв мотор караш? Как ще караш зависи до голяма степен от мотора!
                            EXTREME

                            Коментар


                            • #15
                              До: Първи стъпки в офроуда

                              1. За китките - както каза колегата по-горе, регулирай си лостчетата да са в една линия с изпънатите пръсти.
                              2. За превключването - добре е да повдигнеш лостчето за скоростите с един или дори два зъба, за да може ботуша да влиза отдолу, без да си навеждаш стъпалото надолу.
                              3. В повечето случаи канавките са скрити сред треви и се виждат в последния момент - дефакто като вече си над нея. В такива случаи аз си изтеглям тялото колкото се може по-бързо назад, за да олекотя предницата и да не се забие в отсрещния "бряг". Задницата се забива, но мотора минава. Колкото си по-бърз, толкова е по-безболезнено. Спомням си един случай - малък вал(насип). Не очаквах зад него да има канал. В последния момент подадох всичката газ и се изтеглих максимално назад. Прелетях канала без проблем, но след мен идва по-неопитен колега. Единствено можех да спра и да съм готов да се притека на помощ ако стане лошо. Той не се изтегли назад, а върна газта и се наведе напред. Направи "свещ". Имаше късмет да се отърве без последствия.

                              Общо взето при двуколесните, колкото по-бързо се въртят колелетата, толкова по-стабилна е машината - жироскопичен ефект.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X